İçeriğe Yönlendir

Aracın tüm enerjisinin kesilmesi


Nedim Erol

Recommended Posts

Nedim Erol

Merhaba;

Connect kullanım kitapçığında aracın akü değişimi veya başka bir nedenle enerjisinin kesilip tekrar verildiğinde araçta bazı problemlerin yaşanabileceği belirtiliyor. Bu sürenin 7-8 km gittikten sonra düzeleceği belirtilmekte.

Buna istinadaen sorum şu olacak..

Akü değişiminde veya enerjiyi kesip verilmesi sonrasında aracında ne gibi problemler yaşayanlar var ?

Bu problemlerin giderimi konusunda ne yapılabilir ?

Tşk..

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Benim bildiklerim teyp kod ister, camlarda tek dokunuşta kapanma varsa programlanması gerekir.Gerisini araba halleder zaten...

Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez

Aracın ecusünde yazılı zengin-fakir karışım, ortalama hız, tüketim değerleri vb gibi bazı bilgiler silinir. Araç çalışıp yürüdüğünde ecu bu bilgileri tekrar toplayıp kaydetmeye başlar.

Bu arada bazı verileri ecunun arayıp bulamaması nedeniyle araba belki bir süreliğine ne yapacağını şaşırabilir, tekleyebilir. :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kitapçıktki bilgi en kötü ihtimale karşı yazılmış zorunlu bir bilgidir ama siz farkı fark etmezsiniz bile.

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
(düzenlendi)
Kitapçıktki bilgi en kötü ihtimale karşı yazılmış zorunlu bir bilgidir ama siz farkı fark etmezsiniz bile.

+1

ben bir ara elektrik problemi nedeniyle defalarca akü başı söküp taktım.

algılayacak kadar sorun yaşamadım.

aracın kendini toparlamasını hissetmiyecek kadar küçük düzeltmeler yaşarsınız.

tarihinde U?ur Aksoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Ben Maf saçmaladığı zamanlarda sökerdim kutup başını,uzunca bi süre düzelirdi. Şükür maf sorunumuz da kalmadı. :D

Yorum bağlantısı
Ahmet Özay

Oto elektrikçi arkadaşıma bu soruyu sordum.Bana akü değişiminde motorun sıcak iken değiştirilmesi daha uygun olur dedi.Sebebi ise ECU içindeki motor değerleri akü çıkartıldığı için sıfırlanmaktadır.Bu sebeple motor sıcak iken akü değişiminde ECU bilgileri daha rahat toplayıp motora daha sorunsuz ve kolay hükmedermiş.Ama motor soğuk iken akü değiştirildiğinde ECU sıfırlandığı için otomatik jikleyi veya kızdırma bujisini açmadığı için araç daha geç çalışır dedi.Ama bu sorun motor ısındıktan sonra ECU artık değerleri topladığı için sorun kalmaz dedi.Kısaca kitapçıktaki yazı en kötü ihtimali yazıyor doğru ama eğer akü değiştirecekseniz motor sıcak iken değiştirmenizi tavsiye ederim.Tabiki teybin şifresi muhakkak elinizde olsun.Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Uğur Yumak
Ben Maf saçmaladığı zamanlarda sökerdim kutup başını,uzunca bi süre düzelirdi. Şükür maf sorunumuz da kalmadı. :)

MAF kadar can sıkıcı bir şey görmedim bugüne kadar :)

Yorum bağlantısı
Uğur Yumak

Elektrik kesintisi sebebi ile veya dısarıdan takviye durumunda aracınız çok ciddi anlamda zarar görebilir ( düşük bir ihtimal olsada ) . Başımıza gelen son iki örnekte. bir Subaru Impreza WRX in şarj dinamosu yandı ( dışarıdan takviyede) , diğeri ise Megan scenic akü değişiminde kendini kilitledi ve yeni yazılım atılması gerekti.

Lakin bu sorunları hiç yaşamadan akünüzü değiştirebilirsiniz!

Würth ün bunun için bir ürünü var, aracın sistemindeki elektriği hiç kesmeden akü değişimi yapabiliyorsunuz.

Ek olarak akü değişimini ne kadar hızlı yaparsanız ECU nun sapıtmaması için faydalı olur.

Siz akünüzü çıkardığınızda aracınızda hala bir miktar elektrik kalıyor .

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...