İçeriğe Yönlendir

Motor Kaputundan Giren Su


Metehan Şahin

Recommended Posts

Metehan Şahin

Bu sıralar bayram izni ve kış hazırlıkları başlayınca aracımda bir iki sorun var onları halletmek istiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim. Öncelikle aracımın ön camla motor kaputu arasından içeriye su giriyor(tam olarak nasıl bilemiyorum ama) ve direk bujilerin ordaki çukur bölgeye doluyor takdir edersiniz ki ordandan bujinin içine giriyor ve araç yolda tekleme yapıyor ve çok can sıkıcı bir hal alıyor hatta eğer biriken su fazla ise motor kaputun altında dağılacak zannediyorum buji başlıklarını yerinden çıkartıp içindeki suyu bez yardımı ile boşaltıyorum eğer motorda sıcaksa buğarlaşıyor ve normale dönüyor yalnız artık çok can sıkıcı bir hal aldı .Bujileri değiştirmek istiyorum ama bu suyu kesmeden buji değişmenin hiçbir anlamı yok. Diğer bir sıkıntım da yine su (su ile başım dertte anlayacağınız) aracın arka bagaj kapağının ordan içeriye su giriyor.Neresi olduğunu tam olarak nasıl anlatabilirim bilmiyorum ama içerde camın yanında havalandırma gibi bir yer var tavandan gelen su direk ordan içeri ordanda arabanın tabanına yayılıyor.Belki stopların ordanda giriyo olabilir. Ne yapmam lazım ve nasıl yapmam lazım bir fikri olan varsa yardım rica ediyorum.

Yorum bağlantısı
Nurullah Demir

anlasıldı hocam evlere yapılan kış bakımları gibi senin aracada kış için izole bakımı şart olmuş. :angry: kolay gelsin

Yorum bağlantısı
Metehan Şahin

Hayır Çağlar bey sunroofu kim kaybettide biz bulalım. :angry:

Nurullah bey sanırım haklısınız. Ben ne çekersem sudan çektim bu araçta başka hiç bir sorun çıkartmadı maşallah ama suyu gördümü dayanamıyor. Küçükken kulağına sumu kaçtı ne suyu sevmiyor. :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ön cam ızgarasındaki plastik conta tam yerinde mi bakın, bagaj civarı giren sularda test yapmadan birşey söylemesi çok zordur. Su aldığı yerden damlatma yapmıyor da olabilir, sudur, yürür.

Yorum bağlantısı
Metehan Şahin

Peki Çağlar bey bu işlem için aracı nereye göstermem gerekir.Yani bu işlerle kim ilgilenir acaba sanırım benim üstesinden gelemeyeceğim bir konu inanın bu sorunlar beni araçtan soğutuyor belki büyük bir sorun değil ama yavaş yavaş gönlüm pug 407 ye doğru kayıyor bütçe ayıra bilirsem düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Arka bagaj müsait; birisi bagaja girer, halı vs çıkarılmıştır. Diğeri dışardan hortum ile su tutarken içerden izlenir, su aşağıdan yukarı doğru yavaşça çıkartılır ki, suyun giriş kaynağı yanıltmasın, tavandan aşağı bocalama su dökülürse ki sanayi ustalarını yanlış yöntemidir, bu yanlış olur. Yani her defasında 30 saniye beklenerek, hortum tampondan yukarı doğru 5er santim kademe ile kaldırılır.

Yorum bağlantısı
Metehan Şahin

Teşekkür ederim yarın resimde yükleyecem daha açıklatıcı olması bakımından.Fakat teşhisiniz doğru aynı yerden bahsediyoruz.Benim şüphelendiğim iki yer var ya stopların altından kablo çıkan yerden, yada tavanda siyah bir şerit var bu port bagaj dedikleri yer ordan olabilir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Siyah şeridin altı komple saçtır, daha önce tamirat görmediyse, oradan su alması zor. Sw da var mı bilmiyorum ama, bagaj kapağının üst-içte, kablo geçişi varsa, oraya bakmalı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Fotoda gözüken, bagaj üstündeki siyah kablonun geçtiği yere bakın, yerinden çıkmış-oynamış ise su alır.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Izgara ve fitili gözükmekte. Bu tip bir tasarım zaten fabrikasyon hatalı, en ufak aksalıkta tüm su bujilere dolmakta. Eğimden dolayı da 4. buji kablosu devamlı ıslak kalmakta.

Yorum bağlantısı
Metehan Şahin
Izgara ve fitili gözükmekte. Bu tip bir tasarım zaten fabrikasyon hatalı, en ufak aksalıkta tüm su bujilere dolmakta. Eğimden dolayı da 4. buji kablosu devamlı ıslak kalmakta.

