Erkan Kıyak 24 Haziran 2009 Paylaş 24 Haziran 2009 (düzenlendi) Resimde kırmızı ok ve noktalarla işaretli hortum ne hortumudur ve ne işe yarar? Bi de benim aracımda bu hortumun tam kırmızı okun ucunun bulunduğu yerden kesilmiş ve T ile başka bir yere doğru başka hortum çekilmiş, bu çekilen ikinci hortum ise 10 cm kadar sonra tekrar V ile ikiye ayrılıyor, acaba neden böyle bi işlem yapılmış olabilir? Not: Aracımda tüp var, belki bi ilgisi vardır? 24 Haziran 2009 tarihinde Erkan K?yak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Nuri Başer 24 Haziran 2009 Paylaş 24 Haziran 2009 Benzinliden pek anlamam ama Vakum olabilirmi?? Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 24 Haziran 2009 Paylaş 24 Haziran 2009 Enteresan bişeyler var gibi..Ben şuanda tekrar bakmadım ama hatırladığım kadarıyla benim araçta öyle bir durum yok. Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak 24 Haziran 2009 Yazar Paylaş 24 Haziran 2009 (düzenlendi) Söyle bi TIS Cdsine baktımda, brake servo vacuum hose yazıyo birkaç yerde, türkçesi fren servo vakum hortumu gibi bişey herhalde, ne yapılmak istendi acaba bu işlemlerle? 24 Haziran 2009 tarihinde Erkan K?yak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Haziran 2009 Paylaş 24 Haziran 2009 Evet olabilir.. emme manifoldundan frene bağlantı vardır... Ama benim motorlar bunun tersi olduğu için bu hortum görünmüyor... Yorum bağlantısı
Emrah Çatal 24 Haziran 2009 Paylaş 24 Haziran 2009 lpg kitinde de MAP sensörü var. O hortumdan ek alınması Manifold basıncını ölçmek için olabilir. Diğer bir vakum ucuda regülatöre(buharlaştırıcıya)gidiyor olabilir. Benim aracımda manifoltta 2 delik delmişler ve bu deliklere takılan hortumlatdan biri map'a diğeri regülatöre gidiyor.Map'a aynı zamanda gaz basınç hattıda bağlı.Sanırım manifolt basıncı ve gaz basıncını ölçüp, bir takım hesaplamalar yapıyor olabilr. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 24 Haziran 2009 Paylaş 24 Haziran 2009 Şimdi benim aracı inceledim.O hortumdan çıkan herhangi başka bir hortum yok.Direk gaz kelebeğinin oraya giriyor.Diğer ucuda şoför kabinine doğru gidiyor.Ne işe yaradığını anlayamadım. Fren pedalına doğru gidiyor olabilir. Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak 24 Haziran 2009 Yazar Paylaş 24 Haziran 2009 Ayhan Bey aracınızda lpg var mı? Aracı lpgli olanlar hiç dikkat etti mi bu hortuma, anlattıklarıma benzer şeyler kendi araçlarında da var mı? Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 24 Haziran 2009 Paylaş 24 Haziran 2009 Aracımda Atiker sıralı sistem takılı.. Yorum bağlantısı
Bayram Köksal 25 Haziran 2009 Paylaş 25 Haziran 2009 Lpg'li araçlarda, soğutma sisteminin hava yapmasının önüne geçmek için otosan tarafından yapılmış bir işlem var o kısımda galiba. O olabilir mi? Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak 25 Haziran 2009 Yazar Paylaş 25 Haziran 2009 Lpg'li araçlarda, soğutma sisteminin hava yapmasının önüne geçmek için otosan tarafından yapılmış bir işlem var o kısımda galiba. O olabilir mi? O başka bi işlemdi galiba, genel hararet sorununu gidermik için bi by-pass işlemiydi sanki, ustalarda bu ara yok galiba, Yaşar usta ile Çağlar abi konuyu gördüklerinde bi açıklık getirirler belki.. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 25 Haziran 2009 Paylaş 25 Haziran 2009 firen servosunun vakum hortumu. Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak 25 Haziran 2009 Yazar Paylaş 25 Haziran 2009 firen servosunun vakum hortumu. Neden yukarda anlattığım işlemler yapılmış olabilir peki ustam? Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 25 Haziran 2009 Paylaş 25 Haziran 2009 Bende o hortum üzerinde biraz ezilme gibi bişey olmuş.Oraya bant sarılmış bunun zararı olurmu ki? Veya nasıl bir şikayete sebep olur..Diyelimki o hortumda delik var ne olur.. Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı 26 Haziran 2009 Paylaş 26 Haziran 2009 O hortumdaki kaçak,direk olarak frenin sertleşmesine ve fren kalitesinin düşmesine sebep olur...Ayrıca motorun sarsıntılı çalışmasına ve yakıt dengesizliğine de neden olur...O yüzden servo hortumdan LPG vakum bağlantısı yapılmaması LPG montajcılarından önemle rica olunur... Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak 26 Haziran 2009 Yazar Paylaş 26 Haziran 2009 (düzenlendi) O hortumdaki kaçak,direk olarak frenin sertleşmesine ve fren kalitesinin düşmesine sebep olur...Ayrıca motorun sarsıntılı çalışmasına ve yakıt dengesizliğine de neden olur...O yüzden servo hortumdan LPG vakum bağlantısı yapılmaması LPG montajcılarından önemle rica olunur... Hımm... Hortumda kaçak yok fakat dediğim gibi ayrı bi bağlantı var. Aracımın freni biraz sert gibi ama yeterli, şimdi napsam ben bi lpgciye göstersem mi acaba? 26 Haziran 2009 tarihinde Erkan K?yak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı 26 Haziran 2009 Paylaş 26 Haziran 2009 Hımm... Hortumda kaçak yok fakat dediğim gibi ayrı bi bağlantı var. Aracımın freni biraz sert gibi ama yeterli, şimdi napsam ben bi lpgciye göstersem mi acaba? Gösterin,kaçak kontrolu yapsınlar... Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak 29 Haziran 2009 Yazar Paylaş 29 Haziran 2009 O hortumdaki kaçak,direk olarak frenin sertleşmesine ve fren kalitesinin düşmesine sebep olur...Ayrıca motorun sarsıntılı çalışmasına ve yakıt dengesizliğine de neden olur...O yüzden servo hortumdan LPG vakum bağlantısı yapılmaması LPG montajcılarından önemle rica olunur... Bugün şöyle bi baktım o hortumdan ayrılan diğer hortumlar nereye gidiyor diye, birini göremedim ama diğeri lpg regülatörüne gidiyo, emme manifoldundan regülatöre hava almak için bi delik açılmış fakat tekrar kapatılmış ve sonra bu fren vakum hortumundan alınmış sanırım, bu uygulamanın bi zararı olur mu acaba? Şuan için lpg ve frenle ilgili bi sorunum yok.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts