İçeriğe Yönlendir

Hız Tümsekleri!


Hilmi Eser

Recommended Posts

Hilmi Eser

Merhaba öncelikle iyi geceler.Sizlerle hız tümsekleri konusunu paylaşmak istedim.Karayollarında seyir halinde iken aniden önümüze çıkan Plastik ya da Asfalt olan tümsekler çoğu zaman içimizi cızzzz! ettirmiştir...Araçlar yüksek hızda giderken aniden hız keserek trafikte anlık daralmalar yaratırlar...Bu tümseklerden hızlı geçmenin araç üzerindeki olumsuz etkileri neler olabilir sizce bu tümsekler gerekli mi? :shok:

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Beylikdüzünde o kadar çok varki insan bazen cinnet getirme kıvamına geliyor... Astvalt yada düz plastikten olanlar neyse de şu ufak ufak bir sürü olanlar sanki lastiği kesçekmiş gibime geliyor korkuyorum...

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Tümsekler gerekli olan yerde gerekli. (Okul önleri,yaya geçitleri,otopark giriş çıkışları vs) Araç üstündeki etkileri hıza ve giriş şekline göre değişir. Çok düşük veya çok yüksek süratte çok etkili olmasalarda ortalama bi hızda,sırasıyla lastik,jant,rotlar,rot kolları,poryalar,amortisör üzerinde ciddi yıpranmalar meydana getirebilirler. Bir de asfalttan yapılan devasa kasisler var ki bunlar da aracın altının sürtmesi sonucu oluşacak hasarlar ayrı konu. Hız kesmek,mümkünse duracak kadar yavaşlayıp,1.vitesle yavaş yavaş geçmek en mantıklısı.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Hız tümsekleri yerine göre çok gereklidir,fakat bunun belli standartları vardır,yüksekliği,uzunluğu yani sertlik derecesi bazı kurallarla belirtilmiştir,herkes kafasına göre asfaltdan veya betondan hız tümseği yapamaz,fakat ülkemde karayolları dahil kafasına göre araçlara zarar veren tümsekler yapıyorlar.

Yorum bağlantısı
Bahadır Urhan
Merhaba öncelikle iyi geceler.Sizlerle hız tümsekleri konusunu paylaşmak istedim.Karayollarında seyir halinde iken aniden önümüze çıkan Plastik ya da Asfalt olan tümsekler çoğu zaman içimizi cızzzz! ettirmiştir...Araçlar yüksek hızda giderken aniden hız keserek trafikte anlık daralmalar yaratırlar...Bu tümseklerden hızlı geçmenin araç üzerindeki olumsuz etkileri neler olabilir sizce bu tümsekler gerekli mi? :)

Türkiye'de bir çok insan nerede gaza basacağını, nerede yavaş gitmesi gerektiğini hala öğrenemediği için yurdum insanı da kendince tedbir geliştiriyor. Ve hatta; Esasen balık sırtı gibi olması gereken ve araçlara da zarar vermemesi adına belli ölçülerde olması gereken bu tümsekleri her yerde, özellikle de yazlıkların bulunduğu sitelerde sokağının başına, ortasına, sonuna adeta barikat kurmayı kendine hak görüyor.

Bazen bunu belediyeler de özensiz şekilde yapıyor. (Örneğin: Balıkesir'de savaştepe caddesinde 3 adet var bunu da belediye koymuş)

Yorum bağlantısı
İlker Kadılar

çok kızdığım yavaşlatma kasisi olarak geriden belirli olmayanı sadece asvalt renginde olması ve dikkat çekici olmaması.

mağdem hız yavaşlatılmak isteniliyor geriden belirgin renklerde olması..

sarı ve beyaz renklerlerdeki plastik kasisler daha erken belli oluyor ve yavaşlatıyor..

