Mehmet YILDIRIM 29 Kasım 2012 Paylaş 29 Kasım 2012 rachechip sitesinden baktım, araca uygun chip buldum. Oraya video ile anlatım koymuşlar bayanın biri çok kolay şekilde takıyor. Bu fiestalarda mümkünmü? kendimizde takabiliyormuyuz. Birde bu cihaz takılır takılmaz kendini ayarlıyormu malüm araca göre sipariş veriliyor. Yorum bağlantısı
Taner Gündüz 30 Kasım 2012 Paylaş 30 Kasım 2012 mehmet bey sitenin yeni üyelerindensiniz sanırım. ben kendim racechip kullandım. memnunda kaldım. eğer düşünürseniz ben kendi racechipimi satıyorum bilginize. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/236712-14-tdci-icin-satilik-race-chip/page__fromsearch__1 Yorum bağlantısı
Ünal Ercan 30 Kasım 2012 Paylaş 30 Kasım 2012 chip tuningi yakıtı için falan değilde performans için istiyorum vteccilere uyuz olmaya başladım 3 e kadar burun buruna gidiyoruz sonra onlar uzuyor yakıt olayına inanmıyorum zaten bir makine normalden az yakarak normalden fazla hızlı gidemez , değerli arkadaşlar abiler tavsiyelerinizi bekliyorum chip kutusu mu taktırılmalı? yazılım mı ? kutu daha mantıklı geliyor istenildiğinde sökülüyor mesala ankara uygun fiyatlı olan bu (örnek ilan sanırım pejoyada yaparlar) http://www.sahibinde...05144556/detay/ birde 650 ye buldum http://www.sahibinde...64284359/detay/ birde bu var ama ne kadar güvenilir http://www.sahibinde...01758925/detay/ honda civic 1.6 125ps araç ancak dümdüz yolda önü boş olursa gider. ara hızlanması çok kötü turbo yok çünkü, yazılımlı bir focus dizel karşısında şansı yok. Frene bastı mı toplayamaz, hafif yokuşta kesilir. kutuya falan hiç bulaşmayın pişman olursunuz. Bu yazılımlar araca özel yazılıyor. Turbo devir sayısı havanın akış debisi motor hacmi valf sayısı ..vs her araçta aynı değil çünkü. Chiptuning- yazılım sonucu evet gerçekten(standart günlük kullanımda) yakıt tüketimi düşüyor(%10) ve performans artıyor. Teknik olarak da açıklardım da uzun iş...Kısaca tork ve güç arttığı için aynı işi daha rahat yapıyor. Gaza köklerseniz eskisinden çok yakar tabi çünkü yakıtı fazla basıyor. Superchipste en iyi verim focuslarda alınıyor.ingiliz firması 1977 yılından beri bu işi yapıyor. Ford'un resmi ralli sponsoru, WRC araçlarında superchips yazılımlı focuslar fiestalar kullanılıyor. Amatör yazılım yükletecek kadar risk şahsen almam, superchipsten gayet de memnunum. karar sizin. Dikkat etmeniz gereken şeyler. Çok kaliteli temiz mazot kullanmanız Tam sentetik mobil1 0-30 gibi üst kalite bir motor yağı kullanmanız. Periyodik bakımları kesinlikle aksatmamanız. Kötü yazılımda olası sorunlar, Egsozdan aşırı siyah duman atma, Motor arıza ışığı yanması, Gereksiz yere kalkışlarda ani gaza basmalarda patinaj çekme, Aşırı yakıt tüketimi, Turboya fiziksel zarar, Turbo hortumunu patlatma, Yorum bağlantısı
Abdullah Aladı 4 Aralık 2012 Paylaş 4 Aralık 2012 Bursada chip yaptırabileceğimiz güvenilir yer bilen var mı? Yorum bağlantısı
Gürçay Hüseyin 9 Aralık 2012 Paylaş 9 Aralık 2012 Benim anlamadigim neden chip tuning denildigi... Dogru olan REMAP'tir. Yani ECU'nun haritasi indirilip, yeni harita ( gelistirlmis) yukleniyor. Size verebilecegim en iyi tavsiye powerbox veya benzeri "kutulardan"uzak durmaniz. Boyle kutular arabanin reiline yanlis bilgi veriyor ve bu sekilde arabanin beygirlerini ärttiriyor". Yorum bağlantısı
