İçeriğe Yönlendir

Debriyaj pedalına basmadan vites değiştiren var mı?


Misafir

Recommended Posts

Çağdaş İbiş
Çagdaş bey gerci ben bu tip araç kullanım tarzına ilgim yok: ama çok zevkli yazmışsın bu konu ile ilgili kısa bir video çekimi atarsan ne kadar zevkli bizde ögrenelim ve deneme ihtiyacını gidermiş olalım,herkes bu denemeyi başaramaz diye video çekimi olursa denemiş kadar oluruz. :unsure:

Yok, Mehmet bey valla kusura bakmayın ama yapamam bir daha, sadece denedim nasıl oluyor diye :)

Çok zor değil siz de yaparsınız, 3000-3500 devir arası gazı kesip seri bi şekilde vites değiştiriyorsunuz, işte hepsi bu :D

Yorum bağlantısı
Kıvanç Palamutlu
Bu arada focus 5ten yanlışlıkla geriye geçmiyormuş nasıl bi sistem varsa artık :D

istenildeğinde bile geriye geçmediği için yanlışlıkla geçmemesi normal :unsure:

kardeşim şirketin focusuyla debriyaj merkezi bozulduğu için yolda kalmıştı. debriyaja gerek yok çekici parasına biz arabayı yaptırırız diye aldılar bostancıdan yenibosnaya götürdüler. yenibosnanada dur kalk trafiğe yakalanmışlar 300 liralık masraf 2.5 milyara çıktı, şanzımanı bozdular.

sonuca gelirsek debriyaj kullanmadan araba kalkıyorda, yürüyorda ancak tavsiye etmiyorum :)

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
Peki bu devri gelince dediğiniz olay kaçbin devir acaba. örneğin 1.4 tdcı fiesta için hangi devir aralığı???

Şu devir denemez. Belli bi devir yoktur. O an seyredilen yolun eğimi,aracı sürati ve gaz pedalının konumuna göre değişir. Hatta sürekli değişir. Ustalık isteyen yanı da budur zaten. Yoksa herkes cayırdata cayırdata geçirir vitesi. :)

Yorum bağlantısı
Uğur Çakmak
Şu devir denemez. Belli bi devir yoktur. O an seyredilen yolun eğimi,aracı sürati ve gaz pedalının konumuna göre değişir. Hatta sürekli değişir. Ustalık isteyen yanı da budur zaten. Yoksa herkes cayırdata cayırdata geçirir vitesi. :)

Yani o yüzden sormak istedim başımıza gelirse en azından zarar vermeden yapabilmek lazım..

Yorum bağlantısı
Bahtiyar Aydoğdu

bende şehir dışı seyahetlerimde yapıyordum araç 1.3 doblo bi sıkıntı görmedim 2. ve üzeri viteslerde geçiyo boşa da rahat geçiyo neden yapıyorum derseniz tamamen can sıkıntızı ayagım debriyaja gitmeye üşeniyodu açıkcası tek başına uzun yolda ne yapılabilirki başka sıcak bi yandan yalnızlık ve can sıkıntından ibaret...

Yorum bağlantısı
Cihan Toparlak

86 model mavi renk doğan görünümlü şahini vardı babamın aydın nazillili arkadaşlar bilir taş duvar mevkiinden nazilliye giriş esnasında önde kamyonun frenlediğini gördüm sağa dönecekmiş aslanlı yoluna debriyajsız bir asııldım topuzu :) baktım araba 3 ten ikiye geçirmişim ama nasıl ses nasıl ses :) sonra arabanın vitesleri önceden zor geçiyordu bu olaydan sonra hiç zorlanmadan geçmeye başladı :D

Yorum bağlantısı
Murathan Yüksel
(düzenlendi)

şans eseri elime düşen bir hyundai getz 1.4 benzinliyi nerdeyse bahçeliden beytepeye gidene kadar debriyajsız kullanmıştım ışıklar hariç. hatta kampüste club üyesi bir arkadaşın f1 ini fena üzmüştüm bu şekilde :D o arkadaş da yeni haberdar olacak debriyajsız gittiğimden,eğer bu mesajı okursa :p

tarihinde Murathan Y tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Hakan Yağlı

debriyaj fren gaz 3 ünüde kullanmıyorum.. dreksiyonu tutuyorum sadece bu işlem sırasında seyir halinde değilim tabii.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Bende istediğim zaman değiştiriyorum. Vites çok rahat bir şekilde geçiyor. 1. viteste kalktıktan sonra 1 den 5. vitese kadar, 5. vitesten 1. vitese kadar debriyajsız indirebilirim. Bilmeden kesinlikle denenmesini tavsiye etmem.

Mesela 3. vites 3000 devirde 4. vitese attığınızda o sabit hızda devir 2000'e düşüyorsa 3000 devirde sabit gaz yani şanzıman üzerinde kuvvet olmayacak şekilde bastığınızda vitesten kolay bir şekilde çıkar, sonra gaz pedalıyla motoru 2000 devire getirdiğinizde vitese hafif baskı yaptığınızda kendi alır. Vitesi düşüreceğiniz zamanda gaz ile motoru devirlendirmeniz gerek.

Mantık şu, tekerlek devri ile şanzıman devri eşit olduğunda dişler birbirine rahat geçer. Şöyle düşünebilirsiniz. Elimizde 2 adet dişli çark bulunsun, ikiside aynı devirde döndüğünde birbirine doğru bastırırsak dişler oturur, fakat biri farklı devirde dönerse ikisini kvraştıramayız. Dişli çapı önemli değil, önemli olan çevresel hızlarının aynı olması.

Bazı araclarda yapıyordum fakat fiestamda denemedim. Zaten eskiden alışkanlık oldu, vites değiştirirken deviri ayarlıyorum, debriyajı bırakırken kavrama hissetmiyorum. Debriyajdaki sürtünmeli kavramayı sadece kalkışta kullanıyorum:) Zaten aracı boşa atmadığım için hızlanırkende yavaşlarkende kavramada deviri ayarlıyorum. İstemdışı otomatik kontrol gibi birşey oldum:)

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
Debriyaj pedalına basmadan vites değiştiren var mı? Zararlı olmayağını bilsem denemek isterim ama.Yapan birileri varsa da biraz tecrübe dinlemek gerekir sanırım :bravo:

Bir zamanlar çok uzun uzun yolculuk yaptığım bir taksi şoförüm vardı. Rahmetli oldu.

1990 model Kartal marka aracında uygun devre getirir ve debriyaja basmadan vites değiştirirdi.

Bir kaç kez ben de onun arabasın da yapmıştım.

O aracın motoru 485 bin km de yapılmıştı. İkinci seferinde de sanırım 400 bin km daha yapmıştı.

Yorum bağlantısı
Can Karacaer

Uzun yolda bacak bacak üstüne atıp kullanırken 5-4 arası geçmişliğim vardır...

Bazı araclarda yapıyordum fakat fiestamda denemedim. Zaten eskiden alışkanlık oldu, vites değiştirirken deviri ayarlıyorum, debriyajı bırakırken kavrama hissetmiyorum. Debriyajdaki sürtünmeli kavramayı sadece kalkışta kullanıyorum:) Zaten aracı boşa atmadığım için hızlanırkende yavaşlarkende kavramada deviri ayarlıyorum. İstemdışı otomatik kontrol gibi birşey oldum:)

Doğrusu da budur, aragazsız vites küçültülmez...

Yorum bağlantısı
Yavuz Gürbüz
Doğrusu da budur, aragazsız vites küçültülmez...

Oooo... Neredeyse Heel&Toe ;)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...