Kenan Yılmaz 23 Temmuz 2009 Paylaş 23 Temmuz 2009 Aracın sağ arkasından çukur veya tümseklerde gelen vuruntu sebebini bulamadılar. En son dört teker bakımını yaptırdığım usta sorunun amortisörden kaynaklandığını söyledi. Söylediğine göre amortisör aşağı çöküp de yukarı kalkarken vuruntu yapıyormuş. Bu sağ arkadaki amortisörü tek olarak değiştirsem sorun olur mu? Yoksa ikisini birden mi değiştirmek gerekiyor? Böyle bir vuruntu sesinden amortisörü değiştirerek kurtulan var mı? Yorum bağlantısı
Yasin Çelik 23 Temmuz 2009 Paylaş 23 Temmuz 2009 genelde duyduğum çift değişim den yana ama eminim konuya vakıf üstadlar doğru cevabı vereceklerdir Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 23 Temmuz 2009 Paylaş 23 Temmuz 2009 Eğer diğerinde bir problem yoksa tekini değiştirebilirsiniz. Geçen yıl ön sağ bozulmuştu ve diğerinde bir problem yoktu , Tekini değiştim ve en ufak bir sorunla karşılaşmadım. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 23 Temmuz 2009 Paylaş 23 Temmuz 2009 Mekanik olarak sorun olmaz,fakat teknik olarak acil durumlarda eski olan amortisör yolu az tutacağı için araç dengesiz olur. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 23 Temmuz 2009 Paylaş 23 Temmuz 2009 çift değişmekte fayda var aracın dengesi daha sağlıklı olur. peki servis kaza durumunda tek mi çift değiştiriyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Temmuz 2009 Paylaş 23 Temmuz 2009 Ölçümü yapılır, diğer sağlamsa tek değiştirilebilir.. Yorum bağlantısı
Halil Gecegörür 23 Temmuz 2009 Paylaş 23 Temmuz 2009 Ölçümü yapılır, diğer sağlamsa tek değiştirilebilir.. Hatta bozuk amortisor sökülüp tamir ettirilir, 30 TL ye. Hiç yaptırdın mı derseniz hayır. Yorum bağlantısı
Kenan Yılmaz 23 Temmuz 2009 Yazar Paylaş 23 Temmuz 2009 Arkadaşlar benim sorunumu biliyorsunuz. Sağ arkadan gelen ses yüzünden amortisörü değiştireceğim. İki amortisör alıp da sonuçta boşu masraf etmek de var. Eğer o sevimsiz ses kesilecekse sorun değil çift değiştireyim. Fakat ses aynı şekilde devam edecekse bari fazla masraf çıkmasın. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Temmuz 2009 Paylaş 23 Temmuz 2009 Bu bahsedilen araç 2000 model focus ise çift değişin... Yorum bağlantısı
Serkan Toker 23 Temmuz 2009 Paylaş 23 Temmuz 2009 Aracın sağ arkasından çukur veya tümseklerde gelen vuruntu sebebini bulamadılar. En son dört teker bakımını yaptırdığım usta sorunun amortisörden kaynaklandığını söyledi. Söylediğine göre amortisör aşağı çöküp de yukarı kalkarken vuruntu yapıyormuş. Bu sağ arkadaki amortisörü tek olarak değiştirsem sorun olur mu?Yoksa ikisini birden mi değiştirmek gerekiyor? Böyle bir vuruntu sesinden amortisörü değiştirerek kurtulan var mı? Amortisör yaylanma olayını dengelemek, belli bir süre içinde gerçekleştirmek için vardır. Yani ses tümsekten geçen araba yükselirken değil düşme anında tutmayan amortisörün yayın tam olarak kapanmasına izin vermesi sonucu oluşur. Ustanız, emin olamadım ama amortisörler sağ ve sol aynıdır.Yerlerini değiştirsin, sesin yönü değişirse tamam amortisör. Hatta şöyle bile olur, amortisör çok kötü bir hale geldiyse arkadan gelen bir araç sizin arabanın problemli tarafındaki lastiğinin yolda giderken lastik top gibi zıpladığını görebilir. Amortisör tek değişir, tamirde edilir. Hi. yaptırdınmı derseniz, evet yaptırdım... Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 23 Temmuz 2009 Paylaş 23 Temmuz 2009 Ben olsam çiftini değiştirirdim her ne kadar sağlamda olsa yeni ve eski arasında illaki fark olacaktır... Bahsedilen araçın da yaşı göz önüne alındığında ne kadar yıprandığını bilemicem ama dile kolay 9 yıl... Yorum bağlantısı
Kenan Yılmaz 24 Temmuz 2009 Yazar Paylaş 24 Temmuz 2009 Amortisör yaylanma olayını dengelemek, belli bir süre içinde gerçekleştirmek için vardır. Yani ses tümsekten geçen araba yükselirken değil düşme anında tutmayan amortisörün yayın tam olarak kapanmasına izin vermesi sonucu oluşur. Ustanız, emin olamadım ama amortisörler sağ ve sol aynıdır.Yerlerini değiştirsin, sesin yönü değişirse tamam amortisör. Hatta şöyle bile olur, amortisör çok kötü bir hale geldiyse arkadan gelen bir araç sizin arabanın problemli tarafındaki lastiğinin yolda giderken lastik top gibi zıpladığını görebilir.Amortisör tek değişir, tamirde edilir. Hi. yaptırdınmı derseniz, evet yaptırdım... Evet Serkan Bey, haklısınız. Amortisörlerin yerini değiştirip de denemek hiç aklımıza gelmedi. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Temmuz 2009 Paylaş 24 Temmuz 2009 Buda pahalı bir yöntem.. Amortisör söküp takmak kolay iş değildir.. Usta en az amortisör başına 30 lira isteyecektir... Yorum bağlantısı
Çağdaş İbiş 24 Temmuz 2009 Paylaş 24 Temmuz 2009 Benim Escortun sağ ön ve sol arka amortisörlerini tamir ettirdim, şimdi aklıma takılan bir iki soru var, müsade ederseniz bende bu konuya dahil olayım. 1. Diğer 2 amortisörüde tamir yoluyla yeniliyeyim mi? 2. Aracın arkası biraz fazla hoplayıp zıplıyor ve genelde boş kullandığım için aracı, süratli girilien virajlarda, viraj içerisinde herhengi bir engebe varsa arka kısmı bırakma eğilimdinde oluyor araç. Lastiklerimin durumuda pek iç açıcı değil ama, yay ve amortisör kaynaklı mıdır bu durum? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Temmuz 2009 Paylaş 24 Temmuz 2009 Benim Escortun sağ ön ve sol arka amortisörlerini tamir ettirdim, şimdi aklıma takılan bir iki soru var, müsade ederseniz bende bu konuya dahil olayım. 1. Diğer 2 amortisörüde tamir yoluyla yeniliyeyim mi? 2. Aracın arkası biraz fazla hoplayıp zıplıyor ve genelde boş kullandığım için aracı, süratli girilien virajlarda, viraj içerisinde herhengi bir engebe varsa arka kısmı bırakma eğilimdinde oluyor araç. Lastiklerimin durumuda pek iç açıcı değil ama, yay ve amortisör kaynaklı mıdır bu durum? Sol ön ve sağ arkayı da tamir ettir bence.. Bahsettiğin sorun da sanki normalmiş gibi geldi bana.. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 24 Temmuz 2009 Paylaş 24 Temmuz 2009 (düzenlendi) Bana sorarsanız mantıklı şekilde şöyle, Aracların amartisörleri yol şartlarının iyi olmadığından dolayı zamanla yıpranırlar. Aynı iki arac fakat biri 80000 km olsun, diğeri 5000 km olsun. Bu aracları test ettiğimizde firen mesafesi ve virajlarda yol tutuş kabiliyeti olarak 5000 km olan çok daha iyi sonuclar verecektir, bu kesindir. Gelelim konumuza. Amartisör değişimi sağ sol olarak yapılmalıdır. Sebebi üstte anlattığım gibi amartisörün yıpranma durumudur. Bir taraftaki amartisör yeni olduğunda aracın sağ ve sol tarafının yol tutuşu bir olmayacak ve firenlemelerde çekme gibi problemler yaratacaktır. Ama şuda var, amartisörler 10000 km önce değişmiştir, ve bugün bir tanesi patlamıştır, bu gibi durumlarda tek taraf değiştirilebilir. Çünkü fazla km farkı olmadığı için amartisörler performan olarak birbirine yakın olacaktır ve güvenlik açısından önemli bir problem yaratmaz. Aracınızın km'si yüksekse düşünmeden çift değiştirin. Bu size fayda sağlayacaktır. Her 40000 km'de bir amartisörlerin kontrol edilmesi gerekiyor ama bu pek yapılmıyor. 24 Temmuz 2009 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağdaş İbiş 24 Temmuz 2009 Paylaş 24 Temmuz 2009 Teşekkür ederim Emmi'm ve Ayhan kardeşim, diğer ikisinide tamir ettireyim yenilensinler en iyisi. Tekrar teşekkürler. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 24 Temmuz 2009 Paylaş 24 Temmuz 2009 Bozulmamış olsaydı bile yenilenmesi fayda sağlar. Yeni amartisör her zaman iyidir. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 24 Temmuz 2009 Paylaş 24 Temmuz 2009 Buda pahalı bir yöntem.. Amortisör söküp takmak kolay iş değildir.. Usta en az amortisör başına 30 lira isteyecektir... Biz senin gibi sosyetik ustaya gitmiyoruz abi, bizimki sök tak en çok 10 lira alabilir benden...Onu da epey bir istemesi lazım... O kadar da zor bir iş değildir söküp yakmak, bana kalırsa... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Temmuz 2009 Paylaş 24 Temmuz 2009 Len Yaşar.. Madara ettin beni.. Gerçi Yaşar, mondeo aldım alalı uğraşıyor garip, bugüne kadar alabildiği 120 lira işçilik.. Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 24 Temmuz 2009 Paylaş 24 Temmuz 2009 Biz senin gibi sosyetik ustaya gitmiyoruz abi, bizimki sök tak en çok 10 lira alabilir benden.. O kadar da zor bir iş değildir söküp yakmak, bana kalırsa... Söz konusu fiesta olunca dediğin doğru.O çelimsiz ,cılız cüsseye ait amortisörü söküp takmak için 10 lira bile fazla... Yorum bağlantısı
Serkan Toker 24 Temmuz 2009 Paylaş 24 Temmuz 2009 Söz konusu fiesta olunca dediğin doğru.O çelimsiz ,cılız cüsseye ait amortisörü söküp takmak için 10 lira bile fazla... Ne diyim ben şimdi sana hoca, Allah iyiliğini versin. Zorla aldıracaksınız bana da bir Mondeo.. Yorum bağlantısı
Kenan Yılmaz 28 Temmuz 2009 Yazar Paylaş 28 Temmuz 2009 (düzenlendi) Her zaman alış veriş yaptığım parçacım amortisörü tek olarak verebileceğini ve deneyebileceğimi söyledi. Yani amortisör değiştirdikten sonra ses kesilirse parçayı alacağım yok eğer ses kesilmezse parçayı geri iade alacağını söyledi. Bu da beni çok sevindirdi. Önümüzdeki günlerde amortisör değiştirip sesin kesilip kesilmediğini deneyeceğim. Bu arada amortisör sök tak 30 TL yok bizim buralarda. Alacağı en fazla 10 TL yeter diyecektir. Yeter abi, biz de parayı çaydan toplamıyoruz. 28 Temmuz 2009 tarihinde Kenan Y?lmaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts