Haluk Gümüş 28 Mayıs 2009 Paylaş 28 Mayıs 2009 Degerli arkadaslar, Uzun farlari yaktigim zaman kisalarin sonmesinden sikayetciyim. Nette ve burada kucuk bir arastirma yaptim. Konu hakkinda burada bilgilerini benimle paylasan arkadaslara ayriyetten tesekkur ederim. Sorunun cozumunun uzun far rolesi ve kisa far rolesi arasindaki + bobin uclarina arasina diyot cekmek oldugunu ogrendim. Yalniz aklima takilan soyle bir sorun var. Diger araclarin rolelerinde 30, 85, 86, 87 degerleri varken, Fiesta'nin far rolesinde 1, 2, 3, 4, 5 degerleri var. Renault Clio'nun far rolesinde ise 86(1), 85(2), 30(3), 87(5) olarak geciyor. Ben buna gore sema hazirladim. Bu degerlere gore sema dogru mu? 86 ayagindan diyot atacagimiza gore Fiesta da bunun karsiligi 1. ayak mi? Bilgilerini paylasanlara simdiden tesekkurler. Sema dogru ise bu konuda aklinda soru isareti olan arkadaslarin isine yarayacagini dusunuyorum. Uygulamayi hafta sonu aracimda deneyecegim. Yukaridaki semada gorundugu gibi diyodumuzu far rolelerinin bobin ucunun + ucuna ekliyoruz. Diyodumuzun anot (+) kutbu uzun far rolesinin + bobin ucuna, katot (-) kutbu kisa far rolesinin + bobin ucuna ekleniyor. Boylece uzunlari yaktigimizda kisalar sonmemis oluyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Mayıs 2009 Paylaş 28 Mayıs 2009 Çok güzel bir paylaşım... Teşekkürler... Yorum bağlantısı
Süleyman Akdoğan 28 Mayıs 2009 Paylaş 28 Mayıs 2009 Haluk Bey; uzunları yakınca kısaların sönmesi arabanın orijinal halinde olan bir durum mudur? Yorum bağlantısı
Murat Dere 28 Mayıs 2009 Paylaş 28 Mayıs 2009 güzel çalışma. da, uzunları yakınca kısaların sönmemesi istenen bir durum mudur? karşıdakinin gözlerini şeyetmeylim sonra? ha iyi olacaksa ben de yapacağım da. Yorum bağlantısı
Fırat Tarman 28 Mayıs 2009 Paylaş 28 Mayıs 2009 (düzenlendi) Degerli arkadaslar,Uzun farlari yaktigim zaman kisalarin sonmesinden sikayetciyim. Nette ve burada kucuk bir arastirma yaptim. Konu hakkinda burada bilgilerini benimle paylasan arkadaslara ayriyetten tesekkur ederim. Sorunun cozumunun uzun far rolesi ve kisa far rolesi arasindaki + bobin uclarina arasina diyot cekmek oldugunu ogrendim. Yalniz aklima takilan soyle bir sorun var. Diger araclarin rolelerinde 30, 85, 86, 87 degerleri varken, Fiesta'nin far rolesinde 1, 2, 3, 4, 5 degerleri var. Renault Clio'nun far rolesinde ise 86(1), 85(2), 30(3), 87(5) olarak geciyor. Ben buna gore sema hazirladim. Bu degerlere gore sema dogru mu? 86 ayagindan diyot atacagimiza gore Fiesta da bunun karsiligi 1. ayak mi? Bilgilerini paylasanlara simdiden tesekkurler. Sema dogru ise bu konuda aklinda soru isareti olan arkadaslarin isine yarayacagini dusunuyorum. Uygulamayi hafta sonu aracimda deneyecegim. Yukaridaki semada gorundugu gibi diyodumuzu far rolelerinin bobin ucunun + ucuna ekliyoruz. Diyodumuzun anot (+) kutbu uzun far rolesinin + bobin ucuna, katot (-) kutbu kisa far rolesinin + bobin ucuna ekleniyor. Boylece uzunlari yaktigimizda kisalar sonmemis oluyor. Şemada diyotun yönü ters çizilmiş, ona dikkat edin... Bu şema ile kısaları yakınca uzunlar da yanar 28 Mayıs 2009 tarihinde F?rat Tarman tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 28 Mayıs 2009 Paylaş 28 Mayıs 2009 Aracınıza farlarını angel farlarla değiştirmiştiniz sanırım o yüzden böyle bişey yapmak zorunda kaldınız... Bu konuda söylememişsiniz... Mesela benim farlarım orjinal ve Motorlu sistem xenon var ben bu sistemi uygularsam problem olur sanıyorum... Bence konunun başına farları değiştirdiğinizi belirten bir yazı eklemeniz yerinde olur... Yorum bağlantısı
