İçeriğe Yönlendir

Chip Tuning


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Mustafa Özer Gelişli
(düzenlendi)

Tuningden sonra ısınma problemine nasıl çözüm bulunuyor? Aynı radyatör daha fazla yakıt yakan, daha yüksek basınçlara çıkan bir motoru yeteri kadar soğutabiliyor mu? Mesela soğutma suyu sıcaklığı çok arttığında motorun kendini korumak için güç kestiğini düşünürsek ben aracımı 90 beygir yapsam bile aşırı ısınmadan dolayı bunu kullanamama ihtimalim var mıdır?

Ayrıca sanırım modfikasyonların ana adamı püskürtülen yakıt miktarını ve şarj edilen hava miktarını artırmak. Bu durumda egzost muayenesini nasıl geçeceksiniz? Her muayeneden önce orjinal yazılım mı yükletilecek?

tarihinde Mustafa tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Soğutma suyu sıcaklığı termostat ile sabitlenir, motor su kaynatır hararet yaparsa, aracı stop ettirecek düzenek mevcut, bunun dışında, yanma sıcaklığı artarsa, termostat daha fazla açık kalır, fan daha çok devreye girer o kadar, çok daha ileri tuning lerde değişik devirdaim, hatta elektrikli, değişik radyatör kullanılır ama bu örnekte olduğu gibi gerek olmaz.

Yorum bağlantısı
Kıvanç Altınbay
Soğutma suyu sıcaklığı termostat ile sabitlenir, motor su kaynatır hararet yaparsa, aracı stop ettirecek düzenek mevcut, bunun dışında, yanma sıcaklığı artarsa, termostat daha fazla açık kalır, fan daha çok devreye girer o kadar, çok daha ileri tuning lerde değişik devirdaim, hatta elektrikli, değişik radyatör kullanılır ama bu örnekte olduğu gibi gerek olmaz.

Çağlar abı merhabalar motor su kaynatırsa stop eder konusu fıesta 1,4 tdcı ler ıcın mı ??? cunku bıldıgım kadarı ıle bızım araclarda musur motor blogunda ve hararet farklarını gostermıyor motor blogu sıcaklıgını gosterıyor gecen sene arabam hortumu delık gezdı susuz 1 hafta ve ben kalorıferı acınca anladım bunu hararet yıne her zamankı gıbı ortadaydı o gunden berı haftada bı kere kontrol ederım suyu

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Focuslarda var, yani genel olarak bu sistemin olduğu araçlar için yazmıştım ki bu araçta olduğu gibi yoktur.

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
Kamil Bey mesajda 4500 d/d ye çıkınca duman yapıyor, gidip ayarlatacağım demişti. Sanırım o kısmı gözden kaçırmışsınız.

Neyse asıl sormak istediğim şu:

İstanbu ile Ankara arasında gerçekten bu kadar fark çıkabiliyor mu? %10 oldukça büyük bir fark gibi geldi bana?

Bir de şunu sormak istiyorum: Yaklaşık olarak da olsa bu tork/güç değerlerinden ve yakıt tüketiminden yola çıkarak verim tarzı bir hesap yapılıyor mu?

Teşekkürler.

aslında kaçırmadım o kısmı ancak üst devirde zaten duman atar atacakdırda ancak çok hassas bir ayar ve güç düşürme ile duman kesilir

rakım farkından dolayı araç güç kaybeder. ister turbolu ister turbosuz avans vurması oluşur kontağı kapatıp açınca düzelir.

10hp rahat farkeder...hatta 15hp bile fark eder...

Tuningden sonra ısınma problemine nasıl çözüm bulunuyor? Aynı radyatör daha fazla yakıt yakan, daha yüksek basınçlara çıkan bir motoru yeteri kadar soğutabiliyor mu? Mesela soğutma suyu sıcaklığı çok arttığında motorun kendini korumak için güç kestiğini düşünürsek ben aracımı 90 beygir yapsam bile aşırı ısınmadan dolayı bunu kullanamama ihtimalim var mıdır?

Ayrıca sanırım modfikasyonların ana adamı püskürtülen yakıt miktarını ve şarj edilen hava miktarını artırmak. Bu durumda egzost muayenesini nasıl geçeceksiniz? Her muayeneden önce orjinal yazılım mı yükletilecek?

ısınma problemi motorda olmaz...sadece turboda olur...turbo nar gibi kızarır :lol:

bugüne kadar yapılan bir çok araç tüvtürk ve egzost muayenesine girdi ve hiç bir problem olmadı...aksini ispat eden varsa buyurun tartışalım...

lütfen kulaktan dolma bilgilere itibar etmeyin....

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Egzos muayenesi rölanti devrinde yapılmaktadır, herhangi bir sorun çıkarmaz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Benim focusun egzoz muayenesini 1500 devirde yapmışlardı.. Rolantide iken makina bişey okumuyor abii demişlerdi..

Yorum bağlantısı
Mustafa Özer Gelişli

Açıkçası başta çok hevesliydim ancak biraz araştırdıktan sonra zaten hepi topu 1.4 olan motorumun sınırlarını fazla zorlamama kararı verdim. Yapan arkadaşlara Allah kaza-bela ve arıza vermesin.

