İçeriğe Yönlendir

Chip Tuning


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

İ.Göksel Yaman
(düzenlendi)

. Bunu çözmek için bir çok tuning firması platin (ya da başka bir malzemeydi, emin olamadım) kaplama baskı balatalar satıyorlar. Oldukça pahalı çünkü küçük bir diskin dayanıklı olması ancak pahalı malzeme ile mümkün ancak ondan sonra istediğiniz torku elde edebilirsiniz. 

Bronz balata Can ;) Kullanıma, güce göre balata yapıyor.. 3 yaprak bronz ile yumuşak konforlu bir sürüş sunar. 6 yaprak bronz koyulduğunda yarış tipi olup sert debriyaj halini alıp, kalkışlarda titreme yapar.

Stock baskı balatalar yaklaşık %40 kaçırma ile yürür. Bronz balata ile bu rakam %15'e kadar düşüyor..

tarihinde İ.G&#246ksel Yaman tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Arkadaşlar merhaba,

 

Herşeyden önce belirtmek istiyorum, Satmak veya başka birşey için konu açmadım. Bu ürün nasıldır? Motora zarar verir mi? Hep beraber konuşmak/yorumlamak istediğimden açıyorum konuyu. Zaten modifiye'den anlayan arkadaşlarım gerekli şeyleri söyleyeceklerdir. 

 

Dün arabayı yıkatırken biri yanıma geldi (müşteri) araban kaç bg dedi. 110 dedim. 140 olsun istemezmisin dedi, Chıp olayına sıcak bakmadığımı söyledim ve anlatmaya başladı.

 

Bir kutu gösterdi, dedi ki bunun Chıp'le, yazılımla hiç bir alakası yok. Sadece Dizel arabalar için olduğunu montajının ise gayet basit olduğunu (1 dk gibi) ama Ford'larda 20-25dk gibi zaman alacağını söyledi. 

 

2 tane kutu var. Bir tanesi dijital bir tanesi normal. Dijital olanın %40, normal kutunun da %30 güç artırdığını söyledi. Fiyatlarını sorduğumda Normali 450, Dijitalini 600 TL'den satıyormuş.

 

Aşağıda resimlerini paylaşacağım kutuyu italyadan getirttiğini, Türkiyede sadece kendisinin sattığını ve 3 aydır bu işi yaptığını ve şuana kadar 70 civarında satış yaptığını söyledi. 

 

Bağlantısının Direk hava akış metresine kabloyu bağlayıp kutuyu da uygun bir yere yerleştirmek olduğunu, montaja dair başka da birşey olmadığını belirtti. 

 

Hatta örnek olarak hazırda bulunan SuperB'e 1 dk içinde montajını yaptı (Resim aşağıda) Sahibiyle beraber bir tur attılar, gerçekten farkettiğini söyledi.  :unsure2:

 

Şunu itiraf etmeliyim, Adam hakkaten dersine iyi çalışmış ve kitabın ortasından konuşuyor. Özetle iyi satıcı. Ama ben orjinallikten yana olduğum için pek sıcak bakmadım ve böyle şeylerin elbet birgün bir yerden patlak vereceğini düşünüyorum.  :blush:

 

Sizin yorumlarınız nelerdir? 

 

Box'lar ve kablosu. Soldaki Digitaj olan. 

 

 

 

SuperB'e montajı.

 

 

 

 

 

Bu da buroşürü,

 

 

 

 

 

box takacak isen referans vereyim racechip pro2 kullan derim. DPF li dpf siz fark etmez duman garantili o derece yani :D

 

işin özü referansı olan bir yazılımcıya iş yaptırmak kişisel kullanım tarzımıza göre yazılım yaptırmak en garantisi derim. Bu araç vw grubu ise REVO ilk tercihim olur. Hazır bir programdır ama bana göre en mantılı çerçevede hazırlanmışıdır ;)

 

 Bunun yanı sıra arcına bu uygulamayı yaptıracak kişilerin aktarma organlarının hızlı bir şekilde ömürlerini azaltacağınıda hiç bir zaman unutmaması gerekli. Bazı limitler var örneğin 109hp focusun turbosu 150hp liktir, bu cont. değeridir anlık olarak %10 oranında fazlada güç alınabilinir ama ne kadar süre bu devran bu kadar devam eder işte bu gibi durumlarda tecrübe devreye girer.

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Chip, yazılım yada remap hepsi aynı olay isimleri farklı sadece. Dünyada ve forumda en çok kullanılan motorlardan bir tanesi bizim 1560 cc ' lik 109 yada yenilenmiş hali ile 115 hp'lik dizel motor.

1 - Bu motoru rutin bakımlarını servislerde fazla incelemeden yaptıran NORMAL bir kullanıcı elinde, % 50 şehirler arası olmak kaydı ile 400,000 km civarında ciddi bir sorun çıkarmadan yol gidebilir. Bu kişi aracın yazılımı ile oynarsa bu motor aynı kişi elinde 300- 350,000 km yol çok rahat gidebilir.

2- Bu motor rutin bakımlarını en iyi yağ ve parçalar ile işinin ehli kişilere zamanının da ve aksatmadan yaptıran İYİ bir kullanıcı elinde %75 şehirlerarası olmak kaydı ile 600,000 km hatta üzeri sorun çıkarmadan yol gidebilir. Bu kişi yazılım ile oynarsa bence bu km.de çok fazla bir değişiklik olmaz.

3 - Bu motor garantisi bittikten sonra keyfe keder parçalar ile zamanından sonraları bakıma girerse ve KÖTÜ kullanıcı yada kullanıcılar (arkadaş, aile fertleri, şirket çalışanları vs.vs) 200,000 km'yi ancak geçer yada geçemez. Böyle bir araca kesinlikle yazılım yapılmamalı çünkü 100,000 km.yi bile görmeye ömrü yetmeyebilir. Piyasada satılan 2.ci el dizellerin % 75 i bence bu durumda...

Daha öncede belirtmiştim yine yazayım belki okumayan olmuştur. Yazılım yaptırmayı düşünen kişi aracın üst sınırlarını kesinlikle düşünmemeli yada düşünen kişinin cebinde her zaman kara gün için parası olmalı. Bu motor yazılım ile 330 Nm tork ile 150 hp leri görüyor görmesine de bu kadar çok risk almaya değermi? 300 nm tork ile 130-135 olsun ama aynı şekilde az risk ile çok daha keyifli bir halde kullanılsa olmaz mı?

Unutmayın Yazılım attırmak riskli bir iştir. Eğer iyi bir sürücü değilseniz (iyi olmadığını kimse kabul etmez ya :) ), fazla yaktı diye şikayet edecekseniz ( ki kimse az yakıyor derse inanmayın fazla yakıyor ama yol bilgisayarı eskisinden az gösteriyor) ve yazılımdan sonra çıkacak sorunlar için bütçeniz yoksa kesinlikle bu işi düşünmeyin.

Ben sadece motor ile ilgili sakıncaları belirtmeye çalıştım. Yukarda Süha aktarma organlarından bahsetmiş. Ona ilaveten fren ve lastik yıpranması aslında bırakın yıpranmayı o güce göre tadilat yapılmalı. Neyse fazla uzatmayayım dediğim gibi bu çorba daha çok su kaldırır.

İyi geceler herkese...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Bugün sefaköy de Polo GTİ gördüm arkasında Ecufast yazıyordu afilli bi şekilde, en az 210 ps olmuştur heralde :) sesi de çok güzeldi, 5 kapı ve ledli bi-xenon vardı. Vay be dedirtiyor valla.

Tercih meselesi , bu firma hakkında yorum yapmak istemiyorum :) şu 3.16i sende olacaktı ki off diyorum. Gt1548 200hp lik turbo ki sendeki gt1549 ;)

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

amortisör tuning daha candır...

1) standart anortisör+ 3.5cm yay

2) standart amortisör + 5cm yay

3) %50-60 sertleştirilmiş amortisör + 5cm yay

4) %50-60 sertleştirilmiş amortisör + standart yay

Lastik değerleri yukardaki tabloya göre

1- 205-50-17

2- 205-50-17 ve 225-40-18

3- 225-40-18

4- 235-40-17 ve 205-55-16

Ebatlatlarında yukardaki kombinasyonda lastik seçimlerim oldu en iyi yol tutuş 18" de hem yol tutuş hemde konfor 235/45/17 de, konfor 16" de oluyordu. Bunların hepsi bir yana 18" ebadı ile koni sarı amortisörlerim olsa idi hem konfor hemde ultra performanslı bir yol tutuşum olacaktı. Birde konin üzerine büyütülmüş disklerim ile harikalar yapacaktım :)

İşin özü standart yay + koni + fren tertibatının Büyütülmesi modifiye adına, spor yay takılması görünüm ve tarz meselesi adına gerekli mutlaka ;)

Hiç ESP den bahsetmedik farkındaysanız;)

Ama biz ne yapıyoruz standart aracımıza yazılın değişimi ile %30 güç artırımı %20 de en az performans arttırımı sağlıyoruz genel olarak.

