Övgü Gürşen 10 Ekim 2009 Paylaş 10 Ekim 2009 arkadaşlar pardon da ne oldu şimdi en son? bir 117ps fiesta vardı, ne oldu kalkışa geçti mi, geri sayım başladı mı? (lafım tüccarına) Yorum bağlantısı
Ahmet_Yılmaz 11 Ekim 2009 Paylaş 11 Ekim 2009 Yol bilgisayarını boşverin... chipten sonra reel olarak tüketim düşüyor muu düşmüyor mu ? düşmüyor arkadaşlar düşmüyor, benim focusta 1 depo ile 630 gidersin diyen yol bilgisayarı, chipten sonra 590 gidersin demeye başladı, bende verdim lpg yi ... Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip 14 Ekim 2009 Paylaş 14 Ekim 2009 Hahahah bütün kamyoncular direk force etmiş.. Traktör dedik hacı... Karambar kamyoncular derneğini toplamayın başıma şimdi birde. Sefa senin çip ile ne yaptığı ortada. Yol bilgisayarı PWM sinyalini toplayarak hesap yapar ve onu gösterir. Yani senin arabanın yüksek ihtimalle yakıt MAP leri ile oynamamışlar. Kuvvetle ihtimal yakıt basıncını arttırmak sureti ile aynı zamanda daha fazla yakıt püskürtülmesini sağlamışlar. Yorum bağlantısı
Mustafa Özer Gelişli 16 Ekim 2009 Paylaş 16 Ekim 2009 (düzenlendi) Merhaba, Aşağıda bir kaç site linki verdim. Tuning işine girecek arkadaşlara faydası olabilir. http://www.turbofast.com.au/tfcalc.html - Hesaplayıcının sol sütunundaki değerleri doldurup hesapla düğmesine basarsanız bir çok değer sizin için hesaplanıyor. Burada boost pressure gibi değerleri değiştirerek elde edebileceğiniz güç-tork değerlerini yaklaşık olarak hesaplatabilirsiniz. Hem benzin hem dizelde geçerli mi emin değilim ama en sol frame deki örnek araçların çoğu dizel olduğu için dizllere de uygulabileceğini düşünüyorum. http://www.arrowheadradiator.com/14_rules_...automobiles.htm - Soğutma ile ilgili bazı temel kuralları anlatıyor. http://www.gnttype.org/techarea/turbo/intercooler.html - Intercooler teorisini anlatan bir site. Ayrıca bazı hesaplamalar için gerekli formüller de verilmiş. http://takemebeyondthehorizon.wordpress.co...1-the-prologue/ - Bunu da son anda gördüm. İncelemedim ama ilk bakışta sanki adımların toparlanmış hali gibi gözüküyor. Umarım faydası olur. 16 Ekim 2009 tarihinde Mustafa tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Özer Gelişli 16 Ekim 2009 Paylaş 16 Ekim 2009 Merhaba,Aşağıda bir kaç site linki verdim. Tuning işine girecek arkadaşlara faydası olabilir. http://www.turbofast.com.au/tfcalc.html - Hesaplayıcının sol sütunundaki değerleri doldurup hesapla düğmesine basarsanız bir çok değer sizin için hesaplanıyor. Burada boost pressure gibi değerleri değiştirerek elde edebileceğiniz güç-tork değerlerini yaklaşık olarak hesaplatabilirsiniz. Hem benzin hem dizelde geçerli mi emin değilim ama en sol frame deki örnek araçların çoğu dizel olduğu için dizllere de uygulabileceğini düşünüyorum. http://www.arrowheadradiator.com/14_rules_...automobiles.htm - Soğutma ile ilgili bazı temel kuralları anlatıyor. http://www.gnttype.org/techarea/turbo/intercooler.html - Intercooler teorisini anlatan bir site. Ayrıca bazı hesaplamalar için gerekli formüller de verilmiş. http://takemebeyondthehorizon.wordpress.co...1-the-prologue/ - Bunu da son anda gördüm. İncelemedim ama ilk bakışta sanki adımların toparlanmış hali gibi gözüküyor. Umarım faydası olur. Bunlara ek olarak bir de şu (www.agnicar.spb.ru/books/my_library/Maximum_boost.pdf) kitap var. Gerçi kitap 12 yaşında ama işe yarayabilir. Yorum bağlantısı
Enis Sever 20 Ekim 2009 Paylaş 20 Ekim 2009 2009 focus dizel için motor modifiyesinde ara beyin mi daha iyidir? Yoksa chip tuning mi? Hangisinde motor ömrü daha uzun olur? Bildiğim kadarı ile ara beyinde içerden bir tuşa basılarak araba standart motor gücüne dönebiliyormuş bu doğru mu? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Ekim 2009 Paylaş 20 Ekim 2009 Bu soruya, dünya üzerinde cevap verebilenlerin, dayanacağı sağlıklı test olamayacağından, her türlü cevap sebepsiz kalacaktır. Sonuçta orjinal üretime yapılan her müdahelede, öngürülemeyecek arıza riski artacağı, parça ömrünün düşeceği kesindir. Şahsi fikrim, en iyisi 2.0 motora sahip araç kullanmaktır derim. Yorum bağlantısı
Gökhun Lekesiz 20 Ekim 2009 Paylaş 20 Ekim 2009 Bu soruya, dünya üzerinde cevap verebilenlerin, dayanacağı sağlıklı test olamayacağından, her türlü cevap sebepsiz kalacaktır. Sonuçta orjinal üretime yapılan her müdahelede, öngürülemeyecek arıza riski artacağı, parça ömrünün düşeceği kesindir. Şahsi fikrim, en iyisi 2.0 motora sahip araç kullanmaktır derim. Çağlar beye sonuna kadar katılıyorum. Araçlarda avans değerleri vardır. Fakat fabrika elde edebileceği gücü boş yere sınırlandırmaz. Sistemi bin bir türlü ince mühendislik hesabı üzerine kurar. Araçtan yüksek performans istiyorum diyorsanız Çağlar beyin dediği gibi en az 2000cc'lik motora sahip bir araç satın alın. (Eski bir Alfa Romeo 156 2.0 sahibi olarak 1.6 motorlardan yüksek performans beklemenin çok da mantıklı bir düşünce olmayacağı kanaatindeyim) Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip 20 Ekim 2009 Paylaş 20 Ekim 2009 Bu araç 90 lık dizelmi 110 luk dizelmi? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Ekim 2009 Paylaş 20 Ekim 2009 2009 Trendelerde Dpf olmadığı için 90 Ps olarak ithal edilmişti. Eski stok değilse.... Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip 20 Ekim 2009 Paylaş 20 Ekim 2009 90 lık ise eğer turbosu değiştirilip çiplenir ve gayette güzel olur.. Yok 110 luksa ara modül fazla bile.. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 20 Ekim 2009 Paylaş 20 Ekim 2009 Kısaca şudur, ilkini direk geç en güzeli, bol yakıt püskürtmekten başka bişey değil, 2. si ise bol paran varsa, arabanın tez vakitte hurdaya çıkmasını istiyorsan (tez vakit= ne kadar dayanır kesin veri yok ama motoru yediğinden eminin ve tam yer ondanda eminim) fakat bu sürede turbo gideyim, bastımmı tokat atıyım asfalt ağlasın diyorsan, chip tuning, kısaca budur. En temizi kuvvetli araba alıp rahat etmektir. (Yada kısa süre zevkine varayım diyorsan ve para bolsa, 2. el Subaru imreza 2.0 turbo awd alınır, koltuğa yapışılır, ama bozulunca atıcaksın ve 100 km de basarsan en az 23lt ortalamayla gidersin ona göre ) Yorum bağlantısı
Adem Cengiz 21 Ekim 2009 Paylaş 21 Ekim 2009 http://www.otoclubturkiye.com/forum/almama-Sorunu-t180821.html başlığındaki FOCUS II Benzinli aracın yazın 25 derece üzerindeki sıcak havalarda ilk marşta ve sonraki denemelerde gaz pedalına destek vermeksizin çalışmamasına ilişkin CHIP'li bir çözüm olabilir mi? Araç bunun dışında gayet rahat çalışıyor. Forum üyelerinden Görkem Yagtu Bey'in konuyu ayrıntılı tarifi şu şekilde: benzinden değil sorun tamamen yazılımsal. çoğunuzun bildiği üzere araçta çalışırken hava sıcaklığına göre uygun yanmayı sağlamak adına farklı oranlarda benzin basılıyor. bunun içinde dışarının sıcaklığını ölçüp ne kadar basınçla benzin basılması gerektiğini beyine bildiren bir sistem var. buraya kadar normal olanı. ancak bu sorunlu araçlarda ortaya çıkan problem her sıcaklıkta aynı benzin oranının basılması ki bu oranda oda sıcaklığı ve yumuşak havalar. örneğin bu sorunu yaşayan hiçbir arkadaşımız 15-25 derece arası sıcaklıklarda çalıştırma sorunuyla karşılaşmamışlardır imkansız. çünkü beyin benzini tek bir ayarda basıyor sorun bu bahsettiğim sıcaklıkların altında ve üstünde ortaya çıkıyor. yani aşırı sıcak ve aşırı soğukta pompalanan benzin yetersiz kalıyor ve patlama gerçekleşmediğinden dolayı motor çalışmıyor. tabi marşa basarken eski karburatörlü arabalardaki gibi gaza basarsanız yanma odasına manuel olarak daha fazla benzin pompaladığınız için araba çalışıyor. olay tamamen bundan ibaret. bu bir yorum değil bu olayın teknik açıklaması yani sorunun bu olduğu kesin olarak biliniyor. hem otosan tarafından hem de benim araç yazılımıyla profesyonel olarak uğraşan 2 elektronik mühendisi arkadaşım tarafından böyle olduğu doğrulandı. gelelim sorunu otosanın bilmesine rağmen neden çözemediğine; çünkü otosanın aracın yazılımına müdehale yetkisi yok bu sorunu ford avrupaya yani ispanya daki fabrikaya bildiriyorlar. ancak onlar oranın hava durumunun 4 mevsim bu sıcaklıklarda olmasından dolayı kontrol edip araçta bir sorun bulamıyorlar ve sonra otosana, "araçta sorun yoktur buradaki benzer araçlarda kontrol yapıldı" olarak geri dönüyorlar. tabiki burda asıl problem ne tabiki baştan savma iş yapıp sorunun ne şartlarda oluştuğunu ve ona göre denemeler yapılmasını istemeyen yani derdini anlatmaktan aciz otosan mühendislerinde. Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip 22 Ekim 2009 Paylaş 22 Ekim 2009 O işin yakıt pompası ile falan alakası yok. Boşuna değiştirtmeyin. Bu arada yakıt basıncı benzinli arabada herzaman sabittir. O olayın gerçekleşmesinin nedeni arabaya binen herkesin tabakhaneye yetiştiğini düşünmesi. Drive by wire arabalarda rölanti sensörü olmaz. Dolayısı ile rölantinizi sabit tutabilmek için ECU gaz kelebeğinin açık kalma miktarını ayarlar. Bunu yapmak içinde kontağı her çevirdiğinizde (lambalar yandığında) TPS ten gelen veriyi kontrol eder. Ford'un benzinli araçlarındaki Bosch marka kelebek gövdesi var ve üzerindeki TPS sensörü gerçekten gelişmiş bir tip. TPS ten veri gelene kadar ECU gaz kelebeği pozisyonu tekrar ayarlanmaz. Eğer arabanın motorunu durdururken cutoff ta bıraktıysanız gaz kelebeği yeninden ayarlanana kadar o şekilde kalacağından motora hava gitmez ve arabanızda ilk çalıştırma sorunu yaşarsınız. Çözümü nedir? 1- Arabanızın motorunu durdurmadan önce rölantide kısa bir süre çalıştırıp sonra durdurun. 2- Marşa basmadan önce makul bir süre bekleyin. (lambaların sönmesi gibi mesela) 3- Marşa basarken hafif gaza basın. Bu bir sorunmudur? Hayır değil. Yorum bağlantısı
