İçeriğe Yönlendir

Bobin mi sente ayarı mı?


Metin Yıldız

Recommended Posts

Metin Yıldız

Merhabalar,

Geçen gün şöyle bir şey başıma geldi. Arabayla giderken birden aradan patlama sesi geldi ve araba pat pat yapmaya başladı, rölanti de dalgalanma başladı. Servise gittiğimde buji ve buji kablolarını kontrol ettiler normal olduğunu söylediler.(Bujiler 1 ay önce değişmişti) Bobin arızalı dediler ve bobini orjinal motorcraft marka ile değiştirdiler. Arıza düzeldi. Araç LPGli olduğundan gaz ayarına da baktırdım. Herşey normaldi. Daha sonra uzun yola çıkmam gerekti. Yolda başlangıçta herşey normaldi, aracın performansı iyiydi. Fakat bir ara arabanın ışıklarda beklerken baya bir titrediğini farkettim. Rölantide de bir düzensizlik vardı. Arabanın performansı da özellikle yokuşlarda baya düşmüştü. Bunun belki, gazın bitmesinden dolayı rastgele biryerden aldiğim gazdan olabileceğini düşündüm ve ilk opetten kaliteli diye Mogaz aldım fakat birşey değişmedi. Bu arada arabanın alt tarfındat hafif bir tak tak diye ses gelmeye başladı. Gideceğim yere varınca bu sesin egsoztan olabileceğini düşünerek önce egsozcuya gittim fakat bu sesin motordan kaynaklandığını söyledi. Ben ford servisine gittim. Orada 1. silindirde ateşleme olmadığını tespit ettiler. Buji kablosunu başka kablo ile değiştirdiler olmadı, bujiyi yeni buji ile değiştirdiler arıza gitmedi. En son bobin arızalı veya motorun sentesi bozuk dediler. Ben bobinin 1 gün önce değiştiğini söyledim. Tam karar veremediler.

Acaba bobin mi arızalıdır yoksa sentede mi problem var?

Veya önce bobini mi değiştirmek mantıklı (şimdilik garantiden değiştiremiyorum çünkü gittiğim yer bobini takan servise 12-13 saat mesafede) yoksa senteye mi baktırmak. Sente için herhalde triger değişim işlemi gibi işcilik yapılıyor.

Biraz uzun olduysa kusura bakmayın ama baya can sıkıcı bir problem.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Aracınızın durduk yere sente ayarının bozulacağına ihtimal vermediğim için sorunun bobin kaynaklı olduğunu düşünüyorum..Sente atlaması normal şartlarda mümkün değildir..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Son gittiğiniz yer, bobin takıp denesin aracı.. Eğer sorun bobinde ise;

Bobini aldığınız yeri arayıp durumu anlatın.. Çözüm üretmelerini isteyin.. 12-13 saat 3 silindir ile gidilmez..

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Şimdi tam emin olmamakla birlikte şöyle bir durum olabilir.Değiştirdiğiniz bobin neden arızalandı? Önce bunu belirlemek gerekiyordu.Belkide bobini bozan bir durum hala sözkonusu..? LPG çabuk bobin bozuyor deniliyor gerçi ben bunu hiç yaşamadım ama takılan bobinde sorun da olabilir..Netice de kul yapımı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler

Evet sorun ateşleme sistemini tarif ediyor ama bobin yeni degişti yazmışsınız buji kablolarınıda eskiyse degişin derim ateşlemede kesiklik yapabilir.

Yorum bağlantısı
Metin Yıldız

Serviste yeni bobin alıp denerler mi? Arıza bobinden değilse ne olur?

Şimdi tam emin olmamakla birlikte şöyle bir durum olabilir.Değiştirdiğiniz bobin neden arızalandı? Önce bunu belirlemek gerekiyordu.Belkide bobini bozan bir durum hala sözkonusu..? LPG çabuk bobin bozuyor deniliyor gerçi ben bunu hiç yaşamadım ama takılan bobinde sorun da olabilir..Netice de kul yapımı.

LPG bu kadar sürede bobini bozar mı? Ben yaklaşık 30000 kmdir LPG kullanıyorum. Hiç bobin arızası olmadı. Belki kalitesiz gaz olabilir mi bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Metin Yıldız

Merhaba iyi gunler. Arızayla ilgili en son durum hakkında bilgi vereyim. Bu arıza olduktan sonra yaklasık 1 ay sehirdısında oldugumdan arabayı kullanmadım. Daha sonra Ankarada bobini degistirdigim yerden bana eski bobini getirmek kaydıyla yeni bobini elden verdiler. Ben de bobini degistirttim. Fakat arıza yani motordan gelen patlak egzos sesine benzer bir ses hala devam ediyor. Fakat ses sanki ilk zamankine gore biraz azaldı gibi ama bobin degistirmeyle alakalı degil. Bu sekilde kullanırken bir gun motor arıza lambası yanıp sonmeye basladı. Arabayı servise goturdum orada P0301 ve P0302 kodu cıktı. Internetten arastırdıgım kadarıyla bu:

P0301 through P0310 - Misfire Detection Monitor The misfire detection monitor is designed to monitor engine misfire and identify the specific cylinder in which the misfire has occurred. Misfire is defined as lack of combustion in a cylinder due to absence of spark, poor fuel metering, poor compression, or any other cause. Ignition system

Fuel injectors

Running out of fuel

EVAP canister purge valve

Fuel pressure

Evaporative emission system

Base engine

The MIL will blink once per second when a misfire is detected severe enough to cause catalyst damage. If the MIL is on steady state, due to a misfire, this will indicate the threshold for emissions was exceeded and cause the vehicle to fail an inspection and maintenance tailpipe test.

Yani 1 ve 2 nolu silindirlerde atesleme ile ilgili problem cıkıyor. Fakat sebebi tespit edilemedi. Bazıları sübaplar degişmesi gerekir diyor. Bazıları bobin olabilir diyor (ama bobin iki kez degisti) bazıları sente atlamıs diyor.

Ben de oksijen sensorunden supheleniyorum. Ayrıca servisteki cihaz EGR valfi olabilir diyordu ama benzinli focusta EGR var mıydı bilmiyorum.

Burada servise guvenmedigim icin oncelikli ucuz maliyetli seylerden baslayayım diyorum. Benzinle ve enjektorlerle ilgili sıkıntı olabilir diye 97 oktan benzin aldım ve benzin katkısı koydurdum. İkinci olarak carrbon clean yaptırsam veya oksijen sensorunu mu temizletsem ne dersiniz.

Ayrıca arabaya bu sekilde binmek sorun yaratır mı?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

buji kablosuna bakdınız değil mi

97 oktan aldınız üstüne birde oktan artırıcı mı koydunuz zaten zor ateşleyen motora dahada zor ateşlenen yakıt koymuş olmuyor musunuz.

Yorum bağlantısı
Metin Yıldız

Kabloları baska kablo ile degistirip denediler, degisme olmadı. Oktan atrırıcı degil yakıt sistem temizleyici koydum. Ayrıca oktan artınca atesleme daha kolay oluyor diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Metin Yıldız

Subaplarda da problem olabilir mi acaba? Subaplardan kacırma oldugu nasıl belli olur

Yorum bağlantısı
Akif Özkan

Benzer bir durumda aracımda elektrik problemi+ benzin pompası çıkmıştı.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Subaplarda da problem olabilir mi acaba? Subaplardan kacırma oldugu nasıl belli olur

kompresyon testi ile

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...