İçeriğe Yönlendir

C-max dizel yardım


Hasan Kılıç

Recommended Posts

Hasan Kılıç

138000 km de ikinci el olarak tan oto satış müdürünün önerisi üzerine aldığım cmax dizel araçtan ilk yıl çok memnun olmama rağmen, ikinci yıl ile birlikte pek çok sorunla karşılaştım. Arkadaş tavsiyesi ile gittiğim bir özel servisin beni dolandırdığını anlayınca Ankara can oto (ford özel servisi)ne gittim.

Yaklaşımlarından çok memnun olduğum can otoda çekiş sorunlarım olduğunu ve aracın siyah duman attığını söylediğimde egr arızası olduğu söylendi ve haziran 2009 da hurdadan alınan ikinci el bir egr ile araç yazılımı yenilendi. Aracın çekişi düzelmesine rağmen siyah duman azalmayınca yakıt ile ilgili olduğu söylendi.

Ben de rahatsız olmama rağmen bir şey demedim. Tatile gittiğimde ise ne pahasına olursa olsun yetkili servise gideyim hiç değilse diyerek Balıkesir Edremit’teki Akotoya gittim.Bana turbo borusu çatlak denildi fakat daha sonra bir değişiklik olmadığını söylediğimde enjeksiyondur falan dendi. Enjeksiyonlar Bosch servisinde söküldü enjeksiyonlarda sorun yok denildi ve ayarlar yapıldı. Yine siyah duman….temmuz 10 gibi. Servise güvenim kalmadı.

Bir süre sonra aracın çekişi düşmeye ve siyah duman artışı ve aracın çalışmakta güçlük çıkarması nedeniyle Ayvalık’tan İzmire güçlükle gidişimde Arkas ford servisine güç bela vardığımda sorunun egr olduğu söylendi ve ellerinde olmadığı için 1 hafta bekleme söylenince aracı İzmir’de tavsiye üzerine Beşler özel Ford servisine aracın çalışmayışı nedeniyle çekiciyle götürüş ve egr değişimi yeni den yazılımın otokoçta yüklenişi.çekiş düzeldi siyah duman devam.bunun bir süre devam edeceği söylenince mantıklı geldi. 7 ağustos 2009 gibi.

Ankara’ya 21 ağustosta dönüş fakat az da olsa siyah duman. bilgisayarda maf arızası ve kızdırma bujileri arızası görününce Can oto ya bozulan çıkma egr yi 2.el Maf sensörü ile değiştirme ve kızdırma bujilerinin değişimi. Fakat aynı gün tekrar çekiş düşüklüğü ve sanki turbonun devreye girmeyişi.

Artık hem maddi hem de manevi bunaldım ve gerçekten çok uzun yazmama rağmen okuduysanız bana yardımcı olabilecekseniz tavsiyelerinizi bekliyorum

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Adım adım gitmek her zaman iyidir.

1. Siyah duman kurum demektir, yani yanmamış mazot partikülleri

2. Çekiş düşüklüğü program ile düzelir gibi yapılsa da ana problem giderilmediyse, daha çok yakar ve ana problem yüzünden daha çok siyah duman

3. Sıkça karşılaşıyoruz: Bosch servite kontrol edildi denerek enjektörleri elemek yerine yeni kontrol iyi olabilir.

4. Turbo arızalarında genelde ehil teknisyen kulağı ve test sürüşü kolayca anlaşılır

Bence;

a. Nispeten ucuz maliyetli carbon clean yapılmalı

b. Orjinal hava filtresi - doğru motor yağı konduğu teyit edilmeli

Bu arada siyah duman hangi şartlarda görülüyor? Rölanti-tam gaz-ara hızlanmada kısa süre-devamlı ?

Yakıtı nerelerden alıyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Hasan Kılıç

ara hızlanmalarda kısa süreli

ısıtma bujilerini değiştireli iki gün oldu. maf sensörü olarak eskisini takıtığımda duman yok denecek kadar azaldı

Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

geçmiş olsun. valla başınıza gelmeyen,değiştirmediğiniz parçada kalmamış. hayret ettim.