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
Açıkçası başta çok hevesliydim ancak biraz araştırdıktan sonra zaten hepi topu 1.4 olan motorumun sınırlarını fazla zorlamama kararı verdim. Yapan arkadaşlara Allah kaza-bela ve arıza vermesin.

peki araştırıp da öğrendiklerinizi bizimle paylaşırmısınız ???

neticede burada insanlar yazınız okuduktan sonra şunu demezler mi ...ford club da bir mühendis araştırmış ve vazgeçmiş...hımmm vazgeçtiyse bir nedeni vardır...

diye düşünmezler mi ?

elbetde istisnalar var...ancak gerek türkiyede gerek dünyada bunu yapan binlerce insan var...bunların hepsi mi yanıldı ?? hepsi olacak riskleri üzerine aldılar ??

bizde zaman zaman duyuyoruz...sorunlar çıkan ....ama bunlar bilinçsiz yapılan...kopya kaçak iş yapan...işi bilmeyenler tarafından yapılan ve bunlar yüzünden bizlerin adı çıkıyor...

range rover olan bir müşterimiz... kendisi yeminli mali müşavir...bizi aradı chip için...ancak sonradan vazgeçti...daha sonra öğrendik ki aynı araca sahip bir arkadaşı...istanbulda yaptırmış ve turbo patlatmış...5 bin euro masraf etmiş...bu yüzden endişeleri için kendisine hak verdik...uzun konuşmalar sonucunda ikna ettik ve bize geldi chip attık...patinaj çekerek gitti...2 ay oldu....bir sorun olsa sanırım şimdiye çoktan arardı...

150 bin km deviren chipli araçlar var ...

sözün özü...bir bildiğiniz varsa...paylaşın tartışalım...açıklık getirelim...yoksa...bir mühendis olarak...araştırdım vazgeçtim demeniz...ancak kafa bulandırır....

Yorum bağlantısı
Mustafa Özer Gelişli
peki araştırıp da öğrendiklerinizi bizimle paylaşırmısınız ???

neticede burada insanlar yazınız okuduktan sonra şunu demezler mi ...ford club da bir mühendis araştırmış ve vazgeçmiş...hımmm vazgeçtiyse bir nedeni vardır...

diye düşünmezler mi ?

elbetde istisnalar var...ancak gerek türkiyede gerek dünyada bunu yapan binlerce insan var...bunların hepsi mi yanıldı ?? hepsi olacak riskleri üzerine aldılar ??

bizde zaman zaman duyuyoruz...sorunlar çıkan ....ama bunlar bilinçsiz yapılan...kopya kaçak iş yapan...işi bilmeyenler tarafından yapılan ve bunlar yüzünden bizlerin adı çıkıyor...

range rover olan bir müşterimiz... kendisi yeminli mali müşavir...bizi aradı chip için...ancak sonradan vazgeçti...daha sonra öğrendik ki aynı araca sahip bir arkadaşı...istanbulda yaptırmış ve turbo patlatmış...5 bin euro masraf etmiş...bu yüzden endişeleri için kendisine hak verdik...uzun konuşmalar sonucunda ikna ettik ve bize geldi chip attık...patinaj çekerek gitti...2 ay oldu....bir sorun olsa sanırım şimdiye çoktan arardı...

150 bin km deviren chipli araçlar var ...

sözün özü...bir bildiğiniz varsa...paylaşın tartışalım...açıklık getirelim...yoksa...bir mühendis olarak...araştırdım vazgeçtim demeniz...ancak kafa bulandırır....

Merhabalar,

Şimdi aslına bakarsanız benim için karar verme konusunda ana etken arıza çıkma riskini göze alıp almama idi. Aracımın garantisi de bitmek üzere olduğu için ben açıkçası bu riski göze alamadım. Bunda aracımı 1 sene içinde satmayı düşünmeminde rolü var açıkçası. 1 sene daha bu şekilde biner sonra biraz daha beygir gücü yüksek bir araç alırım diye düşündüm. Ana sebepler bunlardı.

Tabii olarak burada arıza riskini nereden çıkarıyorsunuz diye sorabilirsiniz. Ben otomotiv sektöründeki bazı firmalara hizmet verdiğim için işim gereği bazı tanıdıklarım-arkadaşlarım oluyor. Ben de bu konuyu onlardan birine danıştım. Arkadaşım doğrudan Fiesta ile ilgilenmese de Ford ticari araçların ısıl performansları üzerine çalışıyor. Onun bana söylediklerini kabaca toparlayacak olursam:

Genel Olarak:

1- Chip Tuning işlemi yapılıyor ancak bunu bu konudan çok iyi anlayan birine yaptırmazsan çok ciddi sıkıtılarla karşılaşırsın.

2- Genel olarak işlem motor yazılımdaki bazı kısıtlamaların kaldırılmasına ve çalışma şartlarının değiştirilmesine dayanıyor. Bu nedenle yazılımı modifiye edecek kişinin yazılımı veya genel olarak otomotiv sektörünü değil senin aracını ve aracında kullanılan komponentlerin sınırlarını-performans haritalarını ve o parçaların dayanım (aslında tam terim durability, ben çevirirken dayanım dedim ama siz uzun ömürlülük diye de anlayabilirsiniz) değerlerini biliyor olması gerekir. Bu nedenle kısa vadede olmasa da uzun vadede motora zarar verme olasılığının olmadığından bahsetmek çok zor.

