İçeriğe Yönlendir

Motor üflemesi


Tolga Canvar

Recommended Posts

Tolga Canvar

Arabamı satın almak isteyen bir arakadaş servise göstermek istediğini söyledi neyse bu gün bereber gittik.Araba c3 hdi bizim fiestalarla aynı motor.Yetkili servise girdik baktılar ettiler o arada arabayı çalıştırdılar yağ kapağını açınca cup cup sesi ve hava gelmeye başladı.Daha önce hiç dikkat etmediğim için benim de garibime gitti.Dedim ustaya bu normalmi diye,o da normal değil motorun üflüyor dedi.(unuttum araba 180.000 de)İyide dedim üfleyen motor yağ yakar bu arabada yağ yakma yok ama o ara karambole geldi cevap vermedi.Dolayısıyla işi olmadı.Ama benim de aklıma kurt düştü nasıl olur diye.Eve gelince fiestanın anahtarını aldım bastım marşa açtım yağ kapağını aynı üfleme onda da var ama nispeten az(araba 130.000 de).Sonra bir abimin dükkanına uğradım orada bir tanıdığıa denk geldim onda da c3 var.Dedim amca durum böyle böyle bir bakalım beraber dedim benim arabaya da onun arabaya da baktık aynı hatta dükkan sahibi abi kendisi motor tamircisidir öbür arabadan daha çok hava geliyor gibi dedi.ilginç olan öbür araba 100.000 de.Yani anlaşılacağı üzere normal bir üfleme mevcut ama servis ustasına göre motor iyi durumda değil.Şimdi ne dersiniz bu servise.Ve bu üflemenin sebebi nedir?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bu bir kontrol yöntemi değildir. Bazı araçlarda, fabrikasyon; yağ dolum kapağı önüne izolasyon da koyarlar.

Yorum bağlantısı
Ömer Salih Yetgil

Biz de yağ çubuğuna bakarız. Yağ çubuğunu çekin bakalım sigara dumanı gibi bir duman çıkıyorsa (ince) üflüyor deriz. Ne kadar doğru bilmiyorum ben de arkadaşlardan öğrendim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mete Gürer

Benim benzinli focus'un da yağ dolum kapağını açtığımnda üfleme gibi hava geliyor, ama bence bu durum normal. Benim bildiğim üfleme, motor ısınınca, çalışırken yağ çubuğıu çekilir ve ince bir sigara dumanı gibi duman gelmesi durumudur...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emrah Musalli

biz traktörü satarken de yağ çubuğundan bakmışlardı. o sigara dumanı gibi duman çıktı. fiyat kırmışlardı..

Yorum bağlantısı
Mustafa Yiğit

esasında tam bie ölçek değil bu.bunu önleyen katkı malzemeleri var piyasada

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yağ çubuğundan kontrol de çok çok sağlıklı değildir, duman da görülebilir.

Yorum bağlantısı
Serdar Özbekar
üfleme normal problem yok.

Her arabadamı normal yoksa forda özel bişeymi neden normal olabilirki :)

Yorum bağlantısı
Tolga Canvar
üfleme normal problem yok.

Bence de yok ustam ama ne yazık ki servislerde senin gibi deneyimli ustalar yok.Yetkilisi oldukları aracın ne olduğunu bilmiyor adamlar

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Muhittin Abi dertlidir bu konuda. Motoruna olur veren yetkili servis nedeniyle rektefiye yaptırmak zorunda kalmıştı satın aldığı aracında.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Fiesta tdci olsun, 206 hdi olsun, sıfır motorda bile üflüyorlar. Üfleme normal.

206-fiesta aynı motor deniyor ama nasıl aynı?

Gecen hafta kuzenimin 40 000 km'deki 206 hdi aracının su hortumu patladı. Servisten 102 YTL'ye alıp değiştirttik. Ahtopot kolu gibi karışık bir hortum.

