İçeriğe Yönlendir

Chip Tuning


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Mehmet YILDIRIM

rachechip sitesinden baktım, araca uygun chip buldum. Oraya video ile anlatım koymuşlar bayanın biri çok kolay şekilde takıyor. Bu fiestalarda mümkünmü? kendimizde takabiliyormuyuz. Birde bu cihaz takılır takılmaz kendini ayarlıyormu malüm araca göre sipariş veriliyor.

Yorum bağlantısı
Ünal Ercan

chip tuningi yakıtı için falan değilde performans için istiyorum vteccilere uyuz olmaya başladım 3 e kadar burun buruna gidiyoruz sonra onlar uzuyor :biggrin: yakıt olayına inanmıyorum zaten bir makine normalden az yakarak normalden fazla hızlı gidemez , değerli arkadaşlar abiler tavsiyelerinizi bekliyorum chip kutusu mu taktırılmalı? yazılım mı ? kutu daha mantıklı geliyor istenildiğinde sökülüyor

mesala ankara uygun fiyatlı olan bu (örnek ilan sanırım pejoyada yaparlar)

http://www.sahibinde...05144556/detay/

birde 650 ye buldum http://www.sahibinde...64284359/detay/

birde bu var ama ne kadar güvenilir http://www.sahibinde...01758925/detay/

honda civic 1.6 125ps araç ancak dümdüz yolda önü boş olursa gider. ara hızlanması çok kötü turbo yok çünkü, yazılımlı bir focus dizel karşısında şansı yok. Frene bastı mı toplayamaz, hafif yokuşta kesilir.

kutuya falan hiç bulaşmayın pişman olursunuz. Bu yazılımlar araca özel yazılıyor. Turbo devir sayısı havanın akış debisi motor hacmi valf sayısı ..vs her araçta aynı değil çünkü.

Chiptuning- yazılım sonucu evet gerçekten(standart günlük kullanımda) yakıt tüketimi düşüyor(%10) ve performans artıyor. Teknik olarak da açıklardım da uzun iş...Kısaca tork ve güç arttığı için aynı işi daha rahat yapıyor. Gaza köklerseniz eskisinden çok yakar tabi çünkü yakıtı fazla basıyor.

Superchipste en iyi verim focuslarda alınıyor.ingiliz firması 1977 yılından beri bu işi yapıyor. Ford'un resmi ralli sponsoru, WRC araçlarında superchips yazılımlı focuslar fiestalar kullanılıyor.

Amatör yazılım yükletecek kadar risk şahsen almam, superchipsten gayet de memnunum. karar sizin.

Dikkat etmeniz gereken şeyler.

Çok kaliteli temiz mazot kullanmanız

Tam sentetik mobil1 0-30 gibi üst kalite bir motor yağı kullanmanız.

Periyodik bakımları kesinlikle aksatmamanız.

Kötü yazılımda olası sorunlar,

Egsozdan aşırı siyah duman atma,

Motor arıza ışığı yanması,

Gereksiz yere kalkışlarda ani gaza basmalarda patinaj çekme,

Aşırı yakıt tüketimi,

Turboya fiziksel zarar,

Turbo hortumunu patlatma,

Yorum bağlantısı
Abdullah Aladı

Bursada chip yaptırabileceğimiz güvenilir yer bilen var mı?

Yorum bağlantısı
Gürçay Hüseyin

Benim anlamadigim neden chip tuning denildigi... Dogru olan REMAP'tir. Yani ECU'nun haritasi indirilip, yeni harita ( gelistirlmis) yukleniyor. Size verebilecegim en iyi tavsiye powerbox veya benzeri "kutulardan"uzak durmaniz. Boyle kutular arabanin reiline yanlis bilgi veriyor ve bu sekilde arabanin beygirlerini ärttiriyor".

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Gökhan Kızılkaya

honda civic 1.6 125ps araç ancak dümdüz yolda önü boş olursa gider. ara hızlanması çok kötü turbo yok çünkü, yazılımlı bir focus dizel karşısında şansı yok. Frene bastı mı toplayamaz, hafif yokuşta kesilir.

kutuya falan hiç bulaşmayın pişman olursunuz. Bu yazılımlar araca özel yazılıyor. Turbo devir sayısı havanın akış debisi motor hacmi valf sayısı ..vs her araçta aynı değil çünkü.

