İçeriğe Yönlendir

Chip Tuning


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Süha Demirtaş

Arkadaşlar

Chip sonrası yakıt tüketim değerleriniz yol bilgisayarındaki değerler mi yoksa depoyu doldurup belli bir yol yaptıktan sonra tekrar yakıt alınması sonucu oluşan değerler mi?

en son testimde yol bilgisayarı 9.6lt/100km diyordu pompa ise 9.7lt doldurdu. Değerler birbirlerine çok yakın bizim yazılım işinde. Lakin başka bir yerde yapılan remap ta ECU yanıltılma yaparsa değerler değişir. Örneğin 9.5lt gösteren yol bilgisayarı gerçekte 11.5lt verebilir. Özellikle power boxlar bunu yaptırır.

Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

Bu chip tuning olayında ortaya çıkan değerlerle ilgili ilginç bulduğum nokta, örneğin 1.6 tdci 140 hp ve 320 nm civarı güce erişse de, yani bir 2.0 tdci mondeo gücüne, aslında pratikte tam olarak öyle olamaması, yola çıkınca işlerin değişmesi. Belki ilk 3 viteste 100 km hıza erişinceye kadar birbirlerine yakın seyrediyorlar, ancak o hızdan sonra devreye 4.-5. ve 6. vitesler girdiğinde işin rengi değiliyor ve kağıt üzerinde aynı güce sahip olan mondeo, üstelik focus'fan 200 kg daha ağır olmasına rağmen, chip'li focus'un yanından akıp gidiyor.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Bu chip tuning olayında ortaya çıkan değerlerle ilgili ilginç bulduğum nokta, örneğin 1.6 tdci 140 hp ve 320 nm civarı güce erişse de, yani bir 2.0 tdci mondeo gücüne, aslında pratikte tam olarak öyle olamaması, yola çıkınca işlerin değişmesi. Belki ilk 3 viteste 100 km hıza erişinceye kadar birbirlerine yakın seyrediyorlar, ancak o hızdan sonra devreye 4.-5. ve 6. vitesler girdiğinde işin rengi değiliyor ve kağıt üzerinde aynı güce sahip olan mondeo, üstelik focus'fan 200 kg daha ağır olmasına rağmen, chip'li focus'un yanından akıp gidiyor.

hacim farkı ve vites oranları farkı bunu ortaya çıkartıyor.

Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

hacim farkı ve vites oranları farkı bunu ortaya çıkartıyor.

Evet her ne kadar kağıt üzerinde aynı güce ulaşsalar da daha büyük hacimli motor fark yaratıyor. Şanzıman oranları da bunu destekliyor. O zaman şunu söyleyebiliriz; chip tuning'den mucize beklememek gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Evet her ne kadar kağıt üzerinde aynı güce ulaşsalar da daha büyük hacimli motor fark yaratıyor. Şanzıman oranları da bunu destekliyor. O zaman şunu söyleyebiliriz; chip tuning'den mucize beklememek gerekiyor.

kağıt üzerini iyi değerlendirmek gerekli.

http://www.sdemirtas.com/focusyaz.pdf

şimdi yukarda açılan pdf benim aracımın ilk zamanlardaki fabrika verisi ile yazılımdan sonraki hali. Sonuç olarak biz remap yaparak dyno peak denen değere ulaşıyoruz ve asla fabrika verisi gibi uzun süreli yukarlarda kalan bir tork eğrisi elde edemiyoruz.

1.6tdci 109ps den 136ps güç elde ederken ki torka bakın nasıl değişiyor. 1.6 tdci in tork eğrisini 2.0tdci 136hp stok halindeki ile düşünün birde aralarında çok fark var. Ayrıca vites oranlarıda inanılmaz fark ediyor.

4.vitese aldığımızda biz 1.25 çarpanından 0.92 ye düşüyoruz ve son dişli oranımız 3.42 yani uzun bir vites oysaki 6 ileri şanzımanda 4. vitese alınca halen çarpan sayısı 1 rakamının üzerinde bulunuyor.