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Makine Mühendisleri Odası'nın yaptığı basın açıklaması;

KASİSLER STANDART DIŞI

Yayına Giriş Tarihi: 05.06.2008 Güncellenme Zamanı: 17.11.2008 17:25:42 Yayınlayan Birim: ANTALYA ŞUBE

Her geçen gün trafiğe çıkan araç sayısı artmaktadır. Şehir içinde yaşanan trafik sıkışıklığına aynı zamanda hızlı giden araçların yarattığı problemler de eklendi.

Her geçen gün trafiğe çıkan araç sayısı artmaktadır. Şehir içinde yaşanan trafik sıkışıklığına aynı zamanda hızlı giden araçların yarattığı problemler de eklendi. Antalya ili ve çevre ilçelerinde son zamanlarda giderek artan standart dışı 30 - 40 cm genişlikte, 15-20 cm. yükseklikte kasisler yapılmaktadır. Özellikle şehir içinden geçen yollar (bulvar, cadde ve sokaklar) üzerinde tesis edilen standart dışı hız kesici engeller (kasisler), araçlara sonuçları bakımından faydadan çok zarar getirmektedir.

Mühendislik hizmetlerine dayanmadan uygulanan hız kesici amaçlı fiziki engeller (kasis - tümsek) trafik güvenliği ve taşıt tekniği yönünden son derece tehlikeli bir durum yaratmaktadır. Diğer taraftan bu uygulamanın yaygınlaşmasıyla fiziki engel bulunmayan kesimlerde sürücülerin işaret levhalarındaki hız sınırlarına uymamaları gibi bir alışkanlık oluşmaktadır. Tümsekler, ülkemizde akla gelen ilk hız kesici türü olmasına rağmen birçok gelişmiş ülkede en son düşünülen bir uygulama şekli olarak görülmektedir.

Hız kesici kasislerin konulmasındaki amaç, şehir içindeki bazı yol bölümlerinde (okul, çocuk bahçesi, spor ve konut alanları gibi yayaların yoğun olduğu yerlerde), trafik hızının şehir içi azami hız sınırlarının da altında olması istenildiğinde; TS 6283 standartlarına uygun olarak tesis edilmiş hız kontrol edici tümseklerin kullanılmasıdır. TS 6283 standartlarına göre, tümseklerin genişliği araçların dingil mesafelerine bağlı olarak 3.6 metre ile 3.8 metre, yol sathından yüksekliği 7.5 cm ile 10 cm. ve yol kaplama malzemesi ile aynı cinsten olmalıdır.

Ulaştırma Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü‘nün 24.12.2007 tarihli 2007/115 sayılı genelgesi ile, Şehir içi yollarda tesis edilecek hız kesicilerin (kasislerin), konu ile ilgili "Yol Sathı Hız Kontrol Elemanları - Tümsekler (Kasisler)" başlıklı TS 6283 standardında belirtilen esaslar dahilinde ve bu standartta belirtilen kesimlerde tesis edilmesi gerekmektedir.

Karayolları Genel Müdürlüğü‘nün bakım ağındaki yollar ile şehir içi olmakla birlikte daha hızlı ve yoğun bir trafiğe sahip olan bulvar, ana cadde ve benzeri birinci derecedeki yollarda yapılmaması, bu kesimlerde yapılan kasisler ile söz konusu standart esasları dahilinde yapılmayan tüm kasislerin kaldırılması belirlenmiş ve tüm Valilikler ve İç İşleri Bakanlığına dağıtımı yapılmıştır.

Görülüyor ki Antalya şehir içi ve civar ilçelerinde uygulanmakta olan kasisler, belirlenen standartlara uymamakta, tesis edildiği yerlerin büyük bir çoğunluğu hızlı ve yoğun trafiği olan bulvar, ana cadde ve benzeri birinci deredeki yollarda olmakta, dolayısıyla amacının dışına çıkan, hiçbir mühendislik hizmetlerine dayanılmadan yapılmış tesisler olarak görülmektedir.

Yapılan bu standart dışı hız kesiciler, gerek standart ölçülerde ve uygun malzemelerden yapılmamış olması, gerekse uygun yerlere konulmaması sebebiyle taşıtların bu kasisler üzerinden geçmeleri esnasında (özellikle şehir içlerine yapılan alttan geçişli kavşaklarla artırılan şehir içi hızı sebebiyle yüksek hızlı geçişlerde) araçların süspansiyon sistemlerinin arızalanmalarına, dolayısıyla sert vuruntulardan kaynaklanan alt takım, ön düzen ve gövde üzerinde arızalara sebep olmaktadır. Odamız tarafından standart dışı bu kasisler sebebiyle taşıtların alt takım, ön düzen ve gövde etkilenmeleri hususunda detaylı bir tespit yapılamamıştır. Bu tespitler yetkili servislerle koordineli olarak gerçekleştirilecek bir çalışmayla mümkün olacaktır. Şubemiz önümüzdeki günlerde standart dışı kasislerin yarattığı olumsuz etkileri de sayısal veriler halinde kamuoyu ile paylaşacaktır.

Mustafa Karaman

MMO Şube Başkanı

05/06/2008

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Geçenlerde Abant İzzet Baysal Üni. kampüsü girişinde bir kasisten geçtim tabi geçmekse... Çok gerekli olduğunu düşünmediğim bir yerde asvalttan, kalın ve birazda yüksek bir kasis yapmışlar gece yanımdaki kız arkadaşımla konuşurken bir anda farkettim ama artık çok geçti frene bassam önü vururum diye düşündüm ve basmadım uçarak geçtim zannediyorum ki 4 teker olmasa da en az 2 teker yerden kesilmiştir...

Yorum bağlantısı
Hilmi Eser
Makine Mühendisleri Odası'nın yaptığı basın açıklaması;

KASİSLER STANDART DIŞI

Yayına Giriş Tarihi: 05.06.2008 Güncellenme Zamanı: 17.11.2008 17:25:42 Yayınlayan Birim: ANTALYA ŞUBE

Her geçen gün trafiğe çıkan araç sayısı artmaktadır. Şehir içinde yaşanan trafik sıkışıklığına aynı zamanda hızlı giden araçların yarattığı problemler de eklendi.

Her geçen gün trafiğe çıkan araç sayısı artmaktadır. Şehir içinde yaşanan trafik sıkışıklığına aynı zamanda hızlı giden araçların yarattığı problemler de eklendi. Antalya ili ve çevre ilçelerinde son zamanlarda giderek artan standart dışı 30 - 40 cm genişlikte, 15-20 cm. yükseklikte kasisler yapılmaktadır. Özellikle şehir içinden geçen yollar (bulvar, cadde ve sokaklar) üzerinde tesis edilen standart dışı hız kesici engeller (kasisler), araçlara sonuçları bakımından faydadan çok zarar getirmektedir.

Mühendislik hizmetlerine dayanmadan uygulanan hız kesici amaçlı fiziki engeller (kasis - tümsek) trafik güvenliği ve taşıt tekniği yönünden son derece tehlikeli bir durum yaratmaktadır. Diğer taraftan bu uygulamanın yaygınlaşmasıyla fiziki engel bulunmayan kesimlerde sürücülerin işaret levhalarındaki hız sınırlarına uymamaları gibi bir alışkanlık oluşmaktadır. Tümsekler, ülkemizde akla gelen ilk hız kesici türü olmasına rağmen birçok gelişmiş ülkede en son düşünülen bir uygulama şekli olarak görülmektedir.

Hız kesici kasislerin konulmasındaki amaç, şehir içindeki bazı yol bölümlerinde (okul, çocuk bahçesi, spor ve konut alanları gibi yayaların yoğun olduğu yerlerde), trafik hızının şehir içi azami hız sınırlarının da altında olması istenildiğinde; TS 6283 standartlarına uygun olarak tesis edilmiş hız kontrol edici tümseklerin kullanılmasıdır. TS 6283 standartlarına göre, tümseklerin genişliği araçların dingil mesafelerine bağlı olarak 3.6 metre ile 3.8 metre, yol sathından yüksekliği 7.5 cm ile 10 cm. ve yol kaplama malzemesi ile aynı cinsten olmalıdır.

