İçeriğe Yönlendir

Chip Tuning


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Cemal Arslan
Doğuş bu işlemler için ne kadar ücret alıyor biliyor musunuz?

1100-1200 euro artı kdv :lol2:

1400 euro desek...2800-3000 lira ...yarısı abt nin yarısı doğuşun....

Anlatmaya çalıştığım buydu işte. Ne olacağını kestiremiyorsunuz. İnşallah deyip tevekkül etmek güzel bir şey ama önce deveyi sağlam kazığa bağlayıp sonra tevekkül etmek en iyisi değil mi?...:lol2:

Merhaba,

Arkadaşım yakın zamanda Vw Tiguan aldı. 1.4 TSI 150 ps motoru vardı. Alırken isterseniz getirin garantili 220 ps yapalım demişler. Yani TSI lara da yapıyorlar bu işlemi. Zaten mantıken onlara daha rahat yağılması lazım zira motor bir çok farklı beygirde çalışabiliyor.

tsi lara daha rahat yapılır diye bir şey yok...bunları unutun..yok öyle bir şey...

transportler

80 85 90 102 105 110 130 170 var da var....

daha önce de defalarca örnekler verdim....ama siz hala fsi tsi diyorsunuz...

sizin anlatmaya çalıştığınız sadece varsayım üzerine...tahmin üzerine...ben gördüklerimi inanıyorum...yaptıklarımı biliyorum...

orada ki kastım farklı....

ben fiestaya chip atalım sonra ne olur bilemem kestiremiyom demiyorum demedim de...ben chip atalım sonra ne olur bilemem demiyorum...

dediğim şu....passat 90 derece gösterirken makine 130 derece diyordu....ama su kaynatmadı....fanlar çalıştı...sadece....

aynı durum fiestada ne olur bilmiyorum....dedim....

ayrıca....şunu çok iyi anlayın ısınınan motor olmayacak turbo olacak....chiğ yapıldı diye motor 2-3 kat daha fazla ısınmaz...tamam ısınacak ama düşündüğünüz gibi değil...burada en çok ısınan parça turbo olacak...

sanırım konu kısır döngüye girdi....bir sonuç çıkmayacak ben sizi ikna edemeyeceğim...siz de varsayımla duyumla tahminle lütfen yorum yapmayın...

şimdi biri çıksa sizin yazınızı okusa....de se ki....ford club da bir mühendis (maden makine elektrik ziraat gıda hangi branş olduğunu bilmeden) demiş ki....böyle böyle...

bu yazıyı okuyan demez mi...düşünmez mi ??? chip tuning zararlı....yada intercooler olmayan araca zararlı ...

öyle ya bunu yazan bir mühendis....

o yüzden lütfen yazılarımıza dikkat edelim...bildiğiniz bir şey varsa...hatta belgeli falan...yazın ilan edin...aksi takdirde kafa karıştırmakdan başka bir işe yaramaz....

gerçek olan gerek bu forumda gerek diğer forumlardan hatta herhangi bir yere üye olmayan bir çok insan ...1997 model de 2010 model de bir çok araca chip atıldı...bunların içinde vct şanzıman da var intercooler olmayanda var...turbolu turbosuz atmosferik dizel...vs.vs..10 bin liralık araçda var 150 bin liralık araçta var....Allaha çok şükür sorunsuz işlem yaptık...

bugüne kadar ACT olarak yaklaşık 100 araç yaptık...bir kere....volvo s40 2009 model aracın ecu'sunu bozduk...ertesi gün ecu aldık taktık ve çalışır vaziyetde teslim ettik....bozulma nedeni ise ecu sökülerek özel bir işlem ile yapılıyor olmasıydı...bizim cihazımız desteklemiyormuş..ecu version numarası değişmiş..biz olur dedik ama olmadı bize pahalıya mal oldu

işin ilginç yanı müşteri hala ısrar ediyor aracıma chip atın diye :) :) :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Özer Gelişli
(düzenlendi)
sanırım konu kısır döngüye girdi....bir sonuç çıkmayacak ben sizi ikna edemeyeceğim...siz de varsayımla duyumla tahminle lütfen yorum yapmayın...