3- Araçların çoğunda radyatör suyu sıcaklığı belirli bir seviyenin üzerine çıktığında yazılım aşırı ısınmayı engellemek için motor gücünü düşürür. Yani işlemi yaptırsan bile, özellikle sıcak günlerde bu işlemin faydasını görmeme ihtimalin olabilir.

Fiestaya Özel Olarak:

1- 1.4 motorun zaten dayanım sınırlarına yakın çalışıyor olma ihtimali çok yüksek. Özellikle turboyu fazla zorlamamanı tavsiye ederim.

2- 1.6 fiestan olsaydı onu, aktarma organlarını bir kenara bırakıp sadece motor açısından bakacak olursak, 110 ps e çıkarmanda sakınca yok derdim. Çünkü Fordun aynı motoru Fiestada 90 ps Focusta 110 ps olarak kullandığı zaten bilinen bir şey. Demek ki o motor 110 ps e problemsiz dayanabiliyor. Ancak 1.4 motorda böyle bir uygulama yok. O nedenle biraz daha şüpheli bakmakta fayda olabilir.

Kısaca aklımda kalanlar bu kadar. Şimdi bunların her birine ayrı ayrı cevap verilebilir ve konu tartışılmaya devam edilebilir ve buna da kimsenin itirazı olmaz. Ancak sonuç itibariyle benim buradan yaptığım çıkarım, bir çok şeyin aslında detayda belirsiz olduğu. Yani aracınızda bir problem çıkabilirde çıkmayabilirde. Ayrıca uzun vadede çıkan problemlerin de ne kaynaklı olduğunu anlamak olduçka zor. Chip Tuning kaynaklı olmayabileceği gibi tuningin uzun vadeli etkilerinden kaynaklanıyor da olabilir. Bu da aslında bir bilinmez. Hem bu bilinmezlik sadece motor değil yürür aksam için de geçerli. Bu nedenle ben bilinmeyen sayısını minimumda tutmak ve riski artırmamak için bu işlemden vazgeçtim.

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
Genel Olarak:

1- Chip Tuning işlemi yapılıyor ancak bunu bu konudan çok iyi anlayan birine yaptırmazsan çok ciddi sıkıtılarla karşılaşırsın.

2- Genel olarak işlem motor yazılımdaki bazı kısıtlamaların kaldırılmasına ve çalışma şartlarının değiştirilmesine dayanıyor. Bu nedenle yazılımı modifiye edecek kişinin yazılımı veya genel olarak otomotiv sektörünü değil senin aracını ve aracında kullanılan komponentlerin sınırlarını-performans haritalarını ve o parçaların dayanım (aslında tam terim durability, ben çevirirken dayanım dedim ama siz uzun ömürlülük diye de anlayabilirsiniz) değerlerini biliyor olması gerekir. Bu nedenle kısa vadede olmasa da uzun vadede motora zarar verme olasılığının olmadığından bahsetmek çok zor.

3- Araçların çoğunda radyatör suyu sıcaklığı belirli bir seviyenin üzerine çıktığında yazılım aşırı ısınmayı engellemek için motor gücünü düşürür. Yani işlemi yaptırsan bile, özellikle sıcak günlerde bu işlemin faydasını görmeme ihtimalin olabilir.

1. kesinlikle katılıyorum...

2. uzun vade ?? ne kadar uzun...?? 1 ay 6 ay 1 yıl 6 yıl 10 yıl ?? bakın daha dün bir araç geldi...2000 model mercede e 200 cdi 115hp...aracı chipledik...ve araç sahibi bizden yazılı belge istedi..verdim..itirazsız sorgusuz sualsiz...hemde şu kadar süre geçerlidir demeden....elbetde ömür boyu garanti verecek değilim yarın bir gün enjektörü bozulur benden bilecek turbosu patlayacak benden bilecek...yakıt pompası bozulacak benden bilecek.

ancak ben ...bunlara ne kadar süre garanti vermeliyim ? kaldı ki araç 9-10 yaşında...herhan bir arıza çıkartabilir. ben 1 ay desem kimse kabul etmez...6 ay desem araç bu sürede nasıl kullanılacak bilmiyorum..bakımları aksatılacak mı bilmiyorum...

3. böyle bir şey yok...zaten aşırı ısınırsa...bir sorun var demektir conta falan yakar...aşırı ısındığında güç kesen araç görmedim...

bakın tekrar ediyorum...işlem iyi yapılırsa asla sorun olmaz...

ancak uzun vadede zaten parçalar ömrünü dolduracak...ve elbet bir gün arıza verecek...o zaman lütfen sakın chip tuning yapan insanları suçlamayın...çünkü enjektörler turbo yakıt pompası yada buji..bunların hepsinin bir ömrü var....ve bir çok yerde okudunuz duydunuz...yada bizzat başınıza geldi....yıl olarak yada km olarak ömrünü doldurmadan bozulan parçalar....

hava hortumu bozuluyor bizden biliyorlar...n75 sensörü bozuluyor bizden biliyorlar...enjektörler bozuyor bizden biliyorlar...

ben dahi bir gün (chipsiz) farklı yerden mazot aldım..2 gün sonra enjektör bozuldu...önce aklıma orası geldi...kendi kendime bak gördünmü...farklı yerden mazot aldın enjektör bozuldu dedim....sordum soruşturdum..evet doğru olabilir...ancak 2 günde olmaz dediler...

eğer ki chipli olsaydı belki bende o zaman öyle diyecektim...chip attım ondan bozuldu....

istanbul da bir müşterimiz fiat marka aracına chip ypatıracakdı sonradan servise danışmış servis sakın yaptırma araca zarar verirsin demiş...müşteri vazgeçti...

sadece ankarada benim bildiğim 3-5 yetkili servis var....bizzat kendileri chip tuning yapıyor yada yaptırıyor...

ankara başer oto (ford servisi)

ankara turmak oto (ford servisi)

doğuş oto

borusan oto

aklıma gelenler...

eğer zararlı olsa...bunlar neden bu işi yapıyor ???

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Motor soğutma suyu sıcaklığı, belirli dereceler arasında kalmak suretiyle, soğutma sistemi tasarlanmıştır, yazılım sonrası (gündelik kullanıma uygun kalacak şekilde) olabilcek en üst olay (belki, bilmiyoruz zira böyle bir inceleme yok) hararet daha uzun süre üst değerlerde kalır o kadar, şahsen soğutma suyu X derecede ise motor gücü düşer gibi bir sistem hiç duymadım.

Listede yok iken, 245 lastik takmakta, ön takım, fren üzerinde arıza riskini artıracağı kadar yazılım değiştirmede de risk olacağı muhakkak. Bu da müşterinin iyi inceleme yaparak, bu değişkiliğe karar verdikten sonra da kime güveneceğini tespit etmesine kalıyor.

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan

ahmet kılık usta diyorki diğer arabalarda olmasada bir çok ford modelinde bu özellik vardır

sizin ekranda görmüş olduğunuz derece doğrumu? doğru değildir 90 derece gördüğünüz aslında 100 derecedir

chip tunig yapılması ile aracın hararetin ne ilgisi var onu anlamış değilim...

chip tuning yapılması motor sıcaklığı hava sıcaklığı bunlar bir arada bahsedildiği gibi motoru etkilemez. chip tuning fazladan motor sıcaklığını artırmaz.

Yorum bağlantısı
Mustafa Özer Gelişli
Motor soğutma suyu sıcaklığı, belirli dereceler arasında kalmak suretiyle, soğutma sistemi tasarlanmıştır, yazılım sonrası (gündelik kullanıma uygun kalacak şekilde) olabilcek en üst olay (belki, bilmiyoruz zira böyle bir inceleme yok) hararet daha uzun süre üst değerlerde kalır o kadar, şahsen soğutma suyu X derecede ise motor gücü düşer gibi bir sistem hiç duymadım.

Listede yok iken, 245 lastik takmakta, ön takım, fren üzerinde arıza riskini artıracağı kadar yazılım değiştirmede de risk olacağı muhakkak. Bu da müşterinin iyi inceleme yaparak, bu değişkiliğe karar verdikten sonra da kime güveneceğini tespit etmesine kalıyor.

ahmet kılık usta diyorki diğer arabalarda olmasada bir çok ford modelinde bu özellik vardır

sizin ekranda görmüş olduğunuz derece doğrumu? doğru değildir 90 derece gördüğünüz aslında 100 derecedir

chip tunig yapılması ile aracın hararetin ne ilgisi var onu anlamış değilim...

chip tuning yapılması motor sıcaklığı hava sıcaklığı bunlar bir arada bahsedildiği gibi motoru etkilemez. chip tuning fazladan motor sıcaklığını artırmaz.

Merhaba,

Bakın son mesajımdaki son paragrafta ne demek istediğimi sanırım bu iki mesaj gayet iyi açıklıyor. Ben bir arkadaşımdan bir şey duyuyorum, Çağlar Bey benim bildiğim böyle değil diyor, başka bir usta başka araçlarda yok ama Fordlarda bu sistem var diyor. Var veya yok ben orasında değilim, benim takıldığım yer ortada bazı belirsizlikler var. Herkes kendi bilgisine göre yorum yapıyor ve mantık yürütüyor. Ben de diyorum ki hararet konsunda bile farklı bilgiler ve fikirler varsa valf, piston turbo gibi bileşenlerin ömrü-performası-dayanıklılığı konusunda daha fazla belirsizlikler olması çok doğal değil mi? İş bu nedenle bana belirsizlik durumunda en doğru olan orjinaline sadık kalmak gibi geliyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Özer Gelişli
1. kesinlikle katılıyorum...

2. uzun vade ?? ne kadar uzun...?? 1 ay 6 ay 1 yıl 6 yıl 10 yıl ?? bakın daha dün bir araç geldi...2000 model mercede e 200 cdi 115hp...aracı chipledik...ve araç sahibi bizden yazılı belge istedi..verdim..itirazsız sorgusuz sualsiz...hemde şu kadar süre geçerlidir demeden....elbetde ömür boyu garanti verecek değilim yarın bir gün enjektörü bozulur benden bilecek turbosu patlayacak benden bilecek...yakıt pompası bozulacak benden bilecek.

ancak ben ...bunlara ne kadar süre garanti vermeliyim ? kaldı ki araç 9-10 yaşında...herhan bir arıza çıkartabilir. ben 1 ay desem kimse kabul etmez...6 ay desem araç bu sürede nasıl kullanılacak bilmiyorum..bakımları aksatılacak mı bilmiyorum...

