Can Demirci 15 Mart 2009 Paylaş 15 Mart 2009 Sayın ustalarım debrayaj baskı balatayı 1 yıl ( 10000km ) önce değiştirdim bir süre sonra vites değiştirirken araba devamlı olmamak kaydı ile ama çoğunlukla devir saati 3500- 4000 yükseliyor. Gaziantep'deki servis bu olayın aracın tüplü olmasından kaynaklandığını söyledi, yapacak bişi yok dedi...Ne yapmalıyım? Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Sıtkı Öztekin 15 Mart 2009 Paylaş 15 Mart 2009 öncelikle iyi bir lpg ustasına aracınızı gösterirseniz daha doğru bilgi edine biliriz. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Mart 2009 Paylaş 15 Mart 2009 Bunu lpg yapmaz bence... Benzinde test ediyormusunuz.. ? Benzinde durum nedir ? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Mart 2009 Paylaş 15 Mart 2009 Debriyaja basıp devir yükselince, aracı frenleyip durdurduğunuz da rölanti 900d/d ya düşüyor mu? yoksa hep yüksek mi kalıyor? Yorum bağlantısı
Ahmet Kalkan 15 Mart 2009 Paylaş 15 Mart 2009 Benimki de yapmıştı bi ara LPG ustası düzeltmişti. Yorum bağlantısı
Zafer Ofli 15 Mart 2009 Paylaş 15 Mart 2009 bencede lpg yapmaz bunu. Bunu yapması için rölanti devrinin 3000-4000 devire yükselecek şekilde ayarlanması lazımki bu kadar da saf değildir lpg yi takan usta. Sorun bencede başka yerlerde.Forumda daha önce de konusu geçmişti Hidrolik direksiyon basınç switchinden olabilir mi? Yorum bağlantısı
Rıdvan Bakkal 15 Mart 2009 Paylaş 15 Mart 2009 Debriyaja basıp devir yükselince, aracı frenleyip durdurduğunuz da rölanti 900d/d ya düşüyor mu? yoksa hep yüksek mi kalıyor? Çağlar Bey, bu dediğiniz benim başıma gelmişti. Debriyaj baskı balata değiştirdikten sonra Petrol Ofisi dot 4 fren hidroliği koymuştuk. Ate dot 4'le değiştirdiğimizde düzelmişti. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 15 Mart 2009 Paylaş 15 Mart 2009 Aynı sorun bendede var bu hafta içi Osman Ustaya uğrayacam çözecez inşallah yazarım buraya tek korkum beyinden kaynaklanmaması. Aracım LPG li değil bu arada. Yorum bağlantısı
Emre Gizlenci 15 Mart 2009 Paylaş 15 Mart 2009 Sayın ustalarım debrayaj baskı balatayı 1 yıl ( 10000km ) önce değiştirdim bir süre sonra vites değiştirirken araba devamlı olmamak kaydı ile ama çoğunlukla devir saati 3500- 4000 yükseliyor. Gaziantep'deki servis bu olayın aracın tüplü olmasından kaynaklandığını söyledi, yapacak bişi yok dedi...Ne yapmalıyım? Saygılarımla. şanzımanın üzerindeki vss sensörüne bir bakın. hava tutun, temizleyin. düzelmezse değişmek gerekebilir... Yorum bağlantısı
Ahmet Savaş 15 Mart 2009 Paylaş 15 Mart 2009 benim de sorunum aynı. çok araştırdım. vss sensöründen kaynaklanabileceğini öğrendim. fakat daha bunu test etme imkanım olmadı. bu arada yol bilgisayarının sol düğmesine bir müddet basılı tutunca gizli menüsüne giriliyor. bu menüde yine sol tuşa basarak çeşitli değerler okunabiliyor. bunlardan biri de vss sensöründen gelen veri. benim aracımda birkaç kez baktım bu değer araç hareket ettikçe sürekli artıyor. hiç düşmüyor. merak ettiğim acaba bu durum normal mi? bilgisi olan var mı. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 15 Mart 2009 Paylaş 15 Mart 2009 fişini çek dene düzeliyorsa sensör arızalıdır Yorum bağlantısı
Ahmet Savaş 15 Mart 2009 Paylaş 15 Mart 2009 vss nerede kendim fişini çekebilir miyim Yorum bağlantısı
Emre Gizlenci 15 Mart 2009 Paylaş 15 Mart 2009 arabayı lifte kaldırırsanız daha rahat görülür. aracın ön tarafına doğru şanzımanın üzerinde durur. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 15 Mart 2009 Paylaş 15 Mart 2009 şanzımanın üzerinde. bulursan çekersin fişini Yorum bağlantısı
Burak Karadeniz 15 Mart 2009 Paylaş 15 Mart 2009 Bizim arabada da oluyordu. Özellikle seri kullanımda gazdan ayağınızı çeker çekmez debriyaja basınca devir biraz yükselip sonra düşüyordu. Sarsıntı olmasın diye beyin gazı geç kesiyor demişlerdi. Bilmiyorum ne kadar doğru. LPG yok bu arada. Aynen benimde dikkatimi çekmişti, konfor için olduğunu söylediler. Yorum bağlantısı