Gökhan Kızılkaya 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 honda civic 1.6 125ps araç ancak dümdüz yolda önü boş olursa gider. ara hızlanması çok kötü turbo yok çünkü, yazılımlı bir focus dizel karşısında şansı yok. Frene bastı mı toplayamaz, hafif yokuşta kesilir. kutuya falan hiç bulaşmayın pişman olursunuz. Bu yazılımlar araca özel yazılıyor. Turbo devir sayısı havanın akış debisi motor hacmi valf sayısı ..vs her araçta aynı değil çünkü. Chiptuning- yazılım sonucu evet gerçekten(standart günlük kullanımda) yakıt tüketimi düşüyor(%10) ve performans artıyor. Teknik olarak da açıklardım da uzun iş...Kısaca tork ve güç arttığı için aynı işi daha rahat yapıyor. Gaza köklerseniz eskisinden çok yakar tabi çünkü yakıtı fazla basıyor. Superchipste en iyi verim focuslarda alınıyor.ingiliz firması 1977 yılından beri bu işi yapıyor. Ford'un resmi ralli sponsoru, WRC araçlarında superchips yazılımlı focuslar fiestalar kullanılıyor. Amatör yazılım yükletecek kadar risk şahsen almam, superchipsten gayet de memnunum. karar sizin. Dikkat etmeniz gereken şeyler. Çok kaliteli temiz mazot kullanmanız Tam sentetik mobil1 0-30 gibi üst kalite bir motor yağı kullanmanız. Periyodik bakımları kesinlikle aksatmamanız. Kötü yazılımda olası sorunlar, Egsozdan aşırı siyah duman atma, Motor arıza ışığı yanması, Gereksiz yere kalkışlarda ani gaza basmalarda patinaj çekme, Aşırı yakıt tüketimi, Turboya fiziksel zarar, Turbo hortumunu patlatma, Superchips nerede yapılıyor.M.Gazihan ın uyguladığı program superchips in değilmi ?? Yorum bağlantısı
Buğra Kaya 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 ben de düşünüyorum da focus tdci için en iyi nerde yaptırırım? Paşaoglu, Dr.Ecu yoksa gazihan mı? fiyatlar nedir remap için? ve benim arac 235binde sıkıntı olur mu? Yorum bağlantısı
Aykan Samet Uzun 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 ben de düşünüyorum da focus tdci için en iyi nerde yaptırırım? Paşaoglu, Dr.Ecu yoksa gazihan mı? fiyatlar nedir remap için? ve benim arac 235binde sıkıntı olur mu? Daha dün akşam 3 focus chip'lendik Paşaoğlu'nda tavsiye ederim Km'de sıkıntı yok siz gidin Bekir abi yazılımı aracınıza göre yapar... Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 4 tane focus chipledik dyno doluydu şuanlık dyno yok gelirken 40 km boyunca 2.5 ortalamayla geldim 90 kmh sabit. arkadan duman atmanın keyfi hiçbişeyde yok fena şahlandı araç ama baskı balata bitik olduğundan ısınınca boşa sarıyor zaten arkada piston sticker ıyla dumanı gören kaçıyor ses fena arttı Bekir abime burdan saygılar ellerine sağlık hakkı ödenmez... dyno verisi 2 hafta sonra gelecek _fotoğraf(1) by bektastalay1, on Flickr _fotoğraf(2) by bektastalay1, on Flickr _fotoğraf(4) by bektastalay1, on Flickr _fotoğraf(5) by bektastalay1, on Flickr _fotoğraf (2) by bektastalay1, on Flickr _fotoğraf by bektastalay1, on Flickr Bir buluştuğumuzda deniyelim mi Yorum bağlantısı
Buğra Kaya 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 araç babamındı sürekli uzun yolda kullanıldı 3bin devri hiç geçmedi o yüzden turbosu mekaniği 50bindeki araç gibidir diye düşünüyorum bekir abi ne kadara yapıyor ortalama? bir de hazır gitmişken downpipe kat iptali falan da yaptırayım mı? Yorum bağlantısı
Buğra Kaya 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 (düzenlendi) ben yaptırdım zevkine zevk katıyor bunların hepsini orda yaptırırsan uygun birşeyler yapabilir ama arayıp konuşman gerekli kendisiyle. eyvallah saolasın, konuştum yazılım için birkaç yüz dedi. Downpipe da tavsiye ederim dedi. Bakalım haftaiçi bir gün gidicem 27 Aralık 2012 tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi fiyat Yorum bağlantısı
Tahir İlter 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 Buğra bey siz normal yazın mesajı biz üsteki mesaj ile birleştirelim. Yorum bağlantısı
Buğra Kaya 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 fiyatı silseniz yeterli her araç için aynı olmayabilir sıkıntı olmasın şirket için Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 aşağı yukarı hemen heryerde aynı oranda düşük artık Yorum bağlantısı
Samet Daş 2 Ocak 2013 Paylaş 2 Ocak 2013 aynı model araçlarda karşılaştırma yapmak daha belirleyici olur mu? diye düşünüyorum. Örneğin; 1.4 tsi 120 ve 1.4 tsi 180 hp. bu iki araca sahip, sürüş karakterleri aynı olan iki sürücü ile karşılaştırma yapmak gibi. Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 2 Ocak 2013 Paylaş 2 Ocak 2013 işte bu rekoru Çağlar abi kırdı yukarda dediği gibi. Bir yerden bakılmış yaptığı devir 12bin ve araçta sıkıntı yok , sanırım bir sente atlama söz konusu olmuştu yağ çubuğunun çekilip olay yerinin terkedildiği olay bumuydu 2 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 3 Ocak 2013 Paylaş 3 Ocak 2013 yağ çubuğunun çekilip olay yerinin terkedildiği olay bumuydu aynen bro 1 Yorum bağlantısı
Enis Sever 5 Ocak 2013 Paylaş 5 Ocak 2013 Çoşkun Bey, bence kesinlikle araca chip tuning yaptırın. Araç bambaşka bir kimliğe bürünüyor. Kullanırsanız bana hak verirsiniz. Ben satmış olduğum focusuma 60.000 km de yaptırmıştım ve çok memnun kaldım. Şu an yaptırmadığım zamanlara üzülüyorum Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi 5 Ocak 2013 Paylaş 5 Ocak 2013 (düzenlendi) Bizde firma olarak üreticiyiz lakin ürettiğimiz ürünlerin teknik dayanma sıcaklığı 65 derecedir, lakin uzun ömür ve müşteri memnuniyeti açısından 55 derece kitlemekteyiz. Kullanıcı bunu keşfedim açarsa tabiki daha renkli bir görüntü elde eder ama ömrünü azaltacak. Zaten bir ürünü ne kadar çok kullanırsanız o kadar çabuk aşındırırsınız buda fiziğin kanunu. Yazılım yapmak bizim gibi amatör kullanıcılar için zevk işidir ve bu zevkinde illaki getirisi götürüsü olur. Almanların bir lafı vardır " bir ürünün orjinale göre avantajı var ise peki ya dezavantajı nedir " derler. bu arada 90ps ile 109ps focusun aralarında turbo + enjektör ve yazılım farkı var illaki. Sadece bunları değiştirerek 109ps almak çokmümkün. Hatta değiştirmeden sadece yazılım ile 90ps focusu 125ps yapmakta mümkün. Bu duruma göre varmak istediğiniz noktayı net yazarsanız değerlendirelim getiri götürü hesabı yapalım. Neden yaptıralım neden yaptırmayalım [/quote ] Buna istinaden bugün gidip Doğuş Grubundan bir araç aldığınızda aynı motordan daha fazla güç almak istediğinizde garantiyi bozmadan üzerine yaklaşık 3000tl verilerek ABT tarafından yazılım yaptırılıyor... hiç bir şekilde bakım aralıkları değişmiyor, herhangi bir Elektronik veya Mekanik sorunda senin araban yazılımlı ondan olmuş demiyor... sizin görüşünüzle Wv, Audi, Seat, Porshe neden riske giriyor ? Süha Bey bir süredir yoğunluktan dolayı bu konudan düşmüşüm, o yüzden sorunuzu geç fark ettim. Aynı motorda mühendislik temelli herhangi bir mekanik tasarım değişikliği yapmadan ( teknik iyileştirme) motordan daha fazla güç almak ancak daha fazla yakıt tüketmekle mümkün olabilir. Sizin de çok iyi bildiğiniz gibi daha fazla güç ancak daha fazla enerji dönüşümüyle ortaya çıkabilir. Bunun da motor içindeki anlamı daha fazla hava+yakıt karışımı demektir. Sanırım bu konuda hemfikiriz. Çünkü zaten sizin LCD örneğinizde de , daha canlı renk isteyip fabrikasyon yazılımı remap edenleri bekleyen sonuç, ekranın ömrünü azaltmanın yanı sıra daha fazla elektrik sarfiyatıdır. Şu anda evdeki Led TV bile standart yazılımı çerçevesinde daha canlı renk profilleri seçtiğimde elektrik sarfiyatının daha fazla olacağı konusunda uyarıyor. Sakin kullanımda