Sonuç olarak chip tuning aynı araca göre kıyasla oldukça fazla güç demek. 0-100km de 2 sn hızlanma gerçekten süper bir işlemdir. Daha fazla devir çevirebileceği içinde son sürati arttırma adına da güzel bir şeydir. Şehir dışı standart sürüş ilede ekonomil sağladığı içinde güzel bir şeydir ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
şahin Sucuoğlu

sizin araçları birazcık açmak gerekir.Belliki kurum bağlamış :) benim araçta 4.vites 160 5. vites 195 üzerinde extradan hiç birşey yok. :)

Yorum bağlantısı
Gökhan Kızılkaya

Gökhan Bey Anadolu yakasında önerebileceğim dyno yok.. Avrupa yakasında 2 yerde tam teşekküllu dyno mevcuttur... Akabinde kesinlikle dyno' ya çıktığınız yerde aracı başka yerde Remap yaptırdm demeyin

Alper Abi abartılı olmayacak şekilde bir fark var.. Tam kesin sonucu depoyu doldurarak cıkarabiliriz..( bu fark 1lt.den az veya çok olmuyor)

İyide adam anlayacak motorun remap li olduğunu ve soracak nerde yaptırdın.Ne diyebilirsinki? Maslak tamı dediğiniz dyno lar.Çağlar abinin orda tamponu boyatmaya geldiğimde baktırıvereyim.

Kimileride dyno ya çıkmak zararlı diyorlar.

Remap yaptırdığım yere sorayımmı acaba nerde dyno var diye

Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi
(düzenlendi)

Fabrikaların chip tuning ile sonradan alınabilen alınan ekstra gücü üretim bandında motora yüklememelerine sebep olarak bazı arkadaşlar emisyon norm değerlerini yakalamak amacıyla bu şekilde üretildiği yorumunu yapmışlar. Aracın yüzbinlerce parçasını tek tek tasarlayıp son kullanıcıya sunan fabrika emisyon normlarını tutturamayıp, yani her şeyi yaparken bunu beceremeyip o yüzden güçten kısmayı tercih ediyor şeklinde bir sonuç çıkıyor ortaya. Buna katılamıyorum. Güç, bir aracın en büyük cazibe kaynaklarından biridir.

Fabrikaların araçlara yükledikleri güç, aracın kullanımına ilişkin her türlü ihtimal gözetilerek ortaya konulan ve direkt olarak motordan maksimum verim alırken aynı zamanda maksimum ömür ve dayanıklılılığı sunmayı hedefleyen bir üretim felsefesinin sonucudur. Yani aslında bizler chip tuning ile motordan daha fazla güç almak isterken ömründen çalıyoruz, çünkü ömür ve dayanıklılığa ilişkin tolerans payını ortadan kaldırıyoruz. Stok bir motorun güç/ömür orantısı dahilinde üretildiğini biliyoruz. Bu toleransı az zorlarsanız daha az çalarsınız ömründen, çok zorlarsanız daha çok,, diye düşünüyorum. Ama neticede çalarsınız.

Bir de bir çok chip tuning hizmeti veren işletmenin ağzında,otomobil fabrikalarının aynı motordan farklı yazılımlarla farklı güçler aldığı iddiası var, bu da oldukça popüler bir sav. Focus 1.6 tdci 90 hp 109 hp farkı gibi. Firma motorun her şeyini aynı üretiyor ama pazarlama stratejisi olarak sadece yazılımla güç çeşitlendirmesi yapıp farklı kitlelere satış yapıyormuş-muş-muş vs... En düz mantıkla, o zaman yüksek güçte olan aracın chip tuning uygulaması ile çıktığı değere, aynı motorun düşük güce sahip versiyonunun da çıkabilmesi gerek değil mi ? Peki bunu yapabiliyorlar mı ? Hayır. Zaten asıl önemli nokta, başka markalardan örnek vermeye gerek bile yok, bizim focus 2'lerin farklı güç versiyonları arasında değişken geometrili-sabit geometrili turbo ve intercooler farkları olduğunu da biliyoruz....

