İçeriğe Yönlendir

Otomatik şanzıman 1. ve 2. viteste sarsıyor


Guest Serdar Kaya

Recommended Posts

Guest Serdar Kaya

Merhabalar. Aracımda şanzıman ile ilgili şöyle bir sıkıntı var. İkinci vitese geçerken bir sarsıntı oluyor. Diğer vites geçişlerinde böyle bir sorun yok, hissedilmeyecek derecede bir geçiş var. Aracın şanzıman yağı yeni değişti. Buna rağmen aynı sıkıntı devam etmekte. Nedenleri hakkında bilgi verebilir misiniz? Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Guest Serdar Kaya
(düzenlendi)

Abi ben aracı alalı bir ay oluyor. Ne zamandır olduğu konusunda hiçbir bilgim yok, benden önceki arkadaşdan da çok fazla yardım alamıyorum. Aracın şu an itibari ile triger ve V kayışı değişti, yağı,filtreleri ve bujileri değişti. Şanzıman yağı da değişti. Hayatında görmediği bakımı gördü belki de :rolleyes:. Ostim'deki Çağlar Oto'ya gitmiştim. Sonradan farkettiğim için ustaya da sormamıştım. Böyle bir durum söz konusu.

Herhangi bir arıza ışığı yanmıyor ayrıca. Hepsini söndürdüm :lol:

tarihinde Serdar Kaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Serdar Kaya

Abi ışığı söndürdüm derken, sorunu bulup hallettim manasında söyledim, yoksa göstergeler çalışıyor hala. Bu zımbırtının bir adı var mıdır, değiştirmeye kalksam çok tutar mı acaba?

Yorum bağlantısı
Guest Serdar Kaya

Tamam abi teşekkür ederim. Rahatsızlığım biraz daha artınca Otokoç'a bir uğrarım artık.

Yorum bağlantısı
Guest Serdar Kaya

O zaman, çok beklemeden uğrayayım. Belirttiğiniz gibi, sorunu öğrenmiş olurum en azından.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

2. vites bandı sizlere ömür, revizyon gerektiren bir durum, aslında 4. vitese geçerken de sarsıntı vardır ama henüz az olmalı, fark edemeyebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Gökhan Çevik

slm;

bantta ki arıza bilgisayar'da çıkmıyor galiba,

ancak denemeyle usta söyleyebilir,

Serviste Şanzuman açtırınca anahtarı bırak git oluyor,

Daha yeni şanzıman açtırmış ve tüm sensörler dahil beyni de değiştirmiş bir kullanıcı olarak,

sanayide aracı tanıyan ve işi bilen bir ustaya gitmekte fayda var.

Şanzıman açılırsa en az 1.000 tl'ye kapanır.

Benim tavsiyem Vural Usta yılların otomatikçisi,

Şaşmaz Oto Sanayii ; 2781623 Vural Bey.

Gökhan Ç.

Yorum bağlantısı
Guest Serdar Kaya

Diğer vites geçişlerinde henüz(!) bir problem yok, ama şimdi dediğiniz meselelerden gözüm korktu benim.

İnşallah çok bir şey çıkmaz, ne diyeyim. Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Guest Serdar Kaya

Abi bugün dikkat ettim de, aslında 2. vitese geçişte yapmıyor gibi. Yani, eğer otomatik vitesteyken "boş vites" diye bir şey varsa sorun boşa atarken oluyor. Şöyle anlatayım. Hareket etmeye başladım, düzenli olarak gaz basıyorum ve hız artıyor. Bu şekilde sorun yok. Sarsmadan 2. vitese, sonra 3'e 4'e geçiyor. Ama kalkarken gaza biraz basıp 1. viteste devir 30'u geçerken ayağımı gazdan çekersem sarsıyor. Normal vitesli arabada da olur ya hani, 1. viteste devir 30'u geçerken ayağınızı gazdan çekince bir anda yavaşlar da sarsar araba. Bu da öyle gibi sanki.

Otomatik vitesle ile ilgili önceden çok bilgim de olmadığı için o sırada boşa mı alıyor 2. vitese mi geçiyor tam anlamıyorum.

Yorum bağlantısı
Guest Sinan Akg
Abi bugün dikkat ettim de, aslında 2. vitese geçişte yapmıyor gibi. Yani, eğer otomatik vitesteyken "boş vites" diye bir şey varsa sorun boşa atarken oluyor. Şöyle anlatayım. Hareket etmeye başladım, düzenli olarak gaz basıyorum ve hız artıyor. Bu şekilde sorun yok. Sarsmadan 2. vitese, sonra 3'e 4'e geçiyor. Ama kalkarken gaza biraz basıp 1. viteste devir 30'u geçerken ayağımı gazdan çekersem sarsıyor. Normal vitesli arabada da olur ya hani, 1. viteste devir 30'u geçerken ayağınızı gazdan çekince bir anda yavaşlar da sarsar araba. Bu da öyle gibi sanki.

Otomatik vitesle ile ilgili önceden çok bilgim de olmadığı için o sırada boşa mı alıyor 2. vitese mi geçiyor tam anlamıyorum.

Araç 2 ci vitese geçiyor boşa geçme olayı yok...Ancak şölede deneme yapabilirsiniz ayağınızı fazla gaza basmadan bırakın araç kendi vites atsın örnek araca 2200 devirde bile vites attırabilirsiniz...Kalktınız yavaş yavaş hızlanın 2200 2300 devirlere geldiğinizde ayağınızı hafif gazdan çekin araç 2ci vitese atıcaktır...Örnek ben otomatik focusta yavaşta kalktıktan sonra araç 2 ye atıyor 60kmye geldiğinde devir 2000rpm i geçtiğinde ayağımı gazdan çekiyorum 3cü vitese atıyor sonra tekrar deviri 2200 2800 aralığında tutup 80kmye yaklaştığında biraz geçtiğinde tekrar yavaşça çekip 4 cü vitese attırıyordum.

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...

eski konu ama yine de merak ettim bu normal bir durum mu?

"Hareket etmeye başladım, düzenli olarak gaz basıyorum ve hız artıyor. Bu şekilde sorun yok. Sarsmadan 2. vitese, sonra 3'e 4'e geçiyor. trafik sıkışık gaza biraz basıp 1. viteste devir 30'u geçerken ayağımı gazdan çekersem sarsıyor. Normal vitesli arabada da olur ya hani, 1. viteste devir 30'u geçerken ayağınızı gazdan çekince bir anda yavaşlar da sarsar araba. Bu da öyle gibi sanki."

Yorum bağlantısı

basınçla ilgili bir sorun gibi geldi bana tam otomatik bir araç ise +soğuk havalarda 1 den 2 ye zor geçer 1 deyken ayağınızı çektiğinizde vites atmaz motor freni yapılmış olur. araç sarsar ısınınca pamuk gibi olur kış aylarında ben en az 3 dk çalıştırmadan hareket etmem corsalarda tam otomatik da var triptonikde sizinki nasıl?

Tam otomatik.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Kanallarda tıkanma olabilir. Yanlış yağ konmuş olabilir. Yag basınç vesaire sensörlerinin fişi çıkmış ya da bu sensörler bozulmuş olabilir.

Yorum bağlantısı
Kanallarda tıkanma olabilir. Yanlış yağ konmuş olabilir. Yag basınç vesaire sensörlerinin fişi çıkmış ya da bu sensörler bozulmuş olabilir.

Hiim teşekkür ederim sebep birçok şey

olabilir. anlaşılan baktirmadan kesin sebep ogrenilemez

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Selenoid değişimi Fransız araçlarında çok yaygın. Ford'da ise selenoid ile ilgili pek işlem yapıldığını görmedim. Benim araçta gözlemlediğim durum, eğer araç belli bir süre ısınmadan hareket ettirilir ve çok kısa bir süre içinde geri vitese atılırsa, 1'den 2'ye geçişlerde sarsıntı oluyor. Vuruntu değil, sarsıntı. Diğer viteslerde bu sarsıntı vites büyüdükçe hissedilmeyen seviyeye geliyor ancak normale göre daha hissedilir. Bu durumda, yani şanzıman sıcakken araç stop edilip çalıştırıldığında sarsıntılar kayboluyor. Bu yüzden bir iki seferdir, park yerinden araç soğukken geri manevra yapmayacak şekilde çıkmak üzere aracı bırakıyorum ve sonuç beklediğim gibi. Aracın vites geçişleri sarsıntısız. İki nedenden şüpheleniyorum ben, ,ilki ve çok büyük ihtimal yağ seviyesi, ikincisi ise selenoidler. Yaklaşık 2 senedir(aracı aldığımdan beri) artmayan ve azalmayan bir durum. Bazen yani çoğu zaman yapmadığı için dert etmiyordum ancak geri vitesle bağlantılı olduğunu düşünmeye başladıktan sonra niye çoğu zaman yapmadığını da anladım diyebilirim. Hiç geri vites kullanmadığım zaman sorun olmuyormuş demek ki.

Bahtiyar'ın dediği bence de doğru. Motoru ısıtarak hareket etmenin temel nedeni, otomatik şanzımanlar için de geçerli bence. Genelde aracı 3dk. rolantide bekletirim. Kışın ise, cam buğusu açana kadar beklemeye gayret ederim. Kaloriferin ilk ılık üfleyişi benim için start anı oluyor. Eğer araç üzerinde, kar, buz varsa aracı çalıştırıp temizlik işine girerim.

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan Yalçıntaş

Merhabalar. Aracımda şanzıman ile ilgili şöyle bir sıkıntı var. İkinci vitese geçerken bir sarsıntı oluyor. Diğer vites geçişlerinde böyle bir sorun yok, hissedilmeyecek derecede bir geçiş var. Aracın şanzıman yağı yeni değişti. Buna rağmen aynı sıkıntı devam etmekte. Nedenleri hakkında bilgi verebilir misiniz? Teşekkürler.

Bende otomatik vites kulanıcısıyım.

Aracınızın hararet ibresi normale geldiğinde , yine vuruntu oluyormu. buna bi dikkat edermisiniz ?

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)
Selenoid değişimi Fransız araçlarında çok yaygın. Ford'da ise selenoid ile ilgili pek işlem yapıldığını görmedim. Benim araçta gözlemlediğim durum, eğer araç belli bir süre ısınmadan hareket ettirilir ve çok kısa bir süre içinde geri vitese atılırsa, 1'den 2'ye geçişlerde sarsıntı oluyor. Vuruntu değil, sarsıntı. Diğer viteslerde bu sarsıntı vites büyüdükçe hissedilmeyen seviyeye geliyor ancak normale göre daha hissedilir. Bu durumda, yani şanzıman sıcakken araç stop edilip çalıştırıldığında sarsıntılar kayboluyor. Bu yüzden bir iki seferdir, park yerinden araç soğukken geri manevra yapmayacak şekilde çıkmak üzere aracı bırakıyorum ve sonuç beklediğim gibi. Aracın vites geçişleri sarsıntısız. İki nedenden şüpheleniyorum ben, ,ilki ve çok büyük ihtimal yağ seviyesi, ikincisi ise selenoidler. Yaklaşık 2 senedir(aracı aldığımdan beri) artmayan ve azalmayan bir durum. Bazen yani çoğu zaman yapmadığı için dert etmiyordum ancak geri vitesle bağlantılı olduğunu düşünmeye başladıktan sonra niye çoğu zaman yapmadığını da anladım diyebilirim. Hiç geri vites kullanmadığım zaman sorun olmuyormuş demek ki. Bahtiyar'ın dediği bence de doğru. Motoru ısıtarak hareket etmenin temel nedeni, otomatik şanzımanlar için de geçerli bence. Genelde aracı 3dk. rolantide bekletirim. Kışın ise, cam buğusu açana kadar beklemeye gayret ederim. Kaloriferin ilk ılık üfleyişi benim için start anı oluyor. Eğer araç üzerinde, kar, buz varsa aracı çalıştırıp temizlik işine girerim. Saygılarımla.

Geri vites kullanmadan olmaz ki hocam ya hele ki ankara'nın dar sokakların da kaldırım kenarına çekersen önün arkan kıpırdamayacak halde park edilmiş araçlarla dolu. Dün mondeo ile ilgili neredeyse tüm sorunları okurken bu dikkatimi çekti konuyu açan arkadaş cevap yazmamış sorunu ne oldu ne yaptı. benim eski focus da bu sorun vardı ama her zaman olmuyor du.

tarihinde Mustafa Koçak2 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Serdar Kaya

Ko

Bende otomatik vites kulanıcısıyım.

Aracınızın hararet ibresi normale geldiğinde , yine vuruntu oluyormu. buna bi dikkat edermisiniz ?

Eski konu küllerinden geri doğmuş.

Gökhan bey, benim sorunum çözüldü, çünkü 2 sene kadar önce mondeomu sattım, manuel corsa aldım :).

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...