Süha Demirtaş 28 Ocak 2009 Paylaş 28 Ocak 2009 Merhaba Yaklaşık 6 aydır aracımda aşağıda yazdığım sorunlar ile uğraşıyorum sizinle paylaşmak istedim. 1) Aracımda 1. vitesde giderken 2000 devirde 2. vitese attığım sırada vites değiştirme süresince devir saati sanki gaza basılıyormuşcasına 3000-3500 devirlere çıkıyor. Ben vitese 2. vitese geçirdiğimde gaza basmadığım halde araç gaz vermeye devam etmektedir, ve bu işlemler her vites için aynı. 2) Yüksek devirlerde vites değişim sırasında örneğin 5000 devirde vites değiştirdiysem devir aynı kalıyor aşağıaya düşmüyor. 3) Vitesi boşa alıp durduğum sürede aracın deviri 3000 lerden 1500 lere kadar düşüyor yani araba durduğunu bir şekilde anlıyor. 4) Havalar soğuk olduğu zaman bu arıza olmuyor. 95-97 oktan benzinleri ve farklı firmaları denedim hiçi birinde değişiklik olmadı. Forumdan takip edip tahmin ettiğim üzere MAF Sensörü arızası olabilirmi acaba ve arıza bu sensör ise yenisinin ücreti nedir acaba ? Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı 28 Ocak 2009 Paylaş 28 Ocak 2009 (düzenlendi) MAF Sensörü arızası olduğuna emin olmak için diagnoz testi yapmak şart..Veya en basit olarak başka bir araçtan sökülüp denenebilir... 28 Ocak 2009 tarihinde Osman Dumanl? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 28 Ocak 2009 Yazar Paylaş 28 Ocak 2009 rolanti valfi çok önceden arızalanmıştı araba giderken debraja bastığımızda stop ediyordu değişince düzeldi sorun. Acaba olabilirmi rolanti valfi Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı 28 Ocak 2009 Paylaş 28 Ocak 2009 rolanti valfi çok önceden arızalanmıştı araba giderken debraja bastığımızda stop ediyordu değişince düzeldi sorun. Acaba olabilirmi rolanti valfi Zaten motorun siz gaz vermeden, rölantisini bu kadar yükseğe taşıyan (by pass) rölanti kontrol valfidir..Ama bu direk parçanın kendisinden kaynaklandığını göstermez,başka bir sensörden veya beynin kendisinden kaynaklanan bir arızada, rölanti kontrol valfine gelen sinyali yükselterek valfin daha çok açılıp devri yükseltmesine sebep oluyor olabilir.. O yüzden bütün ön kontrollerin yapılması gerek..Hem mekanik,hem elektronik,hem elektrik... Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 28 Ocak 2009 Yazar Paylaş 28 Ocak 2009 Ciddi bir olay gibi görünüyor o zaman eyvahlar başlıyor demekki yine Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Ocak 2009 Paylaş 28 Ocak 2009 İstanbul da iseniz, arabanız boşuna ızdırap çekmesin, Osman a bir götürün derim. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 28 Ocak 2009 Yazar Paylaş 28 Ocak 2009 İstanbuldayım evet iyi olur irtibatlaşalım. Osman Bey nedir acaba irtibat bilgileriniz tanışalım . Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 28 Ocak 2009 Yazar Paylaş 28 Ocak 2009 Tamam adresi anladım ve web sitesindende buldum en yakın zamanda gideceğim. Teşekkürler Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 28 Ocak 2009 Yazar Paylaş 28 Ocak 2009 osman usta :tap: Bu derece yaniii süpermişş o zaman. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 29 Mart 2009 Yazar Paylaş 29 Mart 2009 ARadan geçen uzun zamandan sonra sonunda Osman Usta ile tanıştık sağolsun sorunu 5 dk çözüverdi. Sorun hız sensöründen kaynaklanıyormuş şimdilik sadece fişini söktük araç normale geldi bakalım hele şu ay başı bir gelsinde yenisi ile değiştirmeye çalışacağız. Osman Usta eline sağlık. Yorum bağlantısı
Murat Karahan 1 Nisan 2009 Paylaş 1 Nisan 2009 rolanti valfi çok önceden arızalanmıştı araba giderken debraja bastığımızda stop ediyordu değişince düzeldi sorun.Acaba olabilirmi rolanti valfi Bende de arada bir yapıyor.Debriyaja bastığımda veya ışıklarda durduğumda arada bir arabam stop ediyor.ve tesadüfende hep trafiğin yoğun olduğu zamanlarda başıma geliyor. Rölanti sensörünü değiştirince geçermi acaba? Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 1 Nisan 2009 Yazar Paylaş 1 Nisan 2009 Bende de arada bir yapıyor.Debriyaja bastığımda veya ışıklarda durduğumda arada bir arabam stop ediyor.ve tesadüfende hep trafiğin yoğun olduğu zamanlarda başıma geliyor. Rölanti sensörünü değiştirince geçermi acaba? BEnimki düzeldi sanırım sizinkide bundan olabilir Yorum bağlantısı
Misafir 5 Nisan 2009 Paylaş 5 Nisan 2009 Hava bugün oldukça sıcaktı. Yaklaşık 500m'lik bir mesafye gittim sabah. Yolda giderken aracın biraz bağırdığını hissettim. Arabayı park ettim baktım devir 3,000d/d gösteriyor. Yolun kenarında bulunanlar tuhaf tuhaf bakıyorlar tabi. İstop ettim, 2 dak. sonra tekrar aynı yoldan geri gelip evin önüne yokuş aşağı inerken yine devirin yükseldiğini gördüm, mecburen frenlemek zorunda kaldım. Daha sonra parkettim aracı yine 3.000d/d. Bir gaz verdim çektim kademe kademe 10 sn.'de 1.500'e düştü ancak hareket etsem orda kalırmıydı bilmiyorum. Şimdi benim araçta daha önce beyin de, hız sensörü de değişti. Bu durumda rolanti sensörüne mi baktırmak gerekiyor? Ya da maf vs. hangisi olabilir? Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 10 Mayıs 2010 Paylaş 10 Mayıs 2010 merhaba benim aracımdada benzer arıza var motor ısınınca rolanti 11 de felan duruyor .2000 devirlerde felan 3-5 saniyeligine takılmlar oluyor ben ayagımı gazdan çekiyorum ama araç çekmiyor .rolanti ise 7 ila 13 arasında geziniyor .1 vites arabayı hareket ettirip kendi hızına bıraktıgınız zaman araç hıg hıg hıg diye tekliyor sanki benzini biten araç gibi .böyle yapınca araç sanırım hataya düşüyor ondan sonra ne çekiş kalıyor ne birşey taki stop edip biraz bekleyip çalıştırana kadar çalıştırınca hareket ediyorum araç normale dönmüş gidişinde sorun yok çekiş gayet iyi.ama rolanti yüksekligi devam ediyor Yorum bağlantısı
Recommended Posts