İçeriğe Yönlendir

Nanocharger


Süha Demirtaş

Recommended Posts

Süha Demirtaş

Hafta sonu Oktaykan servis ziyaretimizde bize Nanocharger isminde bir üründen bahsedildi. Tüm anlatımlar güzel evet ama aklımda kalan soru işaretleri var. Bunları sıralamak istiyorum bu ürünü kullanmayı düşünen yada kullananlar var ise burda beraberce bir yol alırız sanırım.

1) Bu ürün 150 TL ye bize mal oluyor ve 100km de 1 Lt benzin sarfiyatı kazandırıyor ise fabrika çıkışlarında neden takılmamaktadır.

2) Rölanti anında, düşük devirlerde ve vites değişim sıralarında motora gerekli temiz havayı manifolttan vermesini gereksinimini anlamadım. Madem motorun böle bir duruma ihtiyacı var o zaman sensörler görevini yapamakta. Anometre bu durumu ölçmezmi

3) Klasik bir enjeksiyon çalıştırma mantığı var oda enjeksiyon motora giren havayı ölçer ve o oranda yakıt verir, bu durumda bu nanochager a neden ihtiyaç duyalım.

4) Eğer bu nanocharger manifolt basıncınde bir değişim yapıyorsa bu seferde aklıma fren tertibatı sıkıntısı açarmı sorusu geliyor, çünkü fren manifolt basıncı ile tahrik olmaz mı ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

İncelemek istediğim bir üründü, montajından kaynaklanan bir sıkıntı olacağını sanmıyorum, imkanlar elverirse focusa takarak deneme yapacağım, tabii bu biraz uzun sürecek.

Yorum bağlantısı
Bayram Bekman

deneyen vardı sankı daha once formda yazılmıs olabılır!! yınede kurcalanması gereken bır konu bence de.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

sorular çok doğru

bende taktıracaktım ama lpg için olan versiyonu (sadece adı lpg charger diye geçiyor) lpg ustası önceleri taktığını ama kendi aracında denedikten sonra takmayı bıraktıklarını söyledi ama bazıla hem ekonomi hemde performasnta artış olduğunu idda ediyor vede bunu dynoda ölçtüm diyerek destekliyor bazısı b.r tane takarken bazısı iki tane takıyor (aracın sistemi onu gerektiriyormuş)

göya mazda 323 de 3-4 hp veriyor diye bir sitede okudum ki %5 e takabul ediyor sinan arkadaşımız kendi focusuna takacak bakalım + sı olacak mı ;)

Yorum bağlantısı
Bayram Bekman

oktaykan ps acısından konusmadı hıç! dedıgı;tork mınık bır mıktar artar,sofore baglı olmak kaydıyla yakıtta %10 duser!!

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
NanoCharger – YAKIT TASARRUFU VE PERFORMANSDA DEVRİM

Öncelikle olarak belirtmek isteriz ki NanoCharger elektronik bir ürün değildir. Benzin, Lpg ve Dizel araçların manifolt hava emişine, westinghouse’a veya turbo westgate’e parelel olarak bağlanan ve aracınızda orijinal aksamını değiştirmeden montajı yapılan bir üründür.

Özellikle otomobilinizde(motor) dur-kalk esnasında gaz kelebeği açılıp kapandıkça, çalışan motor havayı karter havalandırmasından alır, Ancak oradan gelen hava genleşmiş, 60 derece sıcaklığında kullanılmış, kirli ve yağlı bir havadır, Siz gaz pedalına dokunduğunuz an, gaz kelebeği açılır ve enjektörlerin yakıt püskürtmesinde artma meydana gelir. Manifolt hava filtresinden gelen taze hava ile dolar ve piston vakumlama yapar. Ancak bu hareket ve reaksiyonlar esnasında mili saniyeler içinde yakıt bakımından zengin ve hava bakımından fakir bir karışım oluşur.

NanoCharger dur-kalk esnasında motorun pistonlarını taze hava ile besler ve bu sayede yakıtın tamamen yanmasını ve aynı yakıtla daha fazla kilometre yapılmasını, dolayısıyla çekiş gücünün artmasını sağlar. Daha detaylı bilgi ve akış şeması için www.nanocharger.net adresine bakabilirsiniz.

bir siteden alıntı

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

bazıları dizel araçlarda 1 1-5 litre ekonomi demiş ama (focus tdci cvt) ne kadar doğru bilmiyorum

forumda takanlar bilgilendirsin eğer değecek kadar fark olursa bizde takarız 100 kmde 1 litre farl olunca zaten 10.000 de amorti ediyor

birde üstte yazan 60 dercede kirli hava sanırsam şu hava filitresinin kutunda olan küçük hortumdan alınıyor orada 1 sünger + hava filitresinden geçiyor ve ben bakıyorum o tarafta yağ birikmesi olmuyor o kadar

Yorum bağlantısı
Cavit Doğan

Bravo Süha, bu işin aydınlanması lazım.. :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Oskay Furtuna

Benim bagajımda duruyor ama Focus I de nereye takıldığını bilmiyorum ...