tork yükselmesi ve gaz kelebeği açısınının öncesine göre daralmasından dolayı motora,yazılıma, sürücüye bağlı olarak belki bir miktar yakıt tasarrufu sağlanabilir. Bunu kendim yaşamadım, değişme değil artma gördüm, ancak düşme tecrübe ettiğini söyleyen bir çok kullanıcı var. Ancak chip tuningin asıl amacı yakıt tasarrufu olmadığı için alt devirdeki bu yakıtsal düşüşün pek bir rakamsal değeri yoktur. Ama gaza basınca olan yakıt artışı kayda değer oluyor. Malumunuz, yakıt tasarrufu isteyenler için güç yükselten chip tuning ya da remapping yerine güç düşüren ecotuning - eco remapping uygulamaları mevcuttur. Motor ve bağlı aksamların ömrünün azalması ise gene yazılım, motor ve fiziksel aksam tasarımı, kullanıcının sürüş tarzı, yakıt, iklim vs. gibi etkenlere bağlı olarak değişen, ama az ya da çok illa motor ömründen bir şeyler çalan bir olgu olarak karşımıza çıkıyor. Makul güç artışlarında bir miktar fazla yakıt tüketip mekanik aksama zarar vermeden yüzbin kmler yapanlar olduğu gibi, ehil olmayan ellerde ya da mekanik aksam kaynaklı olarak daha bin km olmadan turbo enjektör kaybedenler de çıkıyor. Yani gene görüntü panellerinde olduğu ve sizinde belirttiğiniz gibi ömründen çalıyor. Getiri götürü hesabı derken yakıt artışı -motor ve fiziksel aksama zarar verme ihtimali yanında artan sürüş keyfi ,artan güç, artan hızlanma / son hız vb. parametreler değerlendirilip ona göre işleme girişilmelidir demek istemiştim. Göksel Bey, 3000 tl bir yazılım için iyi para. Bir aracın garantisi 100bin km ile sınırlı. Bu, çoğu motor için sorun yaşatmaya başlamanın alt eşiği oluyor. Motoru çok zorlayan yazılımlar yapmıyorlar. 100bin km'yi doldurmamış zaten garanti kapsamındaki bir araca makul güç artışları uygulamanın muhtemel zararı, yazılım başı 3000 tl'den elde edilecek kardan çok daha düşük olmalı. 500 tl'den yapsalardı yazılımı, hala garantisi sürer miydi aracın diye de düşünmek gerek. Bir de Göksel Bey, ww ,audi, seat, porche bunu yaparken; bmw,mercedes, ford,honda,toyata,saab,volvo vb 40 kadar diğer otomobil üreticisi neden yapmıyor diye karşıt mantık da yürütebiliriz. 5 Ocak 2013 tarihinde Serhat Çerçi tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 5 Ocak 2013 Paylaş 5 Ocak 2013 Süha Bey bir süredir yoğunluktan dolayı bu konudan düşmüşüm, o yüzden sorunuzu geç fark ettim. Aynı motorda mühendislik temelli herhangi bir mekanik tasarım değişikliği yapmadan ( teknik iyileştirme) motordan daha fazla güç almak ancak daha fazla yakıt tüketmekle mümkün olabilir. Sizin de çok iyi bildiğiniz gibi daha fazla güç ancak daha fazla enerji dönüşümüyle ortaya çıkabilir. Bunun da motor içindeki anlamı daha fazla hava+yakıt karışımı demektir. Sanırım bu konuda hemfikiriz. Çünkü zaten sizin LCD örneğinizde de , daha canlı renk isteyip fabrikasyon yazılımı remap edenleri bekleyen sonuç, ekranın ömrünü azaltmanın yanı sıra daha fazla elektrik sarfiyatıdır. Şu anda evdeki Led TV bile standart yazılımı çerçevesinde daha canlı renk profilleri seçtiğimde elektrik sarfiyatının daha fazla olacağı konusunda uyarıyor. Sakin kullanımda tork yükselmesi ve gaz kelebeği açısınının öncesine göre daralmasından dolayı motora,yazılıma, sürücüye bağlı olarak belki bir miktar yakıt tasarrufu sağlanabilir. Bunu kendim yaşamadım, değişme değil artma gördüm, ancak düşme tecrübe ettiğini söyleyen bir çok kullanıcı var. Ancak chip tuningin asıl amacı yakıt tasarrufu olmadığı için alt devirdeki bu yakıtsal düşüşün pek bir rakamsal değeri yoktur. Ama gaza basınca olan yakıt artışı kayda değer oluyor. Malumunuz, yakıt tasarrufu isteyenler için