Guest Mertol Kip 18 Mart 2010 Paylaş 18 Mart 2010 Ford'un durmayı beceren tek arabası Focus 1 zaten. Gerisi harbi sakat bu konuda. Halt etmişsin sen. MK4 mondeonun nasıl ve ne şartlarda durduğunu bana inanmıyorsan Turgay'a sor.. SC ile fantazi yaparken dananın bir megane ı ile önümüze atladı. Solumda zaten bir başka mal vardı. O süratte makas atamazdım. Atardımda arkadakilere ne olurdu bilemiyorum. Bende frene asıldım. Frene bastığım an ile ayağımı kaldırdığım an arasında sürat göstergemde yaklaşık 180 km/h lık hız farkı vardı ve ben ayağımı kaldırdığımda araba normal hızında ilerliyordu. Neyse yaklaşık 10 km falan sonra polis amcalar GBT için bizi durdurduklarında arabandan duman çıkıyor dedi. Hönk falan oldum. İndim baktım lastiklerin arkasından duman çıkıyordu: Balatalarım fazla ısınmışta. Herhalde bu nasıl bir frenaj yapıldığını anlatmaya yeter Velhasılkelam MK4 mondeonun mok atabilecek bir sürü yeri var ama atılamayacak belkide tek yeri frenleri. Ben o süratte f1 ile frene basmış olsaydım kesin üçüncü sayfada falan çıkardık. Cemal bey, eğer uğraşmak konusunda benim yazdığım yazıyı kastettiyseniz benim sizinle uğraştığım falan yok bundan emin olabilirsiniz. Ne sizin sekörünüzle ne de ilişkili bir sektörde çalışmıyorum. Sizide tanımam etmem. Ben chip yapılmasına karşı falanda değilim. Ama çip yaptım tüketimim düştü kelimesinin fiziksel ve matematiksel hesaplanabilir bir karşılığı yok. Bu gerçeği görmezden gelecek kadar körde değilim. Eğer varsa ispatınız buyrun açıklayın şundan dolayı deyin haklıysanız susarım. Ama ispat bireysel denemeler falan filan değil dayanağı olan hesaplanabilir gerçeklerden oluşsun. Aksi halde kusura bakmayın ama hiçbir şekilde beni ikna edemezsiniz ve her platformda bunun mümkün olamayacağınıda size ispatlarım. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 18 Mart 2010 Paylaş 18 Mart 2010 (düzenlendi) Halt etmişsin sen. MK4 mondeonun nasıl ve ne şartlarda durduğunu bana inanmıyorsan Turgay'a sor.. SC ile fantazi yaparken dananın bir megane ı ile önümüze atladı. Solumda zaten bir başka mal vardı. O süratte makas atamazdım. Atardımda arkadakilere ne olurdu bilemiyorum. Bende frene asıldım. Frene bastığım an ile ayağımı kaldırdığım an arasında sürat göstergemde yaklaşık 180 km/h lık hız farkı vardı ve ben ayağımı kaldırdığımda araba normal hızında ilerliyordu. Neyse yaklaşık 10 km falan sonra polis amcalar GBT için bizi durdurduklarında arabandan duman çıkıyor dedi. Hönk falan oldum. İndim baktım lastiklerin arkasından duman çıkıyordu: Balatalarım fazla ısınmışta. Herhalde bu nasıl bir frenaj yapıldığını anlatmaya yeter Velhasılkelam MK4 mondeonun mok atabilecek bir sürü yeri var ama atılamayacak belkide tek yeri frenleri. Ben o süratte f1 ile frene basmış olsaydım kesin üçüncü sayfada falan çıkardık. Abi seni ve senin mondooyu tenzih ediyorum ya. Seni herhangi bi genelleme içine sokmak büyük ayıp olur. Saygılar. Mk4'ü bilmem(açıkçası hiç aklıma da gelmedi onu yazarken) de Mk3 ün ne dizeli ne benzinlisi duruyor. Mk4 deki eşşşek gibi disklerle durmasa ayıp zaten. Geçmiş olsun bu arada,dur daha megane felan biçeyim deme,TC yapacaz. 18 Mart 2010 tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip 19 Mart 2010 Paylaş 19 Mart 2010 (düzenlendi) Yok daha uğraşmam mondeo ile yeter artık. Eğer çok kaşıntım tutarsa direk 2.0 motora geçer ona ST170 kapağı atıp çakarım turboyu. ps: Bloğu ve kapağı falan aldım zaten. Gerçi ST170 kapağı değil ama önümüzdeki hafta ya kendim yada ofisten bir arkadaşı ingiltereye gönderecem. Oradan ST170 kapağı getirme ihtimalim yüksek. Sonra sıra forged internale gelir 19 Mart 2010 tarihinde Mertol Kip tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Çukur 31 Temmuz 2010 Paylaş 31 Temmuz 2010 Merhabalar arkadaşlar... http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otom...-titanium/detay İlandaki araç sahibinle görüştüm Yazılımı 1.5 ay önce İstanbul Avcılar E 5 yolu üzerinde yaptırdığını söyledi Hafta içi işyerine gittiğinde görüşüp tel no adresini bana gönderecek bi de ben görüşmek isterim. Hiçbir şikayetinin olmadığını gayet memnun olduğunu hatta yakıtının da 5.8 - 5.9 dan 5.1-5.2 ye düştüğünü belirtti. Araca bağlanan cihaz aracın yazılımını kopyalayıp flash belleğe depolayıp yerine araca en uygun yazılımı bulup öneriyormuş. (Bu yeni yazılımı Fordun Almanyadaki merkezinden indiriyormuş) Bi de aklıma şu takıldı: Şu aralar Fordun sitesinde 1.6TDCI 95 PS modeli var. Acaba bu aracın yazılımı mı kullanıldı? İstanbul Avcılara yakın olan arkadaşlar yardımcı olabilir mi hafta içinde? Düşünce ve yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar İyi forumlar... Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 31 Temmuz 2010 Paylaş 31 Temmuz 2010 Merhabalar arkadaşlar...http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otom...-titanium/detay İlandaki araç sahibinle görüştüm Yazılımı 1.5 ay önce İstanbul Avcılar E 5 yolu üzerinde yaptırdığını söyledi Hafta içi işyerine gittiğinde görüşüp tel no adresini bana gönderecek bi de ben görüşmek isterim. Hiçbir şikayetinin olmadığını gayet memnun olduğunu hatta yakıtının da 5.8 - 5.9 dan 5.1-5.2 ye düştüğünü belirtti. Araca bağlanan cihaz aracın yazılımını kopyalayıp flash belleğe depolayıp yerine araca en uygun yazılımı bulup öneriyormuş. (Bu yeni yazılımı Fordun Almanyadaki merkezinden indiriyormuş) Bi de aklıma şu takıldı: Şu aralar Fordun sitesinde 1.6TDCI 95 PS modeli var. Acaba bu aracın yazılımı mı kullanıldı? İstanbul Avcılara yakın olan arkadaşlar yardımcı olabilir mi hafta içinde? Düşünce ve yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar İyi forumlar... Ali bey Aradığınız cevaplar bu başlıkta mevcut.. Yorum bağlantısı
Hüseyin Kırız 25 Ağustos 2010 Paylaş 25 Ağustos 2010 kendi aracıma OBD soketi üzerinden program yapmak icin gerekli donanımı sonunda aldım aracımda alt devirlerdeki o yavaslık gitti artık daha seri bir aracım var izmir de oturan bir forum üyesine test etmesi icin uygulayabiliriz herkese kolay gelsinn Yorum bağlantısı
Ali Çukur 25 Ağustos 2010 Paylaş 25 Ağustos 2010 (düzenlendi) Pratik gibi görünüyor Kullansam mı? Lİnk: http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yede...-29913547/detay 25 Ağustos 2010 tarihinde Ali tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar 25 Ağustos 2010 Paylaş 25 Ağustos 2010 2011 model arabada çok gereksiz olur bence. Yorum bağlantısı
Ali Çukur 25 Ağustos 2010 Paylaş 25 Ağustos 2010 2011 model arabada çok gereksiz olur bence. Bg neyse de tork baya artıyor Değer mi acaba? Geçenlerde 5 kişi binip 1300 rakıma çıktım araç 3. vitesi gördü Biraz daha diri olsa iyi olur Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar 25 Ağustos 2010 Paylaş 25 Ağustos 2010 Valla ben takılı olan bir araç kullanmadım. Çokta merak ediyorum aslında ama insan çekiniyor işte. Rakamsal olarak çok güzel allayıp pullayıp anlatıyorlar ama motorun ne kadar ömrünü yiyor. Yarın memnun kalmayıpta çıkartmak isteyince motorda ne gibi izler bırakacak ? Yorum bağlantısı
Misafir 25 Ağustos 2010 Paylaş 25 Ağustos 2010 tork ciddi fark var deniyor iyi araştırın bence inanması zor gibi geldi bana. Yorum bağlantısı
Ali Çukur 25 Ağustos 2010 Paylaş 25 Ağustos 2010 Valla ben takılı olan bir araç kullanmadım. Çokta merak ediyorum aslında ama insan çekiniyor işte. Rakamsal olarak çok güzel allayıp pullayıp anlatıyorlar ama motorun ne kadar ömrünü yiyor. Yarın memnun kalmayıpta çıkartmak isteyince motorda ne gibi izler bırakacak ? Ben de kullanmadım kullanan birisi görüşlerini paylaşsa iyi olacak. 1-2 hafta sonra memnun kalınmadığı taktirde iade edip ücreti alabiliyormuşuz. Dediğin gibi sonrası da önemli... tork ciddi fark var deniyor iyi araştırın bence inanması zor gibi geldi bana. Bilmiyorum onun için buraya taşıdım tartışalım diye Bu adrese (Talatpaşa cad. No: 26/ B Bahçelievler/ ist.) yakın olan bi arkadaş gidip test edebilir mi acaba? Yorum bağlantısı
