İçeriğe Yönlendir

Yağ Buharı Geliyor...


Akif Tanık

Recommended Posts

Akif Tanık

Arakdaşlar bir arkadaşımda benim aracın aynısı var 98 escort clx yani.Aracı 6 ay önce 2.nci sahibinden aldı.Aracı aldığında 54 bin küsür kilometredeydi.(Tabi arkadaş ikinci 54 bin olduğunu sanarak almıi aracı)O aralar işlerimin yoğunluğundan dolayı baya görüşemedik.Arkadaşımda aynı sıralarda aracın orijinal kilometresini öğrenmek için bir kaç yere bakmış ama yok soket yok yok şu yok yok bu yo gibi diyaloglara maruz kalmş v.s...Neyse gelelim konuya bugün sanayideydik arkaşdaşımla.Hidrolik direksiyondan ses geliyor diye gittik.Ben usta'ya birde motoruna bak dedim "Bakalım abi hemen" dedi ve aracı çalıştırdık hemen yağ çubuğunu yarım çekti ve biraz soonra yağ çubuğunu haznesinden buhar çıkmaya başladı.Dedi ki usta "kaç kilometrede bu araç" arkadaş tabi söyledi kilometreyi "eminmisin" dedi, bizde emin değiliz ama aldığımız şahıs böyle söyledi felan dedik.Ne yapmamz gerek dedik, ya segman ya da rektefe dedi......Arkadaşlar bende sizlerin engin tecrübelerinizde faydalanarak sizden arkadaşım adına biraz yardım almak istedim...Mesela orijinal kilometrey nerde baktırabiliriz, segma atılırsa kaça mal oluri rektefeye girerse araç kaça mal olur???...Saygılarımla...

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Escorttaki beyin sadece son servis geçmişini kaydeder. Yani araç eğer servise gitmişse orada girilen km bilgisini gösterir. Tahminen 10bin civarı bişey gösterecektir. gerçek km yi öğrenmenin şuanki safhada bi önemi kalmamış abi. Araç alınmış ve bariz bi sorun çıkarmış. Bundan sonra ya satan adam bulunur ve @!?)+%{[. :) ya da en ucuz şekilde yapılıp satılır araba.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Karter havalandırmadan gelen yağ buharı iyi haberci değildir ama teknik bir veri de değildir.

Yağlı yağsız kompresyon tesyti yapılmalı, eğer arada fark var ise yağ segmanları bitik yani rektifiye anlamındadır, arada fark yok ise segmanllarda-silindirde sorun yok demektir, ama kompresyon 14-15 ten düşükse carbon clean yapılır ve tekrar ölçülür, kompresyon yükselmişse sorun bitmiş dememktir, kompresyon hala düşükse üst kapak ve subaplar rektifiye ister demektir.

Yorum bağlantısı
Akif Tanık
Karter havalandırmadan gelen yağ buharı iyi haberci değildir ama teknik bir veri de değildir.

Yağlı yağsız kompresyon tesyti yapılmalı, eğer arada fark var ise yağ segmanları bitik yani rektifiye anlamındadır, arada fark yok ise segmanllarda-silindirde sorun yok demektir, ama kompresyon 14-15 ten düşükse carbon clean yapılır ve tekrar ölçülür, kompresyon yükselmişse sorun bitmiş dememktir, kompresyon hala düşükse üst kapak ve subaplar rektifiye ister demektir.

Çağlar abi bu karter havalandırması nerde oluyor CFI motorda? Birde rektefiye'de sadece segmanlarmı değişir, pistonlar değişmez mi??

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Rektifiye genel bir kavramdır, motorda yenileme anlamında, ne gerekirse, piston-segman-ana kol yatak vs.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Akif Tanık
peki ozman üstadlar rektefiyenin maliyeti ne kadar olur sizce?

Ahmet abi sabah sabah moralimiz bozulcak be abi :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...