İçeriğe Yönlendir

Nasıl Tarif Etsem Devir Takılması


Serkan Kantemiz

Recommended Posts

Serkan Kantemiz

Arkadaşlar nasıl tarif edeceğimi bilemiyorum ama anlatmaya çalışacağım.

97 Clx aracım her zaman yapmasa da, arada bir yapmaya başladı.

Örneğin yolda gidiyorum. 4. Viteste 3000 devirde. Ayağımı gazdan çekiyorum, araba hiç gaz kesmiyor. Yalnız gaz pedalı takılı kalmıyor dikkatinizi çekerim. Debriyaja basınca devir artıyor boşa geçtiğinden örneğin oluyor 4500 devir. Boşa alıyorum gene kalıyor 4500 devirde. Devir kesinlikle düşmüyor. 5. vitese atıp deviri düşürmek için ayağımı debreyajdan çekiyorum. devir düşüyor mesela 2500'e. debriyaja tekrar basıyorum devir takılı kalıyor 2500'de. boşa alıyorum gene düşmüyor devir saati. Yokuş aşağı denk gelip boşta 10 km gitsem bile devir saati düşmez ve araba bağırırken, boşta tam duracağım sırada araba normal devrine geliyor. Yani sağa çekip durmak istediğimde durmak ile durmamak arasındaki yerde devir düzene giriyor. Dediğim gibi gaz pedalı takılı kalmıyor ve devir saati kaçta takılı kalırsa orada takılı kalıyor.

Not: bu arada alt devirlerde teklemeye de başladı gibi. Yani üst devirlerde hiçbir tekleme yok, ancak 2000'in altında aşırı gaz vermeden giderken ara ara tekliyor gibi.

Yorum bağlantısı
Serkan Kantemiz

Cemil bey bu hızlı cevap için çok teşekkür ederim, ama biraz daha açıklasanız. Kafam alacak şekilde anlatsanız.

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar

Debriyajı baskı balatadan ayırmak için siz gaz pedalına bastığınızda sürekli ileri ve geri çalışan bir tel vardır, yanlış hatırlamıyorsam sizin escort ta da bundan olması lazım.

Bu tel zamanla (çok sayıda çelik telden oluşuyor) bozulur ve siz debriyaja basmasanızda sizin yerinize takılı kalarak basar (gaz teli gibi).

Bildiğim kadarıyla yeni nesil araçlarda tel yok, ama forumdaki arkadaşlardan mutlaka sizin sorununuzu yaşayanlar vardır.

Ben flashS te yaşamıştım sanki sürekli gaza basıyormuşsunuz gibi bağıra bağıra gidiyordu öyle ki; rolantide bile hareket edebiliyordum.

Bu iki tele baktırırsanız sorunun bunlardan birinden olduğunu tahmin ediyorum.

Aracınızı iyi günlerde kullanın, bende de vardı yol tutuşunu hala hatırlıyorum, çok güzel bir araçtır.

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar
Cemil bey, bence debriyaj degil gaz teli takiliyor. O yuzden debriyajdan ayagini ceker cekmez araba ayni devre cikiyor veya ayagini gazdan cekince ayni devirde gidiyor, bir nevi Cruise Control :lol2:.

Cemil bey'in dedigine baktirin ama bakmisken gaz telinede baksinlar :p.

Kolay gelsin,

Sizin araçta tel var mı bilmiyorum, Mehmet Bey'in dediğini dikkate alsanız daha iyi olur...

Yorum bağlantısı
Guest Hasan Tanr?verdi
Arkadaşlar nasıl tarif edeceğimi bilemiyorum ama anlatmaya çalışacağım.

