İçeriğe Yönlendir

Chip Tuning


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Tolgay Bilge

Merhaba arkadaslar dun gece Alper Keskin arkadasimizla sabah saat 3 e kadar chip tuning uzerine konustuk ve RACECHIP marka cip almak icin kararimizi verdik gibi ancak forumda teknik sohbet kismindaki yorumlarida okuyarak bazi endiselerimiz gunyuzune cikmadi degil o yuzden bu anketi sizlere sunarak cikacak sonuc dogrultusunda alip almayacagimiza karar verecegiz, allah izin verirse  2-3 haftaya turkiye ye gelicem arabayla gecerken yol ustu almanyadaki ana merkezinden alayim diyorum samimi cevaplariniz icin simdiden tesekkurler...

 

 

Urun fiyati: v1 chip 129 euro 177 hp 385 nm

 

Urun fiyati: v2 chip 219 euro 182 hp 401 nm

 

Internet Sitesi :http://www.racechip.de/chiptuning/ford/index.php

 

Tuning öncesi Arac Verileri

103 Kw 140 HP 320 NM

 

Tuning sonrasi Arac Verileri :

Ford Mondeo mk4 2,0 Tdci                                       


                                        performancechart-icon.pngRaceChip Pro2 Tuning Veränderung 134 kW + 30% 182 PS + 30% 401 Nm + 25%

 

Yorum bağlantısı
Tolgay Bilge

v1 / v2 nedir? bunlarda zaten ayarlar var?

abi version herhalde 2 ade chip kutusu var

v1 177 hp yapiyor

v2 182 hp

tabii ki bunlar soylenen ben alirsam v1 alirim bi denerim artik

Yorum bağlantısı
Can Kalkandelen

Merhabalar , bu aralar chip tuning uygulamasına merak sardım. Güç olarak %30 yükseltme yapıyor ve %15 yakıt tasarrufu sağlıyor diyorlar. Bir kaç firma araştırdım fiyatlar genel olarak 500 tl ortalaması sizce bu uygulama yani yazılım  nasıl olur ? Deneyen oldu mu ?  Görüşleriniz için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Yaptıranlardan tasarruf pek duymadım. Ancak ayağınızın altında o güç olduktan sonra tasarruf olmasından ziyade daha fazla yakma ihtimali olabilir :)

Fiyat genelde 500-600 tl civarında duyuyorum.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Bu konuda forumda kaç yüz tane yazı var hatırlamıyorum. Biraz sörf yapın bulursunuz...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Uğur Kamil

Yakıt tasarrufunu unutun. Uzun yolda sabit hız düşük devir kullanımında belki çok azcık düşüş olur.
Chipten sonra ortalama 0.5 lt cıvarı yakıtta artış olcaktır. Devirli ve seri kullanımda eskiye görede daha fazla yakıcaktık aracınız.

Şöyle bir örnek veriyim. İstanbulda 110 luk Connect'ine chip yaptırdı arkadaş. Normalde sakin kullanımda 6-6.5 lt ortalama ile dolaşıyordu chipten sonra aynı kullanımda 7 lt altını göremedi kısa süreli anlık değerler dışında.

Yorum bağlantısı
Ahmetcan Yiğit

Yakıt tasarrufunu unutun. Uzun yolda sabit hız düşük devir kullanımında belki çok azcık düşüş olur.

Chipten sonra ortalama 0.5 lt cıvarı yakıtta artış olcaktır. Devirli ve seri kullanımda eskiye görede daha fazla yakıcaktık aracınız.

Şöyle bir örnek veriyim. İstanbulda 110 luk Connect'ine chip yaptırdı arkadaş. Normalde sakin kullanımda 6-6.5 lt ortalama ile dolaşıyordu chipten sonra aynı kullanımda 7 lt altını göremedi kısa süreli anlık değerler dışında.

 

%15 yakıt tasarrufu diyor?

Yorum bağlantısı
Enes Suzen

%30 güçartışı doğru.. % 15 tasarruf yalan..

göksel abi focusa yaptırsam ne gibi artıları olur son hızım artar mı yada daha hızlı mı çıkar sona. ve motora eksileri olur mu?

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil

%15 yakıt tasarrufu diyor?

Ford'ta Connect'ler ortalama 6 lt yakıyor diyor  :biggrin:

 

Performans değilde yakıt tasarrufu ağırlıklı chip yaptırırsan o zaman yakıt düşer. Azda performans düşer.

 

göksel abi focusa yaptırsam ne gibi artıları olur son hızım artar mı yada daha hızlı mı çıkar sona. ve motora eksileri olur mu?

Chip son hıza bir etki etmiyor

Alt devirlerde daha canlı oluyor araç ve az daha seri hızlanıyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

2.0 üstü benzinli ve turbolarda otoyolda %5 gibi düşük tüketim yakalayan yazılım var onlarla karışmıştır


o farklı bir yazılım güç bandını aşağı çektiği için, max. hız düşük kalır ama

Yorum bağlantısı
Misafir

Yakit tasarrufu ve performans ayni anda olmasi zor olsa da sabit hızda biraz düşüyor evet. Ancak yakit tasarrufu için yapılan ayri yazilimlar var tirlara yapilanlari, taksilere yapılan uygulamalar var

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

göksel abi focusa yaptırsam ne gibi artıları olur son hızım artar mı yada daha hızlı mı çıkar sona. ve motora eksileri olur mu?

109'luk ise, sağlıklı 140ps. 320nm. Tork alırsın.. Son hıza çabuk çıkacağın kesin, son hızada etkisi olur Ben 90ps. Focusum varken. Stock halde 200km/h kalıyordum, yazılım sonrası 215km/h gördüm..

Son hıza etkisi olduğu kesin ama 10-15km arası farkediyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Enes Suzen

109'luk evet 200km/h bi iki kere bastım ama geçemedim daha fazla tavsiye edermisin ve bunu sağlıklı olarak nerden alabilirim

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

2.0 üstü benzinli ve turbolarda otoyolda %5 gibi düşük tüketim yakalayan yazılım var onlarla karışmıştır

o farklı bir yazılım güç bandını aşağı çektiği için, max. hız düşük kalır ama

1.9 dizel versek :)

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

109'luk evet 200km/h bi iki kere bastım ama geçemedim daha fazla tavsiye edermisin ve bunu sağlıklı olarak nerden alabilirim

Yani amacın son hız ise bence yazılıma gerek yok.. Şanzuman farkı devreye giriyor burada..

ÖM yolu ile, nerede yaptırabilirsin söylüyorum..

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Merhabalar , bu aralar chip tuning uygulamasına merak sardım. Güç olarak %30 yükseltme yapıyor ve %15 yakıt tasarrufu sağlıyor diyorlar. Bir kaç firma araştırdım fiyatlar genel olarak 500 tl ortalaması sizce bu uygulama yani yazılım  nasıl olur ? Deneyen oldu mu ?  Görüşleriniz için teşekkür ederim.

 

Konunuz birleştirilmiştir.

Yorum bağlantısı
Enes Suzen

Yani amacın son hız ise bence yazılıma gerek yok.. Şanzuman farkı devreye giriyor burada..

ÖM yolu ile, nerede yaptı

saol abi amacım son hız değil ara hızlanmalar etkisi iyi olursa taktırılabilir teşekkürler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Kızılkaya
(düzenlendi)

Ben 109 luk ile stock halde 230 gördüm. 4200 d/d kada redline sınırında. Remap in son hıza etkisi olabileceğini sanmıyorum. Sanzuman dişli oranları sabit motor devri sabit. Nasıl arttırsın ki ? Ben son 45000 dir remapli kullanıyorum. Sadece bariz bir tork farkı hissettirdi.

tarihinde Gökhan Kızılkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

saol abi amacım son hız değil ara hızlanmalar etkisi iyi olursa taktırılabilir teşekkürler

Ara hızlanmalara ciddi, etkisi olur Enes. Bahsedilen %30 doğrudur.  Yani yazılım sonrası, ilk kalkıştaki gaz hareketinde bile, anlayacaksın bunu.. Ama bu gücü 4 ve 5.vites hissedemezsin..

Ben 109 luk ile stock halde 230 gördüm.

Bayır Aşağıya mı ?

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

122'lik tsi'ı mıncıklasak mı ya?

Ben stock 109ps. diesel arabam ile 122'lik roccolarla dalga geçmeyi çok seviyorum mesela.  Düşün derim

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman
(düzenlendi)

160 liklara kafa tutamıyonmu :p

Benden yazılım işleri geçti bro.. Zamanında bol dumanlı gezdik..  Ama kullanmayana, bunun zevkini yaşamayana tavsiye ederim. Keyifli oluyor makine. Altı üstü, 500TL'lik modifiye. ben katlanır ayna için 1500TL'yi gözden çıkarıyorum ;)

tarihinde İ.G&#246ksel Yaman tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

170'ps'den sonra keyif vermiyor zaten. Gidiyor gitmesine de, bişeyler eksik gibi. 

140 filan mı yapıyorlardı 122'yi?

150 Hp, 250 Nm.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...