Ayhan Şentürk 7 Ağustos 2009 Paylaş 7 Ağustos 2009 (düzenlendi) TURBO CHARGERLERİN YAPISI VE ÇALIŞMA PRENSİBİTurbo chargerlar motor gücünü arttırmak, siyah egzost dumanını önlemek ve hava yakıt karışım oranını geliştirmek amacıyla kullanılmaktadır. Egzost fanı yüksek egzost gazı sıcaklıklarında ve gaz basıncı etkisiyle dönmektedir. Aynı şaft üzerine monte edilmiş olan emme fanı egzost gazı basıncının oluşturduğu bu dönme kuvveti ile birlikte dönmeye ve silindirlere giren hava miktarını arttırmaya çalışmaktadır. Egzost gazı sıcaklığı makinanın tam olarak yüklendiği durumlarda 500 7 Ağustos 2009 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 10 Ağustos 2009 Paylaş 10 Ağustos 2009 Eline sağlık, faydalı detaylar bunlar. Yorum bağlantısı
Misafir 10 Ağustos 2009 Paylaş 10 Ağustos 2009 Teşekkürler çok iyi paylaşım emeğine sağlık. Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 10 Ağustos 2009 Paylaş 10 Ağustos 2009 Bu yüzden daha uzun turbo charger ve motor ömrü için motor stop edilmeden önce 5 - 1 0 dakika düşük devirlerde soğutulması ve asla tam gaz yapmadan stop edilmelidir. Ayhan buradaki süre bilgisi yanlış değil mi? 15-20 sn bekleyip kontağı kapatmıyor muyuz? Dakika ne alaka? Ya da eve varmadan 5- 10 dk. önce yavaşlayıp düşük devirlerde mi kullanalım? Yorum bağlantısı
Mehmet Barın 14 Ağustos 2009 Paylaş 14 Ağustos 2009 Turbonun soğutması motor yağı ile olduğundan soğutma işlemi çok hızlı gerçekleşmektedir, Şöyleki 90 derecelik motor sıcaklığından gelen motor yağı ile kullanım ısısı 200-300 dereceye ulaşmış turbonun soğuması çok çabuk olmaktadır,adeta şoklama gibi. Bu yüzden 15 saniyeden fazlaca rölantide beklemek için hiçbir neden yoktur, 11 yıldır bu şekilde kullanıyorum turbo aracımı ve hiçbir problem yaşamadım, tavsiye ederim, Hayırlı yolculuklar dilerim. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 14 Ağustos 2009 Paylaş 14 Ağustos 2009 15 saniye beklemek turbonun yağlaması için. ben siz siz olun bekleyin derim. Yorum bağlantısı
Mehmet Barın 15 Ağustos 2009 Paylaş 15 Ağustos 2009 Yaşar Kardeşim 15 saniye yeter yani değil mi? Sen ustasın ben de 11 yıl turbo kullanmış tecrübeli olarak, Forumdaşlarımıza net olarak 15 saniyenin tam olarak yeteceğini belirtebiliriz değil mi? Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 20 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 20 Ağustos 2009 Ayhan buradaki süre bilgisi yanlış değil mi? 15-20 sn bekleyip kontağı kapatmıyor muyuz? Dakika ne alaka?Ya da eve varmadan 5- 10 dk. önce yavaşlayıp düşük devirlerde mi kullanalım? Burada anlatılmak istenen sanırım şu; Uzun yolculuklar ve devirli kullanımlar sonucu turbo yüksek devirler yapıyor ve ısınıyor. Gideceğimiz yere varmak üzereyken sakin ve motoru zorlamayan düşük devirlerde kullanımı kastetmiş sanırım. Böylece turbo yüksek devirler yapmayacak, devir düşecek, ısısı düşecek ve durduğumuzda rolantide 20-30 saniye çalıştırıp stop etmek yeterli olacak. Yorum bağlantısı
Recommended Posts