Sani Gerşon 6 Ağustos 2009 Paylaş 6 Ağustos 2009 Zincirden dolayı mı? Sani bey siz hiç uzama yapmış bir zincir gördünüzmü.?uzama yapan zinciri test etmek için düz bir zeminde yere koyayak bir ucundan tutun ve diger ucundan ileri istikamete dogru çekin eger bir esneme varsa yani (sünme ) de derler zincir uzamış oluyor ve bozuk sayılıyor atıyorum 25 cm, lik zincir uzayınca 26 cm ,olabiliyor aradaki farka bakın uzama 1 cm bu fark calışma sistemine hata olarak yansır ve sistem ayar tutmaz sonuçta her zincir miyadını doldurdumu uzama yapar bilginiz olsun :lol2: zincirli motorlarda ustalar zincir degişirken aşırı gergin olmamasına özen göstermelidirler aşırı gergin takılan zincir çok çabuk uzama ve bozulmada yapar. Ford KA nın değişik sesi olmasının iki nedeni var1- egzos sistemi kendine has sesi öyle 2- arada bir valf yükseklik ayarı yapmak gerekiyor hani ferrariler gibi. (1000 km de bir gibi ayarlanır eski ferrariler) zincirin ses yapması mümkün ama onun sesi başka, şakırtı gibi. ford ka için zincir sesini biri internete koymuştu. bendeki de zaten şakırtı sesi. bir çok kişi subapla karıştırıyor ama ilk aldığımda subaplar ayarsızdı aradaki farkı biliyorum bu sebeple. gerçi en son 100k km de ayarlanmıştı, şimdi 8k km oldu, yine ayarlatsam mı sizce? mehmet bey, bunu anlamanın yolu var mı peki? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 7 Ağustos 2009 Paylaş 7 Ağustos 2009 açıp bakıp boşluk var mı kontrol edilebilir kanısındayım sökmeden. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 7 Ağustos 2009 Paylaş 7 Ağustos 2009 açıp bakıp boşluk var mı kontrol edilebilir kanısındayım sökmeden. açıp bakmak dediğiniz bildiğim kadarı ile tüm motor açılmalı, e açılmışken değiştiririmde Bu ses çoğu Escort'ta da mevcut zaten,fakat belli bir devir aralığında yaparlar genelde ilk kalkışta.. bende her devirde duyabiliyorum... Yorum bağlantısı
Ali Temizsoy 11 Ağustos 2009 Paylaş 11 Ağustos 2009 Arkadaşlar zincirli araçlarda da bakım maliyetleri inanın triğer setini aşıyor.Geçenlerde yeni transitin zincir gergilerini değiştirdiler 350 liraya. Yorum bağlantısı
Hasan Dönmez 11 Ağustos 2009 Paylaş 11 Ağustos 2009 Geçen cuma günü 9 yaşında 44 bindeki focusumun triger kayışı değiştirdim usta şaşırdı nasıl dayanmış diye.. Yorum bağlantısı
Ercan Urcan 11 Ağustos 2009 Paylaş 11 Ağustos 2009 Merhaba, Lütfen Triger setinizi yetkili servislerde yaptırmaya gayret edin. Benim gibi Bostancı Oto San. Ford servisi yazan (Yetkili serv. değil) yerde ucuza yaptırmayın. Set değişimi sonrası aracım gaz yememeye başladı. Aynı yere götürüp sorunu söylediğimde hata olmadığını benim yanıldığımı bildirdiler. eskiden ok gibi fırlayan araba, şimdi sağ şeride kaçmak için dahi nazlanıyor. Yokuş çıkamadığı gibi düz yolda bile eski performansının yarısına ulaşamıyordu. Yaktığım yakıt miktarı aşırı arttı. Sonunda Şİle yolu üzerindeki Ford yetkili serv. götürüp bıraktım. Akşam aldığımda Triger ayarlanmış ve sibob ayarları yapılmıştı, aracım eski performansına dönmüştü. Ödediğim ücret ise 236 TL. Bostancı Oto san. yaptırdığım Ucuz set değişimi bana , fazladan 4-5 depo yakıta, sinir sitemi bozukluğuna patladı. Yorum bağlantısı