Haluk Gümüş 29 Mayıs 2009 Yazar Paylaş 29 Mayıs 2009 Firat Bey uyardiginiz icin tesekkurler semayi duzeltip yeniden yukledim resmi. Bu arada uzunlari yakinca kisalarin sonmesi bir problem degildir. Bazi araclarda kisalar sonmez bazilarinda soner. Ben aracima xenon takacagim icin her uzun actigimda kisa sondugunde ampulun omru kisalmasin diye bu tarz bir uygulama dusundum. Yigithan bey sizde bu uygulamayi rahatlikla yapabilirsiniz. Yani kisacasi uzunlar yandiginda kisalari sonen tum araclarda bu uygulama yapilabilir. Murat Bey uzunlari karsidan birisi gelirken acarsak bu haliyle de eski haliyle de rahatsiz olur Yorum bağlantısı
İlker Çiftçi 30 Mayıs 2009 Paylaş 30 Mayıs 2009 Peki bu uygulamayı yaptıktan sonra sellektör olayında bir problem olmaz mı? Yani kısalar açıkken sellektör yapıldığında kısa sönmeden uzun da yanıyor yada bana öyle geldi tam emin değilim. Bununla ilgili sıkıntı çıkar mı? Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 30 Mayıs 2009 Paylaş 30 Mayıs 2009 İyide benm farlarım H4 ve selektör halinde öne çıkıp geri giriyo yani bi yanıp sönme durumu yok benmkinde sorun olur gibime geliyo... Yorum bağlantısı
Haluk Gümüş 31 Mayıs 2009 Yazar Paylaş 31 Mayıs 2009 Evet arkadaslar, bugun bu uygulamayi deneme sansim oldu ve basarili oldu. Fotografi cep telefonu ile cektigim icin pek kaliteli olmadi. Uygulama hakkinda kucuk bilgi vermek gerekirse; torpido gozunu indirip arkasindaki sigorta role kutusundan (torpido gozunun arkasinda semasi var) uzun, kisa far rolesini buluyoruz. Roleleri zorlamadan yerinden cikariyoruz. 1N4001 diyotumuzu konumuzun basindaki gibi kablo yardimi ile rolenin bobin ucunun + kutubuna ekliyoruz. Uzun far rolesine diyotun + kutubu, kisa far rolesine diyotun - kutubu geliyor. Rolelerin uzerindeki 1 rakami bobin + ucunu gostermektedir. Montaj islemi bittikten sonra, uzun fari actigimizda kisalarin sonmedigini goruyoruz. Bu arada sellektor problemi yasanmamaktadir. Bu uygulamadaki amac kisa, uzun far degisimlerinde kisa farin ampulunun omrunu uzatmaktir. Ozellikle xenon ampullerin omurleri icin yerinde bir uygulama oldugunu dusunuyorum. Bu islemi yapmak 5-10dk. surmektedir. Oldukca zahmetsizdir. Diyotu yerlestirdigim yer reserve bolgesidir yani bostur orasi, bu yuzden risk tasimamaktadir. Acikta kalan kisimlari elektrikci banti ile yalitabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 31 Mayıs 2009 Paylaş 31 Mayıs 2009 Peki bunu normal h4 ampule uygulasak zararı olurmu, ampul çok ısınır çok elektrik çeker kabloları yakarız gibi geldi bana, çünkü her 2 flamanda yanar vaziyette kalıcak... Yorum bağlantısı
Haluk Gümüş 31 Mayıs 2009 Yazar Paylaş 31 Mayıs 2009 Benim uzun fari kullanma surem 5-10 saniye suruyor. Sehirlerarasinda da cok fazla kullanmiyorum. Uzun sureli kullanimda isinma problemi olabilir belki ama kablolari yakacak kadar sorun olacagini sanmam. Yine de bunu deneyip test etmek de fayda var H4 kullananlar icin.. Uygulama basit ve maliyetsiz kolaylikla test edilebilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Erdem 1 Haziran 2009 Paylaş 1 Haziran 2009 haluk abi güzel paylaşım olmuş.. bu arada sen 6000k xenon takmayı düşünüyodun onu yaparsan mercekli farda uzunlara gerek bile kalmıyo en karanlık yollar bile gündüz gibi oluyo Yorum bağlantısı