:friends: + 1940 sanki arabımı görüyor gibi teşhisiniz doğru ne yapabilirim Çağlar bey kusura bakmayın belki çok soru soruyorum ama kış girmeden bu konulara çözüm bulmak istiyorum.Malum yağmur yağdığı zaman halim perişan ve bu sorunları bayram izninde gerek kendi imkanlarımla gerek profosyonel bir yardım alarak gidermek istiyorum

Yorum bağlantısı
Metehan Şahin

Bide aklıma şu geliyor suyu kesemezsem eğer motor koruma kapağı alsam işimi görürmü acaba?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Su her şekilde kesilir, kapak çözüm değil, ayrıca bulursanız bana da alın :mamba: , motora su damlaması her şekilde kötüdür.

Yorum bağlantısı
Metehan Şahin

İnşallah kesebilirim ama çok uğraştıracak gibi banada alın demenizden kapağı bulamayacağımıda anlamış oldum. :mamba:

Yorum bağlantısı
Guest Erkan Erdo?an
İnşallah kesebilirim ama çok uğraştıracak gibi banada alın demenizden kapağı bulamayacağımıda anlamış oldum. :D

Yanlış hatırlamıyorsam Yakup arkadaşımızın da bagaja giren su problemi vardı ve stop lambası kablo girişi kısmını izole ederek sorunu çözmüşlerdi diye hatırlıyorum. Motor kaputuna giren su için benim söz hakkım yok :rolleyes: acemiyim

Yorum bağlantısı
Nurullah Demir
(düzenlendi)

abi sen Çağlar abinin tükana bi uğra istersen diyeceğim ama uzaktasın :)

tarihinde Nurullah Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metehan Şahin
Yanlış hatırlamıyorsam Yakup arkadaşımızın da bagaja giren su problemi vardı ve stop lambası kablo girişi kısmını izole ederek sorunu çözmüşlerdi diye hatırlıyorum. Motor kaputuna giren su için benim söz hakkım yok :) acemiyim

İnşallah dediğiniz gibi basit bir sorundur.

abi sen Çağlar abinin tükana bi uğra istersen diyeceğim ama uzaktasın :fiuw:

Ah keşke öyle bir şansım olsa ama çok uzağım artık kısmet kendi başıma bişeyler yapmaya çalışacağım.Olduğu yere kadar olmadı bir ustaya gösterecem ama bu işlerle kim uğraşır işin açığı onuda bilmiyorum.Kaportacı olabilir mi? acaba

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk Viyana

fordlardaki klasik problem izalasyon problemi her ford sahibinin basina gelebilir

Yorum bağlantısı
Metehan Şahin
fordlardaki klasik problem izalasyon problemi her ford sahibinin basina gelebilir

Her genç kızın başına gelebilir gibi bişey olmuş

Yorum bağlantısı
Metehan Şahin
bana en mantıklı kaportacı işi gibi geliyo

Banada öyle geliyor ama tam olarak emin değilim.Bakalım net olarak bilen biri vardır heralde

Yorum bağlantısı
Özgür Daldaban

Merhaba Metehan Bey,

Bujilerin olduğu bölüme su birikmesi sorununu daha önce ben de yaşadım.

Öncelikle, sorunu gidermek için, kaputun her iki yanındaki su tahliye kanallarını temizledim, sonuç değişmedi.

Ardından, ön camın önündeki ızgara ile kaput arasında bulunan contanın sızdırma yaptığını düşünerek, contayı ters çevirdim. Yine sonuç değişmeyince, kaputun contaya daha sıkı basması için kaput ayarı yaptım ama yine su girmeye devam ediyordu.

Sonunda, sorunun son derece basit ama akla gelmesi güç bir yerden kaynaklandığını tespit ettim; kaputun üzerinde bulunan su fıskiyelerinden.

Su fıskiyelerinin etrafındaki boşluktan (özellikle sağ taraftaki) giren su, direkt olarak bujilerin bulunduğu çukur hazneye doluyordu.

Çözümü için; kaputu açıp, fıskiyelere gelen hotumları sökerek, fıskiyeleri yerinden çıkartıp, siyah sıcak silikon tabancası ile silikonlayarak yerine takmak gerekiyor.

Fıskiyeleri yerine taktıktan sonra, bir müddet kurumasını bekleyip, kaputun üzerinden taşan fazla silikonları da (çirkin görünmemesi için) bir maket bıçağı ile temizlerseniz sorununuz büyük ihtimalle çözülecektir.

Yine de sorunun buradan kaynaklanıp kaynaklanmadığını anlamak için ufak bir test yapmanızı öneririm.

Kaputu açıp, sürekli ıslanan bölgeye kuru bir bez ya da ıslaklığı belli edecek bir materyal koyup, kaputu kapatın. Bir bardak suyu sırasıyla her iki fıskiyenin de üzerine döküp, daha sonra kaputu açarak koyduğunuz materyalin ıslanıp ıslanmadığını kontrol edin. Eğer ıslaklık varsa, çözümü de yukarıda belirttiğim gibi olacaktır.

Umarım işinişze yarar.

Kolay Gelsin...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...