Ulaştırma Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü‘nün 24.12.2007 tarihli 2007/115 sayılı genelgesi ile, Şehir içi yollarda tesis edilecek hız kesicilerin (kasislerin), konu ile ilgili "Yol Sathı Hız Kontrol Elemanları - Tümsekler (Kasisler)" başlıklı TS 6283 standardında belirtilen esaslar dahilinde ve bu standartta belirtilen kesimlerde tesis edilmesi gerekmektedir.

Karayolları Genel Müdürlüğü‘nün bakım ağındaki yollar ile şehir içi olmakla birlikte daha hızlı ve yoğun bir trafiğe sahip olan bulvar, ana cadde ve benzeri birinci derecedeki yollarda yapılmaması, bu kesimlerde yapılan kasisler ile söz konusu standart esasları dahilinde yapılmayan tüm kasislerin kaldırılması belirlenmiş ve tüm Valilikler ve İç İşleri Bakanlığına dağıtımı yapılmıştır.

Görülüyor ki Antalya şehir içi ve civar ilçelerinde uygulanmakta olan kasisler, belirlenen standartlara uymamakta, tesis edildiği yerlerin büyük bir çoğunluğu hızlı ve yoğun trafiği olan bulvar, ana cadde ve benzeri birinci deredeki yollarda olmakta, dolayısıyla amacının dışına çıkan, hiçbir mühendislik hizmetlerine dayanılmadan yapılmış tesisler olarak görülmektedir.

Yapılan bu standart dışı hız kesiciler, gerek standart ölçülerde ve uygun malzemelerden yapılmamış olması, gerekse uygun yerlere konulmaması sebebiyle taşıtların bu kasisler üzerinden geçmeleri esnasında (özellikle şehir içlerine yapılan alttan geçişli kavşaklarla artırılan şehir içi hızı sebebiyle yüksek hızlı geçişlerde) araçların süspansiyon sistemlerinin arızalanmalarına, dolayısıyla sert vuruntulardan kaynaklanan alt takım, ön düzen ve gövde üzerinde arızalara sebep olmaktadır. Odamız tarafından standart dışı bu kasisler sebebiyle taşıtların alt takım, ön düzen ve gövde etkilenmeleri hususunda detaylı bir tespit yapılamamıştır. Bu tespitler yetkili servislerle koordineli olarak gerçekleştirilecek bir çalışmayla mümkün olacaktır. Şubemiz önümüzdeki günlerde standart dışı kasislerin yarattığı olumsuz etkileri de sayısal veriler halinde kamuoyu ile paylaşacaktır.

Mustafa Karaman

MMO Şube Başkanı

05/06/2008

Şefim verdiğin bilgiler için teşekkürler.Madem Antalya'dan bahsediyor haberde bir örnek vereyim.Mesela Üniversite Hastanesi'den çevre yoluna giden yolda hız tümseğinin mantığı nedir mesela!Çoğu araç orada belirli bir hızın üzerinde seyrediyor(90-100 km) yani o sırada dursa Allah korusun zincirleme olma ihtimali dahi var...Yani bu işle ilgilenenlerin bu ilgisiz alakasız tümsekleri kaldırmaları gerekir diye düşünüyorum.Sonuçta verilen zarar milli servet niteliğindedir...Yazık o araçlara.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler

Evet hız tümsekleri bazı yerlerde dert oluyor: aracın altı degmeden geçmek mümkün degil ben yüksek tümsekten geçmemek için 2 sokak arkadan dönüyorum nasıl kime şikayet ederiz onuda bilmiyorum sıtandardına eyvallah sözüm yok ama bazıları varki insanı kahrediyor arabada 3 kişi varsa tamam alt taraf gitti.ne maşbiyel kalıyor nede egsoz birde küçük ama dik olanlar var tam bir ön takım düşmanı durarak bile geçsek zıplamadan geçmiyor.her zaman çapraz geçmek mümkün olmuyor bence çogu hiç bir sıtandart ölçmeden kafalarına göre yapılıyor bunu yapan kara yolumu yoksa belediyelermi ?sokaklarada karayolu bakmaz herhalde.?amele işine benziyor.

