İçeriğe Yönlendir

Chip Tuning


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Cemal Arslan
(düzenlendi)

istanbulda bilinen bir arkadaş sürekli sağlıklı değerlerden bahseder ancak ne hikmetse bu değerlerede sadık kalmaz.

kime sorarsanız sorun...68hp olan araç için sağlıklı olan 90 hp civarıdır...

68hp araç 117 olmaz mı ? olur.... kısa vadede sorun çıkarmasada uzun vade de çıkacaktır. tabi o zaman da işi yapan arkadaş...aradan 6 ay geçti aracı 50 bin km sürdün enjektörün ömrü doldu turbon ömrü doldu gibi laflar edecek...

170hp olur mu ? olur...ancak sadece tek başına intercooler takmakla olmaz...turboyu da büyütmek lazım pistonları gömlekleri enjektörleri vs.vs. kapsamlı değişiklik yapmadan olmaz...olursa kısa sürede arızalar çıkar...hatta piston erir yada kol patlatır falan...

68 den 117hp çıkacak ve...duman atmayacak ...mümkün değil...

:lol2:

bu yazılım yapan arkadaşı tahmin edebiliyorum... :rolleyes: :rolleyes:

bu arkadaşın en büyük özelliğidir....kağıt üzerinde hp verdirmek...

ayrıca dyno da istediğin beygiri gösterebilirsin...o yüzden ben dyno ya güvenmiyorum....

benim elimde bir tane dyno var daha önce yayınlandı...hemde bu forumda....orada anlatmak istedim örnek verdim....burada dyno test yapan şahıs aracı ilkinde 180 hp diğerinde 140 hp çıkartıyor...

konumuza gelecek olursak....hem dynoda yapılabilecek hile hem de bu işi yapan arkadaşın....dyno da abartılı hp verdirmesi...ne derece doğru siz söyleyin...

her zaman diyorum...sağ ayağınız ne diyor...?? şimdi 68hp den 117hp çıkan araç eskiye göre uçmalı...yada benzer araçları yolda parçalamalı...

sağ ayağınız bu araç 117hp diyorsa ne ala....yada 110hp araçları parçalıyorsanız ne ala...

ancak ben o şahsı çok iyi tanırım...yaptığı yazılımların örneklerini zaman zaman görüyoruz ve sadece gülüyoruz....

amacım o arkadaşı kötülemek değil...belki diyeceksiniz ki eeee bu yazdıklarınla zaten kötülüyorsun ...

ben sadece gerçekleri söylüyorum....daha önce defalarda dedim kandırılmayın kanmayın....bu işte hile çok kolaydır...dyno da hile var...yazılımda hile var...

yazılımda bir araca hp çok rahat verdirirsin ancak tekerleğe yansıyan bir şey olmaz...kağıt üzerinde o araç bilmem kaç beygir çıkar...ama yolda...o farkı göremezsiniz...

bence sizin ki de psikolojik....o araç 117hp gibi gitmiyordur...

bir çok müşteri psikolojik olarak etkilenir.

bir kez başımıza geldi....cihazı taktık...ve orj yazılımı okuduk...sonra müşteri aracı çalıştırdı gaza bastı aaaaaa gaz ne kadar değişti motor sesi falan değişti dedi....bizde onu kırmamak rencide etmemek için bir şey demedik halbuki biz sadece okuduk henüz modlayıp yazmamıştık :angry:

duman atmadan o değere çıkması İMKANSIZ....

neyse

hayırlı olsun kazasız belasız sürün

aklıma takıldı...turbo barı kaç artırıldı ? şuan ne kadar basıyor bilginiz var mı ? hem pik değeri hem sürekli basma değeri...

birde araç kaç model kaç km de ?

tarihinde Cemal Arslan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kamil Çeliker
istanbulda bilinen bir arkadaş sürekli sağlıklı değerlerden bahseder ancak ne hikmetse bu değerlerede sadık kalmaz.

Bu o kadar büyük bir sorun değil. Herhangi başka bir dyno da bu değerler test edilebilir.

kime sorarsanız sorun...68hp olan araç için sağlıklı olan 90 hp civarıdır...

Benim de bu işe girişmeden önce forumlarda okuduğum 87-90 hp idi. Araçta 4000 devirdeki zıplama haricindeki güç değeri 77-78 kW ki bu da 105-107 hp'ye denk geliyor. Zaten benim amacım daha önce de söylediğim gibi hp değil tork kazanmak idi. Özellikle şehiriçi trafikte bir veya iki daha yüksek viteste ve nisbeten düşük devirde gitmekti. Ayrıca bu işlem evvelki akşam yapıldı. Aracı daha doğru dürüst ilk defa bu sabah TEM'de test edebildim.