şimdi biri çıksa sizin yazınızı okusa....de se ki....ford club da bir mühendis (maden makine elektrik ziraat gıda hangi branş olduğunu bilmeden) demiş ki....böyle böyle...

bu yazıyı okuyan demez mi...düşünmez mi ??? chip tuning zararlı....yada intercooler olmayan araca zararlı ...

öyle ya bunu yazan bir mühendis....

o yüzden lütfen yazılarımıza dikkat edelim...bildiğiniz bir şey varsa...hatta belgeli falan...yazın ilan edin...aksi takdirde kafa karıştırmakdan başka bir işe yaramaz....

Bence de aynı yerde dönüp durmaya başladık. Ben bilinmezlikler var diyorum ve bu durumdayken ben aracıma dokunmam bu şekilde devam ederim sonra çıkacak arıza da acaba chipten mi değil mi diye düşünmem diyorum siz de habire bir şey olmaz merak etmeyin diyorsunuz. Ben olabilme ihtimalini göze almıyorum sadece bunu anlamak neden bu kadar zor.

Benim yazdıklarımı (ve sizin buna cevaplarınızı) okuyan biri en fazla "yahu bu işte her şey bilinmiyormuş, kısa-uzun vadede riskler olabilirmiş ama şimdiye kadar pek de problem çıkmamış" der ve oturup kendisinin bu işi yaptırmak isteyip istemediğine karar verir. Bence de sağlıklısı budur. Ben olabildiğince sizin yazdıklarınızdan alıntılar yaparak cevap vermeye çalıştım ki sadece benim fikirlerim okunmasın. Eh ikimizin fikirlerini okuyupta tuning yaptırmamayı seçecek biri olursa bunu da anlayışla karşılamanız lazım. Önyargı meselesine de pek objektif baktığınızı düşünmüyorum açıkçası. Önyargı koşulsuzca bir taraf tutma durumudur. Ben yazımın başında aslında bu işe girmeyi düşündüğümü ancak sonradan vazgeçtiğimi açıkça söyledim. Bu da önyargılı değil, araştırdıktan sonra öğrendiklerimle, temkinli olduğumu gösterir. Sizden de bu temkine saygı duymanızı beklerim.

tarihinde Mustafa tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Neden tartışıyorsunuz arkadaşlar, chip olayını şu şekilde değerlendirelim, parası olan bu uygulamadan sonra olabilecek hasarları (olacak demiyorum) kabullenen daha çok performans isteyen yaptırır, yok risk istemiyorum diyen daha güçlü bir araba alsın bu bu kadardır, neden riskli çünki kesin veri yok, yaptık şukadar km yaptı desekte bu şans eseri olmuş olabilir, neden? Çünki araba firmaları şu güce kadar dayanır yada sınırı budur aşınma olmadan bu kadar güç arttırılabilir demedikleri sürece yada elde kesin belge olmadan bu işler her zaman riskli, istediğiniz kadar risk yok diyin var. Sonuç olarak gücü olan riski göze alan yaptırır, belki bişey olmaz ama bilemiyoruz işte, yada yaptırmazsın 1.4 70hp alacağına 1.4 90hp gibi motoru olan bir üst modeli alırsın gibi. Chip taraftarları bunun sağlıklı olduğunu kesin kanıtlayabilirse hay hay bende yatırayım, ama aksi olursa böyle devam edicem, araba değişince daha kuvvetlisini alacağım.

Yorum bağlantısı
Mustafa Özer Gelişli
Neden tartışıyorsunuz arkadaşlar, chip olayını şu şekilde değerlendirelim, parası olan bu uygulamadan sonra olabilecek hasarları (olacak demiyorum) kabullenen daha çok performans isteyen yaptırır, yok risk istemiyorum diyen daha güçlü bir araba alsın bu bu kadardır, neden riskli çünki kesin veri yok, yaptık şukadar km yaptı desekte bu şans eseri olmuş olabilir, neden? Çünki araba firmaları şu güce kadar dayanır yada sınırı budur aşınma olmadan bu kadar güç arttırılabilir demedikleri sürece yada elde kesin belge olmadan bu işler her zaman riskli, istediğiniz kadar risk yok diyin var. Sonuç olarak gücü olan riski göze alan yaptırır, belki bişey olmaz ama bilemiyoruz işte, yada yaptırmazsın 1.4 70hp alacağına 1.4 90hp gibi motoru olan bir üst modeli alırsın gibi. Chip taraftarları bunun sağlıklı olduğunu kesin kanıtlayabilirse hay hay bende yatırayım, ama aksi olursa böyle devam edicem, araba değişince daha kuvvetlisini alacağım.

+1

Bu kadar işte. Bunu anlatmaya çalışıyorum ben de bir kaç mesajdır. Ağzınıza sağlık.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Tartışmaya bile gerek olmayan çok net bir konu.

Motor ömrü nedir arkadaşlar? Motor ömrü nasıl azalır. Tabiki aşınmalarla azalır. Aşınma neden olur? Tabiki fazla basınc ve fazla ısı ile malzemenin yumuşayıp sürtünme ile daha kolay aşınmasıyla. Fazla güç fazla ısı ve aşınma demek. Tartışmaya gerek varmı? Net olarak yok.

Chip motor ömrünü kısaltır. Kısaltmaması doğa fizik kurallarına aykırı.

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Tartışmaya bile gerek olmayan çok net bir konu.

Motor ömrü nedir arkadaşlar? Motor ömrü nasıl azalır. Tabiki aşınmalarla azalır. Aşınma neden olur? Tabiki fazla basınc ve fazla ısı ile malzemenin yumuşayıp sürtünme ile daha kolay aşınmasıyla. Fazla güç fazla ısı ve aşınma demek. Tartışmaya gerek varmı? Net olarak yok.

Chip motor ömrünü kısaltır. Kısaltmaması doğa fizik kurallarına aykırı.

+1

Eğer aşınma vs. olmuyorsa, bunun sınırı nedir? Bununla ilgili veri yok, olsa tamam ona göre yapalım, hadi yaptırdık 150k sorunsuz kullanırız, sonra motor indirirsek olmaz, zira bu km ler benim için çook az, ama bunu düşünmeyen için güzel tabii, basıyorsun araba uçuyor, ama uçuş kısa sürmemeli.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Sınır diye birşey yok, zaten normaldede aşınma var.

Nasılki rüzgar direnci arac hızının karesi olarak artıyorsa, nasılki virajlardaki savrulma hızın karesi şeklindeyse motordaki aşınmada o şekilde. Zaten bu 3 durumun mantığı aynı. Nasıl hız arttıkca rüzgar direnci katlanarak artıyorsa motor güç artışında aşınmalarda o şekilde artıyor. %20 güç alıp motor ömrü %20 kısalmıyor malesef. Kat kat fazla kısalıyor.

Viraja 50 ile girersiniz araba kaymaz Ama o viraj için 55 km hız çok yüksek olabilir, arac savrulabilir. Zaten çok iyi yol tutan arabayla yol tutmayan araba arasında virajda pek fazla hız farkı yok. iyi tutan 55 ile girer, tutmayan 50 ile girer.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Sınır diye birşey yok, zaten normaldede aşınma var.

Nasılki rüzgar direnci arac hızının karesi olarak artıyorsa, nasılki virajlardaki savrulma hızın karesi şeklindeyse motordaki aşınmada o şekilde. Zaten bu 3 durumun mantığı aynı. Nasıl hız arttıkca rüzgar direnci katlanarak artıyorsa motor güç artışında aşınmalarda o şekilde artıyor. %20 güç alıp motor ömrü %20 kısalmıyor malesef. Kat kat fazla kısalıyor.

Viraja 50 ile girersiniz araba kaymaz Ama o viraj için 55 km hız çok yüksek olabilir, arac savrulabilir. Zaten çok iyi yol tutan arabayla yol tutmayan araba arasında virajda pek fazla hız farkı yok. iyi tutan 55 ile girer, tutmayan 50 ile girer.