İşin özü Fatih abinin de dediği gibi aracını ve araç kullanmasını bilen adama yazılımın pek bir zararı yok denebilir ;)

Yorum bağlantısı
Birkan Uçar

Merhaba ,2012 fiesta 1.4 tdci 68 HP aracım var sitede de yeniyim.

 

Bu kasaya yazılım yaptıran var mı acaba?

1 saattir sitede dolaşıyorum tam net bilgi göremedim.

 

Yazılım sonrası DYNO verileri - HP - TORQ -  0_100 yakıt sarfiyatı ne oluyor nerede yapılır İstanbul'da?

Kısaca araç gerektiğinde hızlansın, sair zamanlarda normal devirlerde normal davranmasını istiyorum.

Herkese saygılar.

Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık

Chip tunning'e göre bir kaç avantajı var.

 

Nitrodata Chip Tunning Box'ın Türkiye Distribütörünü aradım.

1,6 Benzinl, focusa olacağını söylediler.

Enjektöre giden sokete takılıyormuş galiba.(Emin değilim)

 

Bu konuda bilgisi olanlar paylaşımları yaparlarsa bir çok kişiyi sevindireceklerdir.

 

Acaba %10 HP artış alabilir miyim? Çünkü uzun yolda gerçekten lazım oluyor. 

Burada yurt dışı linki var ama ben muhtemelen yutiçinden alacağım.

 

Yanılmıyorsam  benzinli olanlar için.Ama Ford listede yok.

 

 

 

 

 

 

$(KGrHqZHJC!FG8nVzTiFBR42N4qc7g~~60_12.J

 

 

 

 

 

 

 

Bu da Dizel olanlar için.

 

 

 

$T2eC16hHJGEFFmtgllTSBR42bfUsl!~~60_12.J

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Chip e karşı tek avantajı kolay takılması, yaptığı sadece şaşırtmaca, enjektör basıncını arttırıyor o kadar, sonuç= kısalan motor ömrü-çok yakıt harcama

 

Chip in avantajı ise sadece daha komplike olması, sonuç= kısalan motor ömrü (box a göre aza daha uzun dayanır)-çok yakma

 

Bu tür uygulamalar sadece motor ve aktarma organlarından feragat edip uzun vade aynı arabayı kullanmayacaklar için ekstra güç almaktır o kadar, kullanacaksanız seçimi buna göre yapın.

 

Ben en az 10 sene sıfır arıza ile kullanmayı planlıyorum, bu sebeble özelliklede box işine girmiyorum.

Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık

Konunuzu birleştirdim.

Hocam Nitrodata Box başlığı adında yeni bir konu olsa daha güzel olmaz mı?

Çünkü, chip tunning'e taşımışsınız. Ama ikisi de farklı konular.

TEŞEKKÜRLER.....

Araç benzinli ise açık hava kiti yada kutu içi filtre takın bence , aynı gücü alırsınız 10hp için bu kadar para verilmez...

Yanlışım varsa düzeltin ama açık hava filtresi 10 HP yükseltmez diye biliyorum.

10 HP için Nitro Data Box'ın fiyatı (yurt dışından 160TL) çok değil gibi.Benzinli bir araç için %10 güç artışı hiç de az değil bence.

TEŞEKKÜRLER......

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hocam Nitrodata Box başlığı adında yeni bir konu olsa daha güzel olmaz mı?

Çünkü, chip tunning'e taşımışsınız. Ama ikisi de farklı konular.

TEŞEKKÜRLER.....

Yanlışım varsa düzeltin ama açık hava filtresi 10 HP yükseltmez diye biliyorum.

10 HP için Nitro Data Box'ın fiyatı (yurt dışından 160TL) çok değil gibi.Benzinli bir araç için %10 güç artışı hiç de az değil bence.

TEŞEKKÜRLER......

 

Bu konuda her ikisini de konuşuyoruz ;)

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Chip e karşı tek avantajı kolay takılması, yaptığı sadece şaşırtmaca, enjektör basıncını arttırıyor o kadar, sonuç= kısalan motor ömrü-çok yakıt harcama

 

Chip in avantajı ise sadece daha komplike olması, sonuç= kısalan motor ömrü (box a göre aza daha uzun dayanır)-çok yakma

 

Bu tür uygulamalar sadece motor ve aktarma organlarından feragat edip uzun vade aynı arabayı kullanmayacaklar için ekstra güç almaktır o kadar, kullanacaksanız seçimi buna göre yapın.

 

Ben en az 10 sene sıfır arıza ile kullanmayı planlıyorum, bu sebeble özelliklede box işine girmiyorum.

Her 3 ü de yanlış bilgi ;) kusurabakma ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık

Chip tuning dedimi dizel yani turbolu araçlar için genelde akla geliyor, zaten turbolu benzinli henüz çok az.

bizim klasik benzinli hemde tüplü araçlarımıza da olur mu bu tuning?

yapan var mı? fiyat ?

sağolun.

Araştırmalardan sonra chip tunning'de karar kıldım.

Bugün yaptırdım.Üstüne de Otomatik LPG kalibrasyonu yaptım.LPG map eskisine göre biraz yüksek çıktı. Çok az da olsun fark var.

4. Viteste kısa mesafede 6000 deviri gördüm 5. vitesi deneyemedim.

Klimayı açınca eskisi gibi hantalaşma olmuyor.

Sonuç olarak değer mi?

%10 da olsa değer.

Turbolu bir araba alırsam hiç düşünmeden yaptırırım.

 

Bir de bence,Chip tunning yakıt sarfiyatını hem düşürür hem de artırır.

Şehir içi artıracağı kesin diyebilirim.Ama uzun yolda abartmadan kullanılırsa düşer kanaatindeyim.

2.0 arabanın 1.6 ya göre şehir içinde fazla,uzun yolda az yakması gibi.

TEŞEKKÜRLER....

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Her 3 ü de yanlış bilgi ;) kusurabakma ;)

Uzman sürücü değilsen doğru bilgi diyeyim bari   :rolleyes:

 

Chip vs. yakıt düşürür olayı imkansız, ek güç= sarfiyat

 

planlanan kapasite dışına çıkmak demek ömürden yemek demektir (limitleri bilmediğimiz için), ikna edebilmen için mesela benim 1.4 tdci motorun maksimum kaç hp ye kadar çıkabileceğini ve zarar görmeyecek gücün kaç olduğunu gösterir dayanım raporu göstermen lazım, aktarma organları vs. de buna dahil, varmı kanıtın, varsa ok. yoksa üzgünüm ben haklıyım, chip vs= ömür törpüsü, ama ne kadar dayanır onuda bilemeyiz, uzmansan belki dayanır, değilsen 1 günde de dağıtırsın. :)

 

Bu tür uygulamaları ancak arabayı uzun yıllar kullanmayacaksam yapardım, aksi durum için tıpki CC deki gibi kanıt isterim.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
(düzenlendi)

valla kimseyi ikna etme durumunda değilim ama bu işi yaptırmadan nelerin değiştini bilmeyenlere karşı direk tepkiliyim. ;)

 

 Şu çok yakma olayını artık aşalım, turbo dizel cr de geri dönüş denen bir sistem var bunun basıncının ne işe yaradığını biliyormusun mesela ? Yorum yapılabilinir ama yargısız infaz günahtır ;) Her zaman yazarım chip tuning ile güç artışı yapmak turbo ömründen dış aksa kadar zararı olabilir bununda açıklaması toleransın azalması. Fakat yok bu artıyor şu azalıyor fazla yakıyor hikayeden öte bir şey değil.

 

 

 

Chip e karşı tek avantajı kolay takılması, yaptığı sadece şaşırtmaca, enjektör basıncını arttırıyor o kadar, sonuç= kısalan motor ömrü-çok yakıt harcama

 

motordan kasıt ? 

 

Chip in avantajı ise sadece daha komplike olması, sonuç= kısalan motor ömrü (box a göre aza daha uzun dayanır)-çok yakma

 

neye göre daha fazla dayanıyor kanıt var mı ? Neden fazla yakar ?

 

Bu tür uygulamalar sadece motor ve aktarma organlarından feragat edip uzun vade aynı arabayı kullanmayacaklar için ekstra güç almaktır o kadar, kullanacaksanız seçimi buna göre yapın.

 

 

Ben en az 10 sene sıfır arıza ile kullanmayı planlıyorum, bu sebeble özelliklede box işine girmiyorum.

 

10 sene arıza yapmayacağının kanıtı mı var ?

 

 

şimdi yukarda işaretledim nelerin yanlış olduğunu ve açıklama istediklerim oldu hadi konuşalım ;)

tarihinde Süha Demirtaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

valla kimseyi ikna etme durumunda değilim ama bu işi yaptırmadan nelerin değiştini bilmeyenlere karşı direk tepkiliyim. ;)

 

 Şu çok yakma olayını artık aşalım, turbo dizel cr de geri dönüş denen bir sistem var bunun basıncının ne işe yaradığını biliyormusun mesela ? Yorum yapılabilinir ama yargısız infaz günahtır ;) Her zaman yazarım chip tuning ile güç artışı yapmak turbo ömründen dış aksa kadar zararı olabilir bununda açıklaması toleransın azalması. Fakat yok bu artıyor şu azalıyor fazla yakıyor hikayeden öte bir şey değil.

 

 

 

 

 

şimdi yukarda işaretledim nelerin yanlış olduğunu ve açıklama istediklerim oldu hadi konuşalım ;)

Süha bence kimseye tepki gösterme çünkü bir motorun ne kadar değiştiğini bilmediklerinden anlatamazsın. Çok yakma olayını düşünen zaten böyle bir uygulamaya girmez ve muhabbette etmez. İnan ki benim hala kafam basmıyor remap yapıldıktan sonra bu araba nasıl böyle gidiyor diye. tam 9 k oldu hala anlamış değilim ama iyi ki de yaptırmışım :) Boşuna bu konuda nefesini tüketme... Yaptıran yaptırır yaptırmayanda konuşur durur :D Sizler sağol un beni 65,000 tl'ye Golf7 almaktan kurtardınız...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kullanmayı bilince ve motor devri de otomatik şanzıman ile hiç değilse yanlış çevrilmeyince risk azalır. 9 km işi bilmeyen kullansın sonra bir bak :seytan:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

valla kimseyi ikna etme durumunda değilim ama bu işi yaptırmadan nelerin değiştini bilmeyenlere karşı direk tepkiliyim. ;)

 

 Şu çok yakma olayını artık aşalım, turbo dizel cr de geri dönüş denen bir sistem var bunun basıncının ne işe yaradığını biliyormusun mesela ? Yorum yapılabilinir ama yargısız infaz günahtır ;) Her zaman yazarım chip tuning ile güç artışı yapmak turbo ömründen dış aksa kadar zararı olabilir bununda açıklaması toleransın azalması. Fakat yok bu artıyor şu azalıyor fazla yakıyor hikayeden öte bir şey değil.

 

 

 

 

 

şimdi yukarda işaretledim nelerin yanlış olduğunu ve açıklama istediklerim oldu hadi konuşalım ;)

çok yakmıyomu peki, box ne yapıyor sadece basıncı yanlış göstermiyormu?

 

"valla kimseyi ikna etme durumunda değilim ama bu işi yaptırmadan nelerin değiştini bilmeyenlere karşı direk tepkiliyim.  ;)"

Şimdi gelelim konuya, olay beni ikna etmek değilki, tabiki chip yapınca neler olduğunu biliyorum, yani anlatmak istediğim bu değil, arabanın ne denli güçlendiğini ben bilmiyormuyum sanki yani bu konuda seninle aynı durumdayız, konu bu değil ama.

 

"Her zaman yazarım chip tuning ile güç artışı yapmak turbo ömründen dış aksa kadar zararı olabilir bununda açıklaması toleransın azalması."

Bende aynı şeyi diyorum zaten :)

 

Şimdi gelelim yukarıya:

"kısalan motor ömrü-çok yakıt harcama

 

motordan kasıt ? 

cevap: 

zaten sen söylemişsin

"Her zaman yazarım chip tuning ile güç artışı yapmak turbo ömründen dış aksa kadar zararı olabilir bununda açıklaması toleransın azalması"

 

Çok yakar= normal kullanırsan yine aynı yakar diyelim, çünki altına inemezsin, sen daha az yaktığını ölçtüysen inanırım, ben ölçmedim ama düşüncem şu, ekstra güç geliyorsa bir kaynak olmalı, öyle değilmi, yoksa nedir? Ayrıca Box yerine ksinlikle Chip derim, çünki daha komplike ve bağlı tüm bileşenler yeni duruma göre kalibre edildiğinden box a göre daha sağlıklı sonuç alırız diye düşünüyorum, yinede ömürden yemesi box a göre daha az olsada yer, aksini kanıt için bana aracın toleransları nedir bunu göstermen lazım, veri yoksa doğa kanunu konuşur, yani bağlı her aksamın ömrü kısalır, bilmeyen kullanırsa korkunç şekilde kısalır buda ayrı konu.

 

 

Sonuç: zaten aynı şeyleri söylemişiz, boşa tartışmayalım.

 

Tek soracağım şu, çok yada az yakması hakkında ne diyorsun?

 

 

Motorun 10 sene arıza yapıp yapmayacağını bilemem, ama şunun ışığında " Her zaman yazarım chip tuning ile güç artışı yapmak turbo ömründen dış aksa kadar zararı olabilir bununda açıklaması toleransın azalması." normal duruma göre riskin artacağını sende bende zaten söylüyoruz, yanlışmıyım.

Süha bence kimseye tepki gösterme çünkü bir motorun ne kadar değiştiğini bilmediklerinden anlatamazsın. Çok yakma olayını düşünen zaten böyle bir uygulamaya girmez ve muhabbette etmez. İnan ki benim hala kafam basmıyor remap yapıldıktan sonra bu araba nasıl böyle gidiyor diye. tam 9 k oldu hala anlamış değilim ama iyi ki de yaptırmışım :) Boşuna bu konuda nefesini tüketme... Yaptıran yaptırır yaptırmayanda konuşur durur :D Sizler sağol un beni 65,000 tl'ye Golf7 almaktan kurtardınız...

Pardon, olayı anlamamışsınız kusura bakmayın " bence kimseye tepki gösterme çünkü bir motorun ne kadar değiştiğini bilmediklerinden anlatamazsın. " ben başka şeyi anlatıyorum, chip işe yaramaz, araba gitmez boşa para harcamayın vs. demişmiyim? dediklerimi ve Süha ya yazdıklarımı birkere daha okuyun, anlatmak istediğim başkaaa siz başka şey anlatıyorsunuz, tekrardan kusura bakmayın diyorum. 

 

Konuşur durur, pek hoş olmadı sanırım!

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

64.sayfada 1262 no lu iletide ben düşüncelerimi gayet açık yazdım zaten. Üsteki yazıyı da polemik olsun diye yazmamıştım. Niye şahsi olarak alındığınızı da anlamış değilim.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

64.sayfada 1262 no lu iletide ben düşüncelerimi gayet açık yazdım zaten. Üsteki yazıyı da polemik olsun diye yazmamıştım. Niye şahsi olarak alındığınızı da anlamış değilim.

Orada ne yazdığınızı tahmin edebiliyorum, konu o değil, ben Süha ile yazışırken siz direk alta cevap yazmışsınız, üstelik Süha nın alıntısı direk bana cevaben yazılmış, yani beni kast etmişsiniz, yanlışmı anladım? 

 

Neyin ne olduğunu ben zaten biliyorum, bu sebele " konuşur durur" sözünüz hoşuma gitmedi, boş konuşuyor, geç... anlamı çıkardığımdan rahatsız oldum o kadar, aksini söylüyorsanız eyvallah, yoksa elbette alınırımda, üstümede alırım.

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Off bu konu hala konusuluyor mu bu forumda yav.

Yaptirmadigim gunlere isyankarim.. Ceske aldigim gun yaptirsaydim arabayi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Elöver

cupra al...

Her canli bir gun ölümü tadacaktir, her cupra da bir gun sanzimanla motoru eline alacaktir :D

Pardon 2011 modelleri ozellikle :p

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...