İçeriğe Yönlendir

Chip Tuning


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Çağlar Bayur

Her canli bir gun ölümü tadacaktir, her cupra da bir gun sanzimanla motoru eline alacaktir :D

Pardon 2011 modelleri ozellikle :p

doğuş satıcısı anlatma özürlü ise, servis te fırsatçılık peşinde ise, nazik distribütör de iyi niyetli ise efsane doğar

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

çok yakmıyomu peki, box ne yapıyor sadece basıncı yanlış göstermiyormu?

 

ekonomi yaptığın zaman az yakar, gazladığın zaman fazla yakar mantığındayız. Box 'ın ne yaptığı hakkında ufak bir tiyo yazdım yok öle direk sonuca odaklanmak :D

 

"valla kimseyi ikna etme durumunda değilim ama bu işi yaptırmadan nelerin değiştini bilmeyenlere karşı direk tepkiliyim.  ;)"

Şimdi gelelim konuya, olay beni ikna etmek değilki, tabiki chip yapınca neler olduğunu biliyorum, yani anlatmak istediğim bu değil, arabanın ne denli güçlendiğini ben bilmiyormuyum sanki yani bu konuda seninle aynı durumdayız, konu bu değil ama.

 

hem fikiriz

 

"Her zaman yazarım chip tuning ile güç artışı yapmak turbo ömründen dış aksa kadar zararı olabilir bununda açıklaması toleransın azalması."

Bende aynı şeyi diyorum zaten :)

 

Şimdi gelelim yukarıya:

"kısalan motor ömrü-çok yakıt harcama

 

motordan kasıt ? 

cevap: 

zaten sen söylemişsin

"Her zaman yazarım chip tuning ile güç artışı yapmak turbo ömründen dış aksa kadar zararı olabilir bununda açıklaması toleransın azalması"

 

Çok yakar= normal kullanırsan yine aynı yakar diyelim, çünki altına inemezsin, sen daha az yaktığını ölçtüysen inanırım, ben ölçmedim ama düşüncem şu, ekstra güç geliyorsa bir kaynak olmalı, öyle değilmi, yoksa nedir? Ayrıca Box yerine ksinlikle Chip derim, çünki daha komplike ve bağlı tüm bileşenler yeni duruma göre kalibre edildiğinden box a göre daha sağlıklı sonuç alırız diye düşünüyorum, yinede ömürden yemesi box a göre daha az olsada yer, aksini kanıt için bana aracın toleransları nedir bunu göstermen lazım, veri yoksa doğa kanunu konuşur, yani bağlı her aksamın ömrü kısalır, bilmeyen kullanırsa korkunç şekilde kısalır buda ayrı konu.

 

aynı değil az yakar. Bunu ben değil FORD bile diyor. 90ps focus ile 109ps focusun teknik verilerinde 109'luk daha az tüketime sahip ;) Box ile remap i kıyaslamak için ikisi içinde yapılan işlemleri tek tek bilmek gerekli ;) box da daha fazla hava ve yakıt gönderimini sağlar peki ya fark nedir ? Box ve remap de kullanım tarzımıza göre programlanabilir peki ya fark ;) ?

 

Sonuç: zaten aynı şeyleri söylemişiz, boşa tartışmayalım.

 

Tek soracağım şu, çok yada az yakması hakkında ne diyorsun?

 

Tek tek yazdım ;)

 

Motorun 10 sene arıza yapıp yapmayacağını bilemem, ama şunun ışığında " Her zaman yazarım chip tuning ile güç artışı yapmak turbo ömründen dış aksa kadar zararı olabilir bununda açıklaması toleransın azalması." normal duruma göre riskin artacağını sende bende zaten söylüyoruz, yanlışmıyım.

Pardon, olayı anlamamışsınız kusura bakmayın " bence kimseye tepki gösterme çünkü bir motorun ne kadar değiştiğini bilmediklerinden anlatamazsın. " ben başka şeyi anlatıyorum, chip işe yaramaz, araba gitmez boşa para harcamayın vs. demişmiyim? dediklerimi ve Süha ya yazdıklarımı birkere daha okuyun, anlatmak istediğim başkaaa siz başka şey anlatıyorsunuz, tekrardan kusura bakmayın diyorum. 

