İçeriğe Yönlendir

Chip Tuning


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Çağlar Bayur

Merhabalar 1.4 fun aracima chip yazili attirmal istiyorum varmi acaba deneyen ortalama 25 hp guc artisi sagliyormus dogrumudur acaba

atmosferikten hem de o motorda 25 hp artışı belgeleyene 3000 TL vermeye hazırım

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Chiple bir alakası var mı bilmiyorum ama arabanın hava  akışmetresi bozuldu sanırım sağlam bir güç kaybı var.(duman arttı,egzozda bir ses var, )Chipe karşıyım aslında ama insan alışınca bırkamıyor göya stoğa dönücektim arızayı giderip egr yi de iptal ettiricem.

 

Yapma!!!! :i-ih:

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Yapma!!!! :i-ih:

5-10 km chipli kullanın bir daha bu kelimeyi kullanmayacağınızı adım gibi biliyorum :)
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

atmosferikten hem de o motorda 25 hp artışı belgeleyene 3000 TL vermeye hazırım

3.7 motordan istediğin artışı alsam ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

hem de o motor diyor yazıda, körfez rüzgarı çarpsın seni, yakıtı benzin olacak ayrıca, çakal king

Yorum bağlantısı
Başar Mert

bizim biraderin 1,3 cdti astrası var 2009 model malum 6 ileri vitesten dolayı çok hantal, acaba diyorum bu chip olayını yapsak çok abartmadan sadece biraz hantallığını alsın yeter öyle uçsun kaçsın istemiyoruz. Herhangi bir sıkıntı olurmu turboya falan yada başka parçalara :) 

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

bizim biraderin 1,3 cdti astrası var 2009 model malum 6 ileri vitesten dolayı çok hantal, acaba diyorum bu chip olayını yapsak çok abartmadan sadece biraz hantallığını alsın yeter öyle uçsun kaçsın istemiyoruz. Herhangi bir sıkıntı olurmu turboya falan yada başka parçalara :)

Chip uygulaması yapan bir arkadaşım 1.3 lerin rampada zor kalkma, klima açık kalkislarda zorlanma gibi durumların chip sonrası oldukça iyi hale geldiğini söylemişti.

Yorum bağlantısı

Abi egryi mi iptal etmeyim ? 

 

Anladın sen onu. ;)

 

5-10 km chipli kullanın bir daha bu kelimeyi kullanmayacağınızı adım gibi biliyorum :)

 

Ben de ondan korkuyorum zaten.... :D

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

hem de o motor diyor yazıda, körfez rüzgarı çarpsın seni, yakıtı benzin olacak ayrıca, çakal king

Belki kanarsın dedim, kanmadın..

Yorum bağlantısı
Yaşar Balcılar

1.6 dizel 115hp mondeodan yazılım ile + 25 hp ve + 30 nm tork alan uygulamalar olduğunu duydum, görmedim, bu konu hakkında bilgi ve öneriler nelerdir?

Yorum bağlantısı
Alper Keskin

Forumda dünya kadar konu var arama yaparsanız denk gelmemeniz mümkün değil.. Özetle evet o güç elde edilir fakat motoru sıkıştırmış olmak uzun vadede ne kadar sağlıklı olabilir?Yakıt konusuna gelince tasarruf yaptığını söyleyen de var daha çok yaktığını söyleyen de var.Birim yakıttan daha fazla güç elde etmenin imkanı yok (işin teknik kısmına girmiyorum).Kısaca daha fazla güç için daha çok yakıt gerekir...chip ten sonra aracınızın ivmelenmesi artacağından dolayı daha fazla gaza yüklenme ihtimaliniz var ki bu durum sarfiyatın artmasını da beraberinde getirecektir..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

500 tl gibi rakama 2-3 saatte ilave beygir alıyorsunuz, muhtelif firmalar var yapan.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

1.6 dizel 115hp mondeodan yazılım ile + 25 hp ve + 30 nm tork alan uygulamalar olduğunu duydum, görmedim, bu konu hakkında bilgi ve öneriler nelerdir?

 

Konunuzu birleştirdim.

Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

ben internette araştırmıştım. 2001 ford fiesta ya chip yapılınca sadece 6 beygir fark ettiriyor. bu oran dizellerde 15 hp 20 hp ye kadar çıkıyor. ama arabanın tamamen motor hacmi ve turbo beslemesine bağlı alacağınız değer. Birde motorun sağlamlığını unutmayalım. Acaba Dayanacak mı ?