Doğruda belki 70hp den 80hp ye çıkarınca aşınma çok az artıyor yada yağ vs. sayesinde bu az hp artışında aşınma miktarı değişmiyordur, eğer böyle bişey varsa bunun sınırı nedir? Bunu demek istedim, çünki 1.6 hcimli 80-90-100hp gibi aynı hacimli tamamen aynı motorlarda faklı hp ler alınabiliyor, şimdi bunların aarsında motor ömrü olarak ne kadar fark var, bunu söylemiyor firmalar, eğer hepsi aynıysa o zaman en güçlüsüne göre motor yapılmış fakat daha düşük güçlere göre ayarlanmışsa durum tersine işler değilmi, yani 100 hp ye dayanan motor var diyelim ama piyasaya 80-90-100 diye 3 motor sürmüşler, biz 80hp lik aracımızı 90 yaparsak pek zarar olmaz durum idare eder, ama bunu firmalar söylemiyor, birde tersi durum var motor 80hp ye dayanacak şekildeyse biz 90hp yaparsak aşınma kat kat artar, işte bunlardan hangisi olduğunu bilsek ona göre karar verirdik, ama o bilgi yok, bu durumda yapılan her işleme motor ömründen yer gözüyle bakmak zorundayız.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Chip yaptıracak olan "bence" çekinmesin, yaptırsın.

Çok aşırı olmadıkca iyi güvenilir ustalara yaptırılır. Çok yüksek güç istiyorsanız bazı şeyleri göze almak gerekir.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Chip yaptıracak olan "bence" çekinmesin, yaptırsın.

Sefa bey yanlış anlamayın ama eğer arabayı uzun süre satmayacaksanız, araç 200.000 km lere gelebilecekmi yada ne kadar dayanacak görebileceğiz, belki 300.000km dayanıcak, o zaman yaptırabiliriz makul km değeri sayılabilir, o zamana arabayı değişiriz zaten, ama 150k da motoru indirirsek bu iş yaş diye düşünüyorum ben.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Motor ömrü kullanıma daha çok bağlı.

Gazlamak için chip yaptırıyorsanız yazık o motora ama motor biraz daha rahatlasın, yine sakin orta devirlerde kullanayım, daha canlı olsun derseniz pek fazla zararı olmaz.

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
Doğuşun yaptığı işlem fsi motorlar ile ilgili olmasın?

Hayır benim araçla ilgili olarak konuşmuştuk... (Golf 1,9 TDI otm. 110hp) Doğuş,'un yaptığı mod sonrası 145 hp civarında performans alınıyormuş...

Doğuş bu işlemler için ne kadar ücret alıyor biliyor musunuz?

tüm işlem 2500-3000 TL civarında tutuyor dedi, ama öyle bir parayı böyle bir iş için ödemeyi düşünmediğimden net fiyat almadım...

Yorum bağlantısı
Guest Demircan User
Mustafa bey

bir çok ford fiesta ve focus araca yazılım attık.

web sayfamızda referanslar var.

en son forumda ilker beyin aracına yazılım yapıldı. dilerseniz cep numarasını veririm bizzat kendisi ile görüşürsünüz. aracı 2010 model ve henüz 1500 km de...

yapılan artışlar motora ekstra bir ısı vermez...sadece turbo daha fazla ısınır...bunuda korumanın tek yolu bakımlarını aksatmamak ve uygun yağ kullanmak.

siz çağlar beyden duyduklarınıza inanıyorsunuz peki bize neden inanmıyorsunuz ? biz yalan mı söylüyoruz :nazar:

ford size güven vermiyorsa neden ford aldınız diye sormam gerek.

bir motor tasarlanırken yapısının %100 üzerinde bir gücü kaldıracak şekilde tasarlanıp üretiliyor. eğer sınırda üretilmiş olsa hiç bir şekilde chip tuning yapılamazdı.

biraz araştırırsanız aynı motor farklı beygirlerde araçlarda üretildiğini göreceksiniz.

chip tuning bir çok ülkede yıllardır bir çok araca uygulanıyor

ford yetkili servisi olan turmak ve başer bunu yapıyorsa sanırım bir bildikleri var diyorum.

doğuş sadece tsi araçlara değil bütün modellere chip tuning uyguluyor. gerek tır gerek küçük araçlarda uygulanıyor.

borusan da bütün modellerine uyguluyor.

eğer bir sorun olacak olursa bunlar neden yapıyor ? chip tuning sonrası piston mu büyütüyorlar ? gömlek mi değiştiriyorlar ? yada radyatör mü değiştiriyorlar ?

hayır...

