İçeriğe Yönlendir

Chip Tuning


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Mustafa Özer Gelişli
(düzenlendi)
İlk sayfada zaten şaşkınlığımı belirttim 68likten o beygir çıkmaz çıkarsa da en kısa zamanda problem de çıkar :)

Ben bu işi yapmıyorum ne deneyler yaptım ne de fabrika verilerini araştırdım ama araştırdığım kadarıyla max%30 toleransımız mevcut.

Saygılar..

Tolerans seviyesi diye de birşey yok aslında. Ya da çok kolay belirlenebilecek bir şey değil en azından. Neden derseniz araçtaki yükler tekrarlı yükler olduğu için normal statik dayanım sınırından çok daha düşük yükler, yorulma (fatigue) denen olay yüzünden bir parçaya zarar verebilir. Ayrıca yük artımıyla ömür (life cycle) ilişkisi de doğrusal değildir. Yani bir yapıya binen yükü %30 artırdığınızda ömrü % 30 azalmaz. Buna güzel bir örneği şu linkte (http://en.wikipedia.org/wiki/Fatigue_%28material%29) bulabilirsiniz. Bu linkteki S-N eğrisinde gerilimi (stress) 150 MPa dan 200 MPa ya çıkardığınızda (%33 artış) ömür 10000 çevrimden bunun %33 azı olan 6600 çevrime değil 1000 çevrime düşüyor (10 kat değişim). Eğer gerilimi 170 MPa yaparsanız (%13 artış) ömür 4000 çevrime düşüyor. Yani ben motora binen yükü %15 artırırsam bişey olmaz demek çok da kolay değil. Kaldı ki mevcut parçalarınız üzerindeki herhangi bir çentik, derin çizik v.s gibi etkenler bu ömrü çok daha aşağıya çekiyor. Ömrü aşağıya çeken bir diğer unsur da yüksek sıcaklık. Siz intercooler takmadan turbo çıkış basıncını artırırken sıcaklığını da artırmış olacaksınız (Mertol Bey bahsetmişti). Kaba değerlerle yapılacak bir hesapla (http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/Hbase/thermo/diesel.html ) turbo çıkış sıcaklığını (intercooler olmadığı için motor giriş sıcaklığı da diyebiliriz) 60 dereceden 80 dereceye çıkarmak, 18:1 oranında sıkıştırmaya sahip Fiesta motorunda sıkışma sonrası (yanma sonrası değil) hava sıcaklığını 785 C den 850 C çıkarıyor. Yani bu da doğrusal değil. Fazladan içeri attığınız yakıtın sebep olduğu fazladan sıcaklık artışı da cabası. O nedenle kimse benim şu kadar toleransım var, bu kadar ekstra yükü karşılayabilirim diye düşünmesin. Daha yüksek bir yükü karşılayabilirsiniz ancak çok daha kısa bir süre için. Bu 2X2=4 kadar kesin bir gerçek.

Benim motor ömrüm varsın azalsın, ben sürüş keyfime bakarım diyorsanız bu sizin bileceğiniz bir iş. Kimse de size karışmaz, karışamaz. Ancak benim motor ömrüm etkilenmez o nedenle ben bu işi yaparım derseniz yanlış noktadan yola çıkmışsınız demektir. Bir daha düşünün derim.

tarihinde Mustafa tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Akif Özkan
(düzenlendi)

Abi benim söylemek istediğim sadece belli açılardaki gaz pedalı direnç değerini, gerçek değerin altında tutarak (Mesela 1.vites 750-2750 devir arası) , hani gaz pedalının altında yumurta var gibi basanlar için yumurtayı güçlendirmiş olmazmıyız?Yani tam gazdaki direnç değeri yine aynı kalıcak.Tabi bu da ekonomiye döner mi?

iyileştirilen ile gerçek direnç değerleri grafiğe benzeyen bu şeyde ters yazılmış.Yazmışım:)

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Üşenmedim Mertol abinin yazısını baştan sona okudum, zira bende hala chip için bahane arıyorum. Aslında Mertol abi tamda benim duymak istediklerimi söylüyor; dezavantajlarını, risklerini, yani çoğu kimsenin söylemediğini... Ancak yakıt tüketiminin artışı konusunda bir alaylı sorusu sormak istiyorum;

Madem bizim chip uyguladığımızda, piston içindeki patlama sonrası elde ettiğimiz birim güç artıyor, şöyle bir senaryo kursam,

Chipsiz; 90 Km/H sabit hızla gaz pedalına 10/20 birim basarak 2000 d/d motor devri ile düz bir yolda ilerliyorum...

Chipli ; 90 Km/H sabit hızla gaz pedalına 9/20 birim basarak 2000 d/d motor devri ile düz bir yolda ilerleyemez miyim?..

İlerleyebilirsem araç daha az yada aynı yakmaz mı? Neticede stabil şartlarda giderken biz fazladan güç artışı sağlasak da bunu yine aynı amaç için kullanmıyor muyuz?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Chipsiz; 90 Km/H sabit hızla gaz pedalına 10/20 birim basarak 2000 d/d motor devri ile düz bir yolda ilerliyorum...

Chipli ; 90 Km/H sabit hızla gaz pedalına 9/20 birim basarak 2000 d/d motor devri ile düz bir yolda ilerleyemez miyim?..

Abdussamed doğru düşünceler içindesin.. ben de aynı düşünüyorum...

Eğer gücün orantısında gaz pedalına basışını, hızını, ivmelenmeni artırmayacaksan, kesinlikle gaza daha az basacaksın...

Yorum bağlantısı
Mustafa Özer Gelişli
Üşenmedim Mertol abinin yazısını baştan sona okudum, zira bende hala chip için bahane arıyorum. Aslında Mertol abi tamda benim duymak istediklerimi söylüyor; dezavantajlarını, risklerini, yani çoğu kimsenin söylemediğini... Ancak yakıt tüketiminin artışı konusunda bir alaylı sorusu sormak istiyorum;

Madem bizim chip uyguladığımızda, piston içindeki patlama sonrası elde ettiğimiz birim güç artıyor, şöyle bir senaryo kursam,

Chipsiz; 90 Km/H sabit hızla gaz pedalına 10/20 birim basarak 2000 d/d motor devri ile düz bir yolda ilerliyorum...

Chipli ; 90 Km/H sabit hızla gaz pedalına 9/20 birim basarak 2000 d/d motor devri ile düz bir yolda ilerleyemez miyim?..

İlerleyebilirsem araç daha az yada aynı yakmaz mı? Neticede stabil şartlarda giderken biz fazladan güç artışı sağlasak da bunu yine aynı amaç için kullanmıyor muyuz?

Sabit hızla gidiyorsanız bir şey değişmez diye düşünüyorum. Zira o hızdaki yakıt harcamanızı belirleyen sürükleme ve sürtünmeler. Aerodinamik aynı kalıyor, dolayısıyla sürüklemede herhangi bir düşüş veya artışa sebep olmuyor. Sürtünmeler ise genel manada (belirli bir arabada, aynı lastikleri vs kullandığı varsayılarak) devre bağlı. Yani 2000 devirde giderken piston içindeki sürtünmeler de sabit, tekerlekteki sürtünmeler de. Bu nedenle burada da bir değişim olacağını sanmıyorum. Ama herkesin bahsettiği şu ivmelenme için gerekli sürenin kısalığı nedeniyle ivmelenme esnasında bir azalma olabilir, ona bir şey diyemem.

Ayrıca şu 10 birim 9 birim olyı da kafanızı karıştırmasın bence. Siz chip i zaten yakıt akışının daha yüksek olması için programlıyorsunuz. Yani siz chipsiz bir arabada pedala 10 birim bastığınızda 100 birim yakıt yakarken chipli bir arabada 9 birim bastığınızda 110 birim yakabilirsiniz. Sabit hızda gitmemek şartıyla tabii..

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Yalnız sabit hızadada gitsen bence bişey değişmez, birim olayına bakarsak 90 la giderken az bastık tamam, fakat enjenktör fazla basıyor yani hiç bişey değişmiyor, kısaca chip şudur bence, dandik box denen uyduruk aletlerde direk yakıtı fazla basarak güç alıyorduk, chipse bunun daha süslü olanı, yakıta ilave olarak birkaç şey değişiyor fakat sonuçta olay aynı, yakıtı aç ve motora yüklen olay bu, motorun ömrünü azaltır fakat daha seri gider aracınız, daha fazla yakıt bastığından tam gazda devir normalde çıkabildiğinden biraz daha fazla olduğundan dolayı hızda normal bir araca göre daha fazla olur, tabi bu vites oranıyla sınırlıdır, istediğiniz kadar motoru abartın, maks hız şanzımanın limitini geçtiği an yolda kalırsınız, chip olayı sadece aracı maks hıza daha çabuk çıkarır o kadar.