Yorum bağlantısı
Can Çeralp

Konuların birleştirilmesi iyi olmuş. Böylece daha çok merak edene ulaşmak mümkün :)

 

Atmosferikteki chip'in avantajlarından bahsedeyim biraz;

Öncelikle beygir artışı %7-8. 10'u gören öpüp başına koysun. Ancak bildiğiniz gibi "beygir" terimi "tüm devir bandında sadece bir nokta" bildiğiniz gibi.. Yani rölantisi 850, devir kesicisi 7000 olan bir araç için 6150 devirlik hareket alanında sadece 5700 gibi bir değere denk düşen değer. Turbolu araçlar yaygınlaşmaya ve tasarruf amaçlı kullanılmaya başlamadan önce hem performans hem de tasarruf elde etmek için atmosferik araçların devir karakterleri biraz daha "farklı" olabiliyordu. Özellikle alt devirlerde yüksek oranda devreye giren EGR, bilinçli olarak tork kısıtlamaları varken yüksek devirlerde "bu devre çıkan adamın tasarrufla işi olmaz" diyerek yüksek güçlere izin verilebiliyordu. Bu, devre göre karakter değişimi her motorda kullanılmasına rağmen 1.6 ve üzeri atmosferik motorlarda daha belirgin şekillerde görülebilir. Bunu bir de -yine tasarruf amaçlı- olarak üretilen geniş aralıklı vitesle bir araya getirdiğiniz zaman tasarruflu (yani nispeten düşük devirlerde) sürmek istediğinizde bayık bir motor ortaya çıkıyor. Halbuki büyük sayılabilecek ve zaten aşırı zorlamaya mağruz kalmayan bu motorların çok daha yüksek torkları kaldırmaları mümkün.

 

Özellikle de benzinli motorlardan bahsettiğimiz içn şöyle bir örnek vereyim; diyelim ki en yüksek tork noktası 4500 devirde ve 150Nm. Bu motorun 2000 devirdeki torku 70-75 Nm civarındadır ve EGR oranı da -hacmen- %30 dolaylarındadır. Chip ile yazılımı güncelleyen bir usta 4500'deki -zaten yüksek olan- tork değerini 150'den 160-170'e çıkarabilir, hatta daha da düşük tutabilir. Kağıt üzerinde baktığınız zaman en yüksek torktaki artış %20'yi bile belki bulmaz. Ancak 2000 devirdeki torku 75'ten 100-105'e (%35 civarı artış) çıkarabilir ve üstüne EGR oranını %20'ye düşürebilir (hatta iptal edebilir). Böylece bizim kağıt üzerinde gördüğümüz "tepe" değerlerinde tork ve beygir olarak çok arttırmamış olsa da motorun bilinçli olarak güçsüz bırakıldığı devirlerin hepsini güçlü hale getirebilir. Üstelik 4500 devirde 150 Nm torkun yarattığı zorlanmaya fabrika çıkışı ayarlanmış olan araç 2000 devirde 105 Nm torkla zorlanmayacaktır bile. Sadece bu "fazladan" kuvveti talep ettiğinizde, yani gaza fazla bastığınızda daha çok yakacaktır. Gördüğünüz gibi bu şekilde yapılmış bir modifiye motorun sınırlarına yaklaşmıyor bile.

 

Her motorun doğası gereği karakteristiği vardır ve bu karakteristiklere göre içindeki yanmanın verimi her devirde farklı olur. Üretici de "motoru içine koyacağı araca göre" en yüksek beygir noktasını da seçerken bir sürü şeyi göze alır. Bunlardan birisi de yakıtın veriminin düşmesidir. Çok yüksek verimlerde de yanma verimi düşer. Üretici en yüksek beygir noktasını verimin düşmeye başladığı noktanın 1000 devir civarında üstünü seçer genellikle. Bundan sonra püskürtme oranı bilinçli olarak kontrol altında tutulur ve tork kademeli olarak düşer. Siz motorun fiziksel yaratılışı gereği daha yüksek verim verememesine rağmen daha yüksek devirlerde o torku almaya razıysanız Chip ustası "o en yüksek püskürtme oranını" 400-500 devir yukarı taşıyabilir. Bu durumda tork sabir kalacaktır (yani motorun maruz kaldığı basınç ve yıpranma) ancak beygir = tork x devir olduğu ve bu denklemde devir yükseldiği için toplam gücünüz artacaktır. 5000 devirde en yüksek gücünüzü aldığınız varsayalım, bunu 5500'e taşırsanız %10 "ideal" artış sağlarsınız. Tabi ki gerçek hayat "ideal" olmadığı için bu artış gerçekte %7-8 gibi görünecektir. Motorun hava emme ve tahliye gücü yüksek devirlerde daha verimsiz kalacağı için (karakteristik) %6'ya kadar düşebilir. Ancak dediğim gibi en düşük artışlar "tepe" noktalarında, yani kağıt üzerindeki değerlerde görünürler (Bu değerler zaten diğer devirlere göre daha çok zorlanmışlardır). Tek bir devirdeki beygir "sayısını" bir kenara bırakıp genel anlamda tüm devirlerdeki iyileştirmelere bakarsanız normalde vitesin sonuna doğru 5500 devirde keskin düşüşe geçmiş olması gereken torkunuz artık daha dolgun ve daha yüksek devirlere kadar dayanabilmektedir.

 

Tabi bunları "ideal" bir Chip ustası için söylüyorum. Gözünüzü boyamak için tüm tork bandını verimli (veya performanslı) olacak şekilde doldurmak yerine yine kağıt üzerindeki değerlerle uğraşıp sadece en yüksek tork ve en yüksek beygir noktalarına abanan bir ustanın pistonlara kurum bağlatan ve sistemi delice zorlayan bir boxtan farkı olmayacaktır. Bedelini de ya yıpranan dış parçalar (debriyaj genellikle) ya da hiç bir parça yıpranmazsa daha çok çalışan (bazen de iflas eden) soğutma sistemi ödeyecektir.

 

Tüm devirlerde dolgunlaştırılmış bir tork eğrisi her zaman tek noktada yükseltilmiş bir beygirden daha avantajlıdır. Vites kutunuzun aynı kaldığını düşünerek söylüyorum, yoksa motora hiç bir modifiye yapmadan ayna-mahruti oranını %10 küçülterek vitesinizi kısa şanzımana dönüştürebilir ve aynı oranda ivmelenme elde edebilirsiniz.

 

Bu dediğimi şöyle anlatayım; motorunuzun gerçek performansını ölçmek istiyorsanız sabit bir vites seçin, bu viteste rölantiden itibaren devir kesiciye kadar ürettiğiniz tork eğrisini çizin. Sonra "tüm eğrinin" ortalamasını alın. Motorunuzun (aracınızın değil) toplamda ürettiği güç, başka bir deyişle toplam performansı budur. 3000 devire kadar ölü, sonra biraz canlanan ancak 4500'den sonra açılan bir motorun 150 beygir olması, doğru vites aralıklarınız yoksa ve sürekli 4500'ün üzerinde kalamıyorsanız size istediğiniz performansı vermez.

 

Yukarıda bahsettiğim tarzda bir modifiye en çok atmosferik aracına sollamalarda ve ara hızlanmalarda güvenmek isteyen kişiler için çok doğru bir modifiye. Yüksek hıza veya yüksek ivmelere yönelik bir modifiye düşünülüyorsa sadece iki vites arasında kalan en yüksek devir aralığına (genelde devir kesiciden önceki 2000 devirlik bölge) yüklenilmeli ve alt devirler tasarruf için sakin bırakılmalı. İşte bu, motorunuzu yıpratır :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Batuhan Kılıç

Malum 1.4 dizel fiesta hantal ve ekstra işlem yapılmadığında kullanılası bir hali yok. Eldeki en genel ve ekonomik sayılabilecek 2 alternatif de bu. Ben şu an racechip kullanmaktayım ve performans olarak maksimum hız haricinde ara hızlanmalarda memnunum. Ama yazılım olayını da merak ediyorum. Var mıdır ikisi arasında net olarak farklılıklara hakim olan?

Yorum bağlantısı
Alper Keskin

Race chip zaten chip tuning olmuyor mu ?  O da yazılım oluyor ikisi aynı şey  :unsure2:

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Malum 1.4 dizel fiesta hantal ve ekstra işlem yapılmadığında kullanılası bir hali yok. Eldeki en genel ve ekonomik sayılabilecek 2 alternatif de bu. Ben şu an racechip kullanmaktayım ve performans olarak maksimum hız haricinde ara hızlanmalarda memnunum. Ama yazılım olayını da merak ediyorum. Var mıdır ikisi arasında net olarak farklılıklara hakim olan?

 

Konunuzu birleştirdim.

Yorum bağlantısı
Batuhan Kılıç

Forumda daha önceden çok konuşuldu ki aratırsanız benzer konuları bulursunuz. Her zaman için chip tuning uygulaması box'a göre daha sağlıklıdır.

 

İşte öyle midir gerçekten? Chiptuning uygulaması uygulayanlara göre daha profesyonel birçok değer üzerinde oynanarak yapılan bir nevi daha çetrefilli bir iş, haliyle riske sokulan daha fazla kısım var. Olumlu görüş bildirip memnunum diyenler kadar turbo gitti beyin gitti 2 bin 3 bin lira masraf oldu diyenler de var. Racechip te biraz düz mantık çalışması çok fazla risk olmaması, araçta görülen garip bir durumda anında gücün aşağıya çekilebilmesi veya direk sökülebilmesi avantajı var.

 

Benim merak ettiğim son hızda chiptuning fark ettiriyor mu? Racechip benim aracımda ara hızlanmalarda aşırı derecede fark etti. Özellikle yüksek ayarlarda gaz kökleyince vites atmaya fırsat vermeyecek hızda devirleniyor. Chiptuning son hızda fark ettirecek mi?

 

Bir de dyno ya sokabileceğim uygun bir yer bilen var mıdır racechip i birkaç ayarda deneyebileceğim?

Yorum bağlantısı
Ümit Mutlu BAĞIRAN

Konuların birleştirilmesi iyi olmuş. Böylece daha çok merak edene ulaşmak mümkün :)

 

Yukarıda bahsettiğim tarzda bir modifiye en çok atmosferik aracına sollamalarda ve ara hızlanmalarda güvenmek isteyen kişiler için çok doğru bir modifiye. Yüksek hıza veya yüksek ivmelere yönelik bir modifiye düşünülüyorsa sadece iki vites arasında kalan en yüksek devir aralığına (genelde devir kesiciden önceki 2000 devirlik bölge) yüklenilmeli ve alt devirler tasarruf için sakin bırakılmalı. İşte bu, motorunuzu yıpratır :)

 

Afedersiniz cümleyi tam anlayamadım, "devir kesiciden önceki 2000 devirlik bölge) yüklenilmeli ve alt devirler tasarruf için sakin bırakılmalı."

Bu tarz remap mı motoru yıpratıyor?

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Uğur Samyeli

GEPARDO FORD Fiesta 1.4 tdci cc 68 bg 160 tork tan 83 bg 200 torka çıkaran powerbox chip

 

Bu ürünle ilgili bilgi ve görüşü deneyimi olan arkadaşların fikirlerini belirtmesini rica ediyorum.Konu daha önce açıldıysa özür diliyorum,baktım ama rastlayamadım ben.

 

Özellikler:

         CE ve TÜV Belgeli.

         3 Yıl Uluslararası Garanti

         Made in Germany

         Dizel Aracınızda  %15 ile %25 arası Beygir ve Tork artış sağlamaktadır

         Uygulama :

         Dünya Standardı ve Kalitesinde Kolay Montaj ve Tüm Dizel Araçlarla Mükemmel Uyumluluk

         Aracınızın orjinal aksamını bozmadan yetkili özel servisin yada herhangi bir ustasının uygulama yapabileceği bir üründür

         Aracınıza montajı ve performans ile ilgili sorularınız için uzman teknik ekibimizden telefon yada mail yoluyla tam destek alabilirsiniz

         Montaj:

         Aracınızı stop (kontak kapalı) halinde bırakınız

         Kaput içinde motor kapağının arkasında bulunan enjeksyon pompasının fişini çekerek powerbox chip; inizin üzerindeki karşılık olan sokete monte ediniz

         Tekrar powerbox chipinizden çıkan 2. Soketide aracın enjeksiyon pompasının üzerine takarak işlemi sonlandırmış olacaksınız.

         Not: Bu ürünü aracınıza monte ettikten hemen sonra aracınızı test edip gücünü hissedebilirsiniz

         

Böylesi de bir açıklama eklenmiş.Fyatı ise   323.66 TL

Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır

daha önce forumda çok tartışıldı. ve yazılım yaptırmanın daha iyi olduğuna karar verildi. benim aracımda da var yazılım. gayet memnunum.

Yorum bağlantısı
Uğur Samyeli

Konunuzu birleştirdim.

Çok teşekkürler Sani bey.Umarım hatalı bir paylaşım olmamıştır.Çünkü ürün yeni ve bayağı olumlu izlenimler var..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...