Yorum bağlantısı
Serkan Çok

tek söyleyeceğim bu işin son noktası esenboğa havaalanında

zaten kim orada nasıl hız yapacakki?

kasis kasis değil sanki her seferinde merdivenden bir basamak

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz
tek söyleyeceğim bu işin son noktası esenboğa havaalanında

zaten kim orada nasıl hız yapacakki?

kasis kasis değil sanki her seferinde merdivenden bir basamak

Evet orda benim egzos sürtüyor. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Herşeyden önce kazaya neden oluyorlar. Yavaşlayanlara genelde arkadan bndiren çok. hep kasislerin önünde cam kırığı görüyorum.

3M kasislerin her bir plakasını tanesi 120 TL..

Yorum bağlantısı
Emre Özen

kütahyada özellikle çok abartılı olarak var bu sert plastikten yapılan tümseklerden cidden araba kendinden geçiyor oralardan geçerken çok da rahatsız edici bir olay gerekli olması gereken yerler dışında da var burada sanırım bedava verdiler belediye yada karayollarına

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Bazı öküzlerde var paldır küldür geçiyorlar kasislerden araba kendilerini değil heralde... Bazen arkamdan tofaş yada toros falan gelirken panik oluyorum kasislerde adamlar yavaşlamıyolar sırf ben yavaşlıyorum diye mecburiyetten yavaşlıyorlar böyle olunca da gözüm aynada kalıyo gelip arkadan vurmasın diye :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
kütahyada özellikle çok abartılı olarak var bu sert plastikten yapılan tümseklerden cidden araba kendinden geçiyor oralardan geçerken çok da rahatsız edici bir olay gerekli olması gereken yerler dışında da var burada sanırım bedava verdiler belediye yada karayollarına

Bilakis.... belediye harcayacak ki taşeron kazansın...

emlak verginizi ödeyin hemen.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Kauçuk kasislerin 20-30-40 km hızla geçilen çeşitleri var.Yaklaşık 30 cm lik bir parçasının fiyatı 50 tl civarı.

Yorum bağlantısı
Emre Özen

hayır anlayamadığım şey şu Kütahyada adam gibi bir yol olsa yemin ediyorum ben veriyim parsını ben takayım yollara gece gündüz demeden ama adam gibi yolun yok 1 heryer köstebek yuvası 2 e durum böyle olunca zaaten basamıyosunki buda 3 e birader o zaman napıcaksın önce yolunu bi düzelt sonra koy şu evimizin bulunduğu cadde de tozdan geçemiyoruz cadde diyorum bakın :D asfalt atıyolar tekrar kazıyorlar heryeri başka illeri bilmem de Kütahyada hem çok fazla hemde çok gereksiz bıktırdılar vallahi isyan ettim patladım artık bu konu altında :D arabamın sağından solundan gacur gucur sesler gelmeye başladı artık :s

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Yaklaşık 4 ay önce geçmiştim kütahyadan o zamnlar vardı yollarda bi çalışma hala varmı ya :D

Yorum bağlantısı
Emre Özen
Emre

Bu nasıl bir mesajdır?

Okulda size noktalama işaretlerini, imla kurallarını öğretmiyorlar mı?

Böyle mesaj mı yazılır Allah aşkına?

Yazdıklarını anlamak için bir tercüman lazım.

Lütfen dikkat et biraz!

pardon neye dikkat etmem gerektiğini seçerek gösterebilir misiniz? ben kendimde bir hata bulamadım da

Yaklaşık 4 ay önce geçmiştim kütahyadan o zamnlar vardı yollarda bi çalışma hala varmı ya :D

şimdi o çalışmalar yerini tümseklere bıraktı işte :) ki şuan için bile hala koyulabilecek yer arıyorlar diyebilirim.. sanırım sizin geçtiğiniz yolu bitirmişlerdir ama yapılması gereken birçok yol var :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...