Chiptuning- yazılım sonucu evet gerçekten(standart günlük kullanımda) yakıt tüketimi düşüyor(%10) ve performans artıyor. Teknik olarak da açıklardım da uzun iş...Kısaca tork ve güç arttığı için aynı işi daha rahat yapıyor. Gaza köklerseniz eskisinden çok yakar tabi çünkü yakıtı fazla basıyor.

Superchipste en iyi verim focuslarda alınıyor.ingiliz firması 1977 yılından beri bu işi yapıyor. Ford'un resmi ralli sponsoru, WRC araçlarında superchips yazılımlı focuslar fiestalar kullanılıyor.

Amatör yazılım yükletecek kadar risk şahsen almam, superchipsten gayet de memnunum. karar sizin.

Dikkat etmeniz gereken şeyler.

Çok kaliteli temiz mazot kullanmanız

Tam sentetik mobil1 0-30 gibi üst kalite bir motor yağı kullanmanız.

Periyodik bakımları kesinlikle aksatmamanız.

Kötü yazılımda olası sorunlar,

Egsozdan aşırı siyah duman atma,

Motor arıza ışığı yanması,

Gereksiz yere kalkışlarda ani gaza basmalarda patinaj çekme,

Aşırı yakıt tüketimi,

Turboya fiziksel zarar,

Turbo hortumunu patlatma,

Superchips nerede yapılıyor.M.Gazihan ın uyguladığı program superchips in değilmi ??

Yorum bağlantısı
Buğra Kaya

ben de düşünüyorum da focus tdci için en iyi nerde yaptırırım? Paşaoglu, Dr.Ecu yoksa gazihan mı?

fiyatlar nedir remap için? ve benim arac 235binde sıkıntı olur mu?

Yorum bağlantısı
Aykan Samet Uzun

ben de düşünüyorum da focus tdci için en iyi nerde yaptırırım? Paşaoglu, Dr.Ecu yoksa gazihan mı?

fiyatlar nedir remap için? ve benim arac 235binde sıkıntı olur mu?

Daha dün akşam 3 focus chip'lendik Paşaoğlu'nda tavsiye ederim :good1:

Km'de sıkıntı yok siz gidin Bekir abi yazılımı aracınıza göre yapar...

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

4 tane focus chipledik dyno doluydu şuanlık dyno yok

gelirken 40 km boyunca 2.5 ortalamayla geldim 90 kmh sabit.

arkadan duman atmanın keyfi hiçbişeyde yok :D fena şahlandı araç ama baskı balata bitik olduğundan ısınınca boşa sarıyor :(

zaten arkada piston sticker ıyla dumanı gören kaçıyor :D

ses fena arttı

Bekir abime burdan saygılar ellerine sağlık hakkı ödenmez...

dyno verisi 2 hafta sonra gelecek

_fotoğraf(1) by bektastalay1, on Flickr

_fotoğraf(2) by bektastalay1, on Flickr

_fotoğraf(4) by bektastalay1, on Flickr

_fotoğraf(5) by bektastalay1, on Flickr

_fotoğraf (2) by bektastalay1, on Flickr

_fotoğraf by bektastalay1, on Flickr

Bir buluştuğumuzda deniyelim mi :D

Yorum bağlantısı
Buğra Kaya

araç babamındı sürekli uzun yolda kullanıldı 3bin devri hiç geçmedi o yüzden turbosu mekaniği 50bindeki araç gibidir diye düşünüyorum

bekir abi ne kadara yapıyor ortalama? bir de hazır gitmişken downpipe kat iptali falan da yaptırayım mı?

Yorum bağlantısı
Buğra Kaya
(düzenlendi)

ben yaptırdım zevkine zevk katıyor bunların hepsini orda yaptırırsan uygun birşeyler yapabilir ama arayıp konuşman gerekli kendisiyle.

eyvallah saolasın, konuştum yazılım için birkaç yüz dedi. Downpipe da tavsiye ederim dedi. Bakalım haftaiçi bir gün gidicem

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
fiyat
Yorum bağlantısı
Buğra Kaya

fiyatı silseniz yeterli her araç için aynı olmayabilir sıkıntı olmasın şirket için

Yorum bağlantısı
Samet Daş

aynı model araçlarda karşılaştırma yapmak daha belirleyici olur mu? diye düşünüyorum. Örneğin; 1.4 tsi 120 ve 1.4 tsi 180 hp. bu iki araca sahip, sürüş karakterleri aynı olan iki sürücü ile karşılaştırma yapmak gibi.

Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal

işte bu rekoru Çağlar abi kırdı yukarda dediği gibi. Bir yerden bakılmış yaptığı devir 12bin ve araçta sıkıntı yok :D, sanırım bir sente atlama söz konusu olmuştu :D

yağ çubuğunun çekilip olay yerinin terkedildiği olay bumuydu :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

yağ çubuğunun çekilip olay yerinin terkedildiği olay bumuydu :D

aynen bro :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Enis Sever

Çoşkun Bey, bence kesinlikle araca chip tuning yaptırın. Araç bambaşka bir kimliğe bürünüyor. Kullanırsanız bana hak verirsiniz. Ben satmış olduğum focusuma 60.000 km de yaptırmıştım ve çok memnun kaldım. Şu an yaptırmadığım zamanlara üzülüyorum

Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi
(düzenlendi)

Bizde firma olarak üreticiyiz lakin ürettiğimiz ürünlerin teknik dayanma sıcaklığı 65 derecedir, lakin uzun ömür ve müşteri memnuniyeti açısından 55 derece kitlemekteyiz. Kullanıcı bunu keşfedim açarsa tabiki daha renkli bir görüntü elde eder ama ömrünü azaltacak. Zaten bir ürünü ne kadar çok kullanırsanız o kadar çabuk aşındırırsınız buda fiziğin kanunu.

Yazılım yapmak bizim gibi amatör kullanıcılar için zevk işidir ve bu zevkinde illaki getirisi götürüsü olur. Almanların bir lafı vardır " bir ürünün orjinale göre avantajı var ise peki ya dezavantajı nedir " derler.

bu arada 90ps ile 109ps focusun aralarında turbo + enjektör ve yazılım farkı var illaki. Sadece bunları değiştirerek 109ps almak çokmümkün. Hatta değiştirmeden sadece yazılım ile 90ps focusu 125ps yapmakta mümkün.

Bu duruma göre varmak istediğiniz noktayı net yazarsanız değerlendirelim getiri götürü hesabı yapalım. Neden yaptıralım neden yaptırmayalım

[/quote ]

Buna istinaden bugün gidip Doğuş Grubundan bir araç aldığınızda aynı motordan daha fazla güç almak istediğinizde garantiyi bozmadan üzerine yaklaşık 3000tl verilerek ABT tarafından yazılım yaptırılıyor...

hiç bir şekilde bakım aralıkları değişmiyor, herhangi bir Elektronik veya Mekanik sorunda senin araban yazılımlı ondan olmuş demiyor...

sizin görüşünüzle Wv, Audi, Seat, Porshe neden riske giriyor ?

Süha Bey bir süredir yoğunluktan dolayı bu konudan düşmüşüm, o yüzden sorunuzu geç fark ettim.

Aynı motorda mühendislik temelli herhangi bir mekanik tasarım değişikliği yapmadan ( teknik iyileştirme) motordan daha fazla güç almak ancak daha fazla yakıt tüketmekle mümkün olabilir. Sizin de çok iyi bildiğiniz gibi daha fazla güç ancak daha fazla enerji dönüşümüyle ortaya çıkabilir. Bunun da motor içindeki anlamı daha fazla hava+yakıt karışımı demektir. Sanırım bu konuda hemfikiriz. Çünkü zaten sizin LCD örneğinizde de , daha canlı renk isteyip fabrikasyon yazılımı remap edenleri bekleyen sonuç, ekranın ömrünü azaltmanın yanı sıra daha fazla elektrik sarfiyatıdır. Şu anda evdeki Led TV bile standart yazılımı çerçevesinde daha canlı renk profilleri seçtiğimde elektrik sarfiyatının daha fazla olacağı konusunda uyarıyor.