Kamil Çeliker 1 Kasım 2009 Paylaş 1 Kasım 2009 Selamlar. Uzun zamandır bilgilendirme yapmıyordum. Chiptuning yapılalı yaklaşık 10000 km oldu. Araçta hiçbir sorun yok. Üst limitleri kesinlikle zorlamıyorum. Sadece boş bir alanda amatörce iki defa 0-100 Km denemesi yaptım. Yaklaşık 10-10.5 saniyelik zaman elde ettim. Araç son zamlardan sonra sadece Şehiriçi 0.131 TL/Km mazot harcıyor. Tam olarak 84.87 TL'lik mazotla 648 Km yol aldım. Sadece Shell V-Power kullanıyorum. EGR valfini mekanik olarak iptal ettim. Ancak bu iptalden sonra motor soğuk havada daha geç ısınıyor. EGR'yi kışın açıp, yazın kapatmak mı daha iyi diye düşünmeye başladım. IB5 şanzımanın limitini yabancı bir siteden 185 lb/ft olarak aldım. Bu da yaklaşık 250nm'ye denk gelmektedir ki, chiptuning ile elde ettiğimiz 240nm'lik değer ile IB5 şanzıman tork limitlerinin içinde kalınmaktadır. Daha fazla bilgi isteyen arkadaşlar "http://passionford.com/forum/technical-help-q-and-a/267467-ib5-gearbox-limits.html" adresini ziyaret edebilir. Yorum bağlantısı
Rıdvan Bakkal 1 Kasım 2009 Paylaş 1 Kasım 2009 IB5'in limiti dedğiniz değerlerde olsaydı Ford onu 1.6tdci'de de kullanırdı. Bir de buraya bakın: http://www.fordpowerproducts.com/FordPowerProducts/EORTM.htm Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 1 Kasım 2009 Paylaş 1 Kasım 2009 Selamlar. Uzun zamandır bilgilendirme yapmıyordum. Chiptuning yapılalı yaklaşık 10000 km oldu. Araçta hiçbir sorun yok. Üst limitleri kesinlikle zorlamıyorum. Sadece boş bir alanda amatörce iki defa 0-100 Km denemesi yaptım. Yaklaşık 10-10.5 saniyelik zaman elde ettim. Araç son zamlardan sonra sadece Şehiriçi 0.131 TL/Km mazot harcıyor. Tam olarak 84.87 TL'lik mazotla 648 Km yol aldım. Sadece Shell V-Power kullanıyorum. EGR valfini mekanik olarak iptal ettim. Ancak bu iptalden sonra motor soğuk havada daha geç ısınıyor. EGR'yi kışın açıp, yazın kapatmak mı daha iyi diye düşünmeye başladım. IB5 şanzımanın limitini yabancı bir siteden 185 lb/ft olarak aldım. Bu da yaklaşık 250nm'ye denk gelmektedir ki, chiptuning ile elde ettiğimiz 240nm'lik değer ile IB5 şanzıman tork limitlerinin içinde kalınmaktadır. Daha fazla bilgi isteyen arkadaşlar "http://passionford.com/forum/technical-help-q-and-a/267467-ib5-gearbox-limits.html" adresini ziyaret edebilir. Shell v power okadar iyi değil, en güzel mazot ya shell GTL dizel yada BP nin mazotu. Yorum bağlantısı
Kamil Çeliker 1 Kasım 2009 Paylaş 1 Kasım 2009 IB5'in limiti dedğiniz değerlerde olsaydı Ford onu 1.6tdci'de de kullanırdı.Bir de buraya bakın: http://www.fordpowerproducts.com/FordPowerProducts/EORTM.htm Burada bir gariplik var. Çünkü listede IB5 max tork 158 nm. 50kW'lik standard Fiesta'nın torku ise 160nm. Ford hayatta böyle bir negatif tolerans vermez. Çünkü bu değerlerde normal 50kW'lik motoru bile kullansanız IB5'i dağıtma ihtimali ortaya çıkmaktadır. Ayrıca IB5 Güney Afrika'da satılan Fiesta 1.6 TDCI'da da kullanılmakta olup, bu aracın maksimum torku 204nm dir. Bilgi için ekli dosyayı inceleyebilirsiniz. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Kasım 2009 Paylaş 1 Kasım 2009 Şehiriçinde 4,8lt/100 km gibi bir tüketiminiz mi var? Hem de İstanbul şehiriçinde? Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger 1 Kasım 2009 Paylaş 1 Kasım 2009 Şehiriçinde 4,8lt/100 km gibi bir tüketiminiz mi var? Hem de İstanbul şehiriçinde? Bu değer 2007 Clio 1.5 DCI de de var. Yorum bağlantısı
