Mustafa Tüfekçi 15 Eylül 2011 Paylaş 15 Eylül 2011 Kampanalar aşınık değilse sadece balata değiştir,ATE devamlı kullanıyoruz problem yok Orjinal taktığımızda ses yapıyor abi kampana içi parlamış olabilir diyolar bir iki yerde. torna işine girmek istemiyorum o yüzden. orjinal dediğin motocraftlar mı ses yapıyor? birde arka kampana ve balata fiyat bilgisi nedir 3 aşağı 5 yukarı ate için Yorum bağlantısı
Sabri Güngör 15 Eylül 2011 Paylaş 15 Eylül 2011 abi kampana içi parlamış olabilir diyolar bir iki yerde. torna işine girmek istemiyorum o yüzden. orjinal dediğin motocraftlar mı ses yapıyor?birde arka kampana ve balata fiyat bilgisi nedir 3 aşağı 5 yukarı ate için Motocraft'lar ses yapıyor bizi'de rezil ediyor ATE balata 85tl kampana 120tl adet fiyatı Ha birde kampana'larda rulman yok haberin olsun Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 15 Eylül 2011 Paylaş 15 Eylül 2011 balata takım mı abi yani sağ sol. 120 lira kampana ate ise değişim zamanından önce haberleşiriz gibi abi Yorum bağlantısı
Sabri Güngör 15 Eylül 2011 Paylaş 15 Eylül 2011 balata takım mı abi yani sağ sol.120 lira kampana ate ise değişim zamanından önce haberleşiriz gibi abi Balata takım, kampana 120tl adet fiyatı Ate marka Kampana'larda rulman yok Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Eylül 2011 Paylaş 15 Eylül 2011 ATE bulursan , kaçırma derim, sorduğu soruya bak. Yorum bağlantısı
Fatih Bayram 15 Eylül 2011 Paylaş 15 Eylül 2011 Sizin balatalar ortalama ne kadar gidiyor... Ben mondeo ile 2 yıl aynı balatayı kullandım,tahminim 1 yıl daha giderdi... Disklerde çizik olduğu için tornalatmıştım,haliyle balatalarda değişmişti... Aracım otomatikti ayrıca...normal mi? Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 1 Ekim 2011 Paylaş 1 Ekim 2011 (düzenlendi) Fren sistemi arabalarıızın hayati önem taşıyan sistemlerinden biridir. Bu sistemin ana elemanları olan fren balatalarının kontrolünü resimli olarak en basit şekilde anlaymaya çalışacağım. Göz kontrolü için gerekli olan tek malzeme el feneri. Fren balataları bir destek parçası olan 4-5 mm kalınlığında sac ile yapışık bulunur. Frene bastığımıda fren balatalarına yataklık yapan kaliperdeki silindir bu sacı basarak balataların her noktasının diske eşit bir şekilde kuvvet uygulayarak dönmekte olan fren diskini durdurmaya çalışır. Balata kontrolünü şu şekilde yapıyoruz. El fenerini sac jant veya çelik jantın kolları arasından kalipere doğru tutarak balatayı görebiliriz. Resimde kırmızı okun üzerinde olduğu parça balatanın destek sacı. Sarı noktanın olduğu parça ise balata. Eğer fren balatalarımız sarı nokta seviyesini geçecek kadar aşındıysa yani kırmızı okun üzerinde bulunduğu destek sacından daha ince bir durumda ise değişme zamanı geliyor demektir. Birkaç bin km içinde değiştirilmesi gerekir. Aksi halde tamamen bitip sac parça diski çizebilir ve bunun sonucunda ya diski tornalatmak gerekir, yada değiştirmek gerekir. Buda ekstra masraf demektir. Balataların kontrolünü iki taraftada yapmamız şart. İki taraf eşit şekilde bitmeyebilir. Önlerde arkalara göre her zaman daha hızdı biter. Ekstra resim 1 Ekim 2011 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Ekim 2011 Paylaş 1 Ekim 2011 Vesile ile disk + balata kardeştir, beraber değişir, sadece balata değişirse, ömründen %30 u rahatlıkla gitmiş olacaktır. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 1 Ekim 2011 Paylaş 1 Ekim 2011 (düzenlendi) Vesile ile disk + balata kardeştir, beraber değişir, sadece balata değişirse, ömründen %30 u rahatlıkla gitmiş olacaktır. Diskler değiştirilecekse evet balatalarda değişmeli ama her balata değişiminde diskleri değiştirmeye gerek varmıdır. Disklerde atıklık bozukluk yoksa yinede değişmesi gerekirmi. 