İçeriğe Yönlendir

Chip Tuning


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Osman Akkuş
(düzenlendi)

Cevaplar için teşekkür ederim.Şimdi Antalya'da bu işi iyi yapabilecek babayiğit arayacağız artık :)

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Görkem Öçal

En temelinde aracınıza uygulama yaptıracaksanız bunu profesyonel kişilere yaptırmanız aksi durumda aracınızla alakalı sıkıntılara yol açabilir...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

M.Gazihanlada tanıstım mekanını ziyaret ettim, Dyno'su herşeyi anlatmaya yetiyor...

Yorum bağlantısı
Gökhan Meydan

hayırlı aksamlar herkese bu güç artırımı benzinli veya dizel farkeder mi ?

Yorum bağlantısı
Görkem Öçal

Dizel ya da Turbo benzinli araçlarda genel olarak %25 civarında güç artışı elde edilmekte atmosferik araçlarda %7 gibi bir güç artışı elde ediliyor. İşin kısacası aracınızda turbo yoksa bu işlemin size pek bir faydası yok ...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Turbo Benzinli araçlarda daha verimli güç artışı sağlanır.. atmosferik motorlar için % 5 ile 7 arası güç artışı verdiğiniz paraya değmez...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

fabrikasyon hava emiş ve yakıt karışımını biraz daha arttırılıyor abi. İşin temel esprisi bu.

Yorum bağlantısı
Görkem Öçal

Aracın aktarım organlarının sıkıntısız çalışabileceği oranda genelde güç artışı sağlanır. Söyle diyebiliriz bir araca yazılım değiştirilerek %35 te güç artışı sağlanabilir ama bunun sıkıntısız, problemsiz olanı %25 olduğu için araça sorunsuz olan yazılım yüklenir...

Yorum bağlantısı
Görkem Öçal

Hayır üreticilerin bunu yapmamasının sebebi emisyon oranlarını tutturmak için. Chiptuning yapılan araçta gaz salınımı biraz daha fazla olabilmektedir...

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

Boş işler bunlar, takarım süper cırcırımı dayatıma bakarım :p Sohc forever :D

Yorum bağlantısı
Ahmet Küçük

2005 tdci ford focus c-max a chiplemeyi 2009 da yaptırdım.hiç bir sıkıntım olmadı..

memnunum ..

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Bu şekilde yakıt sarfiyatıda artıyor ozaman. 1.6 araça oluyor 1.8 hatta %25 ise 2.0 tdcı olur. Peki bu araç 2.0 modeo ya göre nasıl olur.

Yorum bağlantısı
Görkem Öçal

Aksine yakıt tasarrufu sağlıyor araçlarda %10 a kadar normal kullanımda aracınız daha az yakıt tuketiyor...

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

chip yaptırıp da normal devirde gezinen adam var mıdır ki? :) Gaz salınımı fazla ise tasarruf söz konusu değildir. En büyük örnek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Küçük
(düzenlendi)

eğer sakin kullanırsanız (örnek maraş adıyaman arasını 90 km sabit hızla ortalama yakıt 6,1 den 4,9 a düştü.) olur

ama şehir içinde agresif kullanırsanız 9,7 de olur

(ben kendi aracımdan bahsediyorum-genelleme olmasın)

tarihinde Ahmet Küçük tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
bu chip olayı, beygir gücünü ve torku arttırdığına göre aracın aktarma organlarına zarar vermiyor mu? balata, debriyaj, şanzıman,aks vb.? edit: imla

Tabiki zararlı, Turbo - Baskı - balata - aks ömrü - enjektör ömrü - Ama buna değer ;) Bu işlere ilgisi olan kim 500TL vererek 0-100km hızlanmayı 2sn indirmek istemez ki ?

fabrikasyon hava emiş ve yakıt karışımını biraz daha arttırılıyor abi. İşin temel esprisi bu.

Malesef ki tüm dizel'ler fabrikasyon fakir karışım çıkıyor :(

chiple elde edilebilen bu %25-35 lik ekstra gücü araç üreticiler neden yapmazlar.? marka/model açısından daha al benisi olmazmıydı. örneğin 1,6-109 Ps focus chip sonrası yaklaşık %25 lik ps artışıyla ( ~ 25-35 ps ) ~135-140 ps olması ithalatta vergi yönünden ek bir maliyet mi doğuruyor.?

Abi bende evden işe giderken sürekli koşabilirim ama yürümeyi tercih ediyorum ;)

Boş işler bunlar, takarım süper cırcırımı dayatıma bakarım :p Sohc forever :D

Alttan tek egzantrik :D

Bu şekilde yakıt sarfiyatıda artıyor ozaman. 1.6 araça oluyor 1.8 hatta %25 ise 2.0 tdcı olur. Peki bu araç 2.0 modeo ya göre nasıl olur.

1.6tdci focus 2.0 tdci ile aynı güçte oluyor fakat 1-2-3 viteslerde. 1.6 tdci 4 e alınca tüm haram beygirleri yalan oluyor 2.0 tdci aynen devam ediyor. Hatta 2.0 tdci avans bile verse gelir yakalar sonradan. Malum dizel

chip yaptırıp da normal devirde gezinen adam var mıdır ki? :) Gaz salınımı fazla ise tasarruf söz konusu değildir. En büyük örnek.

Büyük filo firmaları chip yaptırıp acaip bir yakıt tasarrufu sağlıyorlar. Tır lar kamyonlar gördük öle böyle değil tasarrufları.

Şahsen Adanadan Mersine 2.7lt/100km ortalama ile gittim. Toplam 85km yol ;) Chip yaptırıpta yazmak lazım tecrübe edip

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
(düzenlendi)

85 km. çekici üstünde mi gittin Süha' cım :)

Hep diyorum depom 55lt. rezervde kalan ile en fazla 51lt aldım bu zamana kadar. 51LT X GTL 4 TL= 205TL küsüratı ile ediyor.Bahis ortada 1 depo ya bakar, var ise benden daha az yakacağını iddia eden 109ps stok bir araç deniyelim diyorum ama kimse gelmiyor.

Ben bunun sağlamasını forumda 1-2 defa açıkladım neden ve nasıl az yaktığını

Süha'cım, işin kendi mali külfeti 500.TL olması önemli değilmiş. ama 0-100 km/h / 2 sn. hadi deki 5 sn. :i-ih: o arabanın önünü nasıl sabit tutabiliyorsunuz, şaşırmamak elde değil. :unsure2:

yok yok telefon açtı, ben gittim çektim :D

Koyu yaptığım kısmı anlıyamadım abi ? biraz açar mısın ?

yaptırınca da böle oluyor araba :D

tarihinde Mehmet Özyürek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Yazılım ile şehiriçi 5.3lt. Yakarken yazılımsız haliyle 6.0lt. Yakıyorum şuan yazılımsız gezdiğim günlere isyan ediyorum. dumanlıydı ama güzeldi be :)

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

hadi deki 5 sn. o arabanın önünü nasıl sabit tutabiliyorsunuz, şaşırmamak elde değil. :unsure2:

benim arabada chip olmamasına rağmen 1.viteste biraz seri kalkışta arabanın önü şahlanıp sanki sağa-sola kaçacakmış gibi hissediyorum, anlatmak istediğim buydu. tamam o sürati yapabilen ve araçları izliyor ve biliyorum, ama onların dizayn edilişlerinde bizimkilerle farklılık olduğunu düşünmüşümdür hep. chip yapılınca bu tip önden kaymaları engellemek için başkaca modifiyeler yapılmıyor mu? ne bileyim kule gergisi, lastik değişikliği, yay ?

205/50/17 orjinal ölçülerde lastik kullanıyorum. Yazılımdan sonra michelin marka 2010 model lastiklerimi çok patinaja kalıyor diye değiştirdim. Yerine performans lastiği aldım. 4 amortisörümde %80 sertleştirilmiş durumda + önlerde 5cm arkalarda 3cm spor yay kullanıyorum. Şimdiki hedefim Mondeo mk IV ( Focus ST) fren diski + kaliperi + balatası ve fren merkezlerini takmak. Yani elimizden geldiğince aracı yolda tutmaya çalışıyorum lakin sağa sola kaçma gibi bir sorunla karşılaşmadım hiç ;)

Stok 109ps 2011 model 20 bin km deki focus ile benim 2006 model 161 bin km deki yazılımlı ve dumanlı hali

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Kızılkaya

Benim ki de remapli ancak kaç oldu ne bitti hiç bilemiyorum.Anadolu yakasında saglam bildiğiniz dyno varmı ? Bu arada aktarma da (debriyaj seti) de modifiye gerekecek gibi.Remap ten sonra debriyaj zayıf kalıyor da daha cabuk yıpranıyor hissi oluştu.Remap ten sonra 15000 km oldu.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

bak işte kafamın takıldığı husus, anlatmak ve anlamak istediğim buydu... yani tek başına motora chip yaptırmakla iş bitmiyormuş.

"bu arada sistem izin vermiyor, videoları izleyemiyorum."

eee zevklerimiz canımızdan daha değerli değil sonuçta ;) Ben zaten Focus'un frenlerini pek sevmiyorum iyileştirmek şart

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Gökhan Bey Anadolu yakasında önerebileceğim dyno yok.. Avrupa yakasında 2 yerde tam teşekküllu dyno mevcuttur... Akabinde kesinlikle dyno' ya çıktığınız yerde aracı başka yerde Remap yaptırdm demeyin

Alper Abi abartılı olmayacak şekilde bir fark var.. Tam kesin sonucu depoyu doldurarak cıkarabiliriz..( bu fark 1lt.den az veya çok olmuyor)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...