İçeriğe Yönlendir

225 45 17 mi 205 50 17 mi?


Guest Onur Yılmaz

Recommended Posts

Guest Onur Kara

Merhabalar.

F2 aracıma 17 inç jant aldım fakat lastik seçimi konusunda kafam çok karışık.

Öncelikle orjinal lastik ölçüleri 205 55 16 iken lastik ölçü hesaplama programında yaptığım denemelerde en uygun değişim 225 45 17 şeklinde görünüyor. Yarattığı fark yüzde 0.38

Fakat daha sonra focus2 s (tek kapılı olan) te 17 jant kullanıldığını hatırlayıp lastik ölçülerine baktım 205 50 17 kullanmışlar.

Fakat lastik ölçü hesaplama programında bu lastiğin orjinal lastiğim ile yarattığı fark 0.78 yani 225 45 17 lastiklerden daha fazla.

aracımın lastik basınçlarını yazan kapı içindeki yapıştırmada da 205 50 17 için kaç bar hava basmam gerektiği ile ilgili açıklama var.

şimdi kafamı karıştıran nokta focusun jantı 17 olduğunda neden mühendisler 205 50 17 tercih etmişlerdir daha uygun olduğu içinmi yoksa focus s daha farklı bir yürür aksama mı sahiptir?

yada bu programdan aldığımız veriler önemsiz midir? yada fark devede kulak olduğundan maliyet açısından mı ford 205 50 17 kullanmaktadır.

uzun lafın kısası aracıma en uygun 17 inç lastiği almak istiyorum ama en uygun olan hangi lastiktir çözemedim yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

yardımlarınız için şimdiden çok teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Guest Onur Kara
225 45 17 10 gün önce aldım gayette memmunum

çok güzel olmuş güle güle kullanın benim jantlarda aynıları yalnız benim araç 100 ps benzinli o yüzden bu uyum konusuna takmış durumdayım zorlamasından çekiniyorum geniş lastiğin. o yüzden hangisi daha uyumlu konusuna takıldım.

sizin aracın motoru nedir? ve sürüşte ne gibi farklar hissettiniz bu lastik jant kombinasyonuyla?

Yorum bağlantısı
Deniz Tayanç

hiç bir zorlanma falan hissetmiyorum yalnız direksiyonda çok hafif sertleşme oldu sanırım. benim araç 115 beygir araca filmde çektirince çok yakıştırdım arabama trafikte epeyde dikkat çekiyor jant göbeklerinin siparişini verdim bugun sanırım sizede lazım olacak bide jantları ne kadara aldınız .

Yorum bağlantısı
Guest Onur Kara

850 ytl ye aldım 3 hafta önce. film filan herşey var aracımda sadece jant olayı gecikti pahalı bir iş olduğu için lastik değişim dönemine getirdim.

35 mm yay da koyacağım umarım sürtmez 225 lastikler.

yalnız direksyon konusunu canımı sıktı benim aracımın direksyonu zaten 2008 benzinli collection dan daha sert idi bu canımı sıkıyordu iyice sertleşecek demekki.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1.6 motor ile 205 taban üzeri lastiklerin çekişte, dönüş yarıçapında, tüketimde olumsuz katkısı olacağı açıktır. Direksiyon pompasında ve yürüyen aksamda zamanından önce arıza çıkartma riski de açıktır. Alınan jantların ağırlığı bu fiyat seviyelerinde kontrol edilmelidir derim.

Yorum bağlantısı
Deniz Tayanç
850 ytl ye aldım 3 hafta önce. film filan herşey var aracımda sadece jant olayı gecikti pahalı bir iş olduğu için lastik değişim dönemine getirdim.

35 mm yay da koyacağım umarım sürtmez 225 lastikler.

yalnız direksyon konusunu canımı sıktı benim aracımın direksyonu zaten 2008 benzinli collection dan daha sert idi bu canımı sıkıyordu iyice sertleşecek demekki.

ucuz almışsın 196 tl maliyeti var tanesinin ben yay koydurmadım ama öyle kayde değer sertleşme yok birde 225 * 45* 17 lastiklerin piyasası biraz daha pahalı diğer ebatlara göre iyi araştırman gerek. bildiğim kadarıyla 225*45*17 alman mantıklı 45 yanak olduğu için sürtme ihtamali 205*50*17 ye göre daha az.

Yorum bağlantısı
Guest Onur Kara
1.6 motor ile 205 taban üzeri lastiklerin çekişte, dönüş yarıçapında, tüketimde olumsuz katkısı olacağı açıktır. Direksiyon pompasında ve yürüyen aksamda zamanından önce arıza çıkartma riski de açıktır. Alınan jantların ağırlığı bu fiyat seviyelerinde kontrol edilmelidir derim.

haklısınız kontrol ettim piyasada satılan ucuz çin malı 14-15 inç jantlardan açık ara ağırlık farkı var. bu jant çok daha hafif.

fakat benim aklıma takılan konu lastik seçimi bana mantıklı gelen de sizin dediğiniz gibi 205 lastiğin daha rahat bir lastik olacağı şeklinde fakat nasıl oluyor da bu lastik boyutu hesaplama programında orjinal lastiğime 205 yanaklı lastikten daha uyumlu görünüyor bunu tam anlayamadım.

sizin tavsiyeniz 205 50 17 almam şeklinde diyebilirmiyiz yani sonuç olarak?

ucuz almışsın 196 tl maliyeti var tanesinin ben yay koydurmadım ama öyle kayde değer sertleşme yok birde 225 * 45* 17 lastiklerin piyasası biraz daha pahalı diğer ebatlara göre iyi araştırman gerek. bildiğim kadarıyla 225*45*17 alman mantıklı 45 yanak olduğu için sürtme ihtamali 205*50*17 ye göre daha az.

o kadar maliyeti bile yoktur bu jantlar eastpro adıyla tayvanda üretiliyor ve yüklü alımlarda tanesinin maliyeti 45-50 dolar civarındadır.

herneyse çamurluk sürtmesi açısından korkum yok aradaki fark milimetrik bir fark olacak benim aklıma takılan direksyonun tam tur çevrildiğinde lastiğin içe sürmesi ihtimali.

Yorum bağlantısı
Deniz Tayanç
(düzenlendi)

hayır 225*45*17 almalısınız bence 45 dediğimiz lastiğin yanağı. eğer ankarada iseniz benim mükellefim var ostimde lastik işiyle uğraşıyor büyük bir firma size yardımcı olacaktır. hemde fikirlerini almış olursunuz.

birde jantları hafifleri daha makbuldur ve daha iyidir. orjinal jantlar hafif ve pahalı olurlar. arabayı fazla yormazlar.

tarihinde Deniz Tayan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oğuz Yıldırım
(düzenlendi)

Genelde araçların orjinal jantları eşşek ölüsü gibi ağırdır , aftermarket bi jant her zaman iyidir :)... çin malı olanlar değil tabi :)

Ben olsam 205/50 takardım , daha etli durur arabanın üstünde

tarihinde O?uz Y?ld?r?m tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Onur Kara
hayır 225*45*17 almalısınız bence 45 dediğimiz lastiğin yanağı. eğer ankarada iseniz benim mükellefim var ostimde lastik işiyle uğraşıyor büyük bir firma size yardımcı olacaktır. hemde fikirlerini almış olursunuz.

birde jantları hafifleri daha makbuldur ve daha iyidir. orjinal jantlar hafif ve pahalı olurlar. arabayı fazla yormazlar.

ankarada değilim yalnışlık olmuş düzelteceğim profilden. neden 225 almam gerekir açıklayabilirmisiniz teknik olarak nasıl daha uyumlu olacağını.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Araç üreticileri türlü test-hesap sonrası kitapçıkta O modele uyacak ebatları yazmışlardır, tavsiye edilen ebat dışına çıkmayın derim.

Yorum bağlantısı
Guest Onur Kara
(düzenlendi)
Kapı direğinizde uygun lastik ebatları yazıyor olmalı.

kapı direğinde standart gelen lastiklere ne kadar yükle ne kadar hava basılması gerektiği yazıyor.

şimdi kitapçıktan da buldum bahsettiğiniz tablonun başlığı "160km/s e kadar lastik basınçları".

yani aracımızdaki lastiğe ne kadar hava basacağımızı bize söyleyen bir tablo sadece.

orada yazılan ölçüşerin araçta kullanılabilecek lastik ölçiülerini belirttiğini düşünmüyorum çünkü 100 ps aracımda 225 40 18 lastikle ilgili bilgi bile var bu benim 100 ps aracıma bu ölçülerde jant ve lastik kombinasyonunu rahatlıkla takabileceğimi göstermez sanırım. .çünkü bu lastik 2.5 litrelik turbo motorlu st nin jantları.

bu lastik hesaplama programında neden 225 45 17 daha uyumlu görünüyor açıklamasını bilen varmı acaba

programın linki : http://www.lastikcenter.com/index.asp?ds=0909

tarihinde Onur Kara tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Onur Kara
Araç üreticileri türlü test-hesap sonrası kitapçıkta O modele uyacak ebatları yazmışlardır, tavsiye edilen ebat dışına çıkmayın derim.

kitapçıkta modele uyacak lastik ebatları diye ayrı bir tablo bulamadım acaba sizin bahsettiğiniz tablo da lastik basınçları ile ilgili tablo muydu yoksa ayrı bir uyumlu ebat tablosu var mıdır?

Yorum bağlantısı
Deniz Tayanç

benim arabanın kapı aralığındaki tabloda 17 inc jant için 225*45*17 yazıyordu ayrıca lastikleri aldığım firma gerek ekipman gerekse ustalar ve büyüklük olsun ankarada sayılı firmalardan 225*45*17 nin daha uygun olacağını söylediler ve bende taktırdım. 205*50*17 yanakları biraz daha geniş olur. belki sürtme riskide olur hemde görsellik açısında hoş gözükmez benim fikrim. zaten focusların standartlarıda 17 jant için 225*45*17

Yorum bağlantısı
Guest Onur Kara
benim arabanın kapı aralığındaki tabloda 17 inc jant için 225*45*17 yazıyordu ayrıca lastikleri aldığım firma gerek ekipman gerekse ustalar ve büyüklük olsun ankarada sayılı firmalardan 225*45*17 nin daha uygun olacağını söylediler ve bende taktırdım. 205*50*17 yanakları biraz daha geniş olur. belki sürtme riskide olur hemde görsellik açısında hoş gözükmez benim fikrim. zaten focusların standartlarıda 17 jant için 225*45*17

alla alla iyice kafam karıştı benim basınç tablomda 17 için 205 50 17 yazıyor nasıl böyle bir fark olur anlayamadım bir türlü şimdi.

yanak uzunluğuna gelince

225 45 lastikte 225*0.45=101.25 mm ediyor

205 50 lastikte de 205*50=102.5 mm ediyor

yani aradaki fark 1.25 mm gibi devede kulak bi uzunluk farkı santimetrenin onda biri oluyo yanaklar arasındaki fark bence sürtme yaratmaz fakat bu 17 için 225*45*17 nin tabloda olmasını anlayamadım ben bir türlü.

makyajlı focus2 lerin tabloları mı farklı acaba?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Taban genişlik ve hesaplara bakarken, masadaki cetvel uzunluklarına fazla takılmayın, ayrıca yükseklik farkı çok az derken, taban genişliği artması ile 225 lastiğin çamurluğa daha yakın yatay konumda yer alacağını da göz ardı ediyorsunuz, lastik-jantı düşünürken 3 boyutlu düşünün, ayrıca yine yazacağım: 1.6 motorlu bir araçtan bahsederen 225 gibi bir ebat bana fazla geliyor. 205 bile fazla ama, 195 yanaklarda fazla seçenek yok.

Yorum bağlantısı
Guest Onur Kara

evet 205 50 17 lastik takmak kararı ile lastikçiye gittim fakat bir baktıkki jantların genişliği 7.5 inç o yüzden 205 lastik kullanamıyoruz. seçenekler 215 45 17, 215 50 17, 225 45 17 oldu bu sefer.

iyice yılan hikayesine döndü bu iş farkındayım ama bu durumda hangisi tercih edilmeli sizce?

Yorum bağlantısı
Deniz Tayanç
evet 205 50 17 lastik takmak kararı ile lastikçiye gittim fakat bir baktıkki jantların genişliği 7.5 inç o yüzden 205 lastik kullanamıyoruz. seçenekler 215 45 17, 215 50 17, 225 45 17 oldu bu sefer.

iyice yılan hikayesine döndü bu iş farkındayım ama bu durumda hangisi tercih edilmeli sizce?

225*45*17

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Jantları alırken 7.5 olduğuna dikkat etmiş miydiniz? Yoksa kazara mı oldu? Bence 1.6 motorlu araca 7.5 inch+225 taban takarsanız, uzun vadede direksiyon kutusu, kısa vadede park etme zorluğu dezavantajları ve kötüleşen ıslak zeminde kavrama sorununuz olacak, bu ebatlarda lastik takacaksanız bozulan rot ayarınızı muhakkak yeniden yaptırın!

Yorum bağlantısı
Deniz Tayanç
Jantları alırken 7.5 olduğuna dikkat etmiş miydiniz? Yoksa kazara mı oldu? Bence 1.6 motorlu araca 7.5 inch+225 taban takarsanız, uzun vadede direksiyon kutusu, kısa vadede park etme zorluğu dezavantajları ve kötüleşen ıslak zeminde kavrama sorununuz olacak, bu ebatlarda lastik takacaksanız bozulan rot ayarınızı muhakkak yeniden yaptırın!

çağlar abi bende 225/45/17 kullanıyorum çok memmunum sadece direksiyonda çok hafif sertleşme oldu. ama dediğiniz gibi rot balansını taktırdıktan sonra güzel bir ustaya yaptırdım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Siz memnunsunuz ama elektrik takviyeli direksiyon pompanıza bir sorabilseniz, neler çekiyormuş? Sorun sadece tabandaki mm. hadisesi değil, taban genişlediğinde ön takım geometrisindeki dışa taşan ağırlık merkezinin oluşturduğu dinamıik moment artışı.

Yorum bağlantısı
Guest Onur Kara
Jantları alırken 7.5 olduğuna dikkat etmiş miydiniz? Yoksa kazara mı oldu? Bence 1.6 motorlu araca 7.5 inch+225 taban takarsanız, uzun vadede direksiyon kutusu, kısa vadede park etme zorluğu dezavantajları ve kötüleşen ıslak zeminde kavrama sorununuz olacak, bu ebatlarda lastik takacaksanız bozulan rot ayarınızı muhakkak yeniden yaptırın!

yok 7.5 olduğuna dikkat etmemiştim böyle bir ölçüden bile haberdar değildim 17 jant 17 janttır diye düşünüyordum.

peki 215 tabanlı bir lastik taksam hani 225 in yaratacağı problemleri bir nebze olsa azaltmış olurum gibime geliyor.

buna katılıyormusunuz?

katılıyorsanız 215 40 17 yada 215 50 17 hangisini takmalıyım sizce?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

7.5 janta 225 takmaktan başka fazla bir şansınız yoktur.

Yorum bağlantısı
Guest Onur Kara
7.5 janta 225 takmaktan başka fazla bir şansınız yoktur.

lastikçi 215 takılır dediydi ama sağlıklı olmaz mı diyorsunuz?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...