Fiesta'da böyle bir hortum yok. 206'nın motoru aşırı karışık, ordan kablolar hortumlar vs. Fiesta'da öyle birşey yok. Motor daha açıkta ve daha rahat.

Bunların sadece kuru motor blokları aynı, geriye kalan herşey farklı. Soğutma sistemi, beyin, yazılık, motordaki sistemler vs vs herşey farklı.

Sonuc olarakta 206 HDI'ler motor, soğutma sistemi vs diğer kaput altı arızalardan yolda bırakırken Fiesta'da böyle problemler neredeyse yaşanmaz.

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Hakan Yıldız

selamlar,benzinli focus II aracım rölantide çalışırken egzosundan su damladıgını gördüm bu neden kaynaklanıyor bir arızamıdır.aydınlatan olursa memnun olurum

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Normaldir..

Egzoz içindeki nemin, yoğunlaşıp yağmura dönüştüğünü düşünün...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Yanma ile su da ortaya çıkıyor. Özellikle başlarda. Hani yoğuşmalı kombiler bunu yoğuşturuyorlar.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Gayet normal hava üflemesi, zaten o havada turboya gidiyor vs. bu arada kardeşim c1 aldı onun motorda aynı gibi yani 1.4 tdci fiesta motoru gibi, iyice inceledim blok ve hava filtresi dışında çook fark var, özellikle çok fazla hortum sensör vs dolu, hava filtresinin arkasında fitreye bağlı bir sensör var nedir bilmiyorum fiestada yok bu, turbodan çıkıp rezanötöre giren hava burdan kaucuk hortuma ordanda motora giriyor, c1 de ise arada elektronik bir parça var sürekli cızz diye ses yapyor buda fiestada yok, ayrıca egr faklı gibi, bizdeki gibi hortumu çıkarınca iptal olmuyor değişik, bir sürü hortum soket sensör çok karışık, araba fiestadan hafif ama beygiri düşük, gaza basıp test yaptık 100 m kalkışta 2 boydan fazla fark attım yetişemedi :) sinir oldu kardeşim, neyse onun üflemesi ile benimkide aynıydı hafiften üflüyor ki arabayı yeni aldığımdada bakmıştım, 0 ken bile aynı havayı üflüyor, yani fark yok gayet normal üflemesi.

Yorum bağlantısı
Tayfun Karakuş

arkadaşlar bugun aracın enjektörlerini değiştirdim

usta arabanın gidişinden memnun kalmadı

turbosunda problem olabilir dedi

turbocuya gösterdik , oda turboda bir sorun yok dedi

motor yağ kapağını açtılar iyiden iyiye duman attı

araçtada üfleme var diyor

araba şimdi 180.000 km de

hakketen üfleme varmı , varsa ne olur , tamiri kolay mıdır , masraflımıdır ? , daha böyle ne kadar gideriz , başka türlü nasıl anlarız

yağ çubuğu testi işe yarar mı ?

araç ford mondeo 2004 tdci triptronik

Yorum bağlantısı
Kemal Murat İnce

Bütün arabalar üfler. Külbütör kapağının üzerinden hava filtrenize giden hortumda bu üflenen havayı tahliye etmek için konulmuştur. Aynı üfleme yada hava hareketi motorun altında da olur bunu tahliye eden sistemede karter havalandırma yada pozitif karter havalandırma hortumu denir. Siz yağ kapağını açtığınızda külbütör havalandırma hortumundan çıkması gereken hava daha büyük ve debisi yüksek bir delik bulduğundan buradan çıkar. Usta diliyle üfleme farklı birşeydir. Pistonun çevresinde alt alta sıralanmış 3 sekman vardır. Bu sekmanlar aşındığında veya gömlek aşındığında veya her ikisi birden veya sekman ağızları aynı hizzaya gelirse en alttaki yağ sekmanı gömleğe bulaşan yağı aşağı sıyıramaz ve yanma odasında yağ kalır bir sonraki yanmayla birlikte bu yağ yanarak buharlaşır ve egzozdan tahliye olur birkısmıda külbütör havalandırmadan atılır. Siz kapağı açtığınızda çıkan hava içerisinde yağ buharı varsa, buharın rengi mavimtrak ise, yanık yağ kokuyorsa bu usta diliyle üflemedir, yoksa üfleme değildir.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)
...birlikte bu yağ yanarak buharlaşır ve egzozdan tahliye olur birkısmıda külbütör havalandırmadan atılır. Siz kapağı açtığınızda çıkan hava içerisinde yağ buharı varsa, buharın rengi mavimtrak ise, yanık yağ kokuyorsa bu usta diliyle üflemedir, yoksa üfleme değildir.