şunu unutmayın ...en iyi tecrübe kendi tecrübenizdir...ben ne kadar anlatsamda siz yine duyduklarınıza inanacaksınız...bence önyargılı olarak yaklaşmayın ve kendi tecrübenizi edinin...

bugün bir müşterimiz geldi passat 1.8T aracı vardı...konuştuk anlattık aynı araçtan ahmet ustanın aracı olduğu için aracı test etmesini söyledik..önce bir fark yok dedi...sonra biraz basınca bu araca ne olmuş dedi...? arac 2ci 3cü viteste bile pati çekiyordu. sonra 2 araç getireceğini söyleyerek ayrıldı...

başka bir forumda az önce bana gelen özel mesaj

"slm cemal bey hayırlı gunler gecenlerde size s.kochisardan yuksel bey göndermişdim almanyada ikmaet ediyor bizim hısımlar olurlar gecenlerde telde konustuk arabadan cok memnun kalmıs insallah turbo olayını halledeyim bende yeniden chip attıracam ama illaki turboyu revizyon sart.. ya deilse cevreme yaptıgım chip tanıtım olayının hic bir manası kalmıyor insanlar gözle görülür bir canlılık istiyor tekrar görüşmek üzre hoscakalın"

araç opel zafira 1.9 tdi...

bana bursada veya istanbulda chip tuning için deneyimli ve işinde uzman firmaları söyler misiniz?

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Özer Kır

Chip yaptırmak mantıklı gelmedi..

Her mekanik parçanın belirli bir tasarımı ve buna bağlı olarak da güvenlik katsayısı vardır bildiğiniz üzere.. Bu chip işlemiyle belki güvenlik katsayısının belirttiği sınırlar dahilinde kalınır fakat malzemelerde yorulma , yıpranma durumları söz konusu olabilir.

Ayrıca konunun genelinde ısı artışı yok gibi şeyler söylenmiş ama bunu hangi matematikle açıklayabiliyorlar pek anlayabilmiş değilim , zira güç artışı varken nasıl oluyor da ısı enerjisinde bir artış olmuyor hayret.. Ekstra bir soğutucudan da söz edeni görmedim.. Buna göre kimi parçaların termal dayanımları göz önüne alınıyor mu ??

Türkiye'de bir çok bilinmiş firmanın bunu yapıyor olması demek bu işi mantıklı kılar mı ? Bence kesinlikle hayır çünkü Türkiye Cumhuriyeti sınırları dahilindeyiz. Burada herşey meşru gibi gösterilebilir.

Bir motorun karakterini belirlerken bir sürü hesap yapılıyor ve insan buna matematik olduğu için inanabiliyor. Peki chip'in matematiği nedir ? Bunu açıklayabilecek birisi var mıdır ?

İşin bu kadar matematiğine kaçarsan zevkini alamazsın boşver işte gidiyor mu gidiyor dersek bence olmaz.. Bu ülkedeki sorunların başında gelen şey de bu değil mi zaten.. Herşey göz kararı.. Netlik yok..

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan

bazı araç sahipleri turbo büyütür...k03 den k04'e geçerler...genelde sadece turbo değişimi ile yetinirler...

buradan şunu anlıyoruz...büyük turbo takınca pistonlara bir şey olmuyor...olsaydı...turbo büyüten herkes pistonda değiştirmek zorunda olacaktı...

yani bir çok parça zaten dayanma gücünün çok altında çalışıyor.

daha önce bahsetmemiştim ancak...ford fiestalarda turbo mapleri yok...dolayısıyla turbo ayarı ile oynanmıyor. tork limitör ve enjektör maplari var.

yazımda bunu belirtmediğim için ve de turbo ısınır cümlesi ile bu alakadar edildiği için yanlış anlamalara olanak sağlıyor.

bazen herşey açık açık uzun uzun yazmıyoruz...bunu daha önce de dile getirdim.

bu yüzden fiestalarda turbo map olmadığından turbo açısından sorun yok yani turbo falan patlamaz...

motor ısınır mı ısınır...ancak radyatör ve fan soğutacak kapasitede...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yeni aklıma gelen bir husus: İkinci el araç alsak, ilk sahibi yazılım değişikliği yapmış mı diye nasıl anlarız?

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan

güzel bir soru

anlamanın farklı yolları var

ama en doğru olanı aynı marka model aracın orj dosyası ile mukayese edilir

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

dosya kontrol derken, ids ile mi, yoksa sizini kullandığınız program ile girerek mi?

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
dosya kontrol derken, ids ile mi, yoksa sizini kullandığınız program ile girerek mi?

bizim program ile...diğer türlü sadece software hardware numarasını ve yazılım tarihini görürsünüz...yazılım tarihide zaten araç yılına yakın birşeydir...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Cemal Bey, bir misafirimiz konuyu okumuş, mesaj yazma yetkisi olmadığı için bana mail göndermiş.. Ben cevap veremedim.. Konunun uzmanı olarak sizlerin cevap vermesinin uygun olduğunu düşündüm..

mail metni aşağıda.. İlgi gösterirseniz sevinirim..

Bir motor belli bir devirde ilerlerken sabit oranlı yakıt yakmatadır doğrumu?

Yani AFR oranını negatif yönde değiştiremezsiniz.

Eğer değiştirirseniz EGT artar ve detonasyona yol açarsınız. Zaten AFR yi fakire çekerseniz, güç artışı değil düşmesi meydana gelir.

Bu bağlamda siz gücü arttırmak için hava girişinde herhangibir değişiklik yapmadığınıza göre AFR yi zengine çekiyorsunuz.

Peki.

Bu durumda 90 ile 2200 devirde giden ford focus 1.6 benzinli 100 hp araç, stock hali ile o devirde 40 hp üretiyorsa (gücü salladım)

çip sonrası 45 hp (%10 sizin verilerinize uyuyor sanırım) üretecekse bunu benzin artışı harici herhangi bir yolla yapmanıza imkan yok.

Benzini arttırdığınız halde, (ister dizellerdeki gibi rail basıncını değiştirerek olsun isterse PWM sinyalini uzatarak) tüketimi düşürmeyi nasıl başardığınızı lütfen bizimle paylaşırmısınız?

Motora giren hava değişmediğine göre, bu motorda klasik telli tip gaz kelebeği kullanıldığında ve değişken zamanlı süpap sitemi falanda olmadığına göre müdahele edebileceğiniz tek şey olan birim zamandaki yakıt miktarını arttırarak aynı zamanda tasarrruf sağladığınızı

iddia etmeniz beni şüpheye düşürüyor. Lütfen bizi ve diğer tüm otomotiv sektörünü bu konuda aydınlatırmısınız?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Devamı...

Chip Tuning işleminde yazılım RPM/LOAD (devir-gaza basma seviyesi ) parametreleri doğrultusunda hazırlanır.

İnjection, Turbo, Ateşleme ve Limitör mapları belirli oranlarda revize edilir. Bu revizyon işlemindeki oranlar

aracın markası, modeli, km si , mevcut bakım düzeni, kullanım yeri, kullanıcı özellikleri vs. dikkate alınarak yapılır.

1- Yukarıdaki metne bakarsak, load=gaza basma seviyesi gibi bir denklem çıkıyor. Bu temelinden yanlış. Bu arabalara ECU takan üreticilerde acayip müsrif.

Gaza ne adar bastığınızı zaten gerek TPS ile gerekse APS ile ölçüyorsunuz. Gaza basınca benzini versin gitsin. NE gerek varki havanın ısınını, atmosfer basıncını ve flowunu ölçmeye?? Yük = gaza basma miktarı diye birşey olmaz.

2- Hadi enjeksiyon için PWM i değiştirdiniz diyelim. Avans içinde CPS den gelen sinyali manuple ettiniz. O da tamam (gerçi dizelde yok böyle bir seçenek ama hadi neyse). Turbonun mappini nasıl değiştirdiniz? Herhangibir hardware değişikliği yapmıyorum diyorsunuz.

Eğer kompresörü değiştirmeden bunun mapini değiştirebiliyorsanız fizikte yeni bir çığır açmışsınız demektir. Limitör map i diye birşey yok.

3- Varsayalım yanlış ifade ettiniz ve turbo mapi derken basınç selenoidinin kontrolünü değiştirdiniz. O durumda da basıncı ancak ve ancak arttırabilirisniz. Basıncı düşürebilmek gibi bir şansınız yok. Dolayısı ile motora giren havanın manifoltta oluşturacağı basınç artar. Dolayısı ile motora giren havada artar ve MAF ile zaten bu anında gözlemlenir. Fazla hava = fazla benzin. Gene tüketim düşmez.

