İçeriğe Yönlendir

Chip Tuning


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Gökhan Koçak

Remap deneyimlerimi ve bilgilerimi yazayım TDCI üzerine.Öncelikle yakıtın düşmesi olasıdır sakin kullandığınız durumda,fakat sıkıştırdığınızda eskisinden çok daha fazla yakacaktır.İlgili her parçanın ömründen bir miktar yer,çok zorlayıcı bir yazılım ve uygulama yapılmadıkça kayda değer bir sıkıntı değildir bu.

Performans'ta bariz fark oluyor elbet fakat bu performans özellikle düşük hızlarda kendini gösteriyor.Yüksek hızlarda pek de etkili olmuyor çünkü her ne kadar hesaplanan max. motor veya tekerlek gücü 1.6 TDCI'leri için konuşursak 2.0 TDCI 130PS Mondeo'nun dahi üzerine çıksa da elde edilen güç eğrisinin altında kalan alan Mondeo'nunkinden daha az oluyor ve bu totalde Focus'un Mondeo'ya geçileceğine işaret kabaca.Tabi ağırlık farkı,şanzıman faktörü gibi etkenler de etkili olsa da dediğim gibi esas olan güç eğrisinin altında kalan alandır,hesaplanan max güç değil.Bu yüzden yanılsamaya düşmeyin,daha güçlü nasıl geçemiyor diye.

1.6TDCI 109PS'ten stock halde sadece remap ile 150'lere yaklaşılıyor sert bir yazılımla.Fakat köfteci mode on halde geziyorsunuz.Ayrıca debriyaj aksamında sıkıntılar oluşabiliyor,aynı zamanda şanzımanda da sıkıntı çıkabiliyor.140hp gibi değerler makuldür.Kafamda bizim ufaklığa yüklenme gibi bir planım var ama çok ve anlamsız biçimde sarıyor,bu yüzden önden tahrikli araçlarda elde edilen sonuç pek verimli olmuyor.Hacimli enjektör,hybrid turbo,Egr-Cat iptali,DP,aktarma organlarında gerekli değişiklikler ve beraberinde Remap ile 2.0 TDCI Mondeo'dan 220hp civarı değerler almıştık vaktiyle fakat o da aynı şekilde ilk üç viteste hele asfalt kötüyse sarmaktan ilerleyemiyordu.Bu mevzuyu iyileştirme adına elimizden geleni yaptık fakat dediğim gibi önden tahrikli araçlarda belli gücün üzerinde elde edilen güç havaya uçuyor.Bizim Focus'lar da aynı şekilde,stock halde bile anlamsız bir sarma oluyor.Remapli haliyle daha da fazla sarıyor,kaliteli asfaltı anca otobanlarda bulabiliyoruz.Bu gibi sebeplerden pek cazip bulmuyorum bu araçlar için remapi.

Eğer yüksek güç beklentiniz varsa biraz daha geniş düşünüp yüksek hacimli araç almak daha mantıklı.Varsın biraz fazla vergi ödeyin,onu da modifikasyon sırasında harcanan paraya sayın.Yakıtı da emin olun fazla değil,sürekli kullandığım iki araç arasında karşılaştırma yapmam gerekirse;Passat 1.9 PD TDI 6 ileri 130PS traktörüm Şehiriçinde Focus'la aynı yakıyor.İlginç geliyor ama gerçekten öyle,uzun yolda da 80-90 gidince belki Focus gibi 3.8-4lt gibi değerlere düşmüyor ama 4.5lt'yi rahatlıkla tutturabiliyorsunuz ki bu yazdığım hızların üzerindeki hızlarda Passat daha az yakıyor.Hele araç yüklüyse Focus ne yürüyor,ne az yakıyor.80-90 gidemediğim için uzun vadede Passat daha az yakıyor net olarak Focus'tan.Sık sık kullandığım Denizli-İzmir güzergahında yol bilgisayarında 120km/h ortalama yakaladığım durumda Focus 7lt,Passat 6.2lt yakıyor.Ki 120 ortalamayı tutturmak için otobanda 190-200'lü süratlerde,duble yolda 140-150 gibi süratlerde kullanıyorsunuz.Velhasıl kelam,remap'in fayda/fiyat'ı tartışılır.Ben remap'tense 2006-2007 Focus TDCI yerine,2.0TDCI 2006-2007 Mondeo tavsiye ederim.Hatta Focus'a vereceğiniz paranın üzerine birkaç bin TL kalır elinize memleketim saçma piyasası sayesinde.Üstelik daha geniş ve üst sınıf bir araca binmiş olursunuz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Remap deneyimlerimi ve bilgilerimi yazayım TDCI üzerine.Öncelikle yakıtın düşmesi olasıdır sakin kullandığınız durumda,fakat sıkıştırdığınızda eskisinden çok daha fazla yakacaktır.İlgili her parçanın ömründen bir miktar yer,çok zorlayıcı bir yazılım ve uygulama yapılmadıkça kayda değer bir sıkıntı değildir bu.

Performans'ta bariz fark oluyor elbet fakat bu performans özellikle düşük hızlarda kendini gösteriyor.Yüksek hızlarda pek de etkili olmuyor çünkü her ne kadar hesaplanan max. motor veya tekerlek gücü 1.6 TDCI'leri için konuşursak 2.0 TDCI 130PS Mondeo'nun dahi üzerine çıksa da elde edilen güç eğrisinin altında kalan alan Mondeo'nunkinden daha az oluyor ve bu totalde Focus'un Mondeo'ya geçileceğine işaret kabaca.Tabi ağırlık farkı,şanzıman faktörü gibi etkenler de etkili olsa da dediğim gibi esas olan güç eğrisinin altında kalan alandır,hesaplanan max güç değil.Bu yüzden yanılsamaya düşmeyin,daha güçlü nasıl geçemiyor diye.

1.6TDCI 109PS'ten stock halde sadece remap ile 150'lere yaklaşılıyor sert bir yazılımla.Fakat köfteci mode on halde geziyorsunuz.Ayrıca debriyaj aksamında sıkıntılar oluşabiliyor,aynı zamanda şanzımanda da sıkıntı çıkabiliyor.140hp gibi değerler makuldür.Kafamda bizim ufaklığa yüklenme gibi bir planım var ama çok ve anlamsız biçimde sarıyor,bu yüzden önden tahrikli araçlarda elde edilen sonuç pek verimli olmuyor.Hacimli enjektör,hybrid turbo,Egr-Cat iptali,DP,aktarma organlarında gerekli değişiklikler ve beraberinde Remap ile 2.0 TDCI Mondeo'dan 220hp civarı değerler almıştık vaktiyle fakat o da aynı şekilde ilk üç viteste hele asfalt kötüyse sarmaktan ilerleyemiyordu.Bu mevzuyu iyileştirme adına elimizden geleni yaptık fakat dediğim gibi önden tahrikli araçlarda belli gücün üzerinde elde edilen güç havaya uçuyor.Bizim Focus'lar da aynı şekilde,stock halde bile anlamsız bir sarma oluyor.Remapli haliyle daha da fazla sarıyor,kaliteli asfaltı anca otobanlarda bulabiliyoruz.Bu gibi sebeplerden pek cazip bulmuyorum bu araçlar için remapi.

Eğer yüksek güç beklentiniz varsa biraz daha geniş düşünüp yüksek hacimli araç almak daha mantıklı.Varsın biraz fazla vergi ödeyin,onu da modifikasyon sırasında harcanan paraya sayın.Yakıtı da emin olun fazla değil,sürekli kullandığım iki araç arasında karşılaştırma yapmam gerekirse;Passat 1.9 PD TDI 6 ileri 130PS traktörüm Şehiriçinde Focus'la aynı yakıyor.İlginç geliyor ama gerçekten öyle,uzun yolda da 80-90 gidince belki Focus gibi 3.8-4lt gibi değerlere düşmüyor ama 4.5lt'yi rahatlıkla tutturabiliyorsunuz ki bu yazdığım hızların üzerindeki hızlarda Passat daha az yakıyor.Hele araç yüklüyse Focus ne yürüyor,ne az yakıyor.80-90 gidemediğim için uzun vadede Passat daha az yakıyor net olarak Focus'tan.Sık sık kullandığım Denizli-İzmir güzergahında yol bilgisayarında 120km/h ortalama yakaladığım durumda Focus 7lt,Passat 6.2lt yakıyor.Ki 120 ortalamayı tutturmak için otobanda 190-200'lü süratlerde,duble yolda 140-150 gibi süratlerde kullanıyorsunuz.Velhasıl kelam,remap'in fayda/fiyat'ı tartışılır.Ben remap'tense 2006-2007 Focus TDCI yerine,2.0TDCI 2006-2007 Mondeo tavsiye ederim.Hatta Focus'a vereceğiniz paranın üzerine birkaç bin TL kalır elinize memleketim saçma piyasası sayesinde.Üstelik daha geniş ve üst sınıf bir araca binmiş olursunuz.

Gayet tafsilatlı herkesin anlayacağı dilde ve okuyup faydalanmak isteyenler için güzel bir yazı olmuş .

Yorum bağlantısı
Semih Başalp

Neden kimse 90lik dizelden bahsetmiyor hic sansi yokmu ben on kismi yay ve guzel bir lastikle yere sabitledim milim sarmiyor simdilik:) performans icin neler yapabilirim?

Yorum bağlantısı
Erkut Uysal

68 lik fiestam bu aralar coştu 6.5 lt i geçmeyen araba şuan 7.0 7.3 gibi değerlerde gidiyo... Kullanım hep şehir içi... Yanı sıra her zaman diyorum 1. viteste çıkamadığım bayırlar bile oldu özellikle araba yüklüyken... Gel gelelim araba seri kalmıyor ve kısmetse 1 seneye kadar bunu satıp benzinli bir araba almayı düşünmüyor değilim... ( 2 senede 68 bin km yol yaptım ford ile corolla ilede ( benzinli ) 23 bin km yaptım... ) Çok gezen çok bilir derler ama ben hala bu chip işini çözemedim yaptırmak faydalımı faydasız mı isteklerimi karışalayıp sürekli ( bi yerlere yetişmek için ) hızlı kullandığım arabamı kötü etkilermi anlamış değilim... Bi yol gösteren bana net güzelce açıklayan birileri olursa çok sevinirim... ( 68 hp en fazla ne kadar olabilir ? 5. viteste arabanın uzayıp gitmesi mümkünmüdür gibi gibi... :) ) Bi konuda okumuştum Sefa abinin Biloda chipliydi fakat Sefa abi yakıtta tasarrufun mümkün olmadığından bahsetmişyi yanlış anlamadıysam... Kafam allabullak anlicaz yardımlarını bilgilerini hevesle bekliyorum... :)

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

68 lik fiestam bu aralar coştu 6.5 lt i geçmeyen araba şuan 7.0 7.3 gibi değerlerde gidiyo... Kullanım hep şehir içi... Yanı sıra her zaman diyorum 1. viteste çıkamadığım bayırlar bile oldu özellikle araba yüklüyken... Gel gelelim araba seri kalmıyor ve kısmetse 1 seneye kadar bunu satıp benzinli bir araba almayı düşünmüyor değilim... ( 2 senede 68 bin km yol yaptım ford ile corolla ilede ( benzinli ) 23 bin km yaptım... ) Çok gezen çok bilir derler ama ben hala bu chip işini çözemedim yaptırmak faydalımı faydasız mı isteklerimi karışalayıp sürekli ( bi yerlere yetişmek için ) hızlı kullandığım arabamı kötü etkilermi anlamış değilim... Bi yol gösteren bana net güzelce açıklayan birileri olursa çok sevinirim... ( 68 hp en fazla ne kadar olabilir ? 5. viteste arabanın uzayıp gitmesi mümkünmüdür gibi gibi... :) ) Bi konuda okumuştum Sefa abinin Biloda chipliydi fakat Sefa abi yakıtta tasarrufun mümkün olmadığından bahsetmişyi yanlış anlamadıysam... Kafam allabullak anlicaz yardımlarını bilgilerini hevesle bekliyorum... :)

1.4 TDCİ motorda intercooler olmadığından durum biraz daha sıkıntılı. Top speed kovalanmayacaksa , 90 ps 200 tork gibi bir değerle gayet tatlı olur bu araç.