68hp araç 117 olmaz mı ? olur.... kısa vadede sorun çıkarmasada uzun vade de çıkacaktır. tabi o zaman da işi yapan arkadaş...aradan 6 ay geçti aracı 50 bin km sürdün enjektörün ömrü doldu turbon ömrü doldu gibi laflar edecek...

170hp olur mu ? olur...ancak sadece tek başına intercooler takmakla olmaz...turboyu da büyütmek lazım pistonları gömlekleri enjektörleri vs.vs. kapsamlı değişiklik yapmadan olmaz...olursa kısa sürede arızalar çıkar...hatta piston erir yada kol patlatır falan...

170 hp konusunda ben de sizin gibi düşünüyorum. Bana da mantıklı gelmedi. Belki yapılabilir, ancak motor parçalarının da modifikasyonu gerekir. Debriyaj balatasının comp olması gerekir vs.

68 den 117hp çıkacak ve...duman atmayacak ...mümkün değil...

Yukarıda da bahsettiğim gibi arabayı ilk defa bu sabah TEM'de test edebildim. Özellikle 5. viteste 4500 devir ve 160 km hıza geldiğinde veya özellikle 5. viteste yokuş yukarı motoru sıkıştırdığımda arkadan siyah duman attı (Accent Era'larda olduğu gibi). Bu nedenle de işlemi yapan kişi ile görüştüm ve değerleri aşağı indirmesini istedim. Tecrübelerimden edindiğim bu aracın 90-95 hp aralığında rahat çalışacağıydı. Şimdi muhtemelen değerler %10 indirilip 95-100 hp aralığında bir yere gelinecek. Ancak beygirleri azar azar indirip denedikten sonra salacağım :fiuw:.

Benim burada elde etmek istediğim şey birçok kişinin hayallerini süsleyen beygir gücünün artması değil. Ben o düşünceyi Opel Manta 400'ümü sattığım yerde bıraktım.

:)

bu yazılım yapan arkadaşı tahmin edebiliyorum... :) :)

bu arkadaşın en büyük özelliğidir....kağıt üzerinde hp verdirmek...

ayrıca dyno da istediğin beygiri gösterebilirsin...o yüzden ben dyno ya güvenmiyorum....

benim elimde bir tane dyno var daha önce yayınlandı...hemde bu forumda....orada anlatmak istedim örnek verdim....burada dyno test yapan şahıs aracı ilkinde 180 hp diğerinde 140 hp çıkartıyor...

konumuza gelecek olursak....hem dynoda yapılabilecek hile hem de bu işi yapan arkadaşın....dyno da abartılı hp verdirmesi...ne derece doğru siz söyleyin...

her zaman diyorum...sağ ayağınız ne diyor...?? şimdi 68hp den 117hp çıkan araç eskiye göre uçmalı...yada benzer araçları yolda parçalamalı...

sağ ayağınız bu araç 117hp diyorsa ne ala....yada 110hp araçları parçalıyorsanız ne ala...

ancak ben o şahsı çok iyi tanırım...yaptığı yazılımların örneklerini zaman zaman görüyoruz ve sadece gülüyoruz....

amacım o arkadaşı kötülemek değil...belki diyeceksiniz ki eeee bu yazdıklarınla zaten kötülüyorsun ...

ben sadece gerçekleri söylüyorum....daha önce defalarda dedim kandırılmayın kanmayın....bu işte hile çok kolaydır...dyno da hile var...yazılımda hile var...

yazılımda bir araca hp çok rahat verdirirsin ancak tekerleğe yansıyan bir şey olmaz...kağıt üzerinde o araç bilmem kaç beygir çıkar...ama yolda...o farkı göremezsiniz...

Araç modifikasyon işi çok nazik bir iştir. Ben direksiyonu ve arabayı Renç abiden öğrenmiş, onunla direksiyon sallamış, Escort RS 2000'inin yarış öncesi modifikasyonunda bulunmuş ve kendi Opel Manta 400'ünün tüm bakımını yapmış biriyim. Uzun bir zamandır şirket arabalarına bindiğim için, böyle bir araba almaya ihtiyaç duymamıştım. Bir anda karar verip, kendime hobi olabilecek bir araba aldım. Bu nedenle de eğer kesin bildiğiniz bir isim varsa burada söylemeniz lazım ki bu gibi kişiler piyasanın dışına itilsinler. Yoksa yaptığınız çamur at izi kalsın türünde olur. Ayrıca isim vermemeniz bu işle uğraşan tüm camiayı töhmet altında bırakır.

