Oğuzhan Tülücü 7 Temmuz 2008 Paylaş 7 Temmuz 2008 60.000 km de bakımda neler yapılacak? Yorum bağlantısı
Yılmaz Kaçar 25 Aralık 2008 Paylaş 25 Aralık 2008 arkadaşlar aracımın 60.000 bakımı yaklaştı, 45.000 bakımını serviste kampanyadan yaptırmıştım, gayet ekonomik olmuştu, 60.000 bakımının hayli masraflı olduğunu duyuyorum, en yakın servis 150 km mesafede ya manisa ya da izmir e gitmem gerekecek, bulunduğum yerde özel servis var bu tip araçlara bakıyorlar, gerekli parçaları getirtip gereken bakımları yapıyorlar her marka araç için. hayli de hesaplı oluyor. bu bakımı serviste mi yoksa bulunduğum yerdeki özel serviste mi yaptırmalıyım, yetkili ford servisinde yaklaşık masrafım ne kadar olur, şimdiden teşekkürler herkese... Yorum bağlantısı
Nuri Başer 25 Aralık 2008 Paylaş 25 Aralık 2008 Hocam yaklaşık masrafın 300 YTL olur.. abartıldığı kadar masraflı değil 60k bakımı.. yetkili ile özel arasında çok bir fiyat farkı yok (eğer ikisi de orjin parça kullanıyorsa) geçen gün 75k bakımını yaptırdım özel.240 istedi yetlili de 268 e yaptırdım.. 30-40 için değmez.. zira b.syr da kaydı kuyudatı oluyor, yarın bigün satarken servis bakımlı diyorsun, parça garantisi alıyorsun.. v.s. v.s. dediğim gibi dizellerin bakımı abartıldığı kadar yüksek değil.. bu arada hocam bazı tavsiyelerde bulunayım: 60k ile birlikte; -Turbonuzu garretten anlayan deneyimli bir turbocuya gösterin, basıncını ölçtürün, gerekliyse bakım yaptırın -50 YTL daha gözden çıkartıp Carbon Clean yaptırın -Fren balata ve disklerinizi kontrol ettirin -bakım sonrası yakıt katkısı ekleyin (servis te ekleyebilir) -kapı ayarlarını yaptırısanız en az 5000 km sessiz sedasız binersiniz kazasız, belasız sürüşler.. Yorum bağlantısı
Yılmaz Kaçar 25 Aralık 2008 Paylaş 25 Aralık 2008 60 bin bakımının yetkili serviste 800,00-900,00 ytl yi bulduğunu söylediler, özel serviste yarı yarıya düşüyormuş masraf, cevapların için teşekkürler kardeşim... Yorum bağlantısı
Nuri Başer 25 Aralık 2008 Paylaş 25 Aralık 2008 Hocam ne diyorsun, ne 800-900 ü.. ya senin araba farklı bir focus ya da benim ki.. 800-900 YTL neye istiyorlarmış onu merak ettim.. bir yanlışlık var o işte..geçtiğimiz mayıs ayında F II Tdci aracımın bakımını Bursa ford Şentürkler yetkili servisinde 300 YTL karşılığı yaptırdım.. 75k bakımını da bu bayramdan önce yine aynı yerde 268 YTL karşılığı yaptırdım..siz bir sorun bakalım 800-900 ün içinde neler varmış, ben de merak ettim.. Yorum bağlantısı
Yılmaz Kaçar 25 Aralık 2008 Paylaş 25 Aralık 2008 detayını bilmiyorum ama en başta triger kayışı var, 30.000 ve 60.000 bakımlarının masraflı olduğu söyleniyor, 45-75 bin bakımlarında masraf çok az kıyaslanmaz. inşaallah dediğiniz gibidir. detay öğrenirsem yazarım. Yorum bağlantısı
Cem Boneval 25 Aralık 2008 Paylaş 25 Aralık 2008 60.000 km bakımı yetkili servis ücreti 330 YTL civarında. Yağ, yağ filtresi, yakıt, hava ve polen filtresi vb. sarflar değişiyor. Triger 90.000 km'den önce değişmez. Tabii fren balataları değişimi gerekebilir o da bu ücrete ilave olur. Özel servislerin ustalık ve deneyim düzeyini bilmeden herhangi birimizin olur vermesi pek kolay olmaz... Yorum bağlantısı
Cem Boneval 25 Aralık 2008 Paylaş 25 Aralık 2008 68 YTL servis zararına bir kampanya olmuş, iyiymiş. Triger değişimi aslında 120k, ancak Türkiye şartları için 90k olarak modifiye ediliyor. Çok özel durumlar olmadığı sürece erken değişimin bir faydası yok. Yorum bağlantısı
