İçeriğe Yönlendir

Chip Tuning


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Guest Mertol Kip
Siz Cemal Bey'in ne yaptığını anlamaya çalışırken farkında değilsiniz ama ne yapmadığını insanların bilinç altına sokuyorsunuz.

E gayet güzel anlamışsınız işte.. Bende amacıma ulaşmışım.. Amaç zaten bu işin doğrusunun ne olduğunu dile getirmek. Yoksa Cemal bey ne yapar ne eder onlar benim konum değilki.. İşini yapar parasını alır. Kaldı ki ben mesajlarımda Cemal beyden ziyade fiestadan 108 hp çıkarttığını iddia eden sözüm ona tuningciye gönderme yapmıştım. O kadar hesabı kitabı Cemal beyin mesajlarına yazmadım ben.

Geri kalanı gereksiz polemik olduğu için boşverelim gitsin..

Yorum bağlantısı
Kemal Murat İnce
ecu da neden 2-4 yakıt mapi var bunun açıklamak zorunda değiliz ancak kısaca durağan kalkış seyir ve ani gazda ki yakıtlar için desem kafi...

zaten sizde bunları biliyorsunuz...öyle değil mi ?

mertol kip ve kemal murat ince beyler

yeni üye olmuşlar ve doğrudan teknik olarak bu konuya girmişler...biri marangoz biri mermerci...

tuhaf...

sanırım bizim teknik bilgimizi ölçmeye geldiniz ....ne dersiniz....???

Tam tersine bizim bilgimiz bu konuda %10 ya vardır ya yoktur Cemal Bey, biz amatörce bu işle ilgilenen insanlarız bu bizim mesleğimizde değil sadece hobimiz. Sıkıntı ya da anlaşamadığımız konu şu ticari sır dediğiniz şeylerin ticari sır olmaması :)

Size şöyle bir soru sorsaydık haklıydınız Arabadan çektiğiniz orijinal firmware'i hex dosyasında açtığınızda hangi satırdaki kodu, hangi kodla değiştiryorsunuz da yakıt tablosunu arttırıyorsunuz deseydik bu bir ticari sırdır ve söylenmez ama geri kalan bilgiler herkesin internette biraz aratırma yaparak elde edeceği bilgilerdir. E burasıda bir paylaşım platformu harcıalem bilgiyi neden ticari sır deyip saklıyorsunuz.

Benzinli bir cadde arabasının kısa band lambda kullanıyorsa 2 adet, geniş band lambda kullanıyorsa 3 adet, drag için hazırlanmışsa ve 5nci enjektör tabir edilen ikinci enjektör grubunu taşıyorsa 4 adet haritası (tablosu, mapi) olur. Bu artı iki harita da OEM ECU'da olamaz yazılımı müsait değildir.

Bunlar ilki yakıt haritasıdır bu harita speed density, Alfa-N, Percent baro yada MAF/RPM e karşılık hacimsel etkinlik'dir. Hangi tablonun kullanılacağını arabanın motorunun ve donanımının yapısı, üreticinin öngörüsü yada sizin hardware modifikasyonlarınız belirler. İkinci tablo ateşleme tablosudur buda gene az önce belirttiğim x-y değişkenlerine karşılık avans değerleri tablosudur. Geniş band lambda sensörü kullanıldığında ki OEM ECU'larda yoktur daha iyi bir yakıt haritası elde edebilmek için hava/yakıt karışım tablosu dazaynedilir ki buda arabadan arabaya farkeder kimi motor biraz fakir sever kimi motor daha zengin karışımdan hoşlanır bunuda yanma odası geometrisi ve motorun sıkıştırma oranı belirler. Dördüncü tablo 5nci enjektör kullanılan custom aşırı beslemeli makinalarda kullanılan 2nci yakıt tablosudur ve ilk tablo dan bağımsız hazırlanabilir yani ana yakıt tablosu Speed density iken ikinci tablo Alfa-N hazırlanabilir. Bunların dışında benzinli bir arabada başka bir map (harita) yoktur, olmadı, olmayacakta. Bunun dışında benzin ecusunda correctionlar yani doğrulama düzeltme parametreleri vardır şu MAP/MAF değerinin üzerinde, şu TPS voltajının üzerinde, lambda şu voltajın altındaysa yakıtı şukadar arttır, bu map değildir bu hızlanma zenginleştirmesidir, tersi olarakda cutoff yada kesme işlemi denilen MAP/MAF değeri şunun altında, TPS voltajı şunun altında, lambda şu voltajın üzerini okuyorsa yakıtı kes komutu vardır bakın buda bir harita değildir. Emilen hava ısısına karşılık avans düzeltme tablosu, su sıcaklığına göre avans düzeltme tablosu gibi de farklı düzeltme tabloları vardır. Bakın bu bilgiler ticari sır falan değildir giren girsin yapabilen yapsın. Bir şey yazıldı anlatıldı diye yapılabilir değildir.

Turbo dizel bir arabada da 2 adet harita bulunur bunların ilki yakıt haritasıdır TD lerde genelde %90 Speed density tasarlanır. İkinci tablo ise boost selonodini yöneten boost target map i dir. Turbonun wastegate'i fiziksel olarak daha düşük basınçta açılmaya ayarlanarak daha yüksek basınçta açması bu selenoidle sağlanır bunun iki avantajı vardır 1-Boostcreep denilen basınç dalgasını yemez daha alttan kontrollü gelirsinir 2-Farklı rakımlardaki basınç değişikliklerinden etkilenmezsiniz eğer bu harita ve selenoid olmasaydı sarıyerde 1 bara ayarladığınız araba Ankara dikmende 0,8 bar verecekti. Tersi daha tehlikeli zaten. Diğer yukarda bahsettiğim doğrulama düzeltme tabloları TD ler içinde geçerlidir. Sizin TD arabalarda yaptığınızda ilk önce tork limitör yada boost limitör benilen bu basınç hedef mapinin değerlerini arttırmak ve buna karşılık gelen % nisbetinde de yakıta ilave VE değeri eklemek bunlar ticari sır değil bakın tekrar söylüyorum herkes bu bilgilere ulaşabilir. Ha nekadar ve tablonun neresine sorusu, işte o ticari sır vermeyin zaten onu istemiyoruz sizden. Her tuning firması bu işin en iyisi olduğuna inanır ve bunu belirtir ancak bir aracın OEM dosyasını açıp hesaplayıp manuple edebilen zaten dünyada parmakla sayılacak kadar az firma var ve ciddi yazılımcı kadrosuna sahipler, bu firmaların yazdığı firmwareleride dünyada bir çok firma satın alıp aynı kodlu motor geldikçe üzerine yüklüyor. Ben şu firmanın kodlarını kullanıyorum yada bu firmanın firmware'ini kullanıyorum derseniz buna ancak saygı duyulur ve eğer kaliteli firmaysa tercih edilirsiniz, yok ben orijinal firmware'i açıp kendim hex kodunu birebir yazıyorum her araba için ona özel firmware hazırlıyorum derseniz ve gerçekten yazıyorsanızda parmakla gösterilecek bir insansınız sizinle bir türk olarak ancak gurur duyarım.

Keşke başından Fordclubtr'cilere bu şekilde doyurucu bilgi verseydiniz bizde bu tip sorular sormazdık Allah'ın marangozu ve mermercisi olarak. Bu forumu diğer bazı forumlarda ayıran şey teknik bilgi ağırlıklı olması ve okuyan herkese referans bilgi sağlamasıdır. Ticaret mi? tabiki sponsor firmasınız yapacaksınız ama işi olduğundan büyük yada garip göstermek yerine bilgi akıtın, burda bir kaç kişi dışında kimse vericeğiniz bilgiyi kullanmaya kalkmaz kullanacak olanlan o bir kaç kişide önce kendi arabası için kullanayım der, sonra yok be başıma bişey gelir en iyisi vereyim parayı yaptırayım der :)

Olayı sakın kişisel falanda almayın sizi tanımıyorum, tanımaya çalışıyorum. Chiptuning yaptıracak forumdaşlarımız ise olayın özünü iyi bilsinler ona göre gidip yaptırsınlar. Biri onlara gidip getir fiestanı 68BG den 110Bg çıkartıcam sana dediğinde şapkadan tavşan mı çıkarıyorsun kardeşim ne yapacaksın nasıl yapacaksın sorusunu sorup karşılarındaki insanında onlara gerçekten bilgi mi veriyor yoksa lafı çevirip (sizi tenzih ederim) salak etmeye mi çalışıyor anlasınlar

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip

Olm şu terimleri Türkceye çevirme bi halt anlamıyorum. kısa band lambda, hacimsel etkinlik. Ya ingilizcesi olsun ya Türkcesi. Türkcesi olursa kimse birşey anlamaz. İngilizcesi olursa hiç değilse ilgilenen araştıranlar anlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu
Olm şu terimleri Türkceye çevirme bi halt anlamıyorum. kısa band lambda, hacimsel etkinlik. Ya ingilizcesi olsun ya Türkcesi. Türkcesi olursa kimse birşey anlamaz. İngilizcesi olursa hiç değilse ilgilenen araştıranlar anlar.

:) Dimi?

Yorum bağlantısı
Kemal Murat İnce

Kusura bakma, düzenle sekmesi uçmuş. Şansına küs, mecbur Türkçe öğrenicen artık napalım.

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip
(düzenlendi)

Bende bile var lem.. Sana neden ezik muamelesi yapmışki admin amcalar? Belki süre sınırı falan koymuşlardır. 3-5 ay sonra aklına gelipde düzenleme yapamayasın diye..

tarihinde Mertol Kip tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Düzeltmeleri ilk 6 dakika içinde yaptınız yaptınız, yapmadınız yapamazsınız... :)

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Cemal bey selamlar,

dün arabayı dinamometreye soktum,

şuan görünen aracın 125.3 hp oldugu ve alt devirlerde iyileşme var, ekteki raporda göründügü üzre torkdada baya iyileşme var

ancak agresif kullanmama ragmen yakıt baya bir fazlalaştı gibi geldi bana :)

böyle giderse lpg şart olacak bana ...

Focus 1,6 motorun teknik bilgilerine göre standart; 115 hp. 6000 dev/dak. 155nm. 4150 dev/dak.

Aracınızın chiplendikten sonraki verileri ise; 125,3 hp. 6590 dev/dak. 153,1nm. 4380 dev/dak.

:)

Yorum bağlantısı
Guest Can Argan

peki kaç km hıza çıkabiliyor çok merak ettim teşekkürler

Yorum bağlantısı
Alaattin Çakıroğlu
Hele bir de M3 olursa dadından yinmez değil mi? :nazar:

maksimum 8400 rpm 420 beygir güç 400nm tork ve v8 motor abi sence turboya falan gerek varmı :p

Günlük kullanılabilirlikle motorsporları teknolojisinin birleşimi, V8 yüksek devir motoru, BMW M3 Coup

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip

Son hızı değişmez. Özellikle turbo dizellerde son hızı değiştirmeniz için mekanik değişiklik şart gibi birşey. Zira zaten turbonun verimli deviri bittikten sonra zaten istesenizde tork ve güç artışı sağlayamazsınız. Dolayısı ile eskisine nazaran daha hızlı gidebilmek gibi bir opsiyonunuz yok gibi birşey. Ancak şu var, arabanızda son hız görmek için geçen zaman kısalacağı için daha hızlı gidiyormuşsunuz gibi gelir.

Şöyle söyleyeyim. Normalde o arabayla 68 hp iken 15 sn de 100 km/h sürate çıkıyorsanız çipten sonra belki 12 sn de 100 km ye çıkarsınız ama 100 kmh gene 100 kmh...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
bu foruma, bu insanlar neden reklam vererek tanıtım yapıyorlar? Buda bir tezatlıktır.

Cemal Bey ile anlaşmamız reklam şeklinde değil.. Cemal Bey bizden banner koymamızı istedi.. Bunun mümkün olmadığını düşünürlerse bu şekilde olabileceğini söyledim..

Soru cevap ve katılımlı bir şekilde yapılırsa olabileceğini söyledim.. Kabul ettiler..

Kimseye yazma diyemem, konu tüm üyelere açık.

Forum kuralları çerçevesinde kimse aşağılanmadan, kimseye hakaret edilmeden, sorular sorulur cevaplar verilir, yorumlar yapılır...

Aksine bir gelişme gözlenirse, forum kuralları uygulanır..

Cemal Bey için bazı soruların cevabı sır olabilir.. Sır olanı açıklamalarını isteyemeyiz... Diğer sorulara da cevap verip vermemeleri kendi takdirleridir.. Zorla cevapla diyemeyiz..

Mertol, bildiklerini yazar...

Ancak Mertol'un yazdıkları bu işten para kazanan biri için açıklanacak şeylermidir.. Bunu da Cemal Bey bilir.. Ben anlamam bu işten..

Yorum bağlantısı
Guest Mert Yeldan
Cemal Bey ile anlaşmamız reklam şeklinde değil.. Cemal Bey bizden banner koymamızı istedi.. Bunun mümkün olmadığını düşünürlerse bu şekilde olabileceğini söyledim..

Soru cevap ve katılımlı bir şekilde yapılırsa olabileceğini söyledim.. Kabul ettiler..

Kimseye yazma diyemem, konu tüm üyelere açık.

Forum kuralları çerçevesinde kimse aşağılanmadan, kimseye hakaret edilmeden, sorular sorulur cevaplar verilir, yorumlar yapılır...

Aksine bir gelişme gözlenirse, forum kuralları uygulanır..

Cemal Bey için bazı soruların cevabı sır olabilir.. Sır olanı açıklamalarını isteyemeyiz... Diğer sorulara da cevap verip vermemeleri kendi takdirleridir.. Zorla cevapla diyemeyiz..

Mertol, bildiklerini yazar...

Ancak Mertol'un yazdıkları bu işten para kazanan biri için açıklanacak şeylermidir.. Bunu da Cemal Bey bilir.. Ben anlamam bu işten..

Anlaşmayı merak etmedim zaten abi, site yönetimi ile Cemal Bey arasında olan birşey.

Bana çok karışık gelen olayın her yönünden düşünmeye çalıştım gördüğümü yazdım.Neyse konu umarım bir yere varaca allahın izniyle :lol2:

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip

Mert bey nereye varacağını umud ediyorsunuz henüz çözemedim ama daha varacağı bir yer yok. Biz diyeceğimizi dedik zaten.

Yorum bağlantısı
Guest Mert Yeldan
Mert bey nereye varacağını umud ediyorsunuz henüz çözemedim ama daha varacağı bir yer yok. Biz diyeceğimizi dedik zaten.

Mertol Bey,

nereye varması gerektiğini bilsem zaten aman bu filmi biliyorum ben der okumam bile.

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip
Mertol bey bu arabadan bu kadar yazılımla bu kadar güç alıyor ve yakıtta katkısı varsa fabrika çıkışı nie 68 hp?

Sizin bir istihap haddiniz var. Atıyorum, 40 kg. 40 kg lık yükü yorulmadan aşırı terlemeden 500 m boyunca taşıyabilirsiniz. Bu sizin 80 kg ı kaldıramayacağınız anlamına gelirmi? Gelmez. 80 hatta belki 100 kg kaldırabilirsiniz belki ama o yükle 100 metre gidemezsiniz.

Şimdi gelelim noktaya. Elimizde 100 kg lık bir yük var. Siz bu yükü 35 er kiloluk paketler halinde 3 kez git gel yaparak ama yorulmadan üzülmeden taşımayımı tercih edersiniz, yoksa bir kerede 100 kg yük taşıyıp sonunda 2 hafta bel ağrısı çekmeyimi? 100 kg ı bir kerede taşırsanız zamandan kazancınız olur ama bel sorununuzu iyileştirmek için doktora vereceğiniz para kazanacağınız zamana değermi değmezmi ona siz karar vereceksiniz. Siz 2 hafta evde bel ağrıları ile kıvranırken diğer adam 35 er kiloluk paketleri sağlık sorunu yaşamadan orası burası ağrımadan taşıyacak. Üstelik maliyetide daha az olacak.. Kalıcı zararlar oluşmayacak. Tercih sizin.