Sakin kullanımda tork yükselmesi ve gaz kelebeği açısınının öncesine göre daralmasından dolayı motora,yazılıma, sürücüye bağlı olarak belki bir miktar yakıt tasarrufu sağlanabilir. Bunu kendim yaşamadım, değişme değil artma gördüm, ancak düşme tecrübe ettiğini söyleyen bir çok kullanıcı var. Ancak chip tuningin asıl amacı yakıt tasarrufu olmadığı için alt devirdeki bu yakıtsal düşüşün pek bir rakamsal değeri yoktur. Ama gaza basınca olan yakıt artışı kayda değer oluyor. Malumunuz, yakıt tasarrufu isteyenler için güç yükselten chip tuning ya da remapping yerine güç düşüren ecotuning - eco remapping uygulamaları mevcuttur.

Motor ve bağlı aksamların ömrünün azalması ise gene yazılım, motor ve fiziksel aksam tasarımı, kullanıcının sürüş tarzı, yakıt, iklim vs. gibi etkenlere bağlı olarak değişen, ama az ya da çok illa motor ömründen bir şeyler çalan bir olgu olarak karşımıza çıkıyor. Makul güç artışlarında bir miktar fazla yakıt tüketip mekanik aksama zarar vermeden yüzbin kmler yapanlar olduğu gibi, ehil olmayan ellerde ya da mekanik aksam kaynaklı olarak daha bin km olmadan turbo enjektör kaybedenler de çıkıyor. Yani gene görüntü panellerinde olduğu ve sizinde belirttiğiniz gibi ömründen çalıyor.

Getiri götürü hesabı derken yakıt artışı -motor ve fiziksel aksama zarar verme ihtimali yanında artan sürüş keyfi ,artan güç, artan hızlanma / son hız vb. parametreler değerlendirilip ona göre işleme girişilmelidir demek istemiştim.

Göksel Bey, 3000 tl bir yazılım için iyi para. Bir aracın garantisi 100bin km ile sınırlı. Bu, çoğu motor için sorun yaşatmaya başlamanın alt eşiği oluyor. Motoru çok zorlayan yazılımlar yapmıyorlar. 100bin km'yi doldurmamış zaten garanti kapsamındaki bir araca makul güç artışları uygulamanın muhtemel zararı, yazılım başı 3000 tl'den elde edilecek kardan çok daha düşük olmalı. 500 tl'den yapsalardı yazılımı, hala garantisi sürer miydi aracın diye de düşünmek gerek.

Bir de Göksel Bey, ww ,audi, seat, porche bunu yaparken; bmw,mercedes, ford,honda,toyata,saab,volvo vb 40 kadar diğer otomobil üreticisi neden yapmıyor diye karşıt mantık da yürütebiliriz.

tarihinde Serhat Çerçi tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Süha Bey bir süredir yoğunluktan dolayı bu konudan düşmüşüm, o yüzden sorunuzu geç fark ettim.

Aynı motorda mühendislik temelli herhangi bir mekanik tasarım değişikliği yapmadan ( teknik iyileştirme) motordan daha fazla güç almak ancak daha fazla yakıt tüketmekle mümkün olabilir. Sizin de çok iyi bildiğiniz gibi daha fazla güç ancak daha fazla enerji dönüşümüyle ortaya çıkabilir. Bunun da motor içindeki anlamı daha fazla hava+yakıt karışımı demektir. Sanırım bu konuda hemfikiriz. Çünkü zaten sizin LCD örneğinizde de , daha canlı renk isteyip fabrikasyon yazılımı remap edenleri bekleyen sonuç, ekranın ömrünü azaltmanın yanı sıra daha fazla elektrik sarfiyatıdır. Şu anda evdeki Led TV bile standart yazılımı çerçevesinde daha canlı renk profilleri seçtiğimde elektrik sarfiyatının daha fazla olacağı konusunda uyarıyor.

Sakin kullanımda tork yükselmesi ve gaz kelebeği açısınının öncesine göre daralmasından dolayı motora,yazılıma, sürücüye bağlı olarak belki bir miktar yakıt tasarrufu sağlanabilir. Bunu kendim yaşamadım, değişme değil artma gördüm, ancak düşme tecrübe ettiğini söyleyen bir çok kullanıcı var. Ancak chip tuningin asıl amacı yakıt tasarrufu olmadığı için alt devirdeki bu yakıtsal düşüşün pek bir rakamsal değeri yoktur. Ama gaza basınca olan yakıt artışı kayda değer oluyor. Malumunuz, yakıt tasarrufu isteyenler için güç yükselten chip tuning ya da remapping yerine güç düşüren ecotuning - eco remapping uygulamaları mevcuttur.

