İçeriğe Yönlendir

FII Otomatik icin hangi kit?


Baris Eker

Recommended Posts

Baris Eker

Yeni aldigim FII Otomatik aracima LPG taktirmayi dusunuyorum. 3 haftadir

kullaniyorum, benzim tuketimi sehir ici 11lt civarinda dolasiyor yol

bilgisayari verilerine gore. Onceki aracim 2001 otomatik AStra'da Atiker

kullanmistim. Cok buyuk bir sorun yasamamakla beraber cok defa servise gitmek

zorunda kaldim. 3 sefer falan enjeksiyon arizasi verdi. Ikisinde biryerler

gevsemisti, birinde enjektorleri degistirdiler. Birkac sefer ayar icin

gittim. Ilk zamanlar montajin dandikliginden dolayi onden gelen sesler vardi.

Kisacasi, cok hos degildi ama temel olarak sorunlar sanki montajdan kaynaklaniyordu.

Simdilik iki yerle gorustum. Ilk yerde adamlar eger hic problem istemiyorsaniz

Lovato oneriyoruz dediler. Fiyat olarak taksitli 1600, pesin 1500 diyorlar.

Sonra MimGas diye bir markayi cok ovduler. Bu da sozde %80 italyan bir markaymis

ve fiyatina taksitli 1100 gibi birsey dediler. Bunda da kesin sorun yasamazsiniz

diyorlar. Bir de Atiker var, o da zaten her yerde 990 TL. Atiker tecrubemi anlattim.

Atiker'de sorun yasama ihtimaliniz daha fazla ama sonucta bizim montaj kalitemiz

cok iyi eski sorunlari yasamazsiniz falan dediler. Malzemeyle ilgili bir sorunda

da garanti var. Yakit tuketimi veya performans olarak bu markalarin aralarinda

bir fark yok da dediler. Burayla gidip gorustum, Istanbul Umraniye'de Candan

Muhendislik diye buyuk bir yer. 20 calisanlari var, o yonden insana biraz olsun

guven veriyor. Ben biraz tereddutlu olunca, size en kaliteli ustamizi veririz

falan diye de gaz verdiler:)

Ikinci yeri telefonla aradim ve Landi Renzo hakkinda bilgi aldim. Landi Renzo'nun iki

farkli modeli varmis. Biri ekonomik model. Telefonda dediklerine gore kitler arasinda

pek ciddi bir fark yokmus, pahalida ayar yapilmasini kolaylastiran bir parca varmis(cok

inandirici gelmedi ya) Pahali olan model icin 1650 (10 taksit), 1400 pesin, ekonomik

model icin 1350(10 taksit), 1150 pesin dediler.

Burada LPG ile ilgili kisimlari bayagi bir okudum, genel intiba Prins, Teleflex bir

yana digerleri bir yana seklinde. Bunlarin guncel fiyatlarini bilmiyorum ama

2000 TL'nin uzerindedir diye tahmin ediyorum. O kadar da bana cok geliyor. Bu parayi

cikarmak bayagi uzun surer. Atiker'le yasadigim bu git-gel'lerden sonra daha adam

gibi bir marka taktirayim diye dusunuyordum ama deger mi diye de dusunuyorum. Kaliteli

bir montajla Atiker isimi rahatlikla gorebilir diye de dusunuyorum. Ancak Landi Renzo'nun

enjektorlerinin oldukca kaliteli olduguna dair farkli yerlerde bilgiler okudum. Bu baktigim

yerin montaj kalitesi hakkinda pek bir fikrim yok. Kaliteli monte edilen bir Atiker

kotu monte edilen bir Landi Renzo'dan daha iyi olabilir diye dusunuyorum, bir yandan da

taksitle 990'a Atiker yerine, pesin 1150'ye Landi Renzo mu taktirsam diye dusunuyorum,

kararsiz kaldim. Fikirleri bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Halil Gümüş

Landi o fiyata düştüyse taktırın bence.

Ben 6000 km oldu landi taktıralı bi sıkıntım yok çok şükür...