Abdussamed doğru düşünceler içindesin.. ben de aynı düşünüyorum...

Eğer gücün orantısında gaz pedalına basışını, hızını, ivmelenmeni artırmayacaksan, kesinlikle gaza daha az basacaksın...

evet pedala daha az basıcaksın fakat enjektör normal basmışsın gibi daha çok yakıt püskürtecek, yani sarfiyat değişmeyecek, e ne anladım bundan tamam araç daha seri fakat yakıt arttı tek faydası pedala az bastığımızdan pedalı eskitmemiş olduk o kadar :)

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip
Madem bizim chip uyguladığımızda, piston içindeki patlama sonrası elde ettiğimiz birim güç artıyor, şöyle bir senaryo kursam,

Chipsiz; 90 Km/H sabit hızla gaz pedalına 10/20 birim basarak 2000 d/d motor devri ile düz bir yolda ilerliyorum...

Chipli ; 90 Km/H sabit hızla gaz pedalına 9/20 birim basarak 2000 d/d motor devri ile düz bir yolda ilerleyemez miyim?..

İlerleyebilirsem araç daha az yada aynı yakmaz mı? Neticede stabil şartlarda giderken biz fazladan güç artışı sağlasak da bunu yine aynı amaç için kullanmıyor muyuz?

Lem Samed, cidden senaryo olmuş...

Güzel kardeşim, peki 9/20 oranında bastın gaza... Peki içeri ne kadar hava+yakıt karışımı girdi? Sen gaza az bastın diye daha azmı hava girecek sanıyorsun? Şöyle söyleyeyim senin arabanda normalde 6 psi falan basıyor turbo.. (90 hp tdi golf 4) Onu 10 psi a çıkarttığın zaman basıncı, motorun içine %20 daha fazla hava basıyorsun. E eğer standartların dışına çıkmazda normal karışım oranını devam ettirmiş bile olsan, bu %20 daha fazla yakıt püskürtmen demektir. Gaz pedalına %5 daha az bassan ne oluuur? %15 az bassan ne olur? Ki yeni durumda gücün 105-110 hp arasında bir yere konumlanacak. Yani yaklaşık 20 hp kazanacaksın. Eğer karışım oranını zengin lehine olacak şekilde düşürürsen, bu sefer daha fazla güç alabileceksin ama yakıtın %20 den fazla artacak.. Şimdi tekrar düşün bakalım %10 luk daha az basılan gaz pedalını (%5 i geçtim zaten)

Almadan vermek Allah'a mahsus. Motorlara değil. (teknik anlamda motorları kastettimdiğerleri benim ilgi alanıma girmiyor :lol2: )

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

Ben biraz geç anlarım ama kastedileni biraz daha anladım galiba... Aslında sorumun amacıda vermeden alınmayacağı esasına dayanıyordu. Zira ivme sıfır ve şartlar aynı iken chipli yada chipsiz tüketimin en azından aynı kalacağını düşünmüştüm (ivmelenmeler elbette bu durumdan istisna)... Benim çıkardığım son durum şöyle; sabit hızla giderken chip uyguladığımız bir araçta chipsiz durumuna göre çok çok az bi miktar fazladan harcadığımız yakıtı motoru ve bazı bileşenlerini daha çabuk eskitmek amaçlı kullanıyoruz... Oysa ivmelenme sözkonusu olduğunda motorun ömründen kaybettiğimiz zaman bize saniyeler olarak geri dönüyor...

Şöyle söyleyeyim senin arabanda normalde 6 psi falan basıyor turbo.. (90 hp tdi golf 4)

Bu arada bide düzeltme yapayım; arabam 90 lık değil TDI'ın "I" kırmızı olanlarından, yani 110 luk :}

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Lem Samed, cidden senaryo olmuş...

Güzel kardeşim, peki 9/20 oranında bastın gaza... Peki içeri ne kadar hava+yakıt karışımı girdi? Sen gaza az bastın diye daha azmı hava girecek sanıyorsun? Şöyle söyleyeyim senin arabanda normalde 6 psi falan basıyor turbo.. (90 hp tdi golf 4) Onu 10 psi a çıkarttığın zaman basıncı, motorun içine %20 daha fazla hava basıyorsun. E eğer standartların dışına çıkmazda normal karışım oranını devam ettirmiş bile olsan, bu %20 daha fazla yakıt püskürtmen demektir. Gaz pedalına %5 daha az bassan ne oluuur? %15 az bassan ne olur? Ki yeni durumda gücün 105-110 hp arasında bir yere konumlanacak. Yani yaklaşık 20 hp kazanacaksın. Eğer karışım oranını zengin lehine olacak şekilde düşürürsen, bu sefer daha fazla güç alabileceksin ama yakıtın %20 den fazla artacak.. Şimdi tekrar düşün bakalım %10 luk daha az basılan gaz pedalını (%5 i geçtim zaten)

Almadan vermek Allah'a mahsus. Motorlara değil. (teknik anlamda motorları kastettimdiğerleri benim ilgi alanıma girmiyor :unsure: )

+100

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip
Bu arada bide düzeltme yapayım; arabam 90 lık değil TDI'ın "I" kırmızı olanlarından, yani 110 luk :}

130 a daha çok var..

Yorum bağlantısı
Mustafa Özer Gelişli
(düzenlendi)
Her ne kadar konuyla alakasi olmasa da ciddi risk almissiniz, yolda kalma ihtimaliniz haricinde, Turkiye'mde satilan dizelin kalitesizligi yuzunden ben depoyu hic bir zaman ceyregin altina dusurmemeye calisiyorum. Aynisini oneririm.

+1

Deponun dibinde neler olduğunu ancak Allah bilir.. Gerçi göstergede 0 da yazsa dizellerde fazladan 4-5 lt oluyor ama ben yine mecbur kalmadıkça çok azaltmazdım yakıt miktarını.

tarihinde Mustafa tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip

Espürü yapmıştım Ertuğul bey. Yoksa kendimi mehdi falan ilan etmeye niyetim yok yani.. :D

Yorum bağlantısı
Galip Özel

Mertol bey sizin işyeriniz nerde, işimiz falan düşer?

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar

Deponun dibinde yakıt olur :lol: zaten yakıt hortumu da diptedir, yanlış biliyorsam düzeltin, en son deponun dibindeki filtreden geçerek alınır.

Ve evet deponun dibini görmeyin dizel bir hava yaparsa çok üzülürsünüz...

Yorum bağlantısı
Mustafa Özer Gelişli
Deponun dibinde yakıt olur :)

Aaah ah. Sizi, bizim emektar 302 bozması otobüsün deposunu söktüğümüz zamanlarda tanısaydım "depo dibinde yakıt olur" fikrinizden çok rahat vazgeçirebilirdim...:)) Deniz suyu, çamurumsu bir jel, hatta üstüpü parçası bile gördüm ben desem inanır mısınız? Şimdi eurodizelin daha temiz olduğuna inanıyoruz ama yine de tedbiri elden bırakmamak lazım bence..

Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen
(düzenlendi)
Yakıtınız artacaktır. Fizik kanunları bunu emreder..

Bakın olayı sadece güç olarak algılamayın. Sizin arabanız ve diğer tüm otto motorlu arabalar, hava+yakıt karışımının yanma odasında patlaması sonucu ortaya çıkan enerjinin piston koluna kuvvet uygulaması ve bu vektörel kuvvetin krangta dönmeye çevrilmesi esasına dayalı olarak çalışır. Buraya kadar basit lise fiziği bu.

.....

Uzun oldu. Mümkün olduğu kadar basit ve anlaşılabilir bil dil kullanmaya çalıştım. Hala anlamayan varsa kusura bakmasın.

Milyon tane yazım hatası yapmışım. Gözüme çarpanları düzelttim. Umarım anlam bozukluğuna yol açacak birşeyler gözümden kaçmamıştır. O nedenle de kusura bakmayın.. :good1:

Ben bu yazıyı alıp çerçeveletip başucuma koyarım. Bu kadar açık ve güzel anlatılabilir. Bu sözlerin üstüne aksini iddia etmek cehalet örneğidir. Tartışmak demiyorum bakın. Araştırmadan, elinizde sağlam kanıt olmadan sakın yazmayın, rezil olursunuz. Mertol Kip diyorsa elinde gerçek verisi de vardır.