Hazırlanan yazılım aracın seri devirlenmesini ve kısa sürede üst viteslere geçmesini sağlar. Üst viteslerde düşük

devirde kullanılan aracın püskürtme değerleri daha düşük olduğu için eskiye oranla daha az yakıt tüketir.

Olay püskürtme değerlerinin yüksek olduğu bölgede daha kısa süre kalmaktan ibarettir.

İşte bu eksik ama doğru ifade.. Yukarıdaki ifadeye binaen yazıyorum. Sizin tasarruf sağlayabilecğeiniz tek yer akselerasyondur. Yani araba hızlanırken eskiye nazaran daha kısa süreli olarak yüksek MAP değerleri ile yürüyeceğinden o sırada tüketiminiz düşer. Ancak o da neredeyse imaknsızdır. Çünkü sürücü halihazırda belli bir sürüş stiline göre hareket ediyordur zaten ve çip sonrası gaza daha az basmayacağı için tüketim düşüşü falan yaşamaz. Onun haricinde sabit hızlarda daha az tüketebilmek gibi bir şansınız yok.

Chipten önce 140 ile gitmekle chipten sonra 140 ile gitme arasında LOAD (gaz seviyesi) farkı olacaktır. Yani kullanılan map, püskürtme değerlerinin düşük olduğu bölgedir.

Yok öyle birşey. Bir motor sabit bir hızda gidebilmek için eğer lastik ebadında yada şanzıman/vites kutusu dişlilerinde değişiklik yapılmadıysa aynı deviri çevirir. Gene 1.6 focusu baz alırsak,

140 ile gitmesi için motor çip öncesinde de sonrasında da 4bin devir çevirecektir. Çipledikten sonra daha fazla güç üretir. Bu doğru. Bunun içinde daha fazla benzin püskürtür dolayısı ile tüketimi artar.

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan

benzinli araçlata tork limitörü ve enjektör mapleri var...

tork limitör artırılı enjektör değerleri artırılır...bunlardan güç alınır...güç alındığı için gaza daha az basarız bu da ekonomi olarak bize geri döner...

mehmet bey burada biz hangi mapi ne kadar artırıyor hangilerine müdahale ediyoruz diye açıklayamayız

ancak kısaca benzinli araçlarda yukarıdaki işlemler yapılır

enjektör maplerinde neler var ?

3 tane ejeksiyon mapi

2 tane enjeksiyon boost rpm mapi

1 enjeksiyon fazı mapi

1 hızlanmadaki enjeksiyon mapi

tork limitöründe ise

3 adet tork limitörü var

dizellerde ayrıca turbo maplari var bu araca göre değişir

turbo basıncı ve ani hızlanma

bazılarında farklı maplerde çıkabiliyor

fiestalarda turbo mapi yok...ona müdahale edilmiyor...sadece enjektör ve tork ile güç veriliyor

aslında sorularınıza daha net cevap alabilmeniz için bizzat siz aracınızı chipleyip denemeniz lazım...

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
mehmet bey burada biz hangi mapi ne kadar artırıyor hangilerine müdahale ediyoruz diye açıklayamayız

Merakımdan soruyorum, ticari sır mı yoksa sistem bu müdaheleler kendi mi karar veriyor yazılımla, onun için mi açıklanamıyor?

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
Merakımdan soruyorum, ticari sır mı yoksa sistem bu müdaheleler kendi mi karar veriyor yazılımla, onun için mi açıklanamıyor?

elbetde ticari sır diyebiliriz neticede biz burada kalkıp da hangi ayarı ne kadar müdahale ediyoruz hangisine etmiyoruz diye açıklarsak...bu işi yapan bu işi yapmak isteyenlere fikir vermiş oluruz...

herkesin tarzı yaklaşımı farklıdır...

diğer taraftan yazılım içinde bize hangi olanaklar sunuluyorsa biz de onları değerlendiriyoruz.

misal fiestalarada işte turbo mapi yok dolayısıyla turboyla oynama şansımız yok.

yada bir başka fiestada 2 tane injector map var iken diğerinde 3 tane çıkıyor

önceki mesajımdaki örnek değerlerdir. sonra biri çıkıp da demesin ki 1 tane değil 3 tane var yada 3 değil 2 var 4 var falan...

Yorum bağlantısı
Mustafa Özer Gelişli

Elinde tuningsiz standart bir fiesta tdci ın dyno sonuçları olan var mı?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...