Mertol abi, bilgilerine saygım sonsuz ama youtube denen site, kadranı 230a dayamış focus TDCI'lar, 240a dayamış mondeo TDCI'larla dolu.

Hadi onlara kamera hilesi diyelim, benimkide mi hileli? Kadranla mı oynamışlar acaba?

Sefa bak dikkat edersen orada cevabı yazdım zaten. Senin araban normalde de o süratleri zaten görecekti. Yeterli düzlükte uzun bir yol bulabilmiş olsaydın zaten o hıza arabanın standart hali ile de ulaşabilirdin. Ama o kadar uzun yol ve sende o sabır olmadığı için normalde ulaşamıyordun. Oysa çip ile o devirlerde dahi güç üretmeye devam edebildiğin için bahsettiğin yüksek hızlara ulaşman kolaylaştı. Aradaki fark bu..

Yorum bağlantısı
Melih Uyar

ben chip in öyle aham şaham motor ömründen yediğine inanmıyorum zaten dizel araçların toleransları benzinliye göre çok fazla yapıları daha sağlam biyel koluymuş krank ıymış mesela bizim passat 1.9 tdı 110 l uk motoru bir görseniz gülmekten çatlarsınız ama 130 luk tan mekaniği daha sağlam bir araç o yüzden dizelde chip e sıcak bakıyorum

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip
(düzenlendi)

Bulamadım. Bulabilseydim benim araba ile 240 km/h sürat yaptığım resmini ekleyecektim. O resmi araba 120 hp iken çekmiştim. E şimdi SC takıp 160-170 hp ye çıkınca dahamı hızlı gideceğim? İmkansızki? Araba o hızda o zamanda 7 bin devir çeviriyordu şimdide 7 bin devir çevirecek. Önceden o hıza erişebilmem için sapanca düzlüğüne yada Aydın-İzmir otobanına ihtiyacım vardı, SC sonrası çok daha kısa düzlüklerde o hızlara erişebileceğim.. Ama onu geçemeyeceğim..

tarihinde Mertol Kip tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sırf bu çipi test etmek için dizel almak istiyorum :lol2:

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip
ben chip in öyle aham şaham motor ömründen yediğine inanmıyorum zaten dizel araçların toleransları benzinliye göre çok fazla yapıları daha sağlam biyel koluymuş krank ıymış mesela bizim passat 1.9 tdı 110 l uk motoru bir görseniz gülmekten çatlarsınız ama 130 luk tan mekaniği daha sağlam bir araç o yüzden dizelde chip e sıcak bakıyorum

Melih sen servis danışmanıydın değilmi? Kaç tane fiesta motoru gördün gömleği dolayısı ile bloğu kırmış olan? Hemde standart hali ile...

Yorum bağlantısı
Melih Uyar

evet daha hızlı gideceksiniz 6500 dd yapacağına 7000 dd yapacaksınız

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip
Sırf bu çipi test etmek için dizel almak istiyorum :lol2:

Gerek yokki. Çakalım senin hurdayada turboyu, istediğin gibi çiplet. İş dizel olmasından olduğu kadar aşırı beslemeli olmasından da kaynaklanıyor.

evet daha hızlı gideceksiniz 65000 dd yapacağına 7000 dd yapacaksınız

Melih önceden de 7 bin çeviriyordu. Devletin polisine boşuna 800 küsur lira ceza ödemedik..

Yorum bağlantısı
Melih Uyar

abi chip i o kadar kolpa yapan var ki herkes chip l iyor sözde ama ne kadar sağlıklı yapıyor ki her şeyin de bir sınırı var sonuçta ha 68 hp lik fiestayı 90 hp yapıyor 110 hp de yapıyor

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...