Yorum bağlantısı
Hasan Kılıç

ısıtma bujilerine elektrik gelip gelmediğini bilmiyorum

geçmiş olsun. valla başınıza gelmeyen,değiştirmediğiniz parçada kalmamış. hayret ettim.

teşekkürler,

bir de sonuç alabilsem

Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

bu konuda fazla tecrübem yok sadece tahmin motor sekman istiyor olabilirmi?

Yorum bağlantısı
Hasan Kılıç
bu konuda fazla tecrübem yok sadece tahmin motor sekman istiyor olabilirmi?

segman istese mavi duman vermesi gerekmez mi acaba?

Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

Hasan hocam bu konuda bilgim olmadığını söylemiştim sadece varsayım.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
İlker Ayhan

hocam aynı sorun bende de vardı egr yi yeni aldım ve orjinalini aldım ne siyah duman kaldı ne bişe. çıkma olarak aldığınız egr nin çalıştığını nerden biliyorsunuz ki. demekki o da çalışmıyo ki kurum atıyo araba..ben şu an sadece egr yi değiştirerek kurtuldum bu sorundan.

Yorum bağlantısı
Abdullah Ercan

Hasan hocam Can Otoya gitmişsiniz nasıl memnun kaldınız mı? Gerçi bu kadar problem olduktan sonra pek memnun kalınmaz ama ben yine de bu konu hakkında düşüncelerinizi almak isterim.

Yorum bağlantısı
Mesut Yalçın

valla üç sene önce benim hyundai de de siyah duman ve çekiş düşüklüğü vardı. gene bu şekilde araştırmalar, bulamamalar; sonuçta motor rektefiye oldu. o zaman için 2470 ytl. inşallah sizde de böyle bir şey olmaz!!!!

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar

Ehil bir elde carbon clean yaptırmayı deneyin aracın km sine göre de gerekli gibi.

Markası carbon clean ya da bulamazsanız würth olmalı. siyah duman önce artacak ardından azalacak ancak dip gazda mutlaka bir miktar siyah duman görmeye devam edeceksiniz.

Yakıt aldığınız yerde önemli, şu aralar bende denemelerdeyim son olarak aldığım shell in gaz karışımlı olanı siyah duman oranıda oldukça düştü.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Hasan Kılıç
hocam aynı sorun bende de vardı egr yi yeni aldım ve orjinalini aldım ne siyah duman kaldı ne bişe. çıkma olarak aldığınız egr nin çalıştığını nerden biliyorsunuz ki. demekki o da çalışmıyo ki kurum atıyo araba..ben şu an sadece egr yi değiştirerek kurtuldum bu sorundan.

egr yi sıfırı ile değişirdim sorun değişmedi

Hasan hocam Can Otoya gitmişsiniz nasıl memnun kaldınız mı? Gerçi bu kadar problem olduktan sonra pek memnun kalınmaz ama ben yine de bu konu hakkında düşüncelerinizi almak isterim.

can otodakilerin yaklaşımlarından memnun olmakla birlikte dizel motor konusunda çok yeterli olduklarını düşünmüyorum

aracın maf sensörünü ikinci el başka bir sensörle değiştirince aracın siyah dumanı yok oldu ama çekişi düşerek tüketim arttı.bunun üzerine eskisini taktım.

çekiş düzeldi fakat siyah duman devam etti.bunun üzerine maf sensörünün arıza lambasını yakmamasına rağmen arızalı olduğunu düşünmeye başladım.

Yorum bağlantısı
Nuri Başer

en iyi EGR iptal edilmiş EGR dir.. dizellerde çekiş düşüklüğü genelde enjektör arızası ya da turbodan yapar.. siyah duman bende de var ama çekişte problem yok.. common-rail ler çok komplike olduğundan problem kesin şundadır demek zor, gerçi sizin uğraşmadık parça kalmamış.. bence enjektör olayına biraz daha eğilmek lazım.. başka bir dizel serviste ASNU test yaptırıp sonuçları değerlendirmek faydalı olabilir..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...