Emir Altun 25 Ağustos 2010 Paylaş 25 Ağustos 2010 1.3 COMBO cdti chip takdırdı arkadaşım gayet memnun yokuşlarda etkisinin çok olduğunu söylüyor ve kasanın daha çabuk toparladığını söylüyor. Yorum bağlantısı
Ali Çukur 25 Ağustos 2010 Paylaş 25 Ağustos 2010 1.3 COMBO cdti chip takdırdı arkadaşım gayet memnun yokuşlarda etkisinin çok olduğunu söylüyor ve kasanın daha çabuk toparladığını söylüyor. Peki söylendiği gibi yakıt azalıyor mu acaba? Yorum bağlantısı
Emrah Akdeniz 25 Ağustos 2010 Paylaş 25 Ağustos 2010 Box tunninglere boşuna para vermeyin. IAT sensörüne bağlayacağınız basit bir direnç de aynı işi görmektedir. Sadece karışımı zenginleştiriyor yani daha fazla yakıt tükettiriyor. Chip tunningde ise yazılımla hem yakıtta hem de performansta iyileştirme sağlanabiliyor. Yorum bağlantısı
Emir Altun 25 Ağustos 2010 Paylaş 25 Ağustos 2010 şimdi telefon açtım ve sordum.chip takmadan önce performansın yetmediği için hep gaza köklediği için yakıtın fazla yaktığını söylüyor.şimdi ise alt devirlerde vites değiştirdiğini ve yakkıtta azda olsa tasaruf oldğunu söylüyor.2.viteste zorlanarak çıktığı bir rampayı şimdi eskisi kadar zorlanmadan çıktığını söylüyor. Yorum bağlantısı
Emrah Akdeniz 25 Ağustos 2010 Paylaş 25 Ağustos 2010 Dediğim gibi chip tunning daha avantajlı. Yorum bağlantısı
Ali Çukur 26 Ağustos 2010 Paylaş 26 Ağustos 2010 Dediğim gibi chip tunning daha avantajlı. peki nerede yaptırmalıyım var mı yaptırıp kullanan? Yorum bağlantısı
Onur Demirer 26 Ağustos 2010 Paylaş 26 Ağustos 2010 şimdi telefon açtım ve sordum.chip takmadan önce performansın yetmediği için hep gaza köklediği için yakıtın fazla yaktığını söylüyor.şimdi ise alt devirlerde vites değiştirdiğini ve yakkıtta azda olsa tasaruf oldğunu söylüyor.2.viteste zorlanarak çıktığı bir rampayı şimdi eskisi kadar zorlanmadan çıktığını söylüyor. Bu her chip tuningcinin iddia ettigi bir sey ve forumda da daha once konusuldu, ama bence asli astari yok. Zaten boyle bir durumu bilimsel olarak aciklayabilen biri de cikmadi. Tuningcilerin en onemli dayanagi da buyuk ihtimal yazilim degisiminden sonra kalibrasyonu hatali olan yol bilgisayari verileri. Bir de insanlarda arac "zorlandigi" icin gazi kokleyince cok yaktigi algisi olabilir, ama isin teknigini bilen chip tuningci modern direkt enjeksiyonlu bir aracta boyle bir durumun olmadigini da bilir. Honda motorlarindan ornek vermek gerekirse arac alt devirlerde fakirde calisiyor ve stokiyometrik calisan motorla ayni torku almak icin daha cok gaza basmaniz gerekiyor. Daha cok gaza bastiginizda gaz kelebegi daha cok acildigindan emme safhasinda motora daha az direnc gosteriyor ve gucun daha az bir miktari motor icine hava cekmek icin ayrilmis oluyor. Bu da termal verimliligin artmasi ve yakit tuketiminin dusmesi demek. Forumda "chip tuning" olarak aratirsaniz 22 sayfalik gayet detayli bir tartisma da var. Yorum bağlantısı
Özkan Yenigün 27 Ağustos 2010 Paylaş 27 Ağustos 2010 (düzenlendi) Arabam 120.000 'e Dayadı Km'yi Chip tuning düşünüyorum motora zararı olurmu.İlerleyen Süreçte Masraf çıkarırmı ?? Bilgisi olan veya yaptıran arkadaşlar varmı acaba...Fiyat konusunda fikri olan varmı??? 27 Ağustos 2010 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 27 Ağustos 2010 Paylaş 27 Ağustos 2010 Almanların bir sözü vardır ; Bir şeyin orjinaline göre avantajı var ise, dezavantajı nedir ? Yorum bağlantısı
Mehmet Atan 27 Ağustos 2010 Paylaş 27 Ağustos 2010 Motor 120000'de iken chip tuning tahminimce motorum ömrünü olumsuz etkiler. rektefiye daha mı mantıklı olur acaba? ne dersiniz? birde chip tuning'e türkçe ne diyebiliriz? Yorum bağlantısı
Recommended Posts