Chip tuningin güzelliği , kullanıcıya göre harita düzenlenebiliyor. Senin aracında alt devirleri canlı tutacak bir harita iyi olur. Bildiğim kadarı ile aracın ilk sahibisin. Bakım geçmişini , varsa sıkıntısını derdini iyi biliyorsundur. bu da yazılım yaptırıp yaptırmama kararında çok önemli bir etken.

Tasarrufa çok takılma derim. Bir depo mazot için ; Sürekli basmak ve az yaksın diye kasmak arasında en fazla 30 TL fark eder. ;)

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Abdussamed Acar
Yazılım yapan biri olsam ve isim yapsam, elimde motor kaldı dermiyim, delimiyim

+1

100 araba yaptım 10 u turbo patlattı 5'i enjektör çatlattı dese nolur acaba :))

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Süha Demirtaş

Yazılım yapan biri olsam ve isim yapsam, elimde motor kaldı dermiyim, delimiyim

+1

100 araba yaptım 10 u turbo patlattı 5'i enjektör çatlattı dese nolur acaba :))

bizzat bize dedi ;) Üstü kapalı bir mesaj vermek istedim

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

bizzat bize dedi ;) Üstü kapalı bir mesaj vermek istedim

Ford Mondeo TDCİ patlattım dedi hemde :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Ford Mondeo TDCİ patlattım dedi hemde :)

Biz onu sorduğumuz için dedi turbosu patlıyor diye, passar sorsak oooo :D

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Atilla Oğuz Tan

Anlaşılan yakıt değerlerinde de düşüş gözüküyor performanstan çok ilgimi çeken asıl olay budur abi biz de mi yaptırsak :D Tüpten kurtuluş yok mu bize? :D

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Dh'de bir konu var. 1,9 tıd Ibıza cupra'dan 455 hp almışlar.

http://forum.donanim...tm.htm#67937709

Mehmet Gazihan'ın arabası. Aynı araçtan da Bekir paşaoğlunda var lakin 330ps diye hatırlıyorum ben. Yalnız önemli bir husus var bu araçta NOS var bu sebepten o sırada gazlandığında kaç ps olacak bilemiyorum.

Bir kardeşime aynı araçtan aldıracağım inşallah modifiyeye çok çok uygun B sınıfı hafif ama güçlü deli gibi bir makina ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Mehmet Gazihan'ın arabası. Aynı araçtan da Bekir paşaoğlunda var lakin 330ps diye hatırlıyorum ben. Yalnız önemli bir husus var bu araçta NOS var bu sebepten o sırada gazlandığında kaç ps olacak bilemiyorum.

Bir kardeşime aynı araçtan aldıracağım inşallah modifiyeye çok çok uygun B sınıfı hafif ama güçlü deli gibi bir makina ;)

NOS ile 455 hp, nos olmadan 325 hp.

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Kutu almaktan ziyade makul bir yazılım yaptırmak çok daha akıllı seçim olacaktır. Bu işi yaptıran yakıtın düşmesini beklerse yanlış düşünmüş olur. Belki 80-90 aralığında cc ile adam gibi gidilirse düşüyordurda düşmesi için yazılım yaptıran niye yaptırır onuda anlamak mümkün değil. Daha fazla performans istedinizmi ihtiyaç halinde gaza basmanız gerekeceğinden düşmesini beklemek saflıktan başka bir şey olmıyacaktır. Güç ve performans isteyen bunun karşılığını yakıt olarak verecektir. 0-100 1-2 saniye düşsün yanımdakini aynada arkamda göreyim diyorsanız yakmak zorundasınız yazılım olsada olmasada. Ben daha öncede forumda yazmıştım yine yazayım. Artık dizelden sıkılmaya başlayıp yeniden performans için benzinli almayı düşünürken çok sevdiğim C-max Cvt gibi doğuştan özürlü kabul edilen aracıma yaptırdım, beğenmezsem yazılımı yeniden orjinale çevirip satacaktım. Şanzımandan dolayı risk faktörü düşük bir yazılım attırdım ve arabayı değiştirmekten vazgeçmeme neden oldu. Yazılım yaptıran kişi aracının bakımlarını zamanında ve orjinal parçalar ile düzgün bir şekilde yaptırıp nerde basmasını nerde durmasını bilen bir kişiliğe sahip ise (yazılım attırılmasada olması gereken aslında yine bu :) ) neden olmasınki? Araç çok fazla değişiyor ve istediğiniz anda altınızda saklı çok güzel bir güç sizden emir bekliyor. Adam gibi kullanma konusunda kendine güvenen, fazla yakınca bunu kaldırabilen ve bir olay olduğunda masrafını karşılamaya gücü yeten herkes yaptırabilir. Neticede yapılan iş bir risk içeriyor ama bu risk tamamen kullanıcı ile alakalı. Bende tüketim 0,5 - 0,7 litre arasında arttı ama eskisinden çok zevk alarak kullanıyorum. ekonomi çok umurumda değil, olsaydı yaptırmazdım zaten.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Fatih abiye katılıyorum yazılımı ne kadar abartırsanız bence bakım aralığınıda okadar düşürmek zorundasınız.Ben yaptırdım memnunum gayet zevkli zaten son hızı artsın diye bir gayemde yoktu.internette 230 la gidende gördüm ama beni etkileyen araç iki kişi iken ve 30 km hızla ilerlerken 130 km ye hızlanması oldu standart halinden 7 saniye daha aşşağı inmişti.Zaten yaptırınca ara hızlanmaların ne kadar değiştiğine şahit olacaksınız.Bastıkça yakıt mutlaka artacak ama sakin kullanımda çok değişiklik olmayacaktır maksimum 1lt fark edecek oda bu uygulamaya fazlasıyla değer.Birde bakım aralıklarını 15000 km den 10000 km düşürüseniz sorun çıkmaz.uygulamayı yaptırdığınız yerde çok çok önemli günümüzde pek çok yer yapıyor artık bu uygulamaları yapıyor. Bence iyice araştırmadan asla va asla yaptırma.138hp civarında bir uygulama seni çok tatmin decektir hemde aracını çok yormayacaktır.Birde dikkat etmen gereken yetkili olsun özel servis olsun aracının yazılımını sakın güncelletme yoksa yaptığın boşa gider.

Yorum bağlantısı
Guest Ahmet Oguz

Selamın Aleyküm arabam 2003 model 75 hp tddi connect ticari takside kullanıyorum. arabanın tepkimesi oldukca az chiptuning veya diğerleri ile bu sorunu bir miktar da olsa değişir mi . Chiptuning firması ile görüştüm tddi motorlara uygulayamadıklarını söylediler burada forumda okuduğuma göre de uygulanacağı yorumları yazılmış kafam karıştı. Nasıl ve nerede uygulama yaptırmalıyım yardımcı olursanız memnun olurum .

saygılarımla .

taksici.

Yorum bağlantısı
Uğur Çınar
(düzenlendi)

ben megachip firmasi yaptığını okudum nedir ne değildir tam bilemem 75 liği 105 oluyo yazdığına göre %8 tasarruf yazıyodu

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
oluyo,yazıyo=oluyor,yazıyordu
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Aracınız turbo dizel. Yazılımla yaklaşık %30-33 kazanımınız olur.

Farkı hissederseniz.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

tddi motorda beyin yok ki müdahele edilsin, edilecek anlamda beyin ve rail hatı yok yani

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Beyin yoksa chip yok diye biliyorum, %... tasarruf ise zaten yok.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
tddi motorda beyin yok ki müdahele edilsin, edilecek anlamda beyin ve rail hatı yok yani

bknz. Sabri usta :D Turbo basınç değeri arttırımı tavsiye olunan değil mi ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...