Can Demirci 16 Mart 2009 Yazar Paylaş 16 Mart 2009 araba tüp de benzindede harikarika çalışıyo rolanti narmal olarak 9000 devirde ama debrayaja basıp vites değiştirirke n araba devir saaati yukarı doğru çıkp sonra normale dönüyor BU ARADA SORUNUMUZA ÇÖZÜM ÖNEREN DE Yorum bağlantısı
Misafir 16 Mart 2009 Paylaş 16 Mart 2009 araba tüp de benzindede harikarika çalışıyo rolanti narmal olarak 9000 devirde ama debrayaja basıp vites değiştirirke n araba devir saaati yukarı doğru çıkp sonra normale dönüyor Devirli kullanımlarda mı oluyor bu hadise? Benim araçta sakin kullanımda rolanti yükselmiyor, ancak devirli kullanımlarda az bir şey yükseliyor. Devir artışı 500-100d/d ise sorun arayabilirsiniz. Benim rolanti genelde 1000d/d dolaylarında. Bu olay benzinde de gazda da farketmiyor benim araçta. Aynı sorun bendede var bu hafta içi Osman Ustaya uğrayacam çözecez inşallah yazarım buraya tek korkum beyinden kaynaklanmaması. *** Benim araçta daha önce hız göstergesinin çalışmaması nedeni ile beyin ve hız sensörü değişti, bu durum değişmedi. Bu yüzden endişelenmenize gerek yok. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Emre Gizlenci 16 Mart 2009 Paylaş 16 Mart 2009 bildiğim kadarıyla beyin kaynaklı arızalarda motor soğuk olsa bile marşla beraber fan çalışmaya başlıyor. vss kaynaklı devir yükselmesinde devir 3000 hatta 4000 e kadar çıkıyor. biraz sonra normale dönüyor. olağanın dışında bir artış. bu araçlarda genelde motor kaynaklı değil elektronik ve sensör gibi kısımlarda arıza çıkıyor. o da aslında normal yaş itibarı ile... sensör de olsa bir süre sonra kullanım ömrü azalıyor hatta bitiyor.. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 16 Mart 2009 Paylaş 16 Mart 2009 Devirli kullanımlarda mı oluyor bu hadise? Benim araçta sakin kullanımda rolanti yükselmiyor, ancak devirli kullanımlarda az bir şey yükseliyor. Devir artışı 500-100d/d ise sorun arayabilirsiniz. Benim rolanti genelde 1000d/d dolaylarında. Bu olay benzinde de gazda da farketmiyor benim araçta. *** Benim araçta daha önce hız göstergesinin çalışmaması nedeni ile beyin ve hız sensörü değişti, bu durum değişmedi. Bu yüzden endişelenmenize gerek yok. Saygılarımla. bildiğim kadarıyla beyin kaynaklı arızalarda motor soğuk olsa bile marşla beraber fan çalışmaya başlıyor. vss kaynaklı devir yükselmesinde devir 3000 hatta 4000 e kadar çıkıyor. biraz sonra normale dönüyor. olağanın dışında bir artış. bu araçlarda genelde motor kaynaklı değil elektronik ve sensör gibi kısımlarda arıza çıkıyor. o da aslında normal yaş itibarı ile... sensör de olsa bir süre sonra kullanım ömrü azalıyor hatta bitiyor.. Benim açımdan ferahlatıcı iç açıcı güzel aydınlatıcı bilgiler olmuş ee sorunun büyük olmamasıda sevindirici tabiki. Yorum bağlantısı
Emre Gizlenci 18 Mart 2009 Paylaş 18 Mart 2009 evren bey değiştirmişti yanılmıyorsam. fiyatını bilir. Yorum bağlantısı
Nurettin Saldır 18 Mart 2009 Paylaş 18 Mart 2009 Sacma gelmesin size ama benim eskiden 98 fiestam vardı. Aynı sorun bendede vardı. Kaputun hemen arka kısmında kibrit kutusu kadar fis/sensor gibi bir sey var. Bana ustanın dediği yokus cıkarken arabanın aynı devirde kalmasını sağladığıydı. Usta fişi cekti sorun duzeldi. Ne olur bu olmazsa dedim. cok az fazla yakar demişti. gercektende bişi olmadı. 1 sene kullandım ben oyle. Parcanın fiyatı fiesta icin o zamanlar 100 usd civarıydı. Ben sonra kaskodan değiştirtmiştim. Nasıl diye sormayın ama... Yorum bağlantısı
Misafir 20 Mart 2009 Paylaş 20 Mart 2009 Temmuz Ayı'nda 180.-TL'ye almıştım. Ancak parçanın liste fiyatı 230.-TL civarındaydı. Kaputun hemen arka kısmında kibrit kutusu kadar fis/sensor gibi bir sey var. Bu sensör egr mi acaba? Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Recommended Posts