Tayfun Yeşil 25 Aralık 2008 Paylaş 25 Aralık 2008 birde 60k bakıma balatalar da girer.belki disk te ayrı yetten işçilik olarak fren bakımı ve kontrolü diye geçer ek olarak yani.800-900 gibi rakamlara ben gülüyorum.bu piyasanın göbeğinden olduğumuz için sanırım bu. ya bu rakamlara motor attırıyoruz nerdeyse allah allah.yazık sakın kanmayın bu rakamlara hatta yarısına bile. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 25 Aralık 2008 Paylaş 25 Aralık 2008 800-900 e bırakın std. bakımı, "std. bakım+disk+balata+turbo bakımı" yaptırılır kalan parayla da mazot alınıp afiyetle gezilir.. Yorum bağlantısı
Enver Karaca 10 Haziran 2009 Paylaş 10 Haziran 2009 arkadaşlar focus 1 için 60000 bakımında neler yapılıyor. biraz bilgi verebilir misiniz? ayrıca aracım otomatik vites. sanzuman yağı biraz pahalıymış kaç km de değişiyor? bilenler aydınlatırsa sevinirim. teşekkürler.... Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 10 Haziran 2009 Paylaş 10 Haziran 2009 belkide değişti sizin haberiniz yok,değişmediyse bir an önce değiştirin çok büyük masraflara yol açabilir değişseydi parasını alırlardı benden değişmesi gerektiğini dahi söyleyen olmadı. Acaba diyorum Mondeo'da yağ daha uzun periyodda mı değişiyor Yorum bağlantısı
Bayram Köksal 11 Haziran 2009 Paylaş 11 Haziran 2009 Fiesta için değişim periyodu nasıl acaba? Yorum bağlantısı
Yılmaz Kaçar 15 Haziran 2009 Paylaş 15 Haziran 2009 Arkadaşlar arabamın 60 bin bakımını yaptırıyorum. Yapılacak işler ve fiyatları aşağıda, (Salihli'de özel ford servisinde) -yakıt filitresi değişimi : 110 tl -hava filitresi değişimi : 25 tl -yağ filitresi değişimi : 13 tl -motor yağı değişimi : 62 tl -polen filitresi değişimi : 15 tl -carbon claen : 50 tl -dört balata değişimi : 100 tl (önce bakım,gerekirse balata değişimi) -motor bakım : 20 tl toplam : 395 tl Bunların yanında : klima gaz ölçümü, yakıt katkısı eklenmesi, turbo basınç ölçüm ve bakımı, alt takım kontrolü yapılacak. Bu konudaki değerli görüşlerinizi ve önerilerinizi bekliyorum... Yorum bağlantısı
Serkan Toker 15 Haziran 2009 Paylaş 15 Haziran 2009 Yakıt filtresi pahalı, polen filtresi ucuz... Yorum bağlantısı
Yılmaz Kaçar 15 Haziran 2009 Paylaş 15 Haziran 2009 İsterseniz aşağıdaki linkleride bir inceliyim Yılmaz bey. İnceledim, ancak parçaları bu şekilde temin edip işi yaptırmam mümkün değil, bulunduğum yer itibariyle, teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Ahmet Çankaya 17 Haziran 2009 Paylaş 17 Haziran 2009 15 gün önce 75.000 bakımı yaptırdım... bosch serviste... hava filtresi 15 TL yağ filtresi 15 TL polen filtresi 20 TL mobil 5-30 yağ 70 TL carbon clean (orjinal carbon clean sıvısı ile ) 65 TL eski yağa ilave edilerek kullanılan Wyinn's in motor temizleme ürünü 15 TL işçilik 20 TL toplam 220 TL Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Haziran 2009 Paylaş 21 Haziran 2009 Herhangi bir yetkili servisten, bakım listesini isteyin, orada, ağır çalışma şartları altında 45.000km otomatik şanzıman yağ değişimi ibaresini görebilirsiniz. Yorum bağlantısı
Serkan Çok 21 Haziran 2009 Paylaş 21 Haziran 2009 merhaba 15 gündür arabanın altında bazen 1-2 damla olmak üzere yağ gördüm bazen kesiyordu bazende oluyordu ustayada götürmüştüm ama kesilince üstünde durmamıştık. dün sonunda gözümü kararttım ve contayı değiştirelim dedim. 8 lt mobil yağa 90 tl para verdim filtre 55 conta kestirdik 35 işçilikl derken baktım 300 tl sıkışmış. usta yardımıyla çıkarttık rahatladım artık damlatma felan yok. saygılarımla. Yorum bağlantısı
Yılmaz Kaçar 22 Haziran 2009 Paylaş 22 Haziran 2009 20 haziran 09 salihli/manisa özen-iş özel ford servisinde 60 bin bakımını yaptırdım. işte listesi - mazot filitresi (orjinal) : 110 tl - yağ filitresi (orjinal) : 13 tl - folen filitresi (orjinal) : 15 tl - motor yağı (ford) : 62 tl - ön balata (atılgan) : 50 tl - arka balata (m.craft) : 110 tl - Klima gaz ilavesi : 50 tl - bakım+işçilik : 40 tl - rot balans ayarı : 25 tl toplam : 475 tl ancak şunu gördüm; işlerin yapım aşamasını sürekli izledim, gitmeden önce aldığım fiyatlar konusunda gerçekçi davranmadıklarını, orjinal parça yerine piyasa malı parçaları kullanma eğiliminde olduklarını gördüm. güvenim sarsıldı. ön balata konusunda ciddi olarak tepkim oldu ve tartıştık, orjinal olursa 180 tl olduğunu o anda söylediler. gitmeden önce verdikleri fiyat 46,70 tl idi. servistesi dağınık çalışma ortamı, işin çok uzun sürede sonuçlandırılması canımı sıktı. neticede bakım yapılmış oldu... resmi servise mi gitseydim keşke dedim yani. paylaşmak istedim.... Yorum bağlantısı
Yılmaz Kaçar 27 Temmuz 2009 Paylaş 27 Temmuz 2009 söz konusu 60 bin bakımının arkasından 3 temmuz da antalya-fethiye-izmir yaklaşık 2.000 km yol yaptım. antalya ya gittiğim de abs arıza lambası yandı, antalya da özel ford servisine gittim, kontroller yapıldı, sağ ön teker abs arıza gösterdi, temizlendi, problem tesbit edilemedi, abs lambası söndü, ancak ön balatalardan çok fazla ses geliyordu. frene dokunduğum anda kamyon gibi ses yapıyordu, yol yaptıkça bu ses azaldı, şu an soğukken inilti şeklinde hafif ses var. dönüşte salihli de bakımı yapan servise uğradım, test sürüşü yaptılar ama ses olmadı, olursa gelin farklı balata takarız dediler, ayrıca yapılan balans ayarı da iyi değildi, 100 km yi geçtikten sonra titreme yapıyordu. sonuç: ülkemizde resmi servise de gitseniz, özel servise de gitseniz, bakım onarım konusunda eksiklikler ve ciddi problemler var... Yorum bağlantısı
Sancak Zengin 28 Temmuz 2009 Paylaş 28 Temmuz 2009 Evet Yılmaz bey bu konuda size hak vermemek elde değil malesef tatmin edici bir servis bakımı vs. bulmak oldukça zor.. Bence düzensizliğin sonucu bunlar umarım AB bu konuda da kriterler getirir ne diyelim.. Başkalarının dayatmaları olmasa kimse birşey yapmıyor.. Üzerimizde ölü toprağı var sanki.. Yorum bağlantısı
Bedri Baki 6 Ağustos 2009 Paylaş 6 Ağustos 2009 30-60-90 bin gibi bakımlar anabakım diye geçiyor sanırım. 15-45-75 bin bakımlarına göre biraz daha detaylı bakım gerektiriyor.. Yorum bağlantısı
Tolga Canvar 8 Ağustos 2009 Paylaş 8 Ağustos 2009 Standart bakım haricinde enjektör temizliği yaptırmanızda fayda var.Bunun haricinde aracın durumuna göre bakılması gereken bir şey varsa baktırın.Eğer ben arabamı uzun süre kullanıcam derseniz yağ ve yağ filtresi değişimini 15000 de değil bence 10000 de yapın hava filtrenizi 5-6000km civarı değiştirin.Mazot filtresi 30000 de değişse de olur. Yorum bağlantısı
İbrahim Durmaz 30 Ağustos 2009 Paylaş 30 Ağustos 2009 60.000km bakımında neler yapılıyor ve fiyat ne kadardır? Şimdiden teşekkürler... Yorum bağlantısı
Recommended Posts