Motor ve bağlı aksamların ömrünün azalması ise gene yazılım, motor ve fiziksel aksam tasarımı, kullanıcının sürüş tarzı, yakıt, iklim vs. gibi etkenlere bağlı olarak değişen, ama az ya da çok illa motor ömründen bir şeyler çalan bir olgu olarak karşımıza çıkıyor. Makul güç artışlarında bir miktar fazla yakıt tüketip mekanik aksama zarar vermeden yüzbin kmler yapanlar olduğu gibi, ehil olmayan ellerde ya da mekanik aksam kaynaklı olarak daha bin km olmadan turbo enjektör kaybedenler de çıkıyor. Yani gene görüntü panellerinde olduğu ve sizinde belirttiğiniz gibi ömründen çalıyor.

Getiri götürü hesabı derken yakıt artışı -motor ve fiziksel aksama zarar verme ihtimali yanında artan sürüş keyfi ,artan güç, artan hızlanma / son hız vb. parametreler değerlendirilip ona göre işleme girişilmelidir demek istemiştim.

Göksel Bey, 3000 tl bir yazılım için iyi para. Bir aracın garantisi 100bin km ile sınırlı. Bu, çoğu motor için sorun yaşatmaya başlamanın alt eşiği oluyor. Motoru çok zorlayan yazılımlar yapmıyorlar. 100bin km'yi doldurmamış zaten garanti kapsamındaki bir araca makul güç artışları uygulamanın muhtemel zararı, yazılım başı 3000 tl'den elde edilecek kardan çok daha düşük olmalı. 500 tl'den yapsalardı yazılımı, hala garantisi sürer miydi aracın diye de düşünmek gerek.

Bir de Göksel Bey, ww ,audi, seat, porche bunu yaparken; bmw,mercedes, ford,honda,toyata,saab,volvo vb 40 kadar diğer otomobil üreticisi neden yapmıyor diye karşıt mantık da yürütebiliriz.

Aynen bu işin mantığında bir terslik yok zaten biraz düşünmek mantık yürütmek yeterli ;) Yazılımın versiyonları olduğu gibi kullanmakta önemli. Araca giren aynı hava miktarı ile daha fazla güç elde etmenin yanı sıra sadece ve sadece rail basınç hattı sensörlerinin yanıltılması sonucu beyin yanıltılarak güç elde edilmesi de mümkün. Şahsen ben box a karşıyım yapıma ters yanıltma veya taklit ile işlem yapmak :D Cuzi bir rakama 109ps bir aracı 140ps ve 330NM gibi bir güce çekmenin vermiş olduğu haz bence her şeye değer. Söz konusu baskı-balata, aks kafaları, turbo veya enjektör olsa bile. Hatta bu güçlere ihtiyaç duyulan zaman da aşırı tüketime geçmiş olmamamıza rağmen. Bu konu da aklında soru işareti olan var ise benim focus vidyolarıma baksın gazladığım zaman çıkan duman ( mazot) herşeyin kanıtı zaten :D Basit bir anlatım ile işi bilen bir yerde yapılan yazılım ile sakin kullanımda 4lt/100km olan tüketim, 3-3,5lt/100km ye / agresif kullanım da olan 7lt/100km tüketim, 8lt/100km ye çıkar ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aydın Bengü

Chip tuning dedimi dizel yani turbolu araçlar için genelde akla geliyor, zaten turbolu benzinli henüz çok az.

bizim klasik benzinli hemde tüplü araçlarımıza da olur mu bu tuning?

yapan var mı? fiyat ?

sağolun.

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Atmosferik araclarda chip tuning verimsizdir. Verdiginiz paralar bosa denilecek kadar azdir. Gaz tepkileri felan biraz degissede bir beslemeli motorun yazilimlanmasi gibi olamaz.

Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar

Benzinde olur ama çok bi faydası olmaz % 8 - 10 anca güç alırsınız LPG'de hiç bilmiyorum şimdiye kadar yaptıranı duymadım...

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

lpg ecüsü aslında çip tuningin tam kendisi :D de atmosferik arabada stok motora yapılacak uygulama pek güç vermiyor :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...