İçeriğe Yönlendir

Yüksek devirde kendiliğinden benzine geçme


Guest Ak?n Atakan

Recommended Posts

Guest Ak?n Atakan

Sizinde böyle bir probleminiz var mı? Kitin markası tomasetto tam bilmiyorum ama 5-6 belki 4 bin devirden sonra araba benzine geçiyor ve ne ışık ne de sesli bir uyarı vermiyor (sistemde zaten sesli uyarı yok) siz gazda gittiğinizi zannediyorsunuz uzun süre devirli kullanıp benzin ibresini de gözle kontrol edince anlıyorsunuz ki arabanız benzin yakıyor... ;) Arkadaşım golfunde zavoli kullanıyor onda da aynı problem söz konusu...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

montajı yapan yerde çözümlendirmek lazım, ya aynı anda hem gaz hem de benzin yolluyorsa ;) , tam ekonomik olur.

Yorum bağlantısı
Murat Dere

aha! zavoli mi? bende de zavoli var. imdaaaaat... bende öyle bir şey yok ya. hem de ne yüksek devirlere çıktım. ilerde zavalli mi olacağız yani şimdi. inşallah montaj hatasıdır da servisinde düzeltirler. ;)

Yorum bağlantısı
Guest Ak?n Atakan
montajı yapan yerde çözümlendirmek lazım, ya aynı anda hem gaz hem de benzin yolluyorsa ;) , tam ekonomik olur.

İlk aklıma gelen buydu ama bu kadar sakat bir durumun teknik olarak mümkün olamayacağını düşünüyorum..

aha! zavoli mi? bende de zavoli var. imdaaaaat... bende öyle bir şey yok ya. hem de ne yüksek devirlere çıktım. ilerde zavalli mi olacağız yani şimdi. inşallah montaj hatasıdır da servisinde düzeltirler. :)

Bu durumu farketmek için otobanda uzun süre yüksek devirde gidip benzin ibresini de takip etmek gerekiyor hatta mümkünse benzin deposunu doldurup güzergah sonunda yeniden dolum yaparak test etmek gerekiyor ama endişe etmeyin Murat bey en azından zavoli gibi bir firma için böyle bir sorun büyük olasılıkla yazılımsaldır..

deponun sonunda mı yoksa devamlı mı yapıyor

Depo sonunda değil.. İçinde az kalınca simit depo olduğundan yokuşta benzine geçiyor bunu da göstergeden anlayabiliyorum normal bir durum bu..

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Yük altında tekrar kalibrasyon yapılınca düzelir gibi geliyor bana da..

Yorum bağlantısı
Murat Dere
(düzenlendi)
Bu durumu farketmek için otobanda uzun süre yüksek devirde gidip benzin ibresini de takip etmek gerekiyor hatta mümkünse benzin deposunu doldurup güzergah sonunda yeniden dolum yaparak test etmek gerekiyor ama endişe etmeyin Murat bey en azından zavoli gibi bir firma için böyle bir sorun büyük olasılıkla yazılımsaldır..

izmir'e gittim, paralı otoyol var biliyorsunuz... xxx-xxx Allah ne verdiyse, hiç benzine geçmedi. geçse farkederdim. Mehmet'in hoşuna gitmedi ama :(, gaz göstergesi burnumun dibinde. ;)

tarihinde Cihan Yeti?ken tarafından düzenlendi
Trafik h?z limitleri d???ndaki h?zlar d
Yorum bağlantısı
Karani Gülistan

lpg regülatörü emiş hortumu -manifolda giren- kontrol edilsin.Yüksek devirlerde ,hortum ezik,çatlak veya ucu çıkmışsa yeterli emiş yapılamayacağı için lpg ecusu direk benzine geçirir.Peki ben lpg konusunda 4.defa bu ihtimali neden yazıyorum?Eski arabamda başıma geldide onun için.Otobanda sürat denemesi yapan güneyli focusa kınama cezası dışında bir yaptırım uygulayacakmıyım?Hayır ;)

Yorum bağlantısı
Guest Ak?n Atakan

Karani bey ben de fazla benzin yakma olayı montajdan beri var ancak hiçbir zaman devir yükselince benzine geçtiği şüphesine kapılmadım.Bu süre içerisinde 3-4 defa tüpçüye gitmeme rağmen sözünü ettiğiniz şekilde bir problem de göremediler..

Aslında ilk taktırdığımda forumda konu açmış Mertol bey "yüksek devirlerde benzine geçiyor mu kontrol et" diye sormuştu demekki bir bildiği varmış ben muhtemelen fazla yüksek devirlere çıkmadığımdan, çıktıysam da da uzun süre kalmadığımdan bu durumu farketmedim.Sonuçta benzin ibresini de takip etmedim ve yakıt seçici anahtarın göstergelerine aldandım..

Uzun süredir arabamın benzini fazla tükettiğinden şikayetçiydim (aylık en az 35 tl.)Yüksek ihtimal bu durumun sebebi arada bir düşük viteste 4-5 bin devirleri görmemden kaynaklanıyor..Araba sesli ya da görsel herhangi bir uyarı vermeden benzine geçiyor ve devir düştükten sonra yeniden gaza geçiyor..

Tabii bunlar benim varsayımlarım ne kadar doğru bilmiyorum..Forumdaki kullanıcıların da görüşleri önemli benim için..Bu problemin alt yapıları aynı olduğu için birçok kitte söz konusu olabileceğini düşünüyorum…

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

İyi bir kalibrasyon yaptırın.Araç çalışırken klima,radyo,dörtlüler,farlar,sisler,cam rezinstansları falan filan işte hepsi açılarak kalibrasyon yapılsın..Bu şekilde yapılmayan ayarlar sıkıntı yaratabiliyor..Gerçi bunlar daha çok rolanti sorunları için yapılıyor diye biliyorum ama sizinde ayar sorununuz var gibi..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...