3. böyle bir şey yok...zaten aşırı ısınırsa...bir sorun var demektir conta falan yakar...aşırı ısındığında güç kesen araç görmedim...

bakın tekrar ediyorum...işlem iyi yapılırsa asla sorun olmaz...

ancak uzun vadede zaten parçalar ömrünü dolduracak...ve elbet bir gün arıza verecek...o zaman lütfen sakın chip tuning yapan insanları suçlamayın...çünkü enjektörler turbo yakıt pompası yada buji..bunların hepsinin bir ömrü var....ve bir çok yerde okudunuz duydunuz...yada bizzat başınıza geldi....yıl olarak yada km olarak ömrünü doldurmadan bozulan parçalar....

hava hortumu bozuluyor bizden biliyorlar...n75 sensörü bozuluyor bizden biliyorlar...enjektörler bozuyor bizden biliyorlar...

ben dahi bir gün (chipsiz) farklı yerden mazot aldım..2 gün sonra enjektör bozuldu...önce aklıma orası geldi...kendi kendime bak gördünmü...farklı yerden mazot aldın enjektör bozuldu dedim....sordum soruşturdum..evet doğru olabilir...ancak 2 günde olmaz dediler...

eğer ki chipli olsaydı belki bende o zaman öyle diyecektim...chip attım ondan bozuldu....

istanbul da bir müşterimiz fiat marka aracına chip ypatıracakdı sonradan servise danışmış servis sakın yaptırma araca zarar verirsin demiş...müşteri vazgeçti...

sadece ankarada benim bildiğim 3-5 yetkili servis var....bizzat kendileri chip tuning yapıyor yada yaptırıyor...

ankara başer oto (ford servisi)

ankara turmak oto (ford servisi)

doğuş oto

borusan oto

aklıma gelenler...

eğer zararlı olsa...bunlar neden bu işi yapıyor ???

Doğuş oto özellikle TSI lara yapıyor ki o motorların zaten 122, 140, 150, 170 ps versiyonları olduğunu biliyoruz. Yani örnekleme yaparken kullandığımız 1.6 90 ps i 110 ps yapmak gibi birşey. Ancak ister TSI motora yapsın ister fsı motora yapsın, eğer fabrika/dağıtıcı kendisi yapıyorsa motoruna güveniyor veya çıkacabilecek arızaları garanti kapsamında sineye çekmeye razı demektir. benim aracım ne WV ne BMW o nedenle bu örnekler benim içimi rahatlatmıyor açıkçası. Bir gün Ford veya Otosan resmi olarak bu işi yapmaya başlarsa o zaman bence problem çözülmüş olur. Yoksa Ankarada müstakil bir kaç servisin bu işi yapması talebe karşılık vermekten daha öte bir anlam ifade etmez bence.

ahmet kılık usta diyorki diğer arabalarda olmasada bir çok ford modelinde bu özellik vardır

sizin ekranda görmüş olduğunuz derece doğrumu? doğru değildir 90 derece gördüğünüz aslında 100 derecedir

chip tunig yapılması ile aracın hararetin ne ilgisi var onu anlamış değilim...

chip tuning yapılması motor sıcaklığı hava sıcaklığı bunlar bir arada bahsedildiği gibi motoru etkilemez. chip tuning fazladan motor sıcaklığını artırmaz.

Cemal Bey,

performans artışını motora şarj edilen hava miktarını ve yakılan yakıtın miktarını değiştirerek sağlamıyor muyuz? Bu durumda motorun fazladan ısı üretmesi gerekmez mi? Eğer radyatör zaten o ektra ısıyı rahatça atacak bir kapasiteye sahiptir diyebiliyorsanız sorun yok ancak bunu gerçekten Ford (hele ki fiesta ) gibi fiyatı düşük tutmak için her yerden kırpılma yapılan bir otomobilde söylemek mümkün olabilir mi? Ben resmen yetkili bir ağızdan araç üzerindeki 2 euro tasarrufun çok çok önemli bir tasarruf olduğunu duyduktan ve radyatörün yaklaşık maliyetini bildikten sonra bu şekilde düşünemiyorum ne yazık ki. Belki BMW sahibi olsam bunu diyebilirim ama Ford bana bu güveni vermiyor. Size veriyor mu?

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
(düzenlendi)

Mustafa bey

bir çok ford fiesta ve focus araca yazılım attık.

web sayfamızda referanslar var.

en son forumda ilker beyin aracına yazılım yapıldı. dilerseniz cep numarasını veririm bizzat kendisi ile görüşürsünüz. aracı 2010 model ve henüz 1500 km de...

yapılan artışlar motora ekstra bir ısı vermez...sadece turbo daha fazla ısınır...bunuda korumanın tek yolu bakımlarını aksatmamak ve uygun yağ kullanmak.

siz çağlar beyden duyduklarınıza inanıyorsunuz peki bize neden inanmıyorsunuz ? biz yalan mı söylüyoruz :D

ford size güven vermiyorsa neden ford aldınız diye sormam gerek.

bir motor tasarlanırken yapısının %100 üzerinde bir gücü kaldıracak şekilde tasarlanıp üretiliyor. eğer sınırda üretilmiş olsa hiç bir şekilde chip tuning yapılamazdı.

biraz araştırırsanız aynı motor farklı beygirlerde araçlarda üretildiğini göreceksiniz.

chip tuning bir çok ülkede yıllardır bir çok araca uygulanıyor

ford yetkili servisi olan turmak ve başer bunu yapıyorsa sanırım bir bildikleri var diyorum.

doğuş sadece tsi araçlara değil bütün modellere chip tuning uyguluyor. gerek tır gerek küçük araçlarda uygulanıyor.

borusan da bütün modellerine uyguluyor.

eğer bir sorun olacak olursa bunlar neden yapıyor ? chip tuning sonrası piston mu büyütüyorlar ? gömlek mi değiştiriyorlar ? yada radyatör mü değiştiriyorlar ?

hayır...

