Akif Özkan 30 Ağustos 2009 Paylaş 30 Ağustos 2009 Alıntıdır. "T sınıfı 190km ama 190km süratle 1 saat kesintisiz yol alabilecek dayanıklılıkta yapılıyor diye biliyorum. Eğer deseni dolayısıyla yüksek sürat lastiği almıyorsan kesinlikle ihtiyacın olan en düşük sürate sahip lastiği al.Çünkü yüksek sürat lastikleri dağılmamaları için sert yapıda oluyor ve 1200kg civarı bir aracın o lastiği yere sıkı bastırması imkansız oluyor ve aracın çok kayıyor.Şahsen benim aracımda bridgestone potenza g3 88v lastikler var sırf deseni hoşuma gittiği için normal seriden 4 tanesinde 100 ytl fazla vererek 2 yıl önce aldım.fakat hiç memnun değilim çok denedim ama kaydığında hiç lastik sesi (patinaj veya fren ) çıkmıyor sanki patlak lastik asfaltta kayıyormuşcasına,bence nedeni aracın ağırlığı lastik hamurunun sertliğine göre düşük kalıyor. O yüzden standart seri lastiklerden al. " Bana hız endeksleri ile aracın ağırlığı arasındaki bağlantı orginal geldi.O yüzden sizinde yorumlarınıza açtım. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 30 Ağustos 2009 Paylaş 30 Ağustos 2009 Aracın ağırlığına göre lastik seçildiğini yeni duydum..Biraz mantıklı ama çokta mantıklı bulmadım. Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu 30 Ağustos 2009 Paylaş 30 Ağustos 2009 lastik ne kadar yumuşaksa okadar iyi tutunma demek istiyo galiba arkadaş....ama bu seferde aşınma fazla olacak....senede bir lastikmi değiştirecez....biraz mantıklı biraz mantıksız bencede.... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Ağustos 2009 Paylaş 30 Ağustos 2009 Hız endeksi yanında yük endeksi de vardır, 88T / 91V gibi yazanyerlerdeki rakamlar yük endeksidir. Bnek araçlar için üretilmiş lastiklerin hepesi, bizim arabaların yük endeksini karşılar, yani pek bakılması gerekmez.Hız endeksine göre sert-yumuşak hamur yakıştımrası biraz yanlış olmuş, zira, sert-yumuşak hamur tabir ettiğimiz farkı normal kullanıcı olarak anlamamız pek de mümkün değil, kauçuğu parmakla sağa sola oynatmak ile anlaşılmaz. Mümkün olan en yüksek hız endeksini satın alabilmek , her açıdan en iyisidir, dayanım, yanak kalitesi vb. Yol tutuş-tutamayış gibi faktörler de hız endeksine bağlı değildir. Çan çin çon markaların hız endeksi W-Z bile olsa, testlerde son hızlara yaklaşamadan yarılanlar gözlenmiştir. Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu 30 Ağustos 2009 Paylaş 30 Ağustos 2009 çağlar abi, aylardan beri bizleri gerek adac olsun gerekse diğer sitelerden lastik konusunda bilgilendirdin...forumda isim vermek doğru olurmu ama, şu çan çin çon denen markaların isimlerini yazsan...gerçekten piyasa öyle bir olmuşki lastik almaya gittiğimizde ismini hiç duymdığımız markaları öve öve bitiremiyolar...lastik konusunda nekadar bilgili olursak olalım bir şekilde kandırılıyoruz...hiç olmazsa bu markaların isimlerini bilsek...hadilen diyebilirz yanılıyorumuyum.... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Ağustos 2009 Paylaş 30 Ağustos 2009 Yazdım, yine yazarım: Mesela 2009 testinden alıntı: Hız Endeksi: W sınıfındaki lastikler 270km/h hıza kadar çıkabilmelidir, ama biz bu sınırı 280km/h olarak test ettik. 5 lastikte daha 270km/h hızda hasarlar oluştu, Kumho ve Avon sonraki incelemede sınıfta kaldılar. http://www.otoclubturkiye.com/forum/2009-Yaz-L...ti-t174933.html Yorum bağlantısı
Akif Özkan 30 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 30 Ağustos 2009 Peki Çağlar Abi fazla yük endeksli bir lastik olması yeterli yük endeksindeki lastiğe göre daha az yada daha fazla yol tutar diyebilirmiyiz?Malum H endeksli lastiği bile sınırlarında kullanamayacağımız kullansakda foruma yazamayacağımız için mesela 120km/h hızındayken aynı yük ama farklı hız endeksli lastiklerin yola tutunuş karekterleri aynımıdır yada ne yönde farklıdır? Saygılar Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 30 Ağustos 2009 Paylaş 30 Ağustos 2009 Adını ik defa duyduğunuz bütün lastikler neredeyse madein çayna Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Ağustos 2009 Paylaş 30 Ağustos 2009 Yük endeksi, daha çok üreticiyi ilgilendirir. Yani kompakt sınıftaki araçlarımız için, yük-hız endeksini aşan bir marka-model yoktur, zaten lastik ebadına göre hangi araçlarda kullanılacğını, lastik üreticisi tahmin eder ve imal eder. Yani endeks=tutuş kabiliyeti olarak doğrdudan bağlantılı değildir, zaten dikkat edilirse, ucuz -dar tabanlı modellerde T gurubu bulunabilirken, mesela 205 tabanlı yaz lasitklerinde T gurubu zaten üretilmez-yoktur. 175-185 tabanlı lastik tercih ederken, Serçe-Escort 1.3 vs. kullanmıyorsanız, H gurubu tercih edilmeli. Yorum bağlantısı
Akif Özkan 30 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 30 Ağustos 2009 Peki abi viraj kabiliyeti diye bahsedilen kriter yol tutuşmu oluyor? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Ağustos 2009 Paylaş 30 Ağustos 2009 Yol tutuş, her disiplini kapsar, kuru-ıslak zeminde, fren-viraj-iz kararlılığı (yüksek hızda) , ağzım alışmış, ben viraj sevenlerdenim Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 30 Ağustos 2009 Paylaş 30 Ağustos 2009 Lastik aslında çok karmaşık bir konu. Kuruda fren,ıslakta fren, kuru yanal tutuş,ıslak yanal tutuş, sessizlik, dayanıklık, konfor, az yakıt tüketimi vs. Bunların tümünün bir lastikte olması münkün değil, ihtiyaca göre seçim esastır. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 30 Ağustos 2009 Paylaş 30 Ağustos 2009 Genelde hız endeksi yüksek olan lastiklerin ağırlık endeksleride yüksek oluyor ve performanslı araçlar için üretilmişlerdir ve ısınmaları düşük endekslilere göre uzun sürüyor bu sebeple kısa mesafelerde kullanılan lastikler ısınmadığı için yolu iyi tutmuyor.Fakat düşük endeksli lastikler çabuk ısındıkları için limitlerine çabuk ulaşıyor.Yinede yüksek endekli lastikler ısındıkları zaman bunlardan çok daha iyi yol tutuyorlar. Yorum bağlantısı
Akif Özkan 30 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 30 Ağustos 2009 Birde işin içine lastik fiyatları giriyor ki seçimlerin hepsini allak bullak ediyor. Lastikleri değişecek aracımın üzerinde 195 65 15 ölçülerde stunner diye mütevazi bir italyan lastikleri var.Üzerinden Continental Ecocontact3 ler çıkmıştı.Çok acemiliğime geldi Stunnerları aldım.Yeni lastiklerim orginal ölçüleri olan 60 yanaklı olacaklar.Tam bu noktada yanaktan kaybedeceğim konforu üzerinden çıkan ve daha önce değiştirdiğim ve değiştireceğim lastiklerden daha konforlu olması gerekiyor. Continentalin sitesinde PiremiumContact2 yaz lastiği görünürken internet üzerindeki satıcılar bunu 4 mevsim olarak göstermişler. Turanza ER300 PremiumContact2 ve EffenciGrip arasında kaldım. Turanza'nın sert ve sesli olduğu kanısına vardım PremiumContact2 yaz lastiği ve yüksek yuvarlanma direncine sahip EffenciGrip'in test verilerine ulaşamadım.Yine karamboldeyim:) Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 30 Ağustos 2009 Paylaş 30 Ağustos 2009 Söylediklerinizin tümü yaz lastiğidir. 4 mevsim lastiği her üreticinin tercih ettiği bir tür değil. Michelin, conti, bridgstone gibi büyük üreticiler 4mevsim lastik üretmiyor; yazın yaz kışın kış lastiği tavsiye ediyor.( Goodyear ın dört mevsim lastikleri mevcut) Yorum bağlantısı
Akif Özkan 30 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 30 Ağustos 2009 Arkadaşlar konu dışına çıkıyorum ama benim de bi lastik almam lazım :)Sadece kendim için de bir konu açmak istemediğimden burdan devam ediyorum.Lütfen mazur görün. Tabanları 205 yapıp bir yaz lastiği alsam bu kışdaki yol tutuşunu (daha çok viraj kabiliyetini) bir 4 mevsim lastiğinkine yaklaştırırmı? Yorum bağlantısı
Recommended Posts