 

Konuşur durur, pek hoş olmadı sanırım!

 

Fatih abimizin yazdığı kişisel değil bana yazmış yani benim bu konuda uğraştığım çok kişi var ondan ;) Yani burada netlik kazandırmaya çalışıyoruz sonuçta ya bir orta nokta bulacağız yada konuyu uzatmayacağız ;)

Süha bence kimseye tepki gösterme çünkü bir motorun ne kadar değiştiğini bilmediklerinden anlatamazsın. Çok yakma olayını düşünen zaten böyle bir uygulamaya girmez ve muhabbette etmez. İnan ki benim hala kafam basmıyor remap yapıldıktan sonra bu araba nasıl böyle gidiyor diye. tam 9 k oldu hala anlamış değilim ama iyi ki de yaptırmışım :) Boşuna bu konuda nefesini tüketme... Yaptıran yaptırır yaptırmayanda konuşur durur :D Sizler sağol un beni 65,000 tl'ye Golf7 almaktan kurtardınız...

 

Şimdi abi işin özünce bu şekilde birde formül var. Ben dahil bu işi yaptıran kişiler ekonomi olsun diye değil performansı olsun diye yaptırıyoruz. Ayrıca ekonomi yazılımlarıda var elbette o tamamen başka bir boyut. Bizler yaşadıklarımızı paylaşıyoruz ama buna o öyle değil denilince işler karışıyor ;)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Canım biliyorum durumu, ben 2 şeyden bahsediyorum, ömür ve yakıt, basarsan yakacak tabii, basmaz sakin sürersen ne oluyor? Ömür konusu zaten belli, 2 mizdede aynı araç olsun, sen chiple, (arıza hiç olmaz varsay) şimdi daha uzun dayanacak olan hangisi olur, performans istiyorsam ok. istemiyorsam yapmam buda sabit, isteyen yapar sözüm yok, şu toleranslar nedir bir öğrensem, mesela 68 hp 90 hp olsa zararı yoktur, tolerans dahilindedir, sadece yakıt basacağım için artacak diyebilsek iş tamam, dakka beklememm yaptırırım, sıkıntı bu işte :)

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Canım biliyorum durumu, ben 2 şeyden bahsediyorum, ömür ve yakıt, basarsan yakacak tabii, basmaz sakin sürersen ne oluyor? Ömür konusu zaten belli, 2 mizdede aynı araç olsun, sen chiple, (arıza hiç olmaz varsay) şimdi daha uzun dayanacak olan hangisi olur, performans istiyorsam ok. istemiyorsam yapmam buda sabit, isteyen yapar sözüm yok, şu toleranslar nedir bir öğrensem, mesela 68 hp 90 hp olsa zararı yoktur, tolerans dahilindedir, sadece yakıt basacağım için artacak diyebilsek iş tamam, dakka beklememm yaptırırım, sıkıntı bu işte :)

 

Bu toleransı bilmek tecrübe ister işte. Bu tecrübeyide yazılımı yapan kişibilir ;) İkimizden bayiden sıfır km 1.6 tdci 115hp alsak ve ben o gün kafama göre işlemler yapsam eminimki senin arabandan çok daha uzun ömürlü olacaktır ;) En basiti EGR yi iptal etmek chip işleminin 1 numaralı adımı benim için ;)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Bu toleransı bilmek tecrübe ister işte. Bu tecrübeyide yazılımı yapan kişibilir ;) İkimizden bayiden sıfır km 1.6 tdci 115hp alsak ve ben o gün kafama göre işlemler yapsam eminimki senin arabandan çok daha uzun ömürlü olacaktır ;) En basiti EGR yi iptal etmek chip işleminin 1 numaralı adımı benim için ;)

egr bende iptal zaten, chipe hazırım yani haa  :D

 

Yapan kişi nasıl biliyor toleransı, dumana göremi yoksa parçaların dayanımına göremi, yani aradığımız şeyi biliyorsa tamam, zaten sorunda bu, bilmiyor ve öğrenemiyoruz, bunu bilyorlarsa çok iyi, söylesinlerde öğrenenlim, bu sır değil, yazılımla ilgili değil, tamamen parça dayanımıyla ilgili..... kısaca bence bildikleri bu değil.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

egr bende iptal zaten, chipe hazırım yani haa  :D

 

Yapan kişi nasıl biliyor toleransı, dumana göremi yoksa parçaların dayanımına göremi, yani aradığımız şeyi biliyorsa tamam, ama kastettiğimi biraz zor bilirler.

 

Abi bununda dezavantajları var neden yaptırdın ki :D

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Abi bununda dezavantajları var neden yaptırdın ki :D

Yerim o dezavantajı, nox deme bozulurum, kalorifer motor geç ısınır deme yaşadığım yer sıcak, yanma odası ısısı vs. onuda geç zaten küçücük motor, daha ne yahu dezavantaj  :D

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Yerim o dezavantajı, nox deme bozulurum, kalorifer motor geç ısınır deme yaşadığım yer sıcak, yanma odası ısısı vs. onuda geç zaten küçücük motor, daha ne yahu dezavantaj  :D

 

nox doğaya zarar iki formül var. Aşırı sıcaklık nox soğuk çalışma ? :) Egr yi neden iptal ettirdin 

Euronorms_Diesel.png

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

nox doğaya zarar iki formül var. Aşırı sıcaklık nox soğuk çalışma ? :) Egr yi neden iptal ettirdin 

 

Kurum yapmasın, azıcık daha güçlü olsun ve azıcıcık daha az yaksın diye.  kapatınca herhalde euro2 olmamıştır değilmi  :D

 

soğuk çalışır tabii, sen oksijen yerine egzost gazı çeksen ne hale gelirsin söyle bakalım  :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Taner Gündüz

HAzır konu canlanmışken bir kaç sorum var süha abi öncelikle senin deneyimlerinden yararlanmak istiyorum. benim araç 1.6 tdci daha 33 bin kmde. buna dumansız bir yazılım yapılması söz konusu olur mu yapsak gücümüz ne çıkar ?

Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık

HAzır konu canlanmışken bir kaç sorum var süha abi öncelikle senin deneyimlerinden yararlanmak istiyorum. benim araç 1.6 tdci daha 33 bin kmde. buna dumansız bir yazılım yapılması söz konusu olur mu yapsak gücümüz ne çıkar ?

Ben benzinliye yaptırdım, dizel(turbolu) aracım olsaydı 1000TL de deseler hiç çekinmeden yaptırırdım. Tabi lisanslı olan bir yere:)

Yorum bağlantısı
Taner Gündüz

Ben benzinliye yaptırdım, dizel(turbolu) aracım olsaydı 1000TL de deseler hiç çekinmeden yaptırırdım. Tabi lisanslı olan bir yere:)

bende yaptırıcam  en kısa sürede benim için en önemlisi dumansız olması. 2008 c5 aracımıza yaptırmıştık dumansız süper olmuştu. aradan 3 sene geçtiği için yaptırdığımız kişiye ulaşamadım bakalım artık.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Sani Gerşon

evet 109 ps dizel

:(

 

peki çip ile mümkün mü ?

 

Çip ile de mümkün, üstüne farklı firmaların yazacağı yazılımla da mümkün. Siz sanıyorum orjinal yazılımdan bahsediyorsunuz.

Paşaoğlu garaj'ın sitesini bir gezmenizi öneririm. Konuyu uygun yere taşıyacağım.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

çip ile yükseltenleri duydum, ama bence son derece gereksiz, zaten arabadaki tork arabaya fazla geliyor, biraz daha yükselirse iyice sapıtır, hiç yolda durmaz. Ayrıca motorun ömrüde nerdeyse yarı yarıya azalmış olacak.

 

Motor ömrü neyle belirleniyor ? Örneğin ben yazılımlı aracımı 189 bin km de sattım daha ne kadar giderdi ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

400.000 km  dayancak bir motor çip yüzünden 200.000 yada 250.000'de bitebiliyor.

 

650 binde tdci gördüğümüze göre chip ile de 350-400 bin gideriz o zaman

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Burda kesin bir km vermek doğru olmaz ama bilen kişilerin anlattığı ''NEREDEYSE'' yarı yarıya motor ömrünü tükettiği. Bu arada benim bahsettiğim çip taktırmalarda. Sonuçta motor yapılırken gücü devri torku belirlenerek, o şartlarda çalışacağı göz önünde bulundurularak yapılıyor, çiple daha fazla tork ve güç alırsak, daha fazla devir çevirirsek muhakkak zararı olacaktır.

Yarı yarıya indiğinin bir kanıtı var ise bu işi bilenlerden rica edelim. Yıllardır konuşuruz bu mevzuyu toleransları azaltmak ayrı bir şey bilinçsiz kullanmak ayrı bir şey. Aynı motorda farklı turbo enjektör seçeneği ile farklı güçler alınır. 90-109ps focus gibi, bence 90 ps focusu yazılım ile 110ps yapmanın motora en ufak bir zararı yoktur ;) motordan kasıt ne yazdınız bilemiyorum ama bu yanlış olsa gerek. İşin doğrusu olarak akslardan, aks başlarından baskıdan ve balatadan bahsetmek daha doğru olur. Yaptıran herkes bu malzemelerin yıpranmasının bilinçsiz kullanımda olduğunu bilmeli. Yoksa 90ps stok focus ile içinde 4-5 kişi varken gaza yüklenmek daha fazla zarar verir ;)

Yorum bağlantısı
Akan Belen

90 lık focusla 110 luk focus arasında mekanik olarak fark varmı.Eğer bariz bir fark yoksa aralarında 90 lık focusu 110 luk haline getirmek sıkıntı çıkarmamalı kanımca.

Ben çok anlamam teknik konularından ancak şimdiye kadar okuduklarımdan anlatılanlardan anladığım abartılmadığı sürece hiçbir sıkıntı olmayacağı.Hem bg yükseltme anlamında hemde kullanım anlamında

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Ikisinin arasındaki bariz fark turbodur. 90 da sabit geometri 109 ise değişken geometrili turbo vardır. Motor bloğu birebir aynıdır. Tam emin olmamak ile birlikte aeada enjektör farkıda olabilir. Mesela Süha abi 1,6 tdci 90 lık aracına 109 luk motorun turbosunu takmak istedi ama olmadı. Sanırım westhouse nedeniyle uymadı.

Turbo enjektör farklı, fakat 90lığın enjektörü kaldırıyor 140-150ps i. Geometrisi değişken olmasından dolayı aracın bunu kontrol etmesi in focus yazılımı yükledim oldu lakin gaz pedalı kodlaması sırasında immodan çaktık. Velhasıl kesin inanıyorum 90hp lik focus sadece turbo değişimi ve orjjnal 109luk yazılımı ile 109hp olur ;)

Yorum bağlantısı
Levent Bilgin

Merhabalar 1.4 fun aracima chip yazili attirmal istiyorum varmi acaba deneyen ortalama 25 hp guc artisi sagliyormus dogrumudur acaba

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Merhabalar 1.4 fun aracima chip yazili attirmal istiyorum varmi acaba deneyen ortalama 25 hp guc artisi sagliyormus dogrumudur acaba

 

Konunuz birleştirildi.

25hp benzinli için yazılımla hayal. En iyi ihtimalle %10.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Merhabalar 1.4 fun aracima chip yazili attirmal istiyorum varmi acaba deneyen ortalama 25 hp guc artisi sagliyormus dogrumudur acaba

Fiesta st de bile 20-25hp yazılım, egzoz sistemi ve emiş sistemi üçü bir yapılınca olabiliyor. Turbo gibi aşırı tahrikli araçlarda güçlendirme yazılım ile daha kolay yapılıyor. Sizin aracınız atmosferik benzinli olduğu için verilen parayı karşılayacak bir beklenti malesef olmuyor. Carbon clean, oluyor ise ait intake kit ve egzoz sistemi ile aracınız güncellenmeli bence

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...