1 Ekim 2011 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 1 Ekim 2011 Paylaş 1 Ekim 2011 Vesile ile disk + balata kardeştir, beraber değişir, sadece balata değişirse, ömründen %30 u rahatlıkla gitmiş olacaktır. +vesile ile tek başına disk ya da balata değişiminde bu ikilinin ses ya da titreşim yapma olasılığı da artacaktır. Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 1 Ekim 2011 Paylaş 1 Ekim 2011 Bence balata kağıt gibi oluncaya kadar devam Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Ekim 2011 Paylaş 1 Ekim 2011 +vesile ile tek başına disk ya da balata değişiminde bu ikilinin ses ya da titreşim yapma olasılığı da artacaktır. Roch bulan da kaçırmasın Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 1 Ekim 2011 Paylaş 1 Ekim 2011 Roch bulan da kaçırmasın 2.set de üzerinde arabanın. Çıkanlar da küllük olarak pek şık durdular. Gören eline almaya çalışıyor,sonra "-yuh gerçekmiş" deyip bırakıyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 1 Ekim 2011 Paylaş 1 Ekim 2011 2.set de üzerinde arabanın. Çıkanlar da küllük olarak pek şık durdular. Gören eline almaya çalışıyor,sonra "-yuh gerçekmiş" deyip bırakıyor. :lol2: küllük olarak resimlerini görme imkanımız varmı paylaşım için teşekkürler güzel bir paylaşım Yorum bağlantısı
Burak Ağcayazı 6 Ekim 2011 Paylaş 6 Ekim 2011 benim aracımın balataları iyi durumda ancak frenler cok köyü pedal cok sert ve iyice kuvvet uygulamadıktan sonra durmak zor oluyor , tamirci baktı denedi normal dedi ama onceki aracıma göre cok vasat frenler , ayrıca şehir içi trafiğindede yorucu , bir kaç farklı tamirciye götürdüm normal dediler fordlar böyle falan filan türünden konuştular ama frenlerden hiç memnun değilim . fren hidroliğinde hava olabilirmi yada westinghouse veya vakum sisteminde sıkıntı ? Yorum bağlantısı
Misafir 6 Ekim 2011 Paylaş 6 Ekim 2011 çok teşekkürler benim gibi arabadan pek tanımayan biri için çok faydalı olmuş. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 7 Ekim 2011 Paylaş 7 Ekim 2011 benim aracımın balataları iyi durumda ancak frenler cok köyü pedal cok sert ve iyice kuvvet uygulamadıktan sonra durmak zor oluyor , tamirci baktı denedi normal dedi ama onceki aracıma göre cok vasat frenler , ayrıca şehir içi trafiğindede yorucu , bir kaç farklı tamirciye götürdüm normal dediler fordlar böyle falan filan türünden konuştular ama frenlerden hiç memnun değilim .fren hidroliğinde hava olabilirmi yada westinghouse veya vakum sisteminde sıkıntı ? Çağlar abi hep söyler ; fren hidroliğini değiştirin ve farkı görün diye ; bence denemekten zarar gelmez Yorum bağlantısı
Burak Altınyıldız 28 Aralık 2011 Paylaş 28 Aralık 2011 merhaba makyajlı olmayan kasada nekadardır.150 lira disk 60 lira balatalar için fiyat aldım mobil 1 tam sentetik yağ 5/30 YAĞ İÇİN 115 Lira bu hafta sonu değiştirmeyi düşündüğüm parçalar Yorum bağlantısı
Misafir 28 Aralık 2011 Paylaş 28 Aralık 2011 Fiyatları uygun ama,diskte sachs markası,balatada ise otosan yada bosch u tavsiye ederim size.birde diskleriniz o kadar yıpranmadıysa taşlatmanız sizin için daha iyi olucaktır. Yorum bağlantısı
Burak Altınyıldız 28 Aralık 2011 Paylaş 28 Aralık 2011 fomoco marka disk dendi de balata nemarka valla onu sormadım.çokda yıpranma yok ama yeni disk de 150 lira 50 lira taşlatmaya 20 lirada ustaya versem yarıyarıya yakın nerdeyse Yorum bağlantısı
Misafir 28 Aralık 2011 Paylaş 28 Aralık 2011 fomoco marka disk dendi de balata nemarka valla onu sormadım.çokda yıpranma yok ama yeni disk de 150 lira 50 lira taşlatmaya 20 lirada ustaya versem yarıyarıya yakın nerdeyse Bence fazla yıpranmadıysa sadece taşlatın yeter derim,yeni disklerde uyumsuzluk sorunuda olabiliyor,örnek:ani frenleme esnasında direksiyonda titremeler olabiliyor bunun sebebinide diske veriyorlar. Yorum bağlantısı
Burak Altınyıldız 28 Aralık 2011 Paylaş 28 Aralık 2011 Yağ 115 tl pahalı değil mi? mobil 1 tam sentetik o fiyatlarda herhalde bir kaç siteye baktım 150 den aşağı satan yok bu bayiden aldığım fiyat değiştirmede içindeymiş Yorum bağlantısı
Recommended Posts