Yusuf Tezcan 1 Eylül 2009 Paylaş 1 Eylül 2009 Arkadaşlar İyi Geceler ... Bugun Kötü Bir Akşam Geçirdim Triger Kayışım Koptu Yolda Kaldım Saatlerce ... Aracı Çekmek Zorunda Kaldım Şimdi Sanayi'de Araç .... Sormak İstediğim Koptuktan Sonra 100 M İlerlermek Zorunda Kaldım Bir Sorun Yaratırmı ? Yorum bağlantısı
Yusuf Tezcan 1 Eylül 2009 Paylaş 1 Eylül 2009 Bitti Evet Ama Biraz Forumu Karıştırdım Asıl Sorunumu Anlatayım ... Aracın Direksiyonu Birden Sertleşti Çok Zor Dönmeye Başladı Ve Araç Hala Çalışıyor Ve Dedıgım Gibi 100 M Gitmek Zorunda Kaldım Benzincide Aracın Altına Baktım Direksiyon Pompasına Bağlı Olan Kayış Aşınmış Gevşemiş Ordaki Pompacı Arkadaşda Dedi Triger Kayışı Kopmuş Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Eylül 2009 Paylaş 1 Eylül 2009 Koptuğu anda olan olur zaten motor stop eder. Aracın boşta ilerlemesi ilave zarar getirmez. Anlattığınız V kayışı, sorun olmaz. Direksiyon hidroliğni kontrol edin. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Eylül 2009 Paylaş 1 Eylül 2009 çağlar bey kesin daha iyi cevap verecektir ama triger kopmasıyla direksiyon sertleşmesinin alakası olacağını sanmıyorum... ayrıca bildiğim kadarı ile triger kopsa araç stop eder? Yorum bağlantısı
Yusuf Tezcan 1 Eylül 2009 Paylaş 1 Eylül 2009 Anladım Çağlar Bey Ama Stop Etme Olmadı İşte ... Hatta 100 M Gittim ... [/b] Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Eylül 2009 Paylaş 1 Eylül 2009 V kayışı kopmuş. Triger kopunca geri kalan yolu çekici ile gidiyorsunuz. 1 Yorum bağlantısı
Yusuf Tezcan 1 Eylül 2009 Paylaş 1 Eylül 2009 Evet Sani Bey Sanırım Direksiyon Pompasına Bağlı Kayışdan Dolayı Direksiyona Yağ Pompalama Olayı Kesildi O Yüzden Sertleşti ...[/b] Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Eylül 2009 Paylaş 1 Eylül 2009 çağlar bey, öğrenci alın beni yanınıza... bir çoğunu tutturmuşum sizinle yaptığım liderler'deki kısa sohbetin eğitici eğlendirici yanını asla unutmayacağım Yorum bağlantısı
Yusuf Tezcan 1 Eylül 2009 Paylaş 1 Eylül 2009 Çağlar Bey ; Sani Bey Çok Teşekkür Ederim Endişemi Giderdiniz ... İşte Sanayiye Bıraktım Aracı Yarın İlgileneceğim ... Yorum bağlantısı
Tahir İlter 1 Eylül 2009 Paylaş 1 Eylül 2009 gazetede okumuştum motora giren kedi golfte trigere sıkışıp 1 tur boşluklu dönmesine sebep olmuş 5.000tl masraf çıkmış. bukadarda bile bu masraf çıkıyorsa kopunca neler olur artık haber kasko karşılamıyorla ilgiliydi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Eylül 2009 Paylaş 1 Eylül 2009 çağlar bey, öğrenci alın beni yanınıza... bir çoğunu tutturmuşum sizinle yaptığım liderler'deki kısa