İçeriğe Yönlendir

Isı ve debriyaj kavrama problemi


Emre Gizlenci

Recommended Posts

Emre Gizlenci

herkese merhaba

aracımın (98 mondeo glx hb) özellikle şehir içi trafikte harareti yükseldiği zaman motor performansı düşüyor sanki debriyajın kavraması azalıyor gibi davranıyor. aslında aldığımdan beri böyle. bu durum normal midir sizce?

geçen hafta devir daim ve triger değişti. yaz geldiği için düşük ısıda açan termostat taktırdım. motordan yana problemim yok ama hararetten çekiniyorum.

birde son günlerde rolanti devri biraz yüksek kalıyor 1200-1500 arası, biraz bekleyince(10-15 sn.) normale dönüyor. sizce bu bir problem midir? Son günlerde biraz devirli kullanıyorum acaba beyin zengin karışımla çalışmaya ayarlıyor olabilir mi?) bu kadar akıllı olabileceğini sanmıyorum ama...

değerli cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

rölanti devri sorunundan neler çektiğimi bir ben bilirim :bravo: Araç harek halinde iken boşa aldığınızda mı bunu yapıyor yoksa duruncada bunu yapıyormu.

Ayrıca ben ısınma ile ilgili debriyaj sıkıntısı hiç çekmedim bilginize normal olmasa gerek

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Aşırı ısınmalarda her debriyaj kaçırır.Ancak normal kullanımda bunu yapıyorsa balatanız yıpranmış denilebilir.Rolantinizin takılı kalması da normal değil.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Isınan balata kaçırıyorsa ömrü bitmek üzeredir..

Yolda kalanlar falan olursa da aklında olsun.. soğuyunca yine yolunuza devam etme ihtimaliniz olabilir...

Araba stop etmiyorsa rolantiyle uğraşıpda kendinize dert etmeyin.. bırakın yüksek çalışsın biraz...

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
Aşırı ısınmalarda her debriyaj kaçırır.Ancak normal kullanımda bunu yapıyorsa balatanız yıpranmış denilebilir.Rolantinizin takılı kalması da normal değil.

ısı ile her balatanın kaçırdığını ilk defa duyuyorum ki bir sorun yok ise kaçırmamalı.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Bence debriyajdan değilde, motor odasındaki sıcak hava motorun yeterli verimi verememesine sebep oluyordur...Sürat olmadığı için rüzgarda yok, 100 derece civarında bir sıcaklık motora pek iyi gelmez...Debriyaj kaçırsa mutlaka farkedersiniz...

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
ısı ile her balatanın kaçırdığını ilk defa duyuyorum ki bir sorun yok ise kaçırmamalı.

Herşeyin bir ilki vardır bak birşey daha öğrenmiş oldunuz :) Aşırı ısınmalarda baskı balata kaçırır.Sorun olmasına gerek yoktur.Zaten bu yüzden baskı balatanın ömrü yoktur.10 km önce değişmiş bir baskı balatayıda sana 5 dakika içinde kaçırır hale getirebilirim.Bu kaçırma sürekli değildir.Soğuduğu zaman eski haline döner.Ancak eski haline dönmüyorsa ozaman değişim vakti gelmiştir.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
Herşeyin bir ilki vardır bak birşey daha öğrenmiş oldunuz :) Aşırı ısınmalarda baskı balata kaçırır.Sorun olmasına gerek yoktur.Zaten bu yüzden baskı balatanın ömrü yoktur.10 km önce değişmiş bir baskı balatayıda sana 5 dakika içinde kaçırır hale getirebilirim.Bu kaçırma sürekli değildir.Soğuduğu zaman eski haline döner.Ancak eski haline dönmüyorsa ozaman değişim vakti gelmiştir.

teknik açıklaması nedir ?

Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu
teknik açıklaması nedir ?

Aslında bende böyle bi durumu ilk defa duydum ama mantıklı.Teknik açıklaması şu olablir diye düşünüyorum:Isınan balata yüzeyi yumuşama yapıyor ve kavramayı kaçırıyor.Soğudukça kendini toparlıyor.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Salman

daha önce bununla ilgili konu açmıştım.aynen anlatılan gibi cinnah yokuşunda yüklü olarak trafiğe yakalandım ,dik yokuşta defalarca dur kalktan sonra balata kokusuyla beraber debriyaj kaçırmaya başladı .yarım saat bekledikten sonra hiç bir problem kalmamıştı.3-4 aydır kullanıyorum problem yok ama Ankara dışına çıkacağım için korkuyorum ,yarın değiştireceğim muhtemelen..

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Balata ısınınca kaçırır, aynen kamyonlarda rampa aşşağı çok frende frenlerin boşalması gibi (bizzat başıma geldi hiç hoş değildi kötü kokuda cabası) eğer araç ısındıktan sonra kalkışlarda titreme yapmıyorsa büyük ihtimal sağlamdır yada araç dururken 4 e takıp ayağınızı debriyajdan çekin gaz vermeyin bu durumda motor stop etmezse balata bitik yok zor belada olsa tam üst noktada kavramayla çalışırsa balata bitmek üzredir diyebiliriz.

Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2
Herşeyin bir ilki vardır bak birşey daha öğrenmiş oldunuz :( Aşırı ısınmalarda baskı balata kaçırır.Sorun olmasına gerek yoktur.Zaten bu yüzden baskı balatanın ömrü yoktur.10 km önce değişmiş bir baskı balatayıda sana 5 dakika içinde kaçırır hale getirebilirim.Bu kaçırma sürekli değildir.Soğuduğu zaman eski haline döner.Ancak eski haline dönmüyorsa ozaman değişim vakti gelmiştir.

ek olarak özellikle sık ve sıkışık trafikte başa gelir veye debriyajla çok haşır neşirseniz yapar soğunca normale döner

Yorum bağlantısı
Emre Gizlenci

arkadaşlar cevaplarınız için teşekkür ederim. debriyaj balatası geçen yaz değişti yaklaşık 15 bin km oldu araç soğuyunca dediğiniz gibi normale dönüyor rolanti vites boştayken yükseliyor geçenlerde gaz kelebeği temizliği yaptırmıştım. ondan sonra baş gösterdi bu durum. debriyajla ilgili pek sıkıntım yok soğukken. motorcraft marka balata takılmıştı. anladığım kadarıyla bu araçlar sıcaklığı pek sevmiyor.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz
Herşeyin bir ilki vardır bak birşey daha öğrenmiş oldunuz :) Aşırı ısınmalarda baskı balata kaçırır.Sorun olmasına gerek yoktur.Zaten bu yüzden baskı balatanın ömrü yoktur.10 km önce değişmiş bir baskı balatayıda sana 5 dakika içinde kaçırır hale getirebilirim.Bu kaçırma sürekli değildir.Soğuduğu zaman eski haline döner.Ancak eski haline dönmüyorsa ozaman değişim vakti gelmiştir.

Doğrudur,bende fazla zorladığımda kaçırıyor artık gitmem diyor,devir yükseliyor araç gitmiyor boşa dönüyor.Soğuduğunda normale dönüyor.

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

Debriyajla ilgili arkadaşlar cevaplamışlar beim diyeceğim aracınızda yakıtın artmasını istemiyorsanız orjinal termostadı tekrar taktırın. Geçen sene dediğiniz uygulamayı bende yaptırmıştı özellikle uzun yolda motor çok çabuk soğuduğu için daha fazla yakıt yakılıyor. Şöyle örnek vereyim ankara inegöl arası önceden 30 lt kadar lpg ile gidiyordum ama düşük derecelisini takınca 38 lt kadar gaz yaktım

Yorum bağlantısı
Emre Gizlenci
Debriyajla ilgili arkadaşlar cevaplamışlar beim diyeceğim aracınızda yakıtın artmasını istemiyorsanız orjinal termostadı tekrar taktırın. Geçen sene dediğiniz uygulamayı bende yaptırmıştı özellikle uzun yolda motor çok çabuk soğuduğu için daha fazla yakıt yakılıyor. Şöyle örnek vereyim ankara inegöl arası önceden 30 lt kadar lpg ile gidiyordum ama düşük derecelisini takınca 38 lt kadar gaz yaktım

aslında eşimde kullanıyor aracı termostatı bundan dolayı taktırmıştım. ısının yükseldiğini fark etmeyebilir diye düşündüm. çok aşırı bir fark etmedi bende zaten çok fazla kullanmıyorum aracı. devrin yükselmesi konusunda sıkıntım var biraz 1500 civarı seyrediyor. bu da büyük ihtimalle kirlenen sensör soketleri yada arızalı bir sensörden olabilir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

Şehir içinde fark etmiyor zaten.Ama şehirler arası yollarda ısı hızdan dolayıda zaten düştüğünden çok yakıyor

Yorum bağlantısı
Emre Gizlenci
(düzenlendi)
Şehir içinde fark etmiyor zaten.Ama şehirler arası yollarda ısı hızdan dolayıda zaten düştüğünden çok yakıyor

yaz tatiline çıkmadan değiştireyim o zaman. bu arada rolanti sensörüm arızalıymış. devir yükselmesi bundan kaynaklanıyormuş.

tarihinde Emre Gizlenci tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...