Cavit Çırakoğlu 19 Ağustos 2009 Paylaş 19 Ağustos 2009 abimin 2002 model mondeosu düzce antalya yolculuğunun sonlarına doğru yağ lambasını yakmış.. frene bastığı zaman yağ lambası sönüyor imiş. antalya da yağ değişimine gittiği zaman yağ kalmadı demişler.. sonra magnatec 10/40 yağ koymuşlar..sonrada o araçla düzce ardından rize ye geldi...burada yağ çubuğunu çıkarınca yine yağ az yada yok.. aracı özellikle sürdüm performansıda benim mondeo ya bakınca süper ama yağ yakıyor..yağ yakan mondeo vardır diye forumdaki konuları okuyorumm ama yok gibi .. bir iki ustadan sonra sübap lastiklerinden olabilir dendi.. segman istiyor dendi.. komple motor istiyor dendii.. neyse ustanın biri bu öyle çok fazla yağ yakmıyor dedi..gaza sürekli basarak bayağı duman çıkarttı..burada araç ile ilgili bir şey yapamadık..ve abim gitti düzceye yine eksiltme var.. ne olabilir??? kompresyonunu forumda okuduğum gibi ölçtürmeye çalıştım.. çıkan değerler anlamadım ama yazayım kağıdıda elimde. 1.yağsız 32 yağlı 34 2.yağsız 30 yağlı 34 3. yağsız 28 yağlı 35 4. yağsız 32 yağlı 35 bu araç motormu istiyor segman mı istiyor sübap lastiklerini değiştirek mi istiyor yoksa başka birşeymi? bu arada araç 240 binde. teşekkürler Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu 19 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 19 Ağustos 2009 bu araç benzinlimi dizelmi pardon benzinli? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 19 Ağustos 2009 Paylaş 19 Ağustos 2009 bunlar psi galiba? bar olarak bakınca ortalama 2.2 ye geliyor. yaşar ustamız daha iyi bilecektir elbetteki. Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu 19 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 19 Ağustos 2009 bunlar psi galiba? bar olarak bakınca ortalama 2.2 ye geliyor.yaşar ustamız daha iyi bilecektir elbetteki. doğrudur kağıtta pression en bar yazıyor.. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 19 Ağustos 2009 Paylaş 19 Ağustos 2009 Antalya rize düzce yaptığında yag çubuğunda hala yag varsa endişeye gerek yok. Her benzinde kontrol edip binmeye devam. Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu 19 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 19 Ağustos 2009 Antalya rize düzce yaptığında yag çubuğunda hala yag varsa endişeye gerek yok. Her benzinde kontrol edip binmeye devam. zaten öyle yapıyorda bir yerlerde yolda birakma ihtimali... Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 19 Ağustos 2009 Paylaş 19 Ağustos 2009 aracın yagı yanlış 10w40 degil 5w30 olacak Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu 19 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 19 Ağustos 2009 aracın yagı yanlış 10w40 degil 5w30 olacak yanlış diye bu yağ bitirirmi bu motor.. varmıdır böyle bir kindarlığı.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Ağustos 2009 Paylaş 20 Ağustos 2009 Yağlı testteki birim yükselmeler fazla. Yani yağ eksiltmesi segmanlardan kaynaklandığı gözükmekte. 1. 5/30 yağ konur, tam max-min çizgisi arasında olması sağlanır 2. 500 km de bir seviye kontrol edilir. 1000km ye gelmeden min çizgisi altına inmiş ise, segman revizyonu için motor açılacaktır. 3. Motor açılınca silindir - kapak ölçümleri yapılır ve gereken tamirat yapılır. Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez 20 Ağustos 2009 Paylaş 20 Ağustos 2009 10W 40 yağ koyulduktan sonra yapılan kompresyon testi de sağlıklı sonuç vermez. 5w 30 yağa göre vizkozitesi farklı olduğundan dolayı kompresyon oranları yanıltıcı olur. Değil mi Çağlar Abi? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Ağustos 2009 Paylaş 20 Ağustos 2009 Yağ vizkozitesi kompresyon tesitini yanıltmayacaktır, uzun süreli yanlış yağ kullanımı sorun yaratacaktır, ama Ford motorlar 10/40 da kullanılabilir olarak gözüküyor, ama ülkemiz şartında 5/30 da var ise, 5/30 kullanmalı. Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu 20 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 20 Ağustos 2009 Yağlı testteki birim yükselmeler fazla. Yani yağ eksiltmesi segmanlardan kaynaklandığı gözükmekte.1. 5/30 yağ konur, tam max-min çizgisi arasında olması sağlanır 2. 500 km de bir seviye kontrol edilir. 1000km ye gelmeden min çizgisi altına inmiş ise, segman revizyonu için motor açılacaktır. 3. Motor açılınca silindir - kapak ölçümleri yapılır ve gereken tamirat yapılır. o zaman kuvvetle muhtemel segman revizyonu... çok teşekkürler bi hayırlı haberi vereyim abimeee.. Yorum bağlantısı
Serkan Şengül 30 Haziran 2014 Paylaş 30 Haziran 2014 2001 mk3 Mondeo aracım yağ değiştirdikten sonra 5 bin km. de yaklaşık 2 lt. yağ yaktı. Araçta beyaz duman ya da başkaca bir sorun yok. Yağın marka ve modelinden şüpheleniyorum. Sizce hangi marka ve model yağ kullanmalıyım? Kaç km. de değiştirmeliyim ve kaç lt. yağ alıyor? Teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts