İçeriğe Yönlendir

Chip Tuning


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Anıl YILDIZ

Merhaba 2011 model ford fiestama yazılım attırmak istiyorum ama 650 tl den filan bahsediyolar bukadar yuksek fiyatlımı yoksa beni heycanlı gorüp fiyatı fazlamı soylediler

Bide daha once istanbul içinden yaptıran varmıdır referans olup yönlendirebilcek birisi varmıdır şimdiden teşekkurler.

Yorum bağlantısı
Tolga Yanıksaz

Yazılımı bende çok araştırdım ama tavsiye eden yok. 150 biden sonra arabayı satman gerek ve hiçde motor için sağlıklı birşey değil. turbo vs şeylerin ayarlarıyla oynuyorlar ve motorun ömrü kısalıyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
  Anıl YILDIZ yazdı:

Merhaba 2011 model ford fiestama yazılım attırmak istiyorum ama 650 tl den filan bahsediyolar bukadar yuksek fiyatlımı yoksa beni heycanlı gorüp fiyatı fazlamı soylediler

Bide daha once istanbul içinden yaptıran varmıdır referans olup yönlendirebilcek birisi varmıdır şimdiden teşekkurler.

Konunuz birleştirilmiştir.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ayberk Erdinç

Arkadaşlar MK3 Mondeoların 2.0TDCI olanları 130bg güç ve 340nm tork üretiyor. Büyük ihtimalle yine mondiden vazgeçemeyeceğim ancak bu sefer dizel alacağım inşAllah ancak benzinli kadar zevkli olamayacağı kanaatindeyim. Hepimizin bildiği gibi Chip sonuçta zarar verebilitesi olan bir alet. Örneğin ben TDCI mondi alma durumunda nerede kimde hangi markayla chipleteyim ve ortalama kaça mâl olur. Çok aşırı duman olmadan maksimum ne kadar güç alabilirim. Ne kadar güç artırırsam en az 2-3 sene enjektörlere vs. zarar vermez.

 

Not: Üstle alakasız olarak küçük bi merakım daha olacak. +200bg güç ve +400nm tork üretecek şekilde ayarlansa duman ne durumda olur, ne kadara mâl olur ve ömrü yaklaşık ne kadar olur.

 

Not 2: Katkı ile mazotu maksimum katkı olacak şekilde karıştırıp kullanma durumunda performansta gözle görülür bir artış olur mu ?

Yorum bağlantısı
Gökhan Ünal

ecufast ankara ile iletişime geçebilirsiniz emre altun kendisi çocukluk arkadaşımdır aklınıza takılan herşeyi sorabilirsiniz.

internette araştırırsanız numara ve adres bilgilerine ulaşabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır
(düzenlendi)

200+ olmaz. olur ancak sadece yazılımla olmaz. mondiler 165-170 hp arasında yazılımla verebilir. ancak hep sıkıştırmamanız gerek. ara ara. yani 2 dk gazlayıp. 10 dk. sonra yeniden gazlamak gibi. çünkü mondilerin turbosu arkadadır ve çabuk ısınır.

 

duman çok olmaz. ama yine de olur. bir ford atasözü derki "ne kadar duman, o kadar randuman" :D

 

 

dipnot. ayrıca dizel mondi, benzinli mondiden 2 kat daha zevklidir. (manuel)

 

2.dipnot. chip bir alet değil, yazılımdır. sizin bahsettiğiniz box.

tarihinde Mustafa Çayır tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eray Alicikoğlu

bende chipbox mevcut düşünürseniz dizel benzinlisinden daha zevkli gelecektir hele o torku hissedince yazılım veya kutu yazılım kullanabilirsiniz kutuda kademeli larak istediğiniz oranda arttırabilirsiniz


  Ayberk Erdinç yazdı:

Arkadaşlar MK3 Mondeoların 2.0TDCI olanları 130bg güç ve 340nm tork üretiyor. Büyük ihtimalle yine mondiden vazgeçemeyeceğim ancak bu sefer dizel alacağım inşAllah ancak benzinli kadar zevkli olamayacağı kanaatindeyim. Hepimizin bildiği gibi Chip sonuçta zarar verebilitesi olan bir alet. Örneğin ben TDCI mondi alma durumunda nerede kimde hangi markayla chipleteyim ve ortalama kaça mâl olur. Çok aşırı duman olmadan maksimum ne kadar güç alabilirim. Ne kadar güç artırırsam en az 2-3 sene enjektörlere vs. zarar vermez.

 

Not: Üstle alakasız olarak küçük bi merakım daha olacak. +200bg güç ve +400nm tork üretecek şekilde ayarlansa duman ne durumda olur, ne kadara mâl olur ve ömrü yaklaşık ne kadar olur.

 

Not 2: Katkı ile mazotu maksimum katkı olacak şekilde karıştırıp kullanma durumunda performansta gözle görülür bir artış olur mu ?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
  Ayberk Erdinç yazdı:
 

Konunuz doğru bölüme taşınıp uygun konu ile birleştirilmiştir.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
  Mustafa Çayır yazdı:

200+ olmaz. olur ancak sadece yazılımla olmaz. mondiler 165-170 hp arasında yazılımla verebilir. ancak hep sıkıştırmamanız gerek. ara ara. yani 2 dk gazlayıp. 10 dk. sonra yeniden gazlamak gibi. çünkü mondilerin turbosu arkadadır ve çabuk ısınır.

duman çok olmaz. ama yine de olur. bir ford atasözü derki "ne kadar duman, o kadar randuman" :D

dipnot. ayrıca dizel mondi, benzinli mondiden 2 kat daha zevklidir. (manuel)

2.dipnot. chip bir alet değil, yazılımdır. sizin bahsettiğiniz box.

Bu işten anlıyorsun :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır
  Süha Demirtaş yazdı:

Bu işten anlıyorsun :)

öğrencinim abi. senden aldıklarımı buraya aktardım ;)

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
  Mustafa Çayır yazdı:

öğrencinim abi. senden aldıklarımı buraya aktardım ;)

Estf. Kanki :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak
  Ayberk Erdinç yazdı:

Arkadaşlar MK3 Mondeoların 2.0TDCI olanları 130bg güç ve 340nm tork üretiyor. Büyük ihtimalle yine mondiden vazgeçemeyeceğim ancak bu sefer dizel alacağım inşAllah ancak benzinli kadar zevkli olamayacağı kanaatindeyim. Hepimizin bildiği gibi Chip sonuçta zarar verebilitesi olan bir alet. Örneğin ben TDCI mondi alma durumunda nerede kimde hangi markayla chipleteyim ve ortalama kaça mâl olur. Çok aşırı duman olmadan maksimum ne kadar güç alabilirim. Ne kadar güç artırırsam en az 2-3 sene enjektörlere vs. zarar vermez.

Not: Üstle alakasız olarak küçük bi merakım daha olacak. +200bg güç ve +400nm tork üretecek şekilde ayarlansa duman ne durumda olur, ne kadara mâl olur ve ömrü yaklaşık ne kadar olur.

Not 2: Katkı ile mazotu maksimum katkı olacak şekilde karıştırıp kullanma durumunda performansta gözle görülür bir artış olur mu ?

Eski bir Mk3 mondeo tdci kullanıcisi olarak enjektor big turbo ıntercoller ve yazilim ile hard durumda 200+hp almistim ve saglam gazladigimda arkamdan gelenler dumandan hicbirsey göremiyordu ve aracımin arkasi kapkara oluyordu :) Yazilimli mondiye alisan adam baska araca binmek istemez
  Mustafa Çayır yazdı:

200+ olmaz. olur ancak sadece yazılımla olmaz. mondiler 165-170 hp arasında yazılımla verebilir. ancak hep sıkıştırmamanız gerek. ara ara. yani 2 dk gazlayıp. 10 dk. sonra yeniden gazlamak gibi. çünkü mondilerin turbosu arkadadır ve çabuk ısınır.

duman çok olmaz. ama yine de olur. bir ford atasözü derki "ne kadar duman, o kadar randuman" :D

dipnot. ayrıca dizel mondi, benzinli mondiden 2 kat daha zevklidir. (manuel)

2.dipnot. chip bir alet değil, yazılımdır. sizin bahsettiğiniz box.

Emin misinizz :D kat egr iptali big turbo büyük ıntercoller büyük enjektor hard yazilim downpipe egzoz ve bazi ayarlar ile 200+ alıyordumm :) bazen haftasonlari methonol basarak 210 215 hp aliyordum rahat bir sekilde araliksiz 40dk gazladigimi bilirim ve durum kipkirmizi bir turboydu :)
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Köksal Yılmaz

Chip sonrası yakıt tüketimi bilgisinde pompa ile arada fark oluyor mu veya fark normalde de var ise artıyor mu?

Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Kazım Yılmaz

Benim araç Megane 3 1.5 dci

Araca 7-8 ay önce Paşaoğlu'ndan Chip tuning yaptırdım. Yakıt tüketimi chip tuningden sonra 1 litre civarı düştü. Bende ilk başta araç üzerindeki yakıt tüketimini ölçen cihazın kalibrasyonuyla oynadıklarından şüphelendim. Fiilen ölçüm yaptım hiç bir fark yok. Araç yol bilgisayarı doğru ölçüyor.

 

Şu anda kış şartlarında İzmir için Bostanlı- AOSB arasında hergün gidip geliyorum. Tüketim 5.6L/100km.

 

Ford'da durum nasıl bilemiyorum...

 

 

  Köksal Yılmaz yazdı:

Chip sonrası yakıt tüketimi bilgisinde pompa ile arada fark oluyor mu veya fark normalde de var ise artıyor mu?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Kazım Yılmaz

Kullanıcıyım hocam benim araçta tam 1 litre fark etti.

Yalan söyleyecek halimiz yok sonuçta :)

 

  Evren Erakçora yazdı:

1 litre mümkün değil gibi geliyor bana.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
  Evren Erakçora yazdı:

1 litre mümkün değil gibi geliyor bana.

 

siz yazılım yaptırdığınızda yakıt tüketiminde nasıl bir değişiklik oldu hocam ;)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

bugün Kırklareli'ne gittim geldim, daha önce 110-120 km. arası gittiğimde 5-5.2 litre ortalamayla gidip gelirdim, bugün ise 120-135 km. arasında gidip geldim, ortalamam 5.0 litre. ben bunu çok sevdim.

Süha 170-180 km. ye araç çok güzel çıkıyor ancak sonrası çok ağır. sence neden olabilir?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
  Süha Demirtaş yazdı:

siz yazılım yaptırdığınızda yakıt tüketiminde nasıl bir değişiklik oldu hocam ;)

5 litre yakan araçta neredeyse yüzde 20e tekabül ediyor.  Bu fark devrim yapacak kadar çok. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
  Lokman Ceritlioğlu yazdı:

bugün Kırklareli'ne gittim geldim, daha önce 110-120 km. arası gittiğimde 5-5.2 litre ortalamayla gidip gelirdim, bugün ise 120-135 km. arasında gidip geldim, ortalamam 5.0 litre. ben bunu çok sevdim.

Süha 170-180 km. ye araç çok güzel çıkıyor ancak sonrası çok ağır. sence neden olabilir?

Sarfiyatı nasıl ölçtünüz acaba, detay alalım...

Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

devamlı gidip geldiğim yol, ayrıca c-max in yol bilgisayar ortalama değeri pompada birebir tutuyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Demir
  Lokman Ceritlioğlu yazdı:

bugün Kırklareli'ne gittim geldim, daha önce 110-120 km. arası gittiğimde 5-5.2 litre ortalamayla gidip gelirdim, bugün ise 120-135 km. arasında gidip geldim, ortalamam 5.0 litre. ben bunu çok sevdim.

Süha 170-180 km. ye araç çok güzel çıkıyor ancak sonrası çok ağır. sence neden olabilir?

Hızlı ve emekli :seytan:

Yakışır abi 180 km ile selektör :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kazım Yılmaz

Abi benim yaptırdığım yerde (isim vermek sakınca yaratır mı bilemediğim için yazmıyorum.) özellikle ben tasarruf odaklı olması konusunda arkadaşlardan talepte bulunmuştum. Agresif bir yazılım değil benim araçtaki. Araç 6 ileri 105 beygir. Ben şu ana kadar İzmir içi aynı güzergahta 6 litrenin altında yakan 105-110 beygir Megane3 görmedim. Şehirler arası yollarda zorlamazsan Cliolar ile aynı yakıyor.

 

 

  Evren Erakçora yazdı:

5 litre yakan araçta neredeyse yüzde 20e tekabül ediyor.  Bu fark devrim yapacak kadar çok. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
  Evren Erakçora yazdı:

5 litre yakan araçta neredeyse yüzde 20e tekabül ediyor.  Bu fark devrim yapacak kadar çok. 

 

hmm bende yaptırdınız da ölçtünüz, sizde bir değişim olmadı sandım

 

 

  Lokman Ceritlioğlu yazdı:

bugün Kırklareli'ne gittim geldim, daha önce 110-120 km. arası gittiğimde 5-5.2 litre ortalamayla gidip gelirdim, bugün ise 120-135 km. arasında gidip geldim, ortalamam 5.0 litre. ben bunu çok sevdim.

Süha 170-180 km. ye araç çok güzel çıkıyor ancak sonrası çok ağır. sence neden olabilir?

 

Abicim sanırım şanzımanın bu hızlarda motoru yüksek devirde tutmasından sebep. Malesef şanzıman kısa olduğu için 180*190 sonrası zorlaşıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu
  Süha Demirtaş yazdı:

 

Abicim sanırım şanzımanın bu hızlarda motoru yüksek devirde tutmasından sebep. Malesef şanzıman kısa olduğu için 180*190 sonrası zorlaşıyor.

:good1:  :bravo:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...