Yorum bağlantısı
Guest Sinan Akg

Cuma günü büyük ihtimalle taktırıyorum... Önce bi carbon sonra nano...Bi daha detaylı bilgi isticem karşılıklı ustalardan...Orda çok konuşunca bide sürekli sigara molası verdiğim için tam konsantre olamadım...

Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy

kaçta maslakta olursun merak ediyorum bu nanocherger i belki bende taktırırım

Yorum bağlantısı
Guest Sinan Akg
kaçta maslakta olursun merak ediyorum bu nanocherger i belki bende taktırırım

Önce garanti işini sorucam...Eğer memnun kalmazsam iade şansım varmı varsa ona göre taktırıcam...Heralde sabah erken saatlerde olurum...Perşembeden belli olur...

Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy

ogün duyduğuma göre iade şansı vardı beraber teste çıkıyodun beğenmessen iade yapılıyodu gibi hatırlıyorum

Yorum bağlantısı
Guest Sinan Akg
ogün duyduğuma göre iade şansı vardı beraber teste çıkıyodun beğenmessen iade yapılıyodu gibi hatırlıyorum

Sanayi içinde yapılıcak ufak bi testle anlaşılmaz hele kullanan kişi profosyonel yarışçı ise :lol2: Sadece arabam bunları yapabiliyormuydum diye düşünürüm...En az 1000km yoldan sonra anlaşılır...

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Yazık! krizden oktaykan da çok etkilenmiş olacak ki böyle zırvalıklardan günü kurtarmaya çalışıyorlar,ülkemi bu hale getirenler utansın.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
:nazar: bakalım belki işe yarar :good1: ama araştırmama göre performansa hiç etkisi yokmuş focuslarda dur kalkta ekonomiye katkı sağlasın yeter
Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı
Hafta sonu Oktaykan servis ziyaretimizde bize Nanocharger isminde bir üründen bahsedildi. Tüm anlatımlar güzel evet ama aklımda kalan soru işaretleri var. Bunları sıralamak istiyorum bu ürünü kullanmayı düşünen yada kullananlar var ise burda beraberce bir yol alırız sanırım.

1) Bu ürün 150 TL ye bize mal oluyor ve 100km de 1 Lt benzin sarfiyatı kazandırıyor ise fabrika çıkışlarında neden takılmamaktadır.

2) Rölanti anında, düşük devirlerde ve vites değişim sıralarında motora gerekli temiz havayı manifolttan vermesini gereksinimini anlamadım. Madem motorun böle bir duruma ihtiyacı var o zaman sensörler görevini yapamakta. Anometre bu durumu ölçmezmi

3) Klasik bir enjeksiyon çalıştırma mantığı var oda enjeksiyon motora giren havayı ölçer ve o oranda yakıt verir, bu durumda bu nanochager a neden ihtiyaç duyalım.

4) Eğer bu nanocharger manifolt basıncınde bir değişim yapıyorsa bu seferde aklıma fren tertibatı sıkıntısı açarmı sorusu geliyor, çünkü fren manifolt basıncı ile tahrik olmaz mı ?

Manifoldtan motora giren hava,pistonun aşağı inerken yaptığı vakum ile orantılıdır..Bunu bir sağlık enjektörü ile hava çekmek gibi düşünebilirsiniz..Nanocharger pistonun manifoldtan emeceği havayı,kayıp olmaksızın sübap önüne kadar hazır tutar,yani emilen havanın eksikliğini giderir..Böylelikle havanın az olduğu durumlarda ECU nun düzenlemek için yaptığı püskürtme kısıtlaması ortadan kalkmış olur...Tam hava algılayan sensörler de püskürtmeyi aynı oranda düzeltecekleri için, rölantide düzelme,performansta ufak bir fark,yakıtta küçük bir azalma,motor sesinin ve vuruntuların çok düşmesi gibi farklar muhakkak hissedilecektir... :D

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

yani azda olsa iş yapar bir aparat denilebilir

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger

Osman Usta son noktayı koymuş. Bence mantıklı fikirler yürütmüş. Alınabilir bir ürün. Ayrıca o gün bu aletin takılı olduğu Mondeo'yu kullandım. Araba 5. viteste 40 la giderken beklenmeyen bir hızlanma isteğine sahipti...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

O bindiğin Mondeo da neler var neler, nanocharger süs gibi kalır o işlemlerin yanında.

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger
O bindiğin Mondeo da neler var neler, nanocharger süs gibi kalır o işlemlerin yanında.

:) Ama yüksek vites düşük hızda devirlenme isteğinin sebebi Nanocharger mış. Öyle dedi yarışçı en küçük kardeş...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...