Kamil Çeliker 1 Kasım 2009 Paylaş 1 Kasım 2009 Şehiriçinde 4,8lt/100 km gibi bir tüketiminiz mi var? Hem de İstanbul şehiriçinde? Evet. Hem de Bostancı-Haramidere arasında seyahat ederek bu rakamlara ulaşıyorum. Sabahları FSM'yi akşamları da Boğaziçi Köprüsü'nü kullanmaktayım. Depoyu doldurduktan yaklaşık 600-650 Km sonra tekrar doldururum. Genellikle de Topkapı Shell veya Bostancı E5'te Vatan Bilgisayar'ın altındaki Shell'den ve mümkünse aynı pompalardan alırım. En son Cuma günü Topkapı'da zamlı fiyattan 648. Km'de 84.87 TL lik V-Power koydum. Ben chiptuning yaptırdıktan sonra üst limitleri zorlamadan ve vitesleri de 1200-2500 devir arası kullanarak bu menzile ulaşabiliyorum. Sonuç olarak chiptuning'in yararını gördüm diyebilirim. Tek sorun olarak EGR valfinin iptalinden dolayı soğuk havada motorun geç ısınmasını söyleyebilirim. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 1 Kasım 2009 Paylaş 1 Kasım 2009 Chip tuningin küçük viteste arabanın hantallığını azaltması yönünde rahat ettiniz sanırım, değilmi? Chipin yakıtı azalttığına inanmıyorum benim arabada şehir içinde 4.8lt yada en fazla 5lt. yakıyor çünki. Yorum bağlantısı
Kamil Çeliker 2 Kasım 2009 Paylaş 2 Kasım 2009 Chip tuningin küçük viteste arabanın hantallığını azaltması yönünde rahat ettiniz sanırım, değilmi? Chipin yakıtı azalttığına inanmıyorum benim arabada şehir içinde 4.8lt yada en fazla 5lt. yakıyor çünki. Size katılıyorum. Chip tuningden sonra arabanın 1000-2000 devir aralığı daha iyi oldu, bu aralıkta bayağı rahat ettim. Normal kullanımda yakıt sarfiyatı değişmedi diyebilirim. Ancak bazen kendi kendimi gaza getirip, pedale basınca yakıt sarfiyatının arttığını görebiliyorum. Ben daha şehiriçinde hiç 5 lt sarfiyata çıkmadım. 100 Km de en fazla 4.8 yaktım. Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip 2 Kasım 2009 Paylaş 2 Kasım 2009 IB5 şanzımanın limitini yabancı bir siteden 185 lb/ft olarak aldım. Bu da yaklaşık 250nm'ye denk gelmektedir ki, chiptuning ile elde ettiğimiz 240nm'lik değer ile IB5 şanzıman tork limitlerinin içinde kalınmaktadır. Daha fazla bilgi isteyen arkadaşlar "http://passionford.com/forum/technical-help-q-and-a/267467-ib5-gearbox-limits.html" adresini ziyaret edebilir. Tutkusu ford olanlar ne yazar ne çizer bilememde, Ford un eğitim dökümanlarında ilk nesil IB5 lerin tork limiti 160 nm (focus+fiesta+escort) ikinci nesil IB5 lerin (mondeo 1.6, fiesta 2.0 st150) ise 180 nm diyorlar. Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip 2 Kasım 2009 Paylaş 2 Kasım 2009 Burada bir gariplik var. Çünkü listede IB5 max tork 158 nm. 50kW'lik standard Fiesta'nın torku ise 160nm. Ford hayatta böyle bir negatif tolerans vermez. Çünkü bu değerlerde normal 50kW'lik motoru bile kullansanız IB5'i dağıtma ihtimali ortaya çıkmaktadır. Ayrıca IB5 Güney Afrika'da satılan Fiesta 1.6 TDCI'da da kullanılmakta olup, bu aracın maksimum torku 204nm dir. Bilgi için ekli dosyayı inceleyebilirsiniz. Yanlış yazmış onu yazan amca.. 90 lık tdci lerde mtx75 var. Yorum bağlantısı
Recommended Posts