İçeriğe Yönlendir

Chip Tuning


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu

120 euro nere 490 euro nere. drakebox ile arada çok fazla fiyat farkı var. Üstelik 15 hp daha düşük. 

drake dışardanmı geliyor?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Evet, italyan malı. Drakebox monza diye google'da bir arat bakalım, bir sürü ülke geliyor. Ama benim tedirginliğim hız limitörü, EGR ve DPF. Yazılımsal olarak onları da devre dışı bırakıyorsa bence fiyatına göre süper.

Vallahi hangisi iyidir pek anlamam, genel olarak bakınca RaceChip göze çarpıyor, bu arada egr-dpf yi etkileyemez, zira yazılımsam bir etkisi yok, onlar ayrı şeyler, ayrıca kapattırman lazım.

Yorum bağlantısı
Eray Alicikoğlu

Evet, italyan malı. Drakebox monza diye google'da bir arat bakalım, bir sürü ülke geliyor. Ama benim tedirginliğim hız limitörü, EGR ve DPF. Yazılımsal olarak onları da devre dışı bırakıyorsa bence fiyatına göre süper.

Abi bende de var bi denemek nasip olmadı değerlere takılma bence kademe kademe zaten sonda açamazsın zararlı

99ece9dc06597b811a7eda8ada554d89.jpg

Yorum bağlantısı

Chip box bence yine de yazılım kadar etkili olamaz. Öyle olsa herkes chip takıp devam ederdi :) Sefa abi yazılım için de o adamı tavsiye etmem, canı yanan çok oldu

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Chip box bence yine de yazılım kadar etkili olamaz. Öyle olsa herkes chip takıp devam ederdi :) Sefa abi yazılım için de o adamı tavsiye etmem, canı yanan çok oldu

Nerdeyse aynılar Ozan, aman aman fark yok aralarında, zaten zorlamadığım için değmez yazılımla falan uğraşmaya, arabalarımızda zaten spor araba değil, çokta dert değil yani :)

Abi bende de var bi denemek nasip olmadı değerlere takılma bence kademe kademe zaten sonda açamazsın zararlı

0-1 ayarda  sanırım, 87 hp. ye ayarlı, bu en alt ayar zaten, yeter bu güç, bizim motor için sağlıklı sorunsuz yazılımla bile 87-90 hp. diyorlar zaten, Paşaoğluda aynını diyor, hiç ayarla oynamayacağım, düşük devirde az güçlensin yeter, esas ama kalkışta ve sollamada az daha seri olması, zaten çok zorlanmaz bu motor, dayanır zaten 1.6 larla aynı blok vs. sıkıntı değilde, interkul yok şişer motor.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)

Chip box bence yine de yazılım kadar etkili olamaz. Öyle olsa herkes chip takıp devam ederdi :) Sefa abi yazılım için de o adamı tavsiye etmem, canı yanan çok oldu

Sühanın deli yazılımlı focusu, intercity kiralık focusu ne yaptıysa geçemedi. İkiside zirve modunda idi. Box veya yazılım fark etmez ahlaksız kullanımda ikiside motoru şanzumanı mahveder

Gazihanın tek hatası var. Allah ne verdiyse aç diyenler üç ayda motoru parçalıyor Gazihan suçlu oluyor

tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Sühanın deli yazılımlı focusu, intercity kiralık focusu ne yaptıysa geçemedi. İkiside zirve modunda idi. Box veya yazılım fark etmez ahlaksız kullanımda ikiside motoru şanzumanı mahveder

Gazihanın tek hatası var. Allah ne verdiyse aç diyenler üç ayda motoru parçalıyor Gazihan suçlu oluyor

 

abi onun da bi sınır belirlemesi lazım ama,2.0tfsi konusu oldu arabanın motor içler acısı haldeydi, turbo adeta patlamış,üst kapağa kadar her yerinden yağlar vs fışkırmıştı, tabiki kullanıcı etkisi vs de var ikisinde de dengeli kullanmak önemli ama box ile iş bitse bir sürü farklı firmalara neden insanlar bu kadar para veriyor? Özellikle kalıp halinde olan RSA vs gibi yazılımlar daha dengeli diye düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

abi onun da bi sınır belirlemesi lazım ama,2.0tfsi konusu oldu arabanın motor içler acısı haldeydi, turbo adeta patlamış,üst kapağa kadar her yerinden yağlar vs fışkırmıştı, tabiki kullanıcı etkisi vs de var ikisinde de dengeli kullanmak önemli ama box ile iş bitse bir sürü farklı firmalara neden insanlar bu kadar para veriyor? Özellikle kalıp halinde olan RSA vs gibi yazılımlar daha dengeli diye düşünüyorum

Bence daha üst sınırlara çıkabilmek için biraz daha dengeli şeyler gerekiyor, daha fazla parametre ile oynamak gerekiyor, bu sebeble yazılım tercih ediliyor, çünki box ta çok üst seviyede sadece enjektöre pompaya turboya (westgate ile oynamaz isen devir artmıyor ama o devre çıkma süresi kısalıyor daha çabuk devirleniyor turbo) aşırı yük bindiriyorsun, canına okursun, aslında her ikiside canına okur ama extrem ayarda, yazılım biraz daha korumacı oluyor bana göre, daha az yada aracın sadece saklı gücünü veya bunun az altını kullanmak içinse box daha pratik, bu tarz kullanımda yazılımla uğraşmaya değmez diye düşünüyorum, yazılım daha üst limitlerde daha dengeli oluyor, güç arttıkça box ta denge bozuluyor gibi çünki.

 

Kısaca normal güç alayım, sadece motorun saklı gücünü kullanayım dersen box, bunu aşayım daha abartı hatta extrem  şeyler yapayım, turbo büyüt interkul büyüt vs. de yapıyım dersen box ta bir yere kadar, yazılım gerekiyor.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

Benim anlamadığım madem bu araçlar bu değerlere bu kadar rahat çıkabiliyor fabrika neden bu şekilde çıkarıyor. Şahsi fikrim focus motorlarında bu yazılım işi sıkıntı çıkarır.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Benim anlamadığım madem bu araçlar bu değerlere bu kadar rahat çıkabiliyor fabrika neden bu şekilde çıkarıyor. Şahsi fikrim focus motorlarında bu yazılım işi sıkıntı çıkarır.

emisyon sıkıntısı, üst değerlerde motor ve yan parçaların ömrünün kısalması  ve yakıt sarfiyatı gibi sebeblerden bence, extrem güçlerde motor pert, uzun yıllar kullanmak zor, sıkıntı çıkmasın isteniyorsa azıcık yapılacak bence, daha fazla güç isteyenler zaten zevkine yapıyor ve masraf açacağınıda bile bile yapıyor, zevk ve para meselesi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yalçın Sarıkaya

Hayırlı olsun, bundanmı aldın, bende aldım alacağım kararsız kaldım, senden yorum alayım, içini açınca ayarlara bak, 1 adet var, hani numarada duruyorlar?

bumudur?

http://www.hepsiburada.com/ford-fiesta-vi-jh1-1-4-tdci-racechip-one-chip-tuning-1399-cm3-68-hp-160-nm-p-OTRC102174?productId=otrc102174&categoryId=60002903

 

teşekkür ederim abi vakit bulup takamadım henüz ama senin link çalışmıyordu ben link ekledim sanırım aynı şeyden bahsediyoruz. içini açtım iki adet ayar podu var firmayı aradım biz araç için en uygunu ayarlayıp gönderiyoruz dedi ama memnun kalmazsanız telefonla farklı bir ayar için konuşabiliriz dedi. Şuan İstanbul Autoshow'da standları varmış İstanbulda olanlar ziyaret edebilir bence. Denedikten sonra farkları buraya yazarım ayar podlarını da tekrar açtığımda nerede durduğunu buraya yazarım.

 

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-racechip-chiptuning-ford-fiesta-vi-1.4-tdci-68-hp-160-nm-tork-135887101/detay/

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

teşekkür ederim abi vakit bulup takamadım henüz ama senin link çalışmıyordu ben link ekledim sanırım aynı şeyden bahsediyoruz. içini açtım iki adet ayar podu var firmayı aradım biz araç için en uygunu ayarlayıp gönderiyoruz dedi ama memnun kalmazsanız telefonla farklı bir ayar için konuşabiliriz dedi. Şuan İstanbul Autoshow'da standları varmış İstanbulda olanlar ziyaret edebilir bence. Denedikten sonra farkları buraya yazarım ayar podlarını da tekrar açtığımda nerede durduğunu buraya yazarım.

 

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-racechip-chiptuning-ford-fiesta-vi-1.4-tdci-68-hp-160-nm-tork-135887101/detay/

Benimkide geldi, 1. pod E 2. pod 0 da ayarlı, inceleyip takacağım artık :) kutudan alyan vs. de çıkıyormuş...

RdSb4HT.jpg?1

B39rFX9.jpg?1

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Ayarları yazayım;

SOL TRİMPOT : Güç arttırma ayarı. 8 başlangıç, 7 bitiş. Her kademe yaklaşık 1.5 bg arttırıyor.

SAĞ TRİMPOT : Tork bandı ayarı. 8 başlangıç, 7 bitiş. Rail gerilim aralığını kutunun kabaca hangi devirler arasında çalışacağını ayarlıyor. Kademe yükseldikçe alt devir ile üst devir bandı birbirinden uzaklaşıyor.

 

Misal, Ali sendeki ayar; 10 bg civarı yükleme yapılmış, Tork bandı 2200-3000 devir arası.

 

Sola dokunmayıp sağı 7 yaparsan, 1600-4500 d.d arası o gücü alırsın. Sol tarafı fazla açarsan sıkıştırınca arıza lambası yakabilir. Bence şu anki ayarı optimum.


Sol trimpot

8 de 90 bg
9 da 91,5 bg
A da 93 bg
B de 94,5 bg
C de 96 bg
D de 97,5 bg
E de 99 bg
F de 100,5 bg
0 da 103 bg
1 de 104,5 bg
2 de 106 bg
3 de 107,5 bg
4 de 109 bg
5 de 110,5 bg
6 da 112 bg
7 de 113,5 bg



Sağ trimpot

8 de 2700 / 3100
9 da 2600 / 3200
A da 2500 / 3300
B de 2400 / 3400
C de 2300 / 3500
D de 2200 / 3600
E de 2300 / 3700
F de 2200 / 3800
0 da 2100 / 3900
1 de 2000 / 4000
2 de 1900 / 4100
3 de 1800 / 4200
4 de 1700 / 4300
5 de 1600 / 4400
6 da 1500 / 4500
7 de 1400 / 4600

 

 

Bu değerler 90 bg araç için. Başlangıç gücünü kendi motor gücünüze göre kıyaslayın


Yukarıda liste opel astra için. Tüm Racechipler aynı karakterde çalışıyor. Prolar biraz daha farklı

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Ayarları yazayım;

SOL TRİMPOT : Güç arttırma ayarı. 8 başlangıç, 7 bitiş. Her kademe yaklaşık 1.5 bg arttırıyor.

SAĞ TRİMPOT : Tork bandı ayarı. 8 başlangıç, 7 bitiş. Rail gerilim aralığını kutunun kabaca hangi devirler arasında çalışacağını ayarlıyor. Kademe yükseldikçe alt devir ile üst devir bandı birbirinden uzaklaşıyor.

 

Misal, Ali sendeki ayar; 10 bg civarı yükleme yapılmış, Tork bandı 2200-3000 devir arası.

 

Sola dokunmayıp sağı 7 yaparsan, 1600-4500 d.d arası o gücü alırsın. Sol tarafı fazla açarsan sıkıştırınca arıza lambası yakabilir. Bence şu anki ayarı optimum.