şunu unutmayın ...en iyi tecrübe kendi tecrübenizdir...ben ne kadar anlatsamda siz yine duyduklarınıza inanacaksınız...bence önyargılı olarak yaklaşmayın ve kendi tecrübenizi edinin...

bugün bir müşterimiz geldi passat 1.8T aracı vardı...konuştuk anlattık aynı araçtan ahmet ustanın aracı olduğu için aracı test etmesini söyledik..önce bir fark yok dedi...sonra biraz basınca bu araca ne olmuş dedi...? arac 2ci 3cü viteste bile pati çekiyordu. sonra 2 araç getireceğini söyleyerek ayrıldı...

başka bir forumda az önce bana gelen özel mesaj

"slm cemal bey hayırlı gunler gecenlerde size s.kochisardan yuksel bey göndermişdim almanyada ikmaet ediyor bizim hısımlar olurlar gecenlerde telde konustuk arabadan cok memnun kalmıs insallah turbo olayını halledeyim bende yeniden chip attıracam ama illaki turboyu revizyon sart.. ya deilse cevreme yaptıgım chip tanıtım olayının hic bir manası kalmıyor insanlar gözle görülür bir canlılık istiyor tekrar görüşmek üzre hoscakalın"

araç opel zafira 1.9 tdi...

tarihinde Cemal Arslan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Özer Gelişli

Merhabalar,

Kendi cevaplarımın başına M) koydum ve kalın karakterlerle yazdım.

İyi günler.

Mustafa bey

bir çok ford fiesta ve focus araca yazılım attık.

web sayfamızda referanslar var.

en son forumda ilker beyin aracına yazılım yapıldı. dilerseniz cep numarasını veririm bizzat kendisi ile görüşürsünüz. aracı 2010 model ve henüz 1500 km de...

M) Eminim atmışsınızdır. Buna hiç şüphem yok. Zaten konu fiestasına yazılım atan ve memnuniyetini bizimle paylaşan bir arkadaş tarafından açıldı. Dolayısyla kimseye telefon açıp sormaya gerek yok. Zaten meselede o değil.

yapılan artışlar motora ekstra bir ısı vermez...sadece turbo daha fazla ısınır...bunuda korumanın tek yolu bakımlarını aksatmamak ve uygun yağ kullanmak.

M) Bunu anlayabilmiş değilim açıkçası. Daha fazla yakıt yakıyorsam daha fazla da atık ısı açığa çıkarırım. Hem turbo neden ısınıyor diye düşünecek olursak basıncının (ve dolayısıyla sıkıştırdığı havanın sıcaklığının) artması nedeniyle ısınıyordur. Bu da silindire daha yüksek sıcaklıkta hava basıyorsunuz (intercooler yok ise) demektir. Daha fazla ve yüksek sıcaklıkta hava basıp daha fazla yakıt atacaksanız daha fazla da atık ısı elde edersiniz. Radyatör bu ısıyı havaya atabiliyorsa ne güzel, ama atamıyorsa soğutma suyu sıcaklığınız yükselir diye düşünüyorum. Acaba atladığım bir şey mi var?

siz çağlar beyden duyduklarınıza inanıyorsunuz peki bize neden inanmıyorsunuz ? biz yalan mı söylüyoruz :lol2:

M) Estağfirullah. Ben kimsenin söyledikleri yalan veya yanlış dememeye özel gayret sarfetmeye çalışıyorum. Kaldı ki Çağlar Bey' in söylediğini kabullenip sizinkini es geçtiğim bir ifade de kullanmadım. Ben sadece benim başkasından duyduğum bir bilginin Çağlar Bey tarafından (burda isim önemli değil Ahmet, Mehmet de olabilirdi) kabul görmezken başka biri (Ahmet Kılık Usta, ancak yine isim önemli değil) tarafından kabul görmesinin aslında bazı konuların detayları hakkında bir takım bilinmezler olduğunu gösterdiğini söyledim. Amacım kimsenin dediğine doğru veya yanlış demek değil sadece temel bir konuda bile bilinmezlerin olabildiğini ifade etmekti.

ford size güven vermiyorsa neden ford aldınız diye sormam gerek.

M) Şimdi burada ben dediğimi yanlış anladığınızı düşünüyorum. Daha açık ifade edeyim: Ford Fiesta 1.4 TDCI aracın motor- yürür aksam gibi konularda , tasarım dışı kullanımda, yüksek bir güvenlik payının olduğunu düşünmüyorum. Ancak bu normal şartlarda (standart beygir gücü, turbo basıncı, yakıt akışı altında) bu araca güvenmediğim manasına gelmez. Bu nedenle aracımı tuning e sokup standart kapasitesinin üzerinde kullanmam ama bu şekilde kullanmaya devam ederim diyorum. Genel olarak Ford markasının güvenilirliği ise tamamen ayrı bir konu. Bunu tartışmak isteyen herhangi bir arkadaşımız varsa uygun bir başlık altında ben de kendi fikirlerimi ifade etmekten mutluluk duyarım. Ancak bunun yeri bu başlık değil.

bir motor tasarlanırken yapısının %100 üzerinde bir gücü kaldıracak şekilde tasarlanıp üretiliyor. eğer sınırda üretilmiş olsa hiç bir şekilde chip tuning yapılamazdı.