güç yükselten chip tuning ya da remapping yerine güç düşüren ecotuning - eco remapping uygulamaları mevcuttur. Motor ve bağlı aksamların ömrünün azalması ise gene yazılım, motor ve fiziksel aksam tasarımı, kullanıcının sürüş tarzı, yakıt, iklim vs. gibi etkenlere bağlı olarak değişen, ama az ya da çok illa motor ömründen bir şeyler çalan bir olgu olarak karşımıza çıkıyor. Makul güç artışlarında bir miktar fazla yakıt tüketip mekanik aksama zarar vermeden yüzbin kmler yapanlar olduğu gibi, ehil olmayan ellerde ya da mekanik aksam kaynaklı olarak daha bin km olmadan turbo enjektör kaybedenler de çıkıyor. Yani gene görüntü panellerinde olduğu ve sizinde belirttiğiniz gibi ömründen çalıyor. Getiri götürü hesabı derken yakıt artışı -motor ve fiziksel aksama zarar verme ihtimali yanında artan sürüş keyfi ,artan güç, artan hızlanma / son hız vb. parametreler değerlendirilip ona göre işleme girişilmelidir demek istemiştim. Göksel Bey, 3000 tl bir yazılım için iyi para. Bir aracın garantisi 100bin km ile sınırlı. Bu, çoğu motor için sorun yaşatmaya başlamanın alt eşiği oluyor. Motoru çok zorlayan yazılımlar yapmıyorlar. 100bin km'yi doldurmamış zaten garanti kapsamındaki bir araca makul güç artışları uygulamanın muhtemel zararı, yazılım başı 3000 tl'den elde edilecek kardan çok daha düşük olmalı. 500 tl'den yapsalardı yazılımı, hala garantisi sürer miydi aracın diye de düşünmek gerek. Bir de Göksel Bey, ww ,audi, seat, porche bunu yaparken; bmw,mercedes, ford,honda,toyata,saab,volvo vb 40 kadar diğer otomobil üreticisi neden yapmıyor diye karşıt mantık da yürütebiliriz. Aynen bu işin mantığında bir terslik yok zaten biraz düşünmek mantık yürütmek yeterli Yazılımın versiyonları olduğu gibi kullanmakta önemli. Araca giren aynı hava miktarı ile daha fazla güç elde etmenin yanı sıra sadece ve sadece rail basınç hattı sensörlerinin yanıltılması sonucu beyin yanıltılarak güç elde edilmesi de mümkün. Şahsen ben box a karşıyım yapıma ters yanıltma veya taklit ile işlem yapmak Cuzi bir rakama 109ps bir aracı 140ps ve 330NM gibi bir güce çekmenin vermiş olduğu haz bence her şeye değer. Söz konusu baskı-balata, aks kafaları, turbo veya enjektör olsa bile. Hatta bu güçlere ihtiyaç duyulan zaman da aşırı tüketime geçmiş olmamamıza rağmen. Bu konu da aklında soru işareti olan var ise benim focus vidyolarıma baksın gazladığım zaman çıkan duman ( mazot) herşeyin kanıtı zaten Basit bir anlatım ile işi bilen bir yerde yapılan yazılım ile sakin kullanımda 4lt/100km olan tüketim, 3-3,5lt/100km ye / agresif kullanım da olan 7lt/100km tüketim, 8lt/100km ye çıkar 1 Yorum bağlantısı
Aydın Bengü 7 Ocak 2013 Paylaş 7 Ocak 2013 Chip tuning dedimi dizel yani turbolu araçlar için genelde akla geliyor, zaten turbolu benzinli henüz çok az. bizim klasik benzinli hemde tüplü araçlarımıza da olur mu bu tuning? yapan var mı? fiyat ? sağolun. Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 7 Ocak 2013 Paylaş 7 Ocak 2013 Atmosferik araclarda chip tuning verimsizdir. Verdiginiz paralar bosa denilecek kadar azdir. Gaz tepkileri felan biraz degissede bir beslemeli motorun yazilimlanmasi gibi olamaz. Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar 7 Ocak 2013 Paylaş 7 Ocak 2013 Benzinde olur ama çok bi faydası olmaz % 8 - 10 anca güç alırsınız LPG'de hiç bilmiyorum şimdiye kadar yaptıranı duymadım... Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 7 Ocak 2013 Paylaş 7 Ocak 2013 lpg ecüsü aslında çip tuningin tam kendisi de atmosferik arabada stok motora yapılacak uygulama pek güç vermiyor Yorum bağlantısı
Recommended Posts