Sol trimpot

8 de 90 bg

9 da 91,5 bg

A da 93 bg

B de 94,5 bg

C de 96 bg

D de 97,5 bg

E de 99 bg

F de 100,5 bg

0 da 103 bg

1 de 104,5 bg

2 de 106 bg

3 de 107,5 bg

4 de 109 bg

5 de 110,5 bg

6 da 112 bg

7 de 113,5 bg

Sağ trimpot

8 de 2700 / 3100

9 da 2600 / 3200

A da 2500 / 3300

B de 2400 / 3400

C de 2300 / 3500

D de 2200 / 3600

E de 2300 / 3700

F de 2200 / 3800

0 da 2100 / 3900

1 de 2000 / 4000

2 de 1900 / 4100

3 de 1800 / 4200

4 de 1700 / 4300

5 de 1600 / 4400

6 da 1500 / 4500

7 de 1400 / 4600

 

 

Bu değerler 90 bg araç için. Başlangıç gücünü kendi motor gücünüze göre kıyaslayın

Az önce sordum, 87 hp. için bu E0 doğrumudur dedim, cevabı...

 

"Bu ayarlarda 84 HP üretir 87 HP için 

 
F/1. ayarına getirebilirsiniz.
"
 
ne dersin King, F1 mi yapayım aynen mi bırakayım?
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Ben olsam, solu 0'da tutar, sağı 7 yaparım. Her devirde güç iyidir :)


Landda takılı idi. Sol E, sağ 7 idi bende :f1:

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Ben olsam, solu 0'da tutar, sağı 7 yaparım. Her devirde güç iyidir :)

Landda takılı idi. Sol E, sağ 7 idi bende :f1:

Birşey olmasın sonra :)

 

 

2 mesaj atmıştım, diğerine başka kişi cevap vermiş ama aynı şeyi söylemiş...

 

"Bu şekilde kullanabilirsiniz, bu haliyle 80hp 210nm civarı güç üretecektir, yakıt ve performans için dengeli bir ayardır. Daha çok güç isterseniz E/0 olan potları F/1 yapabilirsiniz,"

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Birşey olur, her ışıkta dip gaz gidersen, her rampada milletin üstünden atlarsan yakıtın aşırı artar, haliyle biraz rozlanır motor. Ama sağı solu kırıp dökmez. Ayağına hakim olamayan için optimum ayar en iyisi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Birşey olur, her ışıkta dip gaz gidersen, her rampada milletin üstünden atlarsan yakıtın aşırı artar, haliyle biraz rozlanır motor. Ama sağı solu kırıp dökmez. Ayağına hakim olamayan için optimum ayar en iyisi

Optimum derken E0 mı F1 mi yoksa über mod 07 mi?

 

Land da E7 yapmışsın bana 07 yap diyorsun, uçuş moduna mı geçeyim istiyorsun  :D

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)

E-0

 

Landın kw yüksek, seninki gibi fındık motor değil bilader :biggrin:

0-7 yapınca ahlakım bozuluyor :f1:

tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

E-0

 

Landın kw yüksek, seninki gibi fındık motor değil bilader :biggrin:

0-7 yapınca ahlakım bozuluyor :f1:

:D

 

askerde kullandıydım Land i, tahta gibi arabaydı, favorim buydu, Harita Hava Grubun kamyonu, hava fotoğraflarını banyo etmek için teçhizat yüklüydü, buna çok benzerdi, daha 10 binde değildi, klimalı emniyet kemerli deri koltukta vardı sanırım, jenaratörü bilem vardı KW de tokadı basardı yani, keşke giderken götürebilsem dediğim tek kamyondu beee, bak askerliği hatırladım hüzünlendim şimdi  :D

MAN_630_L2.jpg

 

E0 :good1:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Eveeet takatım sonunda, rail sensörüne ulaşmak zor oldu ama oldu, hava filtresini komple söküp oradan elimi sokarak taktım, soket mazot filtresinin altında kırmızı renkli, chipin soketi cuk oturdu.

