İçeriğe Yönlendir

Sürücü koltuğuna giden elektrik kabloları


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
(düzenlendi)

Yeni connectimin paspaslarını çırparken zeminden çıkan elektrik kablolarının sürücü koltuğuna bağlandığını gördüm.

Oysaki koltuğumda her hangi bir elektronik eklem kolu yok. hepsi manual. Koltuk ısıtması desem ben öyle bir ısıtma butonuda görmedim.

Koltuğumda elektrikle çalışan gözle görülür elle tutulur bişey yok. Peki eletrik kabloları ne için , yolda uyursam şöföre ceyranmı veriyor bu koltuk :bravo:

unutmadan. El kitabında konu ile ilgili bilgi bulamadım.

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Yeni connectimin paspaslarını çırparken zeminden çıkan elektrik kablolarının sürücü koltuğuna bağlandığını gördüm.

Oysaki koltuğumda her hangi bir elektronik eklem kolu yok. hepsi manual. Koltuk ısıtması desem ben öyle bir ısıtma butonuda görmedim.

Koltuğumda elektrikle çalışan gözle görülür elle tutulur bişey yok. Peki eletrik kabloları ne için , yolda uyursam şöföre ceyranmı veriyor bu koltuk :bravo:

unutmadan. El kitabında konu ile ilgili bilgi bulamadım.

Emniyet kemeri aktif gergi sisteminin kabloları olmasın sakın...

Yorum bağlantısı
Hilmi Kuş

havayastığı bildiğim kadarıyla emniyet kemeri takılmadan aktif olmuyor.onunla ilgili kablolardır muhtemelen..

Yorum bağlantısı
Umut Karataş

yanlışlıkla benim koltuk altındaki kablonun ucundaki soketi yuvasından çıkrarınca airbag ikaz ışığı yanmıştı. sanırım emniyet kemeri ile ilgili bir şey.

Yorum bağlantısı
Umut Karataş

aracı bugun cihaza bağlattım bakalım ne var ne yokmuş diye, cihazda aktif emniyet kemeri gergi arızası log u çıktı. kablo çıkıp tekrar takılınca hafızada bu arıza kalmış.

Yorum bağlantısı
İlker Kadılar
(düzenlendi)

koltuğun altındaki koblo hayastığı olsa ve olmasada vardır çok dikkatimi çekti..

hava yastığı yoksa emniyet kemeriyle alakalıdır diye düşünüyorum..

koltuk ısıtması ve elektirik hereketli koltuklarda hahil..

tarihinde ?lker Kad?lar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Yeni connectimin paspaslarını çırparken zeminden çıkan elektrik kablolarının sürücü koltuğuna bağlandığını gördü

Oysaki koltuğumda her hangi bir elektronik eklem kolu yok. hepsi manual. Koltuk ısıtması desem ben öyle bir ısıtma butonuda görmedim.

Koltuğumda elektrikle çalışan gözle görülür elle tutulur bişey yok. Peki eletrik kabloları ne için , yolda uyursam şöföre ceyranmı veriyor bu koltuk :)

unutmadan. El kitabında konu ile ilgili bilgi bulamadım.

o kablo koltuk kızaklarının hizasında duruyor.Öndeki sağ ve sol koltukların ikisininde altında var.Ben kablonn uçlarında sensör olduğunu düşünüyorum.Tahminim sallamış olmakla beraber :good1: ivme sensörü olduğu.Ama ne işe yaradığı konusunda bir fikrim yok. Ama otosanın işe yaramıyacak bi kabloyu döşemenin altından çıkarıp ta oraya sabitlemiş olması pek de mantıklı değil.Mutlaka birşeye yarıyordur.Kurcalamamakta yarar var.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Aktik gergili emniyet kemerlerinin bağlantıları olmasın.

Frene bastığımda emniyet kemerlerini salmayıp beni koltuğa mıhlayan özelikmi oluyor aktif gergi.

Araç dururken frene bastığım hızdan çok daha hızlı ceksemde emniyet mekemeri tutmuyor.

Ama frene bastığımda çok basit küvvetlerde bile kemer beni bırakmıyor.

Yorum bağlantısı
Sami Aktaş

Aktif gergili kemerler kaza anında kemer tokalarını geriye doğru çeker...Yani yolcuyu yada sürücüyü her kimse işte onu koltuğa daha da çok yapıştırır...Kaza yapan araçların kemerleri değiştirilir...Çünkü kullanılmaz hale gelir...Aynı airbag gibi...

Emniyet kemerini çektiğinizde sabitleyen şey bu değil...Aracın ivmelenmesi ile ileri geri hareket eden küçük bir demir bilye kilitlemeyi sağlıyor...Aktif gergi kemerin daha da çok sıkılmasını sağlıyor...Bildiğim kadarıyla da sadece kaza anında çalışıyor...En azından eski modellerde öyleydi...Yeniler işi daha da ileriye götürmüş olabilir...

Yorum bağlantısı
İlker Kadılar
Aktif gergili kemerler kaza anında kemer tokalarını geriye doğru çeker...Yani yolcuyu yada sürücüyü her kimse işte onu koltuğa daha da çok yapıştırır...Kaza yapan araçların kemerleri değiştirilir...Çünkü kullanılmaz hale gelir...Aynı airbag gibi...

Emniyet kemerini çektiğinizde sabitleyen şey bu değil...Aracın ivmelenmesi ile ileri geri hareket eden küçük bir demir bilye kilitlemeyi sağlıyor...Aktif gergi kemerin daha da çok sıkılmasını sağlıyor...Bildiğim kadarıyla da sadece kaza anında çalışıyor...En azından eski modellerde öyleydi...Yeniler işi daha da ileriye götürmüş olabilir...

en mantıklısı sami beyin fikri bana göre

+1

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...