M) Buna nasıl bu kadar emin olabiliyorsunuz? Otomotiv sektöründe, hele ki fiesta sınıfı araçlarda, gerçekten x2 gibi bir güvenlik katsayısı olduğuna inanabiliyor musunuz?

biraz araştırırsanız aynı motor farklı beygirlerde araçlarda üretildiğini göreceksiniz.

M) Bunu da söylemiştim zaten. Acaba Fiestanın 1.4 motoru için benzer bir durum var mıdır? Önemli olan bu bence. Varsa sorun yok (1.6 90 ps-110 ps örneği), ancak yoksa ben bu motoru zorlamayı gereksiz görüyorum.

chip tuning bir çok ülkede yıllardır bir çok araca uygulanıyor

ford yetkili servisi olan turmak ve başer bunu yapıyorsa sanırım bir bildikleri var diyorum.

M) Bu konuda talep olduğu için yapıyor olabilirler mi acaba? Ne dersiniz? Acaba bu servisler garanti dahilindeki tuningli bir arabayı gönül rahatlığıytla Ford a bildirebilirler mi? Bu araca tuning yaptık, 40.000 km dir problemsiz gidiyordu ama şimdi sekman kesti, bunu garantiden değiştireceğiz diyebiliyorlar mı yoksa bu tuning olayı herhangi bir arıza durumunda (tuning kaynaklı olsun olmasın) sadece onlarla müşteri arasında mı kalıyor? Sanırım bunun cevabı bu servislerin yaptığı işin Ford veya Otosan tarafından ne kadar onaylandığı konusunda bize bilgi verecektir.

doğuş sadece tsi araçlara değil bütün modellere chip tuning uyguluyor. gerek tır gerek küçük araçlarda uygulanıyor.

borusan da bütün modellerine uyguluyor.

eğer bir sorun olacak olursa bunlar neden yapıyor ? chip tuning sonrası piston mu büyütüyorlar ? gömlek mi değiştiriyorlar ? yada radyatör mü değiştiriyorlar ?

hayır...

şunu unutmayın ...en iyi tecrübe kendi tecrübenizdir...ben ne kadar anlatsamda siz yine duyduklarınıza inanacaksınız...bence önyargılı olarak yaklaşmayın ve kendi tecrübenizi edinin...

M) Bir tanımlamaya göre de tecrübe yaptığınız yanlışların toplamıdır..:D Bu nedenle bu konuda tecrübe kazanmak konusundaki isteksizliğimi anlayışla karşılayacağınızı umuyorum..:)

bugün bir müşterimiz geldi passat 1.8T aracı vardı...konuştuk anlattık aynı araçtan ahmet ustanın aracı olduğu için aracı test etmesini söyledik..önce bir fark yok dedi...sonra biraz basınca bu araca ne olmuş dedi...? arac 2ci 3cü viteste bile pati çekiyordu. sonra 2 araç getireceğini söyleyerek ayrıldı...

başka bir forumda az önce bana gelen özel mesaj

"slm cemal bey hayırlı gunler gecenlerde size s.kochisardan yuksel bey göndermişdim almanyada ikmaet ediyor bizim hısımlar olurlar gecenlerde telde konustuk arabadan cok memnun kalmıs insallah turbo olayını halledeyim bende yeniden chip attıracam ama illaki turboyu revizyon sart.. ya deilse cevreme yaptıgım chip tanıtım olayının hic bir manası kalmıyor insanlar gözle görülür bir canlılık istiyor tekrar görüşmek üzre hoscakalın"

araç opel zafira 1.9 tdi...

M) Bu tip örnekleri vermenizin benim için bir manası yok çünkü ben tuning araca bir etki yapmaz, performansını artırmaz demiyorum. Uygun soğuma şartlarında, doğru yapılmış bir tuning performansı tabii ki artıracaktır. Ancak bu işlemi yaparken ne kadar risk aldığınız ve bu riski gerçekten almak isteyip istemediğiniz önemlidir.

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan

motor ısısı ...sizin 90 derece gördüğünüzde aslında 115 dir...ne ilginç değil mi ?

hatta passat da 90 derece gösterirken servis cihazında 130 derece idi...valla o an içim gitti...normalde su kaynatması lazımdı...öyle değil mi ?? ama kaynatmadı...çünkü radyatörler fanlar ona göre tasarlanıyor.

fiesta ne yapar ?? kayanatırmı ? bilmiyorum...görmedim denemedim....ne desem boş...ancak kesin olan....şimdiye kadar yapılanlarda sorun çımadı...

kendi aracım bile 60 bin km devirdi...bildiğim kadarı ile 150bini deviren aracımız dahi var...

FORD FIESTA 1200 16V 70CV

FORD FIESTA 1200 16V 75CV

FORD FIESTA 1200 16V 82CV

FORD FIESTA 1400 16V 80CV

FORD FIESTA 1400 16V 90CV

FORD FIESTA 1400 16V 96CV

FORD FIESTA 1600 8V 90CV

FORD FIESTA 1600 8V 92CV

FORD FIESTA 1600 8V 95CV RSI

FORD FIESTA 1600 8V TURBO 130CV

FORD FIESTA 1600 16V 90CV

FORD FIESTA 1600 16V 101CV

FORD FIESTA 1600 16V 103CV

bir tek dizellerde...tek beygir olarak çıkartılmış...benzinlilerde bir çok model var.

benzinli 1.6 8v de..90hp iken turbo ile 40hp kazanmış...acaba motor bloku farklı mı ? yada radyatör ? bence değil.... bilen varsa açıklasın ....

gerekesiz farklı bir konu ancak paylaşmak istedim.

adamın biri aracının kışın geç çalışmasından şikayet ediyor ve serviste bulamadığı çözümü kendi buluyor.

vw grubunda mazot pompası içinde emiş yapan boru ağzı üçgen şeklinde 3 delik var. araç sahibi bu delikleri kırarak boru ağzını açıyor.

sonra mı ? kışın basmayan araç rahat basar oluyor...

tecrübe konusuna gelecek olursak....edisona demişler ki ....efendim 5bin kez denediniz olmuyor işte yapamıyorsunuz..başarısız oldunuz...edison da der ki .....hayır ben ampulün 5 bin kez nasıl yapılmayacağını öğrendim... :D

Allaha çok şükür bugüne kadar bu tarz araçlarda hiç bir sorun yaşamadık..inşallah bundan sonrada yaşamayız....

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Motor soğutma suyu, basınç altında çalıştığı için, düdüklü tencere gibi 100 derece üzeri sıcaklıkta kaynar.

Bu motor listesi sanırım eski (88-94). Turbo motoru Cvh tipte olmalı, blok en basit ve statik parça olduğu için aynıdır, zaten yeterlidir, ama diğer tüm dinamik aksam ayrıdır, üst kapak bile.

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

Geçen haftalarda Kayseri Özsa VW yetkili servisinde periyodik bakım alırken teknisyen bir arkadaş ile ayaküstü yazılım&chip muhabbetini ettim. Nedir ne değildir diye; Öğrendim ki yetkili serviste de aracın ilgili modülü sökülerek İstanbul Doğuş Oto'ya gönderilebiliyor ve garantili olarak orada da benzer işlem yaptırılabiliyormuş. Birtakım yetkili servislerde yapıyormuş hakikaten, şaşırdım duyunca... Ama şahsen önermediğini zira fabrika çıkışındaki durumuna göre daha performans kazanan aracın gerek kullanıcı gerek trafik açısından sürüş riskinin arttığını söyledi :( Ankara'ya bi gitsem gelicem oraya da, dur bakalım yolum düşmüyoki şu sıralar... :)

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
Motor soğutma suyu, basınç altında çalıştığı için, düdüklü tencere gibi 100 derece üzeri sıcaklıkta kaynar.

Bu motor listesi sanırım eski (88-94). Turbo motoru Cvh tipte olmalı, blok en basit ve statik parça olduğu için aynıdır, zaten yeterlidir, ama diğer tüm dinamik aksam ayrıdır, üst kapak bile.

çağlar bey

servise gittiğinizde göstergede ve cihazdaki dereceye bir bakın. her ikiside 90 ise...biraz gaza basın..sonra bakın ne oluyor...ekranda siz 90 görmeye devam ederken cihazda ısı artıyor...

evet suyun kaynama derecesi 100 derecedir ancak bizzat gördüm....ekran 90 derece iken cihazda 130 derece gösteriyordu...

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
Doğuşun yaptığı işlem fsi motorlar ile ilgili olmasın?

doğuş sadece fsi motora yapmıyor ki ...

fsi leri herkes yapamadığı için son çare olarak orayı görüyorlar :lol2:

Yorum bağlantısı
Mustafa Özer Gelişli
(düzenlendi)
fiesta ne yapar ?? kayanatırmı ? bilmiyorum...görmedim denemedim....ne desem boş...ancak kesin olan....şimdiye kadar yapılanlarda sorun çımadı...

tecrübe konusuna gelecek olursak....edisona demişler ki ....efendim 5bin kez denediniz olmuyor işte yapamıyorsunuz..başarısız oldunuz...edison da der ki .....hayır ben ampulün 5 bin kez nasıl yapılmayacağını öğrendim... :lol2:

Allaha çok şükür bugüne kadar bu tarz araçlarda hiç bir sorun yaşamadık..inşallah bundan sonrada yaşamayız....

Anlatmaya çalıştığım buydu işte. Ne olacağını kestiremiyorsunuz. İnşallah deyip tevekkül etmek güzel bir şey ama önce deveyi sağlam kazığa bağlayıp sonra tevekkül etmek en iyisi değil mi?...:lol2:

Not: Bu arada Edison o deneyler sırasında içinde olduğu treni yakmak dahil bir çok ciddi olaya da imza atmış...))

Doğuşun yaptığı işlem fsi motorlar ile ilgili olmasın?

Merhaba,

Arkadaşım yakın zamanda Vw Tiguan aldı. 1.4 TSI 150 ps motoru vardı. Alırken isterseniz getirin garantili 220 ps yapalım demişler. Yani TSI lara da yapıyorlar bu işlemi. Zaten mantıken onlara daha rahat yağılması lazım zira motor bir çok farklı beygirde çalışabiliyor.

tarihinde Mustafa tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...