Haluk Gümüş 2 Haziran 2009 Yazar Paylaş 2 Haziran 2009 haluk abi güzel paylaşım olmuş.. bu arada sen 6000k xenon takmayı düşünüyodun onu yaparsan mercekli farda uzunlara gerek bile kalmıyo en karanlık yollar bile gündüz gibi oluyo Tesekkur ederim. Kismetse bu ay 6000k xenonu alip montajini yapmayi planliyorum. Dedigim gibi amac uzunlari acinca ve selektor yapinca kisalarin sonmesini engelleyip ampul omrunu uzatmak. Arkadan uzunlari acarak israrla uzunlari kapamayan olursa bu uygulama ile cok fena intikam alinir Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 2 Haziran 2009 Paylaş 2 Haziran 2009 Yan etkisi yoksa güzel bir uygulama. Böyle bir uygulamaya ihtiyac vardı. Kabloların ısınacağını sanmıyorum. Sadece ampül biraz fazla ısınır. Yorum bağlantısı
Haluk Gümüş 2 Haziran 2009 Yazar Paylaş 2 Haziran 2009 Ozellikle benim gibi angel eyes far takan arkadaslara bu uygulamayi tavsiye ediyorum. Farlar uzundayken kisalarda sonmediginden araba gece cok guzel gorunuyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Haziran 2009 Paylaş 2 Haziran 2009 Güzel görünme değil, görmeniz için lazım zaten o farlarla... Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 3 Haziran 2009 Paylaş 3 Haziran 2009 5-10 saniye için çekili tutuyorum ben. uzun süreli kullanımda (dakikalar) ampülü çok ısıtır. bu ısınma far kutusunu da çok ısıtabilir bükebilir. biliyorsunuz eskisi gibi değil farlar. herşey plastik. ampulum ömrü de azalacaktır. h7 olsa ampul sorun değil. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Haziran 2009 Paylaş 3 Haziran 2009 Bunu bende yapardım eskiden.. tam ortada tutunca kısalar sönmeden uzunlar yanardı H4 de... Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 3 Haziran 2009 Paylaş 3 Haziran 2009 Demekki H4 de röleyle oynamadan selektör koluyla işi çözmek lazım, zaten uzunda fazla gidemiyoruz tam uzunu açıyorum kesin bir araba peydah oluyor, sinir oluyorum, aç kapa aç kapa gelde sinir olma... Yorum bağlantısı
Onur Demir 2 Ekim 2009 Paylaş 2 Ekim 2009 (düzenlendi) Hortlattım konuyu Malum Fusiona mercek uygulaması yapmıştım zamanında. Ancak eksta bir devre falan yapmadığımızdan, Kısalar yanıkken sellektör yapıyor tamamda, uzunları açınca direk karanlık çöküyor(kapanıyor komple) D2S ampül kullanıyorum. Şimdi yarın yapacağım; Farlara yakın bir yerden, uzun kablosundan kısaya doğru bir diyot koymak. Daha önceden 1N400. (.=kaç olduğunu hatırlamıyorum) koymuştum 1-2 sellektörden sonra işlevini yitirdi xenon balansının üstünde; Başlangıçta 8amper, sonra 5 amper çeker yazıyor. 1N li diyotlar 1amper sanırım ondan oluyor. Bende 12amperlik diyot aldım(2x6amper=12amper paralel bağlıcam) yarın bağlıcam. Şimdi soru; Bu konunun en başındaki şemayı (1N4007 var elimde) uygulasam benim d2sli sistemde diyot falan yanmaz dimi tekrar? TUV'den çaktım geçenlerde; uzun far işlevini gerçekleştirmiyor ----- Ağır kusur yazmışlar .. Şu işi halledeyimde fırsat kalırsa yarın götürürüm TUV'e 2 Ekim 2009 tarihinde Onur Demir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Ekim 2009 Paylaş 2 Ekim 2009 1N4001'i rolede kullanacaksın.. Devrede kullanırsan yanabilir.. (Tamamen tahmin) Yorum bağlantısı
Onur Demir 2 Ekim 2009 Paylaş 2 Ekim 2009 1N4007 ile 1N4001 arasındaki fark nedir. Elimde 1N4007 varda Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Ekim 2009 Paylaş 2 Ekim 2009 Sadece amper farkı var diye biliyorum Kullanabilirsin.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts