İçeriğe Yönlendir

Turbo Hakkında Geniş Bilgi.


Ayhan Şentürk

Recommended Posts

Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

TURBO CHARGERLERİN YAPISI VE ÇALIŞMA PRENSİBİTurbo chargerlar motor gücünü arttırmak, siyah egzost dumanını önlemek ve hava yakıt karışım oranını geliştirmek amacıyla kullanılmaktadır. Egzost fanı yüksek egzost gazı sıcaklıklarında ve gaz basıncı etkisiyle dönmektedir. Aynı şaft üzerine monte edilmiş olan emme fanı egzost gazı basıncının oluşturduğu bu dönme kuvveti ile birlikte dönmeye ve silindirlere giren hava miktarını arttırmaya çalışmaktadır. Egzost gazı sıcaklığı makinanın tam olarak yüklendiği durumlarda 500

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
Bu yüzden daha uzun turbo charger ve motor ömrü için motor stop edilmeden önce 5 - 1 0 dakika düşük devirlerde soğutulması ve asla tam gaz yapmadan stop edilmelidir.

Ayhan buradaki süre bilgisi yanlış değil mi? 15-20 sn bekleyip kontağı kapatmıyor muyuz? Dakika ne alaka?

Ya da eve varmadan 5- 10 dk. önce yavaşlayıp düşük devirlerde mi kullanalım?

Yorum bağlantısı
Mehmet Barın

Turbonun soğutması motor yağı ile olduğundan soğutma işlemi çok hızlı gerçekleşmektedir,

Şöyleki 90 derecelik motor sıcaklığından gelen motor yağı ile kullanım ısısı 200-300 dereceye ulaşmış turbonun soğuması çok çabuk olmaktadır,adeta şoklama gibi. :D

Bu yüzden 15 saniyeden fazlaca rölantide beklemek için hiçbir neden yoktur,

11 yıldır bu şekilde kullanıyorum turbo aracımı ve hiçbir problem yaşamadım,

tavsiye ederim, :)

Hayırlı yolculuklar dilerim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Barın

Yaşar Kardeşim :D

15 saniye yeter yani değil mi?

Sen ustasın ben de 11 yıl turbo kullanmış tecrübeli olarak, :D

Forumdaşlarımıza net olarak 15 saniyenin tam olarak yeteceğini belirtebiliriz değil mi? :bambam:

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Ayhan buradaki süre bilgisi yanlış değil mi? 15-20 sn bekleyip kontağı kapatmıyor muyuz? Dakika ne alaka?

Ya da eve varmadan 5- 10 dk. önce yavaşlayıp düşük devirlerde mi kullanalım?

Burada anlatılmak istenen sanırım şu;

Uzun yolculuklar ve devirli kullanımlar sonucu turbo yüksek devirler yapıyor ve ısınıyor. Gideceğimiz yere varmak üzereyken sakin ve motoru zorlamayan düşük devirlerde kullanımı kastetmiş sanırım. Böylece turbo yüksek devirler yapmayacak, devir düşecek, ısısı düşecek ve durduğumuzda rolantide 20-30 saniye çalıştırıp stop etmek yeterli olacak.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...