 

Gelelim sonuca, şuan 87 hp. 227 nm. ayarında, duman atma vs. en ufak sorun yok, motor ısındıktan sonra dahada sessiz çalışıyor sanki :)

Motor soğukken farkı anlamak için gaza bastım, 2000 devirde farkı hissetmem lazımdı, öylede oldu, araba fırlıyor şimdi :) 100-120 hızlanması neyse 120-160 da aynı tempoda, süper, bu ekonomi ayarını sevdim, tam istediğim gibi oldu, daha gücü açmama gerek yok, motoru zorlamayalım, kısaca harika oldu diyebilirim :)

 

Yalçın, hemen tak kardeşim, ne oldu bu arabaya diyeceksin :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner

Ali Bey,

 

Güle güle kullanın. Race - chip i ben 1000 km deki sıfır opel astra J ye takıp 60.000 km sorunsuz ve arızasız kullandım. Sattığım kişi halen kullanıyor. Araç 80.000 km de. İlk kalkışlarda düşük devirden dolayı oluşan hantallık tamamen ortadan kalkmıştı. 

Ayarlar için sorun olursa racechip.de adresinden mail yoluyla iletişim kurabilirsiniz. Orada çalışan 3. jenerasyon Türk elemanlar da var. Siz sorununuzu Türkçe yazın onlar da size Türkçe cevap veriyorlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Ali Bey,

 

Güle güle kullanın. Race - chip i ben 1000 km deki sıfır opel astra J ye takıp 60.000 km sorunsuz ve arızasız kullandım. Sattığım kişi halen kullanıyor. Araç 80.000 km de. İlk kalkışlarda düşük devirden dolayı oluşan hantallık tamamen ortadan kalkmıştı. 

Ayarlar için sorun olursa racechip.de adresinden mail yoluyla iletişim kurabilirsiniz. Orada çalışan 3. jenerasyon Türk elemanlar da var. Siz sorununuzu Türkçe yazın onlar da size Türkçe cevap veriyorlar.

Çok sağolun, dediğinizi çoktan yaptım, hem Türkiye hem merkez hepsine mesaj attım, hepsi aynı şeyi söyledi, dedikleri ayarda şuan, tam istediğim verimi aldım, ayarı açsam belli deli olacak ama zorlamayayım, gerektiğinde güç hazır bu yeter, bakalım yakıt ekonomisi ne olacak?

Bu arada Servet beyde aynı ayarda bırak tavsiyesinde bulunmuştu, haklı hiç kurcalamayacağım, şuan yağ gibi çalışıyor alet  :good1:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yalçın Sarıkaya

Eveeet takatım sonunda, rail sensörüne ulaşmak zor oldu ama oldu, hava filtresini komple söküp oradan elimi sokarak taktım, soket mazot filtresinin altında kırmızı renkli, chipin soketi cuk oturdu.

 

Gelelim sonuca, şuan 87 hp. 227 nm. ayarında, duman atma vs. en ufak sorun yok, motor ısındıktan sonra dahada sessiz çalışıyor sanki :)

Motor soğukken farkı anlamak için gaza bastım, 2000 devirde farkı hissetmem lazımdı, öylede oldu, araba fırlıyor şimdi :) 100-120 hızlanması neyse 120-160 da aynı tempoda, süper, bu ekonomi ayarını sevdim, tam istediğim gibi oldu, daha gücü açmama gerek yok, motoru zorlamayalım, kısaca harika oldu diyebilirim :)

 

Yalçın, hemen tak kardeşim, ne oldu bu arabaya diyeceksin :)

 

valla heyecanlandırdın abi beni şuan ama biraz önce kendiminkini söktüm benim ayarı D-E yapıp göndermişler senin ayarla değiştireyimmi sanki bu ayar çok düşük gibi...birde ilk kalkışta yada 2-3 viteslerdeki 1900 devire kadarki hantallık gittimi ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...