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

brc tavsiye ediyorum 2a mühensilik güvencesinde bir yerde taktırın sorun yaşamazsınız

bizde de otm var focus I tükeyi olarak şehir içi 10-12 litre arası gezebiliyor ortalamada 8 ile 10 litre arası tasarruf tahmini %30 ile %35 net olur oda kmde 10 kuruş gibi :rolleyes:

ayrıca şunuda belirteyim lpg takılınca senede 15-20 bin yapıyorsanız farkında olmadan 30 bine kayabilirsiniz :p

Yorum bağlantısı
Harun Ceyhan

2004 focus otomatik aracımda aldığımda landi renzo takılı idi. 17000 km kullandım. sorunum yok şimdilik. ortalama değerlerim de manuel araçlarla aynı. normal herşey. tavsiye ederim...

Yorum bağlantısı
Turhan Onat

2006 focus II SW otomatik aracımı 40000 km'dir Zavoli Lpg ile kullanıyorum. Şu anakadar iki kez filitre değişimi haricinde servise uğramadım.

Saygılar

Yorum bağlantısı
Baris Eker

Landi Renzo ile Atiker arasinda kararsiz kalmistim. Atiker icin konustugum yerin

ustaligina guvenerek Atiker'de karar kildim ve Persembe gunu Atiker montajini

yaptirdim. Persembe gunu ancak 3-4 km kullanabildim, dun arabayi esime birakmistim

o kullandi, bugun de bir 10 km yaptim, bir kismini cevre yolundan geldim. Genel

itibariyle gidiste, rolanti devrinde bir sorun yok gozukuyor. Hatta artik gaza daha

rahat bastigimdan midir nedir sanki perfmansi daha iyi gibi duruyor. En azindan

bir kotulesme hissetmedim simdilik.

Montaj yapilirken 1-1.5 saat civarinda baslarinda durabildim. Depo takildi, borular

on tarafa kadar dosendi, gozume batan birsey olmadi, hatta begendim diyebilirim.

Sonra motor kismindaki montaj kismina ustabasi bakti, sonra da ben ayrildim. Arabayi

teslim almaya gelince motor kismini gosterdi, Astra'nin montajiyle karsilastirinca hersey

cok daha duzenli gozukuyordu. Astra'da enjektorlere giren borular cok uyduruktu

mesela. 2-3 kere onun yuzunden enjektor arizasi nedeniyle gittim, megersem

sadece gevsemis. Simdiki borular hem cok daha saglam gozukuyor hem de

guzel monte edilmis. Bu yonden simdilik memnunum.

Gelelim olumsuz yonlere. Birincisi LPG'de calisirken enjektor sesi cok fazla

geliyor, benzine gecince birsey yok. LPG'de biraz dizel calisma tarzina benziyor.

Atiker'in iki tip enjektoru var biri Italyan biri yerli dediler, sozde Italyan kullandilar.

Ben Astra'da bu kadar ses hatirlamiyordum, bunu sorusturcam biraz, normal

mi degil mi. Normalse de sesi kesmeye calisacagim. Olmadi dizel araba kullaniyorum

diye dusunecegim:)

Ikinci olumsuzluk ise FII'lerdeki stepne ince oldugu icin konuldugu yerde ona gore

ince. LPG'nin simit deposu ona gore daha kalin. Oyle olunca bagajin ortasinda bir

yukselti oldu. Deponun kenarlarina strafor koyarak oralarini yukselttik ve

bagajin zemininin duz olmasi sagladik. Tabi bu da bize bagajda yer kaybettirdi.

Simdilik aklima gelenler bunlar. Yakit tuketim degerleri belli olunca o bilgileri de

paylasirim. Herkese onerileri icin tesekkurler.

Yorum bağlantısı
Baris Eker

Enjektor sesini kesmek icin bir tavsiyesi olan veya deneyen var mi?

Oncelikli olarak sadece enjektorleri kece gibi birseyler sarmak sozkonusunu olur mu?

Bir zarari olur mu ve sesi azaltir mi?

Ayrica, benim arabanin kaput altinda kece yok. Bunu temin etmenin

hissedilir bir faydasi olur mu?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Lpg den çok anlamam ama, sesli çalışan enjektörler metal gövdeli ve uzun ömürlü, sessiz olanlar plastik gövdeli ve sorun adayı olabilir diye duymuştum.

Yorum bağlantısı
Onur Ertürk

Arkadaşlar selam

Oncelikle ilk yazım ,herkese iyi gunler dileyerek başlıyalım

Pazar günü yeni aldığım sedan tit x-otomatik aracımı teslim alacağım.

otomatik buyuk hevesimdi, şirket aracı oldugu ıcın cok kullanılmayacak sonucta ama ,

forumlar okadar acımasızkı sımdıden otomatıkten gozum korktu

yeni kasa otomatık normal kullanımda ne yakar ,fabrıka verılerı yanıltırmı ?

lpg yakır rakamları nedir ?

lpg sartmı ,trafıge cıkmadan onudamı taktıralım.

tavsıye edılen marka ve guncel fıyat alabılırsem buralardanda arastıracagım ,

brc24 soylenıyor genelde kaliteli ve uygun ama fıyat bılgım yok.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

bence 0 araca lpg büyük hata olur sebebi lpgnin kötülüğü değil servislerin çirkefliği her arızayı lpgye bağlayacaklardır :nazar:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yeni aracınız hayırlı olsun, motorunuz eski focus motorudur yani sürpriz arıza çıkarmaz, şanzımanınız geliştirilmiş klasik şanzımandır yani yüne sürpriz arızadan uzak sorunsuz bir yapısı vardır. Eskişehirde, uzun düzlüklerde sakin kullanım ile 10lt/100km yi aşmamanız gerekir diye düşünüyorum, motor 2.0 olsa daha da az yakardı.

Yorum bağlantısı
Baris Eker

Ben araci alali 1 ay almak uzere. Onceki aracim LPG'liydi. Focus'u biraz tartayim,

eger 9 lt civarinda yakarsa, lpg taktirmam belki diye dusunuyordum, cunku onceki

aracimda ufak tefek de olsa LPG ile sorunlar yasamistim. Maasli calisan olunca

ve mesai saatleri de belli olunca bu tarz seyler can sıkıcı oluyor tabi. Oldukca

sakin kullanma gayretlerime ragmen Focus'ta benzinde 10.5-11 lt civarinin altina

pek dusemedim. Ustelik yaptığım km'nin çoğu da çevreyolunda diyebilirim.

Surekli kisa mesafe kullanimda bu rakam daha da artabilir. Eskisehir'de yogun trafigin

olmamasi bir avantaj olabilir ama gideceginiz mesafeler uzunsa yine yuksek

rakamlar cikabilir. Bazi markalarda oldugu gibi eger garantiyi bozmadan LPG

takma imkani varsa ve senede 15-20 bin km civari yapacaksaniz bence LPG

taktirmak makul. Ancak gercekten icinize sinecek biryer olmasi lazim. Benim

onceki aracimda da Atiker vardi, bunda da. Konusmak icin belki cok erken ama

bu gozume cok daha iyi gozukuyor montaj olarak, insallah boyle devam eder.

Yorum bağlantısı
Onur Ertürk

teşekkürler

bir ikiyere sordum

ilginc lpg satıcılarıda pek sıcak yaklasmadı bırı harıc ,

abı delımısın ,ne gerek var okadar para verıp almıssın vs dediler.

herkes agızbırlıgı etmıscesıne zavoli onerdi ki brc yi cok duymustum gerek dısarıda gerek burada.fiyatta 1500 bolu 10

Pazar aracı cıkaracagım ,haftaya bır antalya yapaagım ,heralde degerlere bakıp karar verecegız.

cokta kullanmayacagım ıcın kıyacagımı sanmıyoum

extra olarak bir serviste ,aracın garantı dısı kalır ,degmez ,1-2 yıl bın oyle dene dedı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Barış bey 11 gibi rakam yüksek bir değer. Yeni aldığım ve henüz tam bakım yapmadığım 1.6 benzinli tiptronik focus 10.9lt/100 km yakıyor ki bu değer deneme amaçlı kullanım dahil olarak yüksek çıkan bir değer.

Yorum bağlantısı
Baris Eker
Barış bey 11 gibi rakam yüksek bir değer. Yeni aldığım ve henüz tam bakım yapmadığım 1.6 benzinli tiptronik focus 10.9lt/100 km yakıyor ki bu değer deneme amaçlı kullanım dahil olarak yüksek çıkan bir değer.

Bu araci almadan once burada hep yakit tuketiminin yuksek oldugunu okumustum.

10.5-11'li rakamlardan bahsediliyordu, hatta biraz zorlarsaniz cok rahat ustune

cikarsiniz deniyordu. Ote yandan klasik otomatik bir aracla 10'un altina dusmek

oldukca zor sehir icinde. O yuzden az yakacak gibi bir beklentim yoktu, bu rakamlari

gorunce cok da sasirmadim o yuzden. Bakalim LPG'den sonra nasil olacak...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...