Bu duruma göre, bir getiri/götürü hesabı yaparak karar vermek en güzeli chip tuning konusunda...

tarihinde Serhat S&#246nmez tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Fabrikaların chip tuning ile sonradan alınabilen alınan ekstra gücü üretim bandında motora yüklememelerine sebep olarak bazı arkadaşlar emisyon norm değerlerini yakalamak amacıyla bu şekilde üretildiği yorumunu yapmışlar. Aracın yüzbinlerce parçasını tek tek tasarlayıp son kullanıcıya sunan fabrika emisyon normlarını tutturamayıp, yani her şeyi yaparken bunu beceremeyip o yüzden güçten kısmayı tercih ediyor şeklinde bir sonuç çıkıyor ortaya. Buna katılamıyorum. Güç, bir aracın en büyük cazibe kaynaklarından biridir.

Fabrikaların araçlara yükledikleri güç, aracın kullanımına ilişkin her türlü ihtimal gözetilerek ortaya konulan ve direkt olarak motordan maksimum verim alırken aynı zamanda maksimum ömür ve dayanıklılılığı sunmayı hedefleyen bir üretim felsefesinin sonucudur. Yani aslında bizler chip tuning ile motordan daha fazla güç almak isterken ömründen çalıyoruz, çünkü ömür ve dayanıklılığa ilişkin tolerans payını ortadan kaldırıyoruz. Stok bir motorun güç/ömür orantısı dahilinde üretildiğini biliyoruz. Bu toleransı az zorlarsanız daha az çalarsınız ömründen, çok zorlarsanız daha çok,, diye düşünüyorum. Ama neticede çalarsınız.

Bir de bir çok chip tuning hizmeti veren işletmenin ağzında,otomobil fabrikalarının aynı motordan farklı yazılımlarla farklı güçler aldığı iddiası var, bu da oldukça popüler bir sav. Focus 1.6 tdci 90 hp 109 hp farkı gibi. Firma motorun her şeyini aynı üretiyor ama pazarlama stratejisi olarak sadece yazılımla güç çeşitlendirmesi yapıp farklı kitlelere satış yapıyormuş-muş-muş vs... En düz mantıkla, o zaman yüksek güçte olan aracın chip tuning uygulaması ile çıktığı değere, aynı motorun düşük güce sahip versiyonunun da çıkabilmesi gerek değil mi ? Peki bunu yapabiliyorlar mı ? Hayır. Zaten asıl önemli nokta, başka markalardan örnek vermeye gerek bile yok, bizim focus 2'lerin farklı güç versiyonları arasında değişken geometrili-sabit geometrili turbo ve intercooler farkları olduğunu da biliyoruz....

Bu duruma göre, bir getiri/götürü hesabı yaparak karar vermek en güzeli chip tuning konusunda...

Dizel için mi yazdınız fabrika emisyon değelerini yoksa benzinli için mi ?

Dizelden yola çıkarsak biz EGR nin kapanması araç için oldukça faydalı bir işlem, peki fabrika bunu neden koymakta ?

Bizde firma olarak üreticiyiz lakin ürettiğimiz ürünlerin teknik dayanma sıcaklığı 65 derecedir, lakin uzun ömür ve müşteri memnuniyeti açısından 55 derece kitlemekteyiz. Kullanıcı bunu keşfedim açarsa tabiki daha renkli bir görüntü elde eder ama ömrünü azaltacak. Zaten bir ürünü ne kadar çok kullanırsanız o kadar çabuk aşındırırsınız buda fiziğin kanunu.

Yazılım yapmak bizim gibi amatör kullanıcılar için zevk işidir ve bu zevkinde illaki getirisi götürüsü olur. Almanların bir lafı vardır " bir ürünün orjinale göre avantajı var ise peki ya dezavantajı nedir " derler.

bu arada 90ps ile 109ps focusun aralarında turbo + enjektör ve yazılım farkı var illaki. Sadece bunları değiştirerek 109ps almak çokmümkün. Hatta değiştirmeden sadece yazılım ile 90ps focusu 125ps yapmakta mümkün.

Bu duruma göre varmak istediğiniz noktayı net yazarsanız değerlendirelim getiri götürü hesabı yapalım. Neden yaptıralım neden yaptırmayalım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Bir de bir çok chip tuning hizmeti veren işletmenin ağzında,otomobil fabrikalarının aynı motordan farklı yazılımlarla farklı güçler aldığı iddiası var, bu da oldukça popüler bir sav. Focus 1.6 tdci 90 hp 109 hp farkı gibi. Firma motorun her şeyini aynı üretiyor ama pazarlama stratejisi olarak sadece yazılımla güç çeşitlendirmesi yapıp farklı kitlelere satış yapıyormuş-muş-muş vs... En düz mantıkla, o zaman yüksek güçte olan aracın chip tuning uygulaması ile çıktığı değere, aynı motorun düşük güce sahip versiyonunun da çıkabilmesi gerek değil mi ? Peki bunu yapabiliyorlar mı ? Hayır. Zaten asıl önemli nokta, başka markalardan örnek vermeye gerek bile yok, bizim focus 2'lerin farklı güç versiyonları arasında değişken geometrili-sabit geometrili turbo ve intercooler farkları olduğunu da biliyoruz....

Bu duruma göre, bir getiri/götürü hesabı yaparak karar vermek en güzeli chip tuning konusunda...

Buna istinaden bugün gidip Doğuş Grubundan bir araç aldığınızda aynı motordan daha fazla güç almak istediğinizde garantiyi bozmadan üzerine yaklaşık 3000tl verilerek ABT tarafından yazılım yaptırılıyor...

hiç bir şekilde bakım aralıkları değişmiyor, herhangi bir Elektronik veya Mekanik sorunda senin araban yazılımlı ondan olmuş demiyor...

sizin görüşünüzle Wv, Audi, Seat, Porshe neden riske giriyor ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Buna istinaden bugün gidip Doğuş Grubundan bir araç aldığınızda aynı motordan daha fazla güç almak istediğinizde garantiyi bozmadan üzerine yaklaşık 3000tl verilerek ABT tarafından yazılım yaptırılıyor...

hiç bir şekilde bakım aralıkları değişmiyor, herhangi bir Elektronik veya Mekanik sorunda senin araban yazılımlı ondan olmuş demiyor...

sizin görüşünüzle Wv, Audi, Seat, Porshe neden riske giriyor ?

Oriski de belki 3000 lirayla karşılıyordur. :)

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Peki chip tuningten sonra araçta spor hava filtresi kullanılması gerekir mi?

Ayrıca GTL gibi bir yakıt mı kullanılır chipten sonra ?

Yorum bağlantısı
Akif Eren

2008 yılından beri fiestamı chipli kullanıyorum,

1- Aracı çok sıkıştırmıyorum

2- Tam sentetik Castrol edge motor yağı kullanıyorum

3- Yağımı 9.000 den fazla kullanmıyorum.

4- 20.000 km de bir carbon clean işlemi yapıyorum

Egr iptal, Kat iptal + Wesgate bir diş açıldı. Şuana kadar herhangi bir sorun yaşamadım, önemli olan araca çok yüklenmemek 2. ve 3. vites doyumsuz oluyor chip'le.

Bana kızanlar oluyor biliyorum, zararı ileride göreceksin diye ama, tek bildiğim nokta yağ-filtre ve çok sıkıştırmadığım sürece sorun yaşayacağımı sanmıyorum.

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Senin Araba Diesel Yusufcum, Hava Filtresi extra bir kazanç sağlamıyacak sana. yakıt ise sana bağlı chip yaptırdım diye GTL veya Hava Filtresi koyacaksın diye birşey yok...

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

dediklerinize katılıyorum ama 20bin km. carbon clean için çok erken bir süre

Yorum bağlantısı
Akif Eren

dediklerinize katılıyorum ama 20bin km. carbon clean için çok erken bir süre

aracı şehir içinde sürekli dur kalk kullandığım için içim rahat etmiyor yaptırmak durumunda kalıyorum. Tabi yazılımı yapan Gazihan'ında tavsiyesi bu

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Tamamdir. Bende downpipe var onu takip chiplersem sanirim daha fazdali olur motor rahatlar :)

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Arda Bülent Güzel

ankarada bu işleri yapan düzgün bir yer varmı arkadaşlar ankaradaki arkadaşların yardımını bekliyorum

Yorum bağlantısı
Guest Bayram Şen

geçen sene race chip pro satın aldım almanyadan vede 2011 ford fiesta aracıma taktım vede takar takmaz farkettımkı ben bı eşşeğe biniyomuşum bu kadar fark edeceğini bilmiyodum 15 000 bakımına goturdum race chıp ı kenara sıkıstırdım goren eden olmadı bı sıkıntıda cıkmadı. ama tek dıkkat etmenız gereken race chıp alıcaksanız normalını almayın pro sunu satın alın vede ayarlarını cok duzgun yapmanız gerekıyor ben en son ayarını buldum daha ustune cıkınca motor arızalı ısaretı cıkıyo ekranda. 1.3 bg puntoyu cok rahat gecebılıyosunuz chıp yokken arkadasım dacıa sanderoya normalını almıstı vede bı turlu gecemedım sonra sınır olup gıttım bende pro sunu aldım almak ıstersenız tek bı sıkıntısı var bence chıp monte ederken mazot pompasının sokulmesı gerekıyo vede ufacık bı delıkten o soketı takmanız gerekıyo bu ıslemde yaklasık 1 saatı buluyo ama değer bence

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün
(düzenlendi)

Merhaba Arkadaşlar,

Ali Bey'in aşağıdaki konusu, daha önceden internette rastladığım ama tam güvenemediğim RaceChip konusunu tekrar araştırmaya yönelmeme sebep oldu.

http://www.fordclubt...p-artik-218-hp/

Ali Bey'e Focus TDCI'daki uygulamaya dair birkaç soru sordum ve aldığım yanıtlar da beni RaceChip uygulamasının pozitif sonuç verdiğine inandırdı.

Birkaç gündür internette modifikasyon için kullanılan iki metoda dair birçok yazı okudum.Yazıların bir kısmında Chiptuning savunulurken, diğer bir kısmında da ciddi anlamda RaceChip Pro savulunuyordu. Normalde Chiptuning'in box uygulamarından daha güvenli olduğunu düşünüyordum, ancak forumlarda yapılan yorumlara baktığımda RaceChip Pro'dan şikayet edenlere de pek rastlamadım. Böyle olunca da, forumda RaceChip konusunun tartışıldığı bir başlık olmadığı için fikirlerimizi paylaşalım diye bu başlığı açmayı uygun buldum.

Üretici ve uygulamacı firmaların sitelerini incelediğimde anladığım kadarıyla iki yöntemin de kendine has artıları var, tabii yine firmalar rakip yöntemin eksi yönlerini de vurgulamak için ellerinden geleni yapmışlar, aşağıda yazdıklarımda yanlışım varsa lütfen düzeltin.

Chiptuning yöntemi uygulandığında, araç beynine özel olan performans yazılım yüklemesi yapılıyor ve bu yazılım ile motora ait birçok parametre kontrol ediliyor. Motor yeni yazılım sonrasında özel püskürtme, avans ve turbo basıncı değerleri ile çalışıyor ve performans artışı sağlanıyor. Birçok parametre kontrol edildiğinden, performans artışı esnasında tek bir komponent üzerine yüklenme olmadığı için RaceChip tipi uygulamalara göre daha güvenli olduğu iddia ediliyor.Tabii bu yazılımı kendi yükleme şansınız yok ama daha sonra bu işten vazgeçtiğinizde yüklemeyi yaptırdığınız yere gidip tekrar orjinal yazılımınıza dönebiliyorsunuz. Fakat bu yöntemde güç parametreleri sabit ve kullanıcı tarafından değiştirilme imkanı yok. Bu uygulamayı Focus TDCI'da yaptırmak isterseniz, ödemeniz gereken tutar ortalama 500 TL civarında oluyor. Farklı firmalarda daha uygun fiyatlar olabilir, ben Megachips firmasındaki uygulama fiyatının bu şekilde olduğunu okudum.

Racechip uygulamasına gelirsek, bu cihazın iki versiyonu var. Biri normal diğeri ise Pro adı altında satılıyor.Bu uygulamada Box kablosu Rail hattındaki sokete takılıyor. Bazı araçlarda bu soket kolay ulaşılabilir bölgede olduğu için kullanıcı montajı kendisi rahatlıkla yapabiliyor. Soket ulaşılması zor bir noktada ise montaj konusunda bir uzmandan yardım almak gerekebilir. (Cihazı TR'den aldıysanız montaj ücretsiz bildiğim kadarıyla, eğer yurtdışından aldıysanız 20 TL diye biliyorum.) Anladığım kadarıyla Racechip çalıştığında ECU'yu yanıltıp enjektördeki basıncı arttırarak daha fazla yakıt ile performans artışı sağlıyor. Avantajlara gelirsek, ilk avantajı ayarlı olması diyebiliriz. Kullanıcı Racechip üzerindeki ayar noktalarından kendi isteğine göre performans ayarlaması yapabiliyor. Diğer bir avantajı sökülmesinin kolay olması. Kendiniz taktıysanız kendiniz sökebilirsiniz. Üçüncü bir avantaj ise araçtan araca taşınabilir olması sanırım, aynı zamanda ikinci el olarak satılabilir.

Dezavantaj konusunda partikül filtresinin tıkanma ihtimali (üretici böyle birşey olmaz diyor) ve enjektörlerle ilgili problem yaşama konusu ön plana çıkıyor. Tabii cihazın bozulma ihtimali ve 2 sene garantisinin sonrasında bozulması sonrasında verdiğiniz paranın boşa gitme ihtimali de var, ama en azından monte edildiği yerde dış etkilerden korunması için firma mümkün olduğunca önlem almış görünüyor. Yine Ford Focus TDCI'ı baz alırsak ve Türkiye fiyatlarına gelirsek, normal versiyon 179€ ve Pro versiyonu 329€. Tabii bunlar nakit fiyatlar, taksit isterseniz vade farkı oluyor. Aynı ürünü Almanya'dan alırsanız, normal versiyon 129€ ve Pro versiyon 229€ oluyor.

Sonuç olarak RaceChip Pro bana cazip gibi geldi, EGR iptali ve periyodik bakım sonrası bu cihazı aracıma taktırmak istiyorum ama tabii ki öncesinde sizlere de danışmak istedim.

Aracımı limitlerde kullanmam, aşırı zorlamam ama istediğim anda o güç ulaşılabilir olsun istiyorum. Bu durumda,

- Racechip uygulaması sonrasında uzun vadede sorunlar yaşanır mı ?

- Chiptuning, Racechip'e göre daha mı üstündür ? Yani performans için gerçekten tüm parametrelerle oynamak mı gerekir yoksa enjektör bölgesi yeterli olur mu ?

- Sonuçta fazla güç için bir bedel ödemek gerekiyor, ancak bu bedel Racechip kullanıldığında sadece malzemelerin ömrünün kısalması mı olur, yoksa ciddi teknik sorunlarla karşılaşma ihtimalim olur mu ?

- Aramızda Racechip kullanan başka üyemiz var mı ? Deneyimlerini bizlerle paylaşırlarsa bizler için aydınlatıcı olacaktır.

tarihinde Mustafa Yenigün tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Ben hala yazılım diyorum.

Diğerinin ayarı dengesi ayarlanması daha zor.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Enis Sever

Volvo s60 1.6 dizel otomatik almak isteyipte hantal olduğunu düşünenler için forumdonanımhaber bu araçlara chip tuning yapılabildiğini öğrendim. Powershift 450 nm torka dayanıklıymış. Bir de sprint booster ekleyin tadından yenmez neredeyse D3'ün standart haline kafa tutacak üstelik az vergi ödeyerek ve ucuza alarak

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

s60 alacağım ve 1,6 alacağım he? :) Güldürürüm kendime :) 1.6 s40 için ideal, s60 için 2.0 lazım...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...