97 Clx aracım her zaman yapmasa da, arada bir yapmaya başladı.

Örneğin yolda gidiyorum. 4. Viteste 3000 devirde. Ayağımı gazdan çekiyorum, araba hiç gaz kesmiyor. Yalnız gaz pedalı takılı kalmıyor dikkatinizi çekerim. Debriyaja basınca devir artıyor boşa geçtiğinden örneğin oluyor 4500 devir. Boşa alıyorum gene kalıyor 4500 devirde. Devir kesinlikle düşmüyor. 5. vitese atıp deviri düşürmek için ayağımı debreyajdan çekiyorum. devir düşüyor mesela 2500'e. debriyaja tekrar basıyorum devir takılı kalıyor 2500'de. boşa alıyorum gene düşmüyor devir saati. Yokuş aşağı denk gelip boşta 10 km gitsem bile devir saati düşmez ve araba bağırırken, boşta tam duracağım sırada araba normal devrine geliyor. Yani sağa çekip durmak istediğimde durmak ile durmamak arasındaki yerde devir düzene giriyor. Dediğim gibi gaz pedalı takılı kalmıyor ve devir saati kaçta takılı kalırsa orada takılı kalıyor.

Not: bu arada alt devirlerde teklemeye de başladı gibi. Yani üst devirlerde hiçbir tekleme yok, ancak 2000'in altında aşırı gaz vermeden giderken ara ara tekliyor gibi.

gaz kelebek sorunu olabilir.

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar

Enjection lu arabada gaz kelebeği var mı?

Gerçekten emin olamadığım için soruyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Enjection lu arabada gaz kelebeği var mı?

Gerçekten emin olamadığım için soruyorum.

Benzinli mi ? Evet ise..

Evet...

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

aynı sorun bendede mevcut.

1) rölanti valfini temizletin

2 ) temizlikten sonra düzelmedi ise var ise imkan yenisini takıp deneyin

3) hız sensörü arızalanmış olabilir

4 geçici çözüm için hız sensöründen beyine giden soketi sökün. :rolleyes: Bende bu durumda.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler

İlk akla gelen gaz teli takılıyordur saglamsa gaz kelebegi ama kapalı kalsa araç bogulur gitmez açık kalsa cok yakıt yakar böyle takılma yapmaması lazım :rolleyes: yinede önce gaz teli konturolu derim. :good1:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
İlk akla gelen gaz teli takılıyordur saglamsa gaz kelebegi ama kapalı kalsa araç bogulur gitmez açık kalsa cok yakıt yakar böyle takılma yapmaması lazım :rolleyes: yinede önce gaz teli konturolu derim. :good1:

Gaz pedalı değildir..

Çeyrek gaz ile viteste 3000 devirde gidersiniz ama debriyaja basınca bu çeyrek gaz motoru son devrine çıkarır...

Sizin dediğiniz gibi olsa, motor devrinin devir kesiciye dayanmış olması gerekir...

Yorum bağlantısı
Alpay Önder

Arkadaşlar daha once benimde başıma gelmişti. Gaz kelebeginin olduğu valf temizlendikten sonra düzelmişti.

Yorum bağlantısı
Serkan Kantemiz

Debreyajdan kesinlikle olamaz. Çünkü debreyajı ayırmasa ve kilitli kalsa arabayı durduramam. yani araba 90Km hızla giderken bu durum başıma geldiğinde yani araba 2500 devirde takılı kaldığında boşa alıp yavaşlıyorum. Araba hala 2500 devirde kalıyor. Tam durma noktasında devir düzene giriyor. Yani bir yer takılı mı kaldı diye motoru bakmama fırsat bulamıyorum.

Gaz teli takılı kalacak olsa örneğin 3. viteste 4000 devirde takılı kaldığında hiçbirşeye basmadan arabayı 4. vitese alıyorum. ayağımı debrejden çekince 2500 devire düşüyor, tekrar debreje basınca 2500 devirde takılı kalıyor.

Hava filtresini yeni değiştirdim. Hava filtresinin motora doğru geden boğazının olduğu kelebekleri sprey gibi bir şeyle temizlemişlerdi. Ancak bu durum ara ara oluyor. sürekli olmuyor. Yani bedensel değil de zihinsel gibi geliyor bana.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
  • 2 hafta sonra...
Serkan Kantemiz

Tamamen LPG'denmiş. Katkılı LPG'de oluyor. adi lpg'de olmuyor, benzinde olmuyor. Euro+ lar bize uymuyor anlaşılan

Yorum bağlantısı
  • 6 yıl sonra...
Kürşad Barım

sevgili abiler, benimde benzer bir sorunum var. 97 mondeo benzinli aracım. hareket halindeyken gaz takılıyor, boğaz kelebeğini temizlettim ancak  sonuç alamadım. geçenlerde araç rolantide çalışırken araca gaz verdim ve araç 4000 devirde takıldı, tesadüfi olarak gaz telinin TCS ye giren parçası  ile oynarken aracın rolantisi birden normale döndü. tekrar gaz verdim yine takıldı, bir daha gaz telini ileri geri şekilde salladım tekrar rolanti düştü. sonra aracı kurcalamaya başladım ve gaz telinin TCS den çıkıp kelebeğe giden parçası ile oynadığım zaman ise aracın gaz verdiğini fark ettim. acaba sorun gaz telinde mi yoksa TCS de bir problem mi var. yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.  

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Aynı sorun 95 Golf aracımda vardı. Sorunu çözmek için hava alıyordur diye hortumları kontrol ettirdim. Boğaz kelebeğini temizlettim düzelmemişti. Usta gibi bi ustaya götürdüm. Lpg beynini karıştırmış olabilir resetleyelim dedi ve akü kutup başını söktü. 15 dk bekleyip taktık devirin takılı kalması durumu tamamen ortadan kalktı. En basit çözüm bu olabilir, bi deneyin bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sevgili abiler, benimde benzer bir sorunum var. 97 mondeo benzinli aracım. hareket halindeyken gaz takılıyor, boğaz kelebeğini temizlettim ancak  sonuç alamadım. geçenlerde araç rolantide çalışırken araca gaz verdim ve araç 4000 devirde takıldı, tesadüfi olarak gaz telinin TCS ye giren parçası  ile oynarken aracın rolantisi birden normale döndü. tekrar gaz verdim yine takıldı, bir daha gaz telini ileri geri şekilde salladım tekrar rolanti düştü. sonra aracı kurcalamaya başladım ve gaz telinin TCS den çıkıp kelebeğe giden parçası ile oynadığım zaman ise aracın gaz verdiğini fark ettim. acaba sorun gaz telinde mi yoksa TCS de bir problem mi var. yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.  

bu şekilde ise gaz telinde içerden takılma var korozyon en başlıca sbebei. tcs çalışıyor mu? çözümü gaz teli değişimi

Yorum bağlantısı
Kürşad Barım

bu şekilde ise gaz telinde içerden takılma var korozyon en başlıca sbebei. tcs çalışıyor mu? çözümü gaz teli değişimi

 TCS önceden çalışıyordu ama yazın aracın göğsünü söktürdüm ondan sonra TCS tuşu işlevini yitirdi, muhtemelen göğsü söküp takarken soketini oturtamadılar diye tahmin ediyorum. 

Ayrıca gaz telini nasıl tedarik ederim, Ben Bingöl'deyim, burada Ford parçası satışı yapan tek bir yer var, ona durumu anlattım ve gaz teli istedim bana CC'nin tek parça olan gaz telini verdi ve mondeoların gaz teli budur, bundan başka gaz teli yok dedi. ben kendisine bu gaz telinin CC ait olduğunu,benim ihtiyacım olan gaz telinin üç parçadan oluştuğunu söylesemde parçacıyı ikna edemedim. nereden ve yaklaşık ne kadara temin edebilirim acaba Çağlar abi, yardımların için teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ford parçacıdan şase no ile. ayrıca tcs zaten çalışmıyor ise..

gaz telininin tcs siz olan tipi, sadece takıp komple üçlü telden de kurtuşlmak mümkün. tcs si olamayn mondeo gibi.

Yorum bağlantısı
Kürşad Barım

ford parçacıdan şase no ile. ayrıca tcs zaten çalışmıyor ise..

gaz telininin tcs siz olan tipi, sadece takıp komple üçlü telden de kurtuşlmak mümkün. tcs si olamayn mondeo gibi.

teşekkür ederim abi

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...