Bildiğim kadarıyla siz Ankara'dasınız. İsterseniz motor gücünü duman atmayacak şekilde ayarlattıktan sonra haftaya Cuma (11 Eylül'de) Karadeniz'e giderken size uğrayabilirim. Böylece sizinle de tanışmış oluruz. Hem aracı görmüş olursunuz, hem de isterseniz sizin değerleri dynoda da ölçebiliriz.

Anlatmayı sevmem ancak bu sabah ışıklardan kalkışta ivmeyi hissettim. Ayrıca arabayı TEM'de test ederken gaza gelen 1.6 Bora arkamdan yetişemedi. Hızı kural dışı olduğu için yazmıyorum. Bu belki size bir fikir vermiştir.

bence sizin ki de psikolojik....o araç 117hp gibi gitmiyordur...

bir çok müşteri psikolojik olarak etkilenir.

bir kez başımıza geldi....cihazı taktık...ve orj yazılımı okuduk...sonra müşteri aracı çalıştırdı gaza bastı aaaaaa gaz ne kadar değişti motor sesi falan değişti dedi....bizde onu kırmamak rencide etmemek için bir şey demedik halbuki biz sadece okuduk henüz modlayıp yazmamıştık :)

Yukarıda anlattıklarımdan sonra bu konuda yorum yapmıyorum. Dediğim gibi benim "hp" ile bir işim yok. Daha çok "nm" ile ilgileniyorum. :)

duman atmadan o değere çıkması İMKANSIZ....

Alt rev'lerde hiçbir şey yok, arkası tertemiz. Sadece rev 4200'den 4500'e doğru motor sıkıştırıldığı zaman bir duman atması söz konusu.

neyse

hayırlı olsun kazasız belasız sürün

Teşekkürler, görüşmek üzere

aklıma takıldı...turbo barı kaç artırıldı ? şuan ne kadar basıyor bilginiz var mı ? hem pik değeri hem sürekli basma değeri...

birde araç kaç model kaç km de ?

Bu konuda bilgim yok. Ancak alabilirim. Araç 02.07.2007 tarihinde trafiğe çıkmış. Ford bayinin kendi aracı. Tüm bakımları bayinin kendi servisinde yapılmış. Aracı aldığımda 110500 Km'deydi. Şu anda 112500 Kmde. Aracı alırken tüm bakım faturalarını ve yapılan işlemleri de içeren servis formlarını da aldım.

Size hayırlı günler ve işler dilerim.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Kamil bey mesajın neresini siz yazdınız yahu, ben anlayamadım...Kırmızı olanlar sizin cümleleriniz ise düzelteceğim... :fiuw:

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan

aşağı yukarı aynı düşüncelerdeyiz...

ben isim vermedim kimseyi hedef göstermedim...istanbulda sadece benim bildiğim en az 10 kişi var bu işi yapan...gereksiz bir tartışma olmasın sadece iyice araştırın sorun soruşturun sonra iş yaptırın. bugün eline cihaz alan chipci geçiniyor.

o yüzden kimseye doğrudan yada dolaylı olarak çamur attığımı sanmıyorum.

donanımhaberde dile getirdim hp bir şey değil nm herşeydir diye...

birde dyno sonuçları hiç bir şey ifade etmez dedim...esas olan sağ ayaktır dedim.

bunları savundum iddia ettim arkasında durdum.

pik anlarda elbet duman atacaktır. dediğiniz gibi kalkışta yada alt devirlerde duman atmaz ancak ani gazlarda yada dip gazlarda duman verecektir.

araç 110bin km de...bu aracın turbo ömrü ne kadar bilginiz varmı ? turbo kaç bar artırılmış öğrenme şansınız var mı ?

birde mümkünse orj dosya sizde de kalsın...belki ileride lazım olur...orj dosya olmadan bir başka mod yapılamaz.

aslında yapılan modu okuyup hangi değerleri ne kadar artırdığını size göstermeyi isterdim...böylece yapılan işlem ne kadar doğru ne kadar yanşlış belki kendim o zaman ifade edebilirdim.

Yorum bağlantısı
Kamil Çeliker
Kamil bey mesajın neresini siz yazdınız yahu, ben anlayamadım...Kırmızı olanlar sizin cümleleriniz ise düzelteceğim... :)

Merhaba Serkan Bey,

Doğrudur. Kırmızı olanlar benim cümlelerimdir. Cevabımda sürç-i lisan ettikse affola. :fiuw:

Yorum bağlantısı
Kamil Çeliker

Öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Seviyeli bir tartışma ve anlaşmak bizim gibi uygar insanların doğru sonuca ulaşmak için yapması gereken hareketlerdir. Turboyu aldığım gün bayide servise sokup kontrol ettik. Herhangi bir sorun olmadığını söylediler. Zaten bozulursa da sorun değil. Çaresine bakarız.

Bugün gittiğimde orj dosyanın bir kopyasını alırım. Geldiğimde de beraber bakarız.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

araçların fabrika üretiminin % kaç fazla güce ( hp,nm) dayanabileceğine dair kesin bir bilgi olmadığı sürece,ben araçların 1:1 e yakın değerlerde olduğuna inanarak bu tarz işlemlere ön yargılı bakmaya devam edeceğim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Fiestanın suspansiyon-fren aksamı, 90PS e göre olmalı, zira orjinalde bu beygri var. Ancak 110 lu beygirlere ve sonradan programlama olduğu için, ne kadar ani tork üretildiğine göre hesaplanmadığı için başta aks-debriyaj da erken yaşlanma olabilir, turbo-enjektör-piston kafaları zaten olağan risk içinde olması kaçınılmaz, ama zevki de burda sanırım.

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
araçların fabrika üretiminin % kaç fazla güce ( hp,nm) dayanabileceğine dair kesin bir bilgi olmadığı sürece,ben araçların 1:1 e yakın değerlerde olduğuna inanarak bu tarz işlemlere ön yargılı bakmaya devam edeceğim.

6 aydır çalışan transporter var...105hp orijinal....şuan 177hp...bunu müşteri istedi biz yaptık...üstelik herşey stok hali ile duruyor...

araçlar %80 fazlasını kaldıracak kapasitede ancak parçalar sağlam olacak yıpranma olmayacak ömürlerini doldurmayacak metal yorgunluğu olmayacak...

Yorum bağlantısı
Çağatay Demir

Konu hakkında hiçbir teknik bilgim yok ama artış gerçekten çok fazla geldi bana . Ayrıca Dynoda hile yapılabildiğini çokca duyuyorum. Umarım herhangi

bir sorun çıkmadan sağlıklı şekilde kullanırsınız aracınızı.

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
Konu hakkında hiçbir teknik bilgim yok ama artış gerçekten çok fazla geldi bana . Ayrıca Dynoda hile yapılabildiğini çokca duyuyorum. Umarım herhangi

bir sorun çıkmadan sağlıklı şekilde kullanırsınız aracınızı.

1. dynoda hile inanın çok basittir...

2. yazılım ile araca hp verirsiniz ancak tork olmadan tekere bir şey yansımaz. siz ise kağıt üzerinde gördüğünüz hp ile tatmin olursunuz...

Yorum bağlantısı
Kamil Çeliker

Merhaba arkadaşlar,

Dün akşam ayar yapıldı. Duman sorunu çözüldü. Aracın değerleri ilk ayarlamaya göre oturmuş. Zaten ekli dosyada da bunu görebilirsiniz. Her aracın en verimli modifikasyon değerinin motorunun modifikasyon öncesi orijinal değerlerine bağlı olduğu bilgisini de aldım. Bu motor değerleri de benim şansımmış. :yahoo:

İznini almadan isim vermek istemediğim için ayarlamaları yapan kişiyi burada yazmamıştım. Ancak dün akşam sorduğumda gönül rahatlığı ile ismini bu formda yazabileceğimi söyledi. Bu nedenle ben de artık bir sorun görmüyorum. Makineyi PS Chiptuning'te Barbaros Bayrak bey ayarladı. Bilgi almak isteyen olduğu takdirde kendisine +90 (212)5760073'ten ulaşabileceğini bildirdi. Dosya boyutu 100K'dan büyük olduğu için ekleyemedim, dileyene PM'den atabilirim.

Herkese iyi günler dilerim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Daha homojen bir diyagram olmuş, her iki test arasında lastikler ile ilgili bir işlem oldu mu acaba? Veya lastik hava basınçlarınıza baktırmanız iyi olabilir diye düşünüyorum. İnik olabilir. Dyno testleri diyagramı için de teşeküürler, çoğu yer-kişi böyle çalışmıyor.

Yorum bağlantısı
Kamil Çeliker

Merhaba Çağlar Bey,

Aracın lastikleri, lastik basıncı, motoru vb. hiçbir yeri ile oynanmadı. Zaten Barbaros Bey homojen bir diyagram için iki-üç gün geçmesini beklememi söylemişti. Bu diyagram çok daha homojen. Son kontrol için Pazartesi dyno'ya bir daha girecek. O zaman çok daha homojen bir diyagram bekliyoruz.

Yorum bağlantısı
Çağatay Demir

Affınıza sığınarak birşey soracam, ilk ölçümde 116 hp çıkan araba neden 107 ye düştü, ayar mı değiştirildi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hayırlı olsun, nerede kim yaptı acaba? Beynin eski verilerini saklıyorlar mı? Bu arada gözüme çarpan öenmli önemsiz, doğru yanlış:

1. Motor gücünüz 80kW yani 109Ps civarı, zira tam 4000d/d ya yaklaşırkan sanırım 5. vitese atılmış, sadece bu güç çizgisindeki zıplamayı açıklar.

2. 1.4 tdci ya bir hayli yüklenilmiş, bakımları aksatmayın derim.

İlk ölçümde, grafikte gözüken sıçrama belirgindi, sanırım 5. vitese atılmıştı, dyno testinde 5 kullanılmaz, ayrıca dyno makinesinin k faktörünü de iyi ayarlamalı ki bu grafikte gözükmüyor.

İkinci grafikte gözlemlediğim ana unsur , kayıp beygirin artması. Dyno ölçümlerinde tekerlek çıkış beygiri esas alınır, zira, mesela son grafiğe bakarsak, 95,8 Ps derken , ilk grafikte 105.5Ps okuyoruz. 10 Ps buhar mı oldu, hayır. Ölçüm yapılan makinalar ayrıdır veya operatör hatasıdır (hata derken anormal değildir, tecrübe farkı dır)

Ayrıca motor gücünü makina nasıl hesaplıyor = aracı boşa alınca, aktarma organlarındaki kayıpları hesaplıyor ve bu kayıp+tekerlek gücü = motor gücü (katsayı çarpanı ile düzelterek), son veri olarak okuyoruz.

Zaten her zaman konuştuğumuz konu, dyno testi becerisi.

Yorum bağlantısı
Kamil Çeliker
İlk ölçümde, grafikte gözüken sıçrama belirgindi, sanırım 5. vitese atılmıştı, dyno testinde 5 kullanılmaz, ayrıca dyno makinesinin k faktörünü de iyi ayarlamalı ki bu grafikte gözükmüyor.

İkinci grafikte gözlemlediğim ana unsur , kayıp beygirin artması. Dyno ölçümlerinde tekerlek çıkış beygiri esas alınır, zira, mesela son grafiğe bakarsak, 95,8 Ps derken , ilk grafikte 105.5Ps okuyoruz. 10 Ps buhar mı oldu, hayır. Ölçüm yapılan makinalar ayrıdır veya operatör hatasıdır (hata derken anormal değildir, tecrübe farkı dır)

Ayrıca motor gücünü makina nasıl hesaplıyor = aracı boşa alınca, aktarma organlarındaki kayıpları hesaplıyor ve bu kayıp+tekerlek gücü = motor gücü (katsayı çarpanı ile düzelterek), son veri olarak okuyoruz.

Zaten her zaman konuştuğumuz konu, dyno testi becerisi.

Merhaba Çağlar Bey,

İki okuma arasında ki farklılık ilk modifikasyondan sonra egzosttan çıkan siyah dumanın giderilmesi için ikinci bir ayarlamanın yapılmasıydı. Değerleri düşürüp makineyi biraz "retard"a aldık. Sonuç olarak siyah duman gitti, ancak performansta çokta bariz bir düşme olmadı.

Konuya açıklık getirmek istedim.

İyi günler,

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Mekanik parçaların dayanım konusunda da, ilerleyen zamanlarda bilgilendirirseniz, yazılım yükletmek isteyen arkadaşlar için çok değerli olacaktır.

Yorum bağlantısı
Mustafa Özer Gelişli

Merhaba Kamil Bey,

Acaba işlemin süresi ve maliyeti konusunda bilgi verebilir misiniz?