sohbetin eğitici eğlendirici yanını asla unutmayacağım Ka yı sokak başında görüyorum, bir gün uğrarım Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Eylül 2009 Paylaş 1 Eylül 2009 (düzenlendi) her zaman başımın üstünde yeriniz var. 1 Eylül 2009 tarihinde Sani Ger?on tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Mat 1 Eylül 2009 Paylaş 1 Eylül 2009 gazetede okumuştum motora giren kedi golfte trigere sıkışıp 1 tur boşluklu dönmesine sebep olmuş 5.000tl masraf çıkmış. bukadarda bile bu masraf çıkıyorsa kopunca neler olur artık haber kasko karşılamıyorla ilgiliydi 2 sene önce benim dobloya da havalar soğuk olduğu için sanırım kedi yavrusu girmiş ve tüyleri kayışa karışmış, bu yüzden aracı hareket ettirdikten sonra 50 mt.bile gidemeden direksiyon tamamen kasılarak, dümdüz bir şekilde sokaktan caddeye çıkıyordum. Son anda frene basarak aracı durdurdum ve geriye sokağın içine aldım. Servisten araç gönderip kayışı değiştirdiler sorun çözüldü. Merak edenlere, motorda herhangi bir kan izi falan yoktu, yani kedi ölmemiş, sadece tüylerini bırakmış. Yorum bağlantısı
Rıdvan Kocabaş 2 Eylül 2009 Yazar Paylaş 2 Eylül 2009 Merhaba,Lütfen Triger setinizi yetkili servislerde yaptırmaya gayret edin. Benim gibi Bostancı Oto San. Ford servisi yazan (Yetkili serv. değil) yerde ucuza yaptırmayın. Set değişimi sonrası aracım gaz yememeye başladı. Aynı yere götürüp sorunu söylediğimde hata olmadığını benim yanıldığımı bildirdiler. eskiden ok gibi fırlayan araba, şimdi sağ şeride kaçmak için dahi nazlanıyor. Yokuş çıkamadığı gibi düz yolda bile eski performansının yarısına ulaşamıyordu. Yaktığım yakıt miktarı aşırı arttı. Sonunda Şİle yolu üzerindeki Ford yetkili serv. götürüp bıraktım. Akşam aldığımda Triger ayarlanmış ve sibob ayarları yapılmıştı, aracım eski performansına dönmüştü. Ödediğim ücret ise 236 TL. Bostancı Oto san. yaptırdığım Ucuz set değişimi bana , fazladan 4-5 depo yakıta, sinir sitemi bozukluğuna patladı. Yaptırdığınız yetkili servisse yaptırdığınız fiyat çok iyi bana yetkili serviste nerdeyse 2 katı fiyat verdiler Yorum bağlantısı
Erhan Akçin 2 Eylül 2009 Paylaş 2 Eylül 2009 trıger kopmasında en berbat araba opel astra dır.subaplar eğildiği gibi pistonlarada zarar verıyor,eğere bide üç kağıt çı bi :lol2: r ustanın eline düşersen yan sanayi sibop takar sonra yağıda 10-40 yerine 20-50 koyarsa uzun yola çıkarsan birazcıkta hız yaparsan krank miline eğer tam motor yaparsın benim gibi :lol2: Yorum bağlantısı
Mehmet Acar 2 Eylül 2009 Paylaş 2 Eylül 2009 Çalıştığınız ustaya göre değişir bu durum. Ben 2 gün önce triger seti ve baskı balata değiştirdim. Ustaya 160 TL verdim. 400 tl de kartal'a yedek parça ücreti ödedim. değişenler, trigger, bilya, v kayışı, baskı balata, bir bilya daha ve aks üzerinde bir parça. toplam 4 saat sürdü. Şu anda aracın çekişi inanılmaz güzel oldu. Yorum bağlantısı
Recommended Posts