Birazı yanlış. diğerleri doğru.

Krank sistemine basınç kaçması üst kapaktan buhara neden olur. Silindir içine kaçan yağ egzozdan çıkar, kapaktan çıkmaz. nerden çıkacak hangi yoldan?

Kranka basınç biraz kaçar ama çok kaçması sekmanların eskimesine işaret.

Dolayısı ile o arabanın iyice ustası olan birisi bunun miktarı hakkında yorum yapabilir. Yoksa arabadan arabaya değişir. Zaten eski araçlarda PCV valfi de bu nedenle çabuk tıkanır.

Çok kötü gitmiş motorlarda yağ çubuğunu çektiğinizde oradan da yağ sıçratır hava ile birlikte.

Benim bildiğim yağ sekmanı değil basınç sekmanı bu üflemeye neden olur. Yağ sekmanı eskise de zararı yok araba yaka yaka gider. daha bilem iyidir :D

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Kadir Türkeli

Forumda konularda okuduktan sonra , gittim aracin yanina calistirdim , yag kapagini calisir vaziyette actim arac soguk sekilde, duman yoktu fakat hava cikiyordu , beyaz bir pecete yerlestirdim, yag sicratmada goremedim hava cikiyor ama yag sicratma yoktu , arac isininca deniyim dedim , birkac kilometre yaptim, motor isininca tekrar actim yag kapagini bu kez hafif buhar ve yine hava cikariyordu , bu durum normal mi ? Yorumlarinizi , degerlendirmenizi bekliyorum. Arac tdci 1.4

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı

Buradan neye ulaşacaksınız ki? aracınız yağ mı eksiltiyor? Sağlıklı motordan da o kapağı açınca hava gelir. sonuçta iç basınç piston hareketlerinden dolayı değişiyor sürekli. Yanlış mı biliyorum acaba?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Forumda konularda okuduktan sonra , gittim aracin yanina calistirdim , yag kapagini calisir vaziyette actim arac soguk sekilde, duman yoktu fakat hava cikiyordu , beyaz bir pecete yerlestirdim, yag sicratmada goremedim hava cikiyor ama yag sicratma yoktu , arac isininca deniyim dedim , birkac kilometre yaptim, motor isininca tekrar actim yag kapagini bu kez hafif buhar ve yine hava cikariyordu , bu durum normal mi ? Yorumlarinizi , degerlendirmenizi bekliyorum. Arac tdci 1.4

Saygilarimla.

 

Konunuzu birleştirdim. Ne güzel okumuşsunuz, oradan sorsaydınız ya :)

 

Bugün gidin bir bayiye, sıfır kilometre aracı çalıştırın, kendi aracınızda denediklerinizi onda da deneyin. Göreceksiniz, aynı tepkiyi alacaksınız araçtan.

Yorum bağlantısı
Kadir Türkeli

Yag cubugunda duman yok sicakken cektim baktim.

Konunuzu birleştirdim. Ne güzel okumuşsunuz, oradan sorsaydınız ya :)

Bugün gidin bir bayiye, sıfır kilometre aracı çalıştırın, kendi aracınızda denediklerinizi onda da deneyin. Göreceksiniz, aynı tepkiyi alacaksınız araçtan.

Sani abi bugun gidecegim cidden, bi deneyelim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...