Sohbeti yeter biri zaten. Bundan sonra buraya pek uğramaz sanırım. İstanbul'a ilk gittiğimde başının derdi olacağım haberi yok.

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen
Benim yorumum;

Üsturublu kullanınca evet ekonomi yapıyor ama bu ekonumi öyle ahım şahım cepte para bırakacak bir ekonomi değil. 1 depoda ortalama yakıt 1 litre düşse (mesela 6.5 lt/100 den 5.5 lt/100e), yani 700-800 km'de 20 TL civarına denk gelir ki, sadece bir öğle yemeği parası. Ama yol bilgisayarına göre yapılan ekonomi çok ciddi oluyor, orası ayrı :good1:

Bence ekonomi düşünen chip yaptırmasın, performans düşünen yaptırsın. Performanstan sıkılıp sakin sakin kullanınca, depo başına yapılan 3-5 litre kazanç ta sakin kullanımın bonusu olur.

sefa sırf çip var diye 6.5 tan 5.5'e düşmek sana mantıklı geliyor mu? bir de şu arabayı devrine bıraktım 180-190 yaptı gibi bir yazın var. tanımlamaların da abartı mı var yoksa ben cümleyi yanlış mı okudum?

Hakan bey 1800 km de ACT de yazılım uygulattıgım aracım o güne kadar ortalama 5.9l/100 yakarken hala bu şekilde yakıyor.En son verilerimi aktarayım; Ankara trafiği efendi kullanıma yakın ama az agresif tarzda 49.95lt GTL Vpover ve 135 TL ücrete dolan aracım 850 Km yol yaptı...Ancak bu veriler benim aracımın 3000 küsur km de olmasıyla tam oturmuş veriler olmayabilir.Gene Bu haftasonu istanbula günübirlik gidip geldim.140 Km/h hıza otobanda CC u acarak rahat rahat gittim 5-6 emniyetli ve boş olan yerde son hız denemesi yaptım sonucta gene 850 km yol yaptım.Sanırım ne edersem edeyim 850 km yol:)

Yazılım uygulamasının benim için en önemli etkisi ilk kalkışlarda sağır olan arabamın ivmelenmesinin süper olması diğer yandan tüm viteslerde devirlenmesi kolay ve sizi üzmüyor olması.Bakımlarının iyi olmasıyla da sorun yasamadan bineceğime inanıyorum.Saygılar

135 liraya 50 litre dizel alınır mı? eurodizelin fiyatı 2.7 lira mı?

Benimde asıl amacım altımdaki arabanın üst modelmiş gibi davranması:) Performans istediğim için yaptırıcam zaten. Ama genelde uzun yol yaptığımdan dolayı çeşitli sebeblerden usturuplu kullanmak zorunda kaldığımdada ekonomi olmasını istiyordum. Mertol beyi dinleyince bunun normal haline göre aynı şartlarda daha fazla yakıcağına ikna olmuşken şimdi siz bu sakin kullanımda en kötü ihtimalle yakıtın eski değerlerinde olcağını söylüyorsunuz?

Ne yalan söyliyim kafam iyicene karıştı....

koskoca endüstri mühendisi adamın bu ikilemde kalıyor olmasına şaşıyorum. hakan hocam hadi diğerleri neyse de senin gibi mühendis adam nasıl olur da "önce bilim/fizik" demez anlamıyorum. aynı performansı daha az yakıtla elde etmenin yolları belli. bunun aksini nasıl düşünebilirsin? bu motorlar ekolojik sonuçlar için mi daha fazla yakıt kullanıyorlar ki sen çevre koruması için kullanılan limitlerden çaldığında motor daha az yaksın? böyle saçma şey olur mu?

ALL:

her geçen gün daha az yakıyorum. belki motorun çok yeni olmasının da katkısı var ama asıl konu "benim tarzım" daha ekonomik hale geliyor. ekonomiyi sürücü sağlar. mehmet abinin bahsettiği o pompa testini yaptığını belirten çipçilerin ortak özelliği tipik tüketici olmalarıdır: "kimse yoğurdum ekşi demez"

ben dediğimde herkes garipsemişti. 1.6 dizelle 300 beygir arabaları yiyenler olur. ben de lamborghini yemiştim hesapta. kardeşim kullanmayı bilmeyene sen ne verirsen ver geçilir.