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
(düzenlendi)

ilk mesajda....dumansız olduğu ifade edilmişti...şimdi ise duman sorunu çözüldü diyorsunuz...

10hp düşürülünce duman sorunu tabiki gidecektir :D

ayrıca araç sanırım şuan olması gereken değerde...ankara istanbul arasındaki bar farkını düşünecek olursak...istanbulda 107hp olan araç ankarada 97hp civarında çıkacaktır....

işlemi yapan şahıstan izin aldınız ...ancak forumdan izin aldınız mı ?? neticede bu reklama giriyor :D

biz ücretini ödeyerek reklam hakkını kullanıyoruz...bu şekilde yazmanız bize ve reklam veren diğer arkaşlara haksızlık olmaz mı ?

alenen isim vermek yerine özelden vermeniz sanırım daha doğru olacaktı.

işlemi yapan arkadaş ile zamanında birlikte çalışma fırsatı buldum ancak kısa sürdü...

kendisi ile bir sorunum yok...ufak problemler yaşadık...bu yüzden bu arkadaş ile bir yorumda bulunmayacağım...

umarım istediğiniz gibi olmuştur beklentinizi karşılamıştır...

tarihinde Cemal Arslan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Özer Gelişli
ilk mesajda....dumansız olduğu ifade edilmişti...şimdi ise duman sorunu çözüldü diyorsunuz...

10hp düşürülünce duman sorunu tabiki gidecektir :nazar:

ayrıca araç sanırım şuan olması gereken değerde...ankara istanbul arasındaki bar farkını düşünecek olursak...istanbulda 107hp olan araç ankarada 97hp civarında çıkacaktır....

işlemi yapan şahıstan izin aldınız ...ancak forumdan izin aldınız mı ?? neticede bu reklama giriyor :unknw:

biz ücretini ödeyerek reklam hakkını kullanıyoruz...bu şekilde yazmanız bize ve reklam veren diğer arkaşlara haksızlık olmaz mı ?

alenen isim vermek yerine özelden vermeniz sanırım daha doğru olacaktı.

işlemi yapan arkadaş ile zamanında birlikte çalışma fırsatı buldum ancak kısa sürdü...

kendisi ile bir sorunum yok...ufak problemler yaşadık...bu yüzden bu arkadaş ile bir yorumda bulunmayacağım...

umarım istediğiniz gibi olmuştur beklentinizi karşılamıştır...

Kamil Bey mesajda 4500 d/d ye çıkınca duman yapıyor, gidip ayarlatacağım demişti. Sanırım o kısmı gözden kaçırmışsınız.

Neyse asıl sormak istediğim şu:

İstanbu ile Ankara arasında gerçekten bu kadar fark çıkabiliyor mu? %10 oldukça büyük bir fark gibi geldi bana?

Bir de şunu sormak istiyorum: Yaklaşık olarak da olsa bu tork/güç değerlerinden ve yakıt tüketiminden yola çıkarak verim tarzı bir hesap yapılıyor mu?

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
(düzenlendi)

Bildiğim kadarıyla, rakım yükseldikçe motor gücü azalıyor.1000 m. rakımda %10 atmosferik motorlarda.Turbo motorlu araçlarda ki düşüş daha az olabilir.

tarihinde Tamer Topa tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
araçların fabrika üretiminin % kaç fazla güce ( hp,nm) dayanabileceğine dair kesin bir bilgi olmadığı sürece,ben araçların 1:1 e yakın değerlerde olduğuna inanarak bu tarz işlemlere ön yargılı bakmaya devam edeceğim.

Katılıyorum.

Motorların yüzde kaç güç artışına dayanabileceği gibi birşey yok. Üretici bu zaten düşünmez.

Chipin motoru nekadar etkilediğini görmek için chip öncesi dyno değerleri ile chip sonrası dyno değerlerini karşılaştırın.

Yorum bağlantısı
Mustafa Özer Gelişli
Bildiğim kadarıyla, rakım yükseldikçe motor gücü azalıyor.1000 m. rakımda %10 atmosferik motorlarda.Turbo motorlu araçlarda ki düşüş daha az olabilir.

Bana Ankarada aracım daha atikmiş gibi geliyordu. Demek tamamen psikolojikmiş..:good1:) Gerçi tabi yoğunluk azalacağı için şarj edilen hava miktarı da azalmalı. Neden aksini düşündüysem..:unknw:)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...