Yorum bağlantısı
Utku Çay
Bu gün yakıtım bitti. 80 km kala ışığım yandı. Biraz daha kullandım gün içinde. Gece 23 gibi eve dönerken her zaman gittiğim BP güneştepe petrol'e girdim. İstanbul'da nadir kalmış 3-5 dürüst petrollerden birisidir.

Yol bilgisayarında 60 km menzilim kaldığı yazıyordu. 46.16 lt'de (122.79 TL) pompa attı. Pompacıya, ağzına kadar fulle ama sakın taşırma, maksimum kaç litre alacağını görmek istiyorum dedim. Pompacı kesik kesik basmaya devam etti. 47.93 lt'de artık ciddi ciddi yakıt görünüyordu. Hatta birazcık taştı ama tabancayı çekince taşanlar depoya geri aktı, dışarı akmadı.

Kısaca şöyle denebilir; 60 lt menzili kalmış bir Focus II TDCI deposu maksimum 47.93 lt (127.49 TL) yakıt alıyor. (Litresi 2.66 TL)

Bu nedenle tekrarlıyorum, depoma 49.95 lt yakıt basan bir istasyona ben şüphe ile yaklaşırım ve gerekiyorsa birdaha uğramam. 50 küsur litre basan istasyonun ise önündeki yolu dahi kullanmam.

focuslarda, yol bilgisayarında, kalan tahmini menzili deponun tamamına göre mi hesaplıyor? yani kalan menzil 0 km yi gösterdiğinde araçta yakıt hemen hemen tamamen mi bitmiş oluyor?

(toyota da kalan tahmini menzili yedekdeki benzin hariç gösterir, yani menzili 0 km yi göstermeye başladığında depoda 6-7 lt benzin kalmış demektir?

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Burada yazılanları okumadan önce, chip işine hiç sıcak bakmıyordum ama şimdi kafama yattı.

Aracımı yeni sattım ancak aracımdaki beygir artışı ne olurdu diyede merak ediyorum.

09 Fiorino 1.3 75 bg M-Jet...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Dizel bir aracım olsa.. yemin ederim sırf denemek için chipletirdim. :D

Nerde bu chipli aracı olanlar...

Neden yazmıyorlar tüketim sonuçlarını.. ?

Yorum bağlantısı
Eray Yılmaz

yol bilgisayarı 4,8lt/100km gösteriyor. hesaplarıma göre 5.4lt/100km yakıyor. Sapma mevcut.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yol bilgisayarını boşverin... chipten sonra reel olarak tüketim düşüyor muu düşmüyor mu ?

Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen
49.95 İ 135 Tl demekki 2,702 imiş...Bu ülkede bugünkü disel fiyatı yarın olmuyor ama 29/09/2009 da Ankara Baydarlar Petrolde o kadarmış....Siz ne kadar düşünüyordunuz?

Ayrıca 3km kaldıgında yoldaydım ve standart olarak Baydarlardan alırım 3 yıldır yakıtımı.Bu nedenle gittim.Depomda herhangi birşey olmasını beklemiyorum araba 2.5 aylık daha.Ayrıca 3km yazdıgında bile arabada emniyet nedenleriyle 2-3 L yakıt oldugunu biliyorum(Yanlış biliyor olabilirim).Saygılar

eurodizel fiyatını benzine çok yakın sanıyordum, ondan sordum.

1) Başında "mesela" yazmıştım. 6.5 tan 5.5 ğa değilde, 7 den 6 ya da yazabilirdim. Maksatım 1 litrelik düşüşü vurgulamaktı.

2) Filtresinden yayına, lastik-jant ebadından ecu yazılımına, beygirinden torkuna standart dışı bir focus kullandığım unutulmasın.

Dün gece, Ankara-Afyon arası 110 km sabit 4.00lt/100 km yaktım. Gerçekte 4.50 lt denebilir.

1 ve 2) onu diyordum zaten. 100km de 1 litre az yakmak hele de seninkiyle mümkün değil bence. 18 jant, lastik, yalıtım ağırlığı. sadece bu üçü yeter fazla yakmaya. ECU de bunlara eklenebilir ama sen ekonomik dediğinden onu çıkartıyorum.

1 litre azaltmak, hadi onu bırak 0.1 litre azaltmak CO2 salınımı açısından bile çok büyük avantajdır. sırf ondan her üretici farklı yazılım kullanabilirdi. az yakmak en büyük hedef aynı performansta. ama çok zor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...