İçeriğe Yönlendir

Sürekli sağa çeken Focus II HB


Mustafa Yılmazel

Recommended Posts

Mustafa Yılmazel

Herkese merhaba,

2009 Focus Trend 1.6 100 HP Benzinli HB, otomobilim var,

aracı 0 km. almış olmama rağmen daha 1000 km.de hafifçe sağa çekmeye başladı,

3 ayrı Ford yetkili servisine götürdüm 3ü de "rot ayarı bozulmuş, yaptık, düzeldi" dediler, ancak sağa çekme hala devam ediyor,

bu arada rot ayarından başka ön -arka ve çapraz lastik rotasyonu da yapıldı, lastik havaları defalarca kontrol edildi sonuç aynı, hep sağa çekiyor, en ufak değişme yok

rot ayarını yapanlar, yapılabilecek herşeyin yapıldığını, ayarların mükemmel seviyede olduğunu söylüyorlar (bilgisayat çıktısını da aldım)

Servisler maalesef yapamıyor veya yapmıyor, araçta üretim hatası olabilir mi acaba,

ne yapmamı tavsiye edersiniz

aracı, 3 ayrı arkadaşıma daha kullandırdım, hepsi de sağa çektiği konusunda kesinlikle hemfikirler,

teşekkürler

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz

Lastikte sorun olabilir, lastik basıncı vb. herşeyi kontrol ettiniz mi?

Lastikler yeni olduğunda yola uyum için ister istemez belli bir süre geçiyor...

Kendi aracım 25.000 km'de, ayar falan yaptırmadım ufak tefek çukurlara da düştüm ama hiç bir sağa sola çekme yaşamadım...

Ford yürüyen aksamı kendini kanıtlamış bir sistemdir, önceki Escort aracımla 60.000 km yol yaptım, ne bir rot ayarı gerekti ne de balans, o kadar da istikrarlı bir gidişi vardı...

Üretim hatası olur mu, olabilir, onu da iyi bir rot-balansçı tespit eder, Ford Servisi dışında güvenebileceğiniz bir Rot-Balansçıya gitmenizi öneririm...

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Lastikleriniz yönlümü ? genelde yönlü lastikler çekme yapıyor diye biliyorum bende...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler

Eger her şey normal ve muntazamsa o zaman fabrika üretim hatası aramak lazım üretici firmayla irtibata geçerek yaşadıgınız sorunu ve şikayetinizi önemle bildirmenizi tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

ön toe:+ 0,3 /+ 2,3

ön kanber ve kaster:– 0• 41’

arka kanber: –1• 35’

arka toe :+1,6/+3.6

bu degerler bendeki degerler. güncel olan degerleri yetkili servislerden bulabilirsiniz

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Bu tip ciddi kontrol gerektiren hadiselerde, gelişmiş makinalı (4 tekerleği de ölçen) rotçu bulunmalı, siz de ki kağıttan anladığım, bu rotçu yetersiz.

2. Hangi servislere gittiniz?

3. Çözüm için ciddi yaklaşacak yetkili servis önerebiliriz.

Yorum bağlantısı
Cihan Toparlak

benim burdan anladığım hjerşeyden önce yetkili servis daha mantıklı?

yanlış anlamamışımdır umarım.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yılmazel

Tekrar merhaba,

Öncelikle herkese, yanıtlarından dolayı çok teşekkür ederim,

Lastikte sorun olabilir, lastik basıncı vb. herşeyi kontrol ettiniz mi?

Lastikler yeni olduğunda yola uyum için ister istemez belli bir süre geçiyor...

....

lastikbasınçlarını defalarca, farklı yerlerde kontrol ettirdim,

araç 1000. km.de sağa çekmeye başladı, şu an 3300 km.de,hala çekiyor

Lastikleriniz yönlümü ? genelde yönlü lastikler çekme yapıyor diye biliyorum bende...

yönlü değil sanırım,

yönlüden kastınız "tek bir yönde dönen" ise, hayır, üzerinden çıkan michelin energy

Direksiyon sistemi de gözden geçirilmeli..

rotçu direksiyon da normal diyor,

başka bir focusu olan arkadaşımda da buna benzer sorun vardı, direksiyonu ayarsızmış, düzelttiler,

ben servistekilere ısrarla "direksiyondan olabilir mi" diyorum, ancak hiç direksiyona bakmıyorlar

1. Bu tip ciddi kontrol gerektiren hadiselerde, gelişmiş makinalı (4 tekerleği de ölçen) rotçu bulunmalı, siz de ki kağıttan anladığım, bu rotçu yetersiz.

2. Hangi servislere gittiniz?

3. Çözüm için ciddi yaklaşacak yetkili servis önerebiliriz.

isim vermeyeyim siz anlayın,

aracı, Ford'un Türkiyedeki en büyük bayilerinden birinden (muhtemelen de en büyüğü) aldım ve servise de buraya getirdim

gelişmiş makineli rotçu ve/veya servis öneriniz olursa çok memnun olurum

Bu arada istanbulda oturuyorum

Yorum bağlantısı
Guest Yakup

Denerken düz yolda mı gidiyorsunuz yollar genelde sağa veyahut sola eğimli olabilürrr :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

En büyük bayiyi en iyi ben bilirm heralde. İstanbul da hangi yakada sınız?

Yorum bağlantısı
Akif Özkan

Sağa sağ ön taraftanmı çekiyor gibi yoksa sol arkadan mı?(böyle bir fark varsa bi tahminde benden)

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Bence yetkili servisten önce bu işte ustalaşmış ve gelişmiş araçları olan bir rot balansçıya gidin. Yetkili servisten aldığım rot balans hizmetlerinin hiçbirinden memnun kalmadım şimdiye kadar.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Ön aks taşıyıcı eğilmiş olabilir,amortisör eğri olabilir,amortisör üst takozu arızalı olabilir.

Yorum bağlantısı
Serkan Beşik

:)

Benim aracım da sağa çekiyordu, tam dört kez servise götürmeme rağmen çözemediler. Tabi ücretini aldılar ilk seferde tamam diye. Ondan sonra uğraş dur işin yoksa. En sonunda sanayide iyi bir usta halletti. Zannediyorum servislerde usta yok. Kendinin usta olduğuna inanan da kendi işni kuruyor galiba. Servis elimizden gelen her şeyi yaptık, artık olsa olsa lastiklerdendir dedi. Gittim dört tane sıfır lastik aldım, yine sağa çekiyor. Yani insanı sinir krizine sokar bu servisler. Sanayideki usta sayesinde şimdi sorunsuz. Umarım sen de çözersin zira arabadan soğudum bir ara.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yılmazel
(düzenlendi)
Denerken düz yolda mı gidiyorsunuz yollar genelde sağa veyahut sola eğimli olabilürrr :D

tabi ki düz yolda deniyorum, garanti olsun diye de aynı yoldan birkaç keç gidip geliyorum, her seferinde sağa çekiyor

hatta şöyle söyleyeyim, araba şu ana kadar tek bir kez bile sola çekmiş değil

En büyük bayiyi en iyi ben bilirm heralde. İstanbul da hangi yakada sınız?

Anadolu yakasındayım

Sağa sağ ön taraftanmı çekiyor gibi yoksa sol arkadan mı?(böyle bir fark varsa bi tahminde benden)

Valla o kadarını bilemiycem, ama siz yine de tahmininizi yaparsanız memnun olurum

Ön aks taşıyıcı eğilmiş olabilir,amortisör eğri olabilir,amortisör üst takozu arızalı olabilir.

Servistekilerin, bu söylediklerinizi anlayabilecek kalifikasyonda olduklarından şüpheliyim,

dediğim gibi bu sorun 1000 km.de çıktı, ya da ben o zaman farkettim,

bu süre boyunca araba sadece TEM, E-5 ve köprüde kullanıldı

tek bir çukura dahi girmiş değil

tarihinde Mustafa Y?lmazel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Mustafa bey, 0216 399 10 60 Cevizli Ford, Servis müdürü Umur Aker beye ulaşın derim.

Yorum bağlantısı
Cavit Doğan
:)

Benim aracım da sağa çekiyordu, tam dört kez servise götürmeme rağmen çözemediler. Tabi ücretini aldılar ilk seferde tamam diye. Ondan sonra uğraş dur işin yoksa. En sonunda sanayide iyi bir usta halletti. Zannediyorum servislerde usta yok. Kendinin usta olduğuna inanan da kendi işni kuruyor galiba. Servis elimizden gelen her şeyi yaptık, artık olsa olsa lastiklerdendir dedi. Gittim dört tane sıfır lastik aldım, yine sağa çekiyor. Yani insanı sinir krizine sokar bu servisler. Sanayideki usta sayesinde şimdi sorunsuz. Umarım sen de çözersin zira arabadan soğudum bir ara.

Sanayideki usta nasıl çözdü.?

Yorum bağlantısı
Mustafa Yılmazel

Merhaba,

geçen hafta içinde Ford Direkt hattını aradım ve şikayetimi ilettim, ertesi gün otosandan telefon ettiler ve aracı bayiye bırakmamı kendilerinin ilgileneceğini söylediler,perşembe günü bayiye bıraktım,

bayi daha sonra telefon açtı 4. KEZ "araca rot ayarı yaptıklarını, test sürüşü yaptıklarını, aracın düzeldiğini, gelip alabileceğimi" söylediler,

cumartesi sabah almaya gittim, yapan ustayla beraber test sürüşüne çıktık, sağa çekme hala devam ediyordu, usta mırın kırın etti, sıkıştırınca sağa çektiğini kabul etti, hatta sağa çekme değil "sağa akma" diye de bir isim koydu,

servise döndük araca tekrar, 5. KEZ rot ayarı yapıldı, sonuç yine aynı, bu sefer 6. KEZ rot ayarı yapmayı teklif ettiler, çıldırmak üzereyim, resmen dalga geçiyorlar,

ayrıca hem bu son seferki usta, hem de daha önceki bir usta, 2si de aracın sağa kaydığını kabul ediyorlar, hatta bugüne kadar ki servis dökümünü aldım, üzerine "müşterinin şikayatinin hala devam ettiği görülmüştür" yazdırıp imzalattım,

ben de bunun üzerine aracı teslim almadım, tekrar Ford Direkt hattını aradım, "aracın ayıplı mal olduğunu ve değiştirilmesini talep ettiğimi" ilettim,

1000 (Bin) km.de olup da, sadece ve sadece TEM ve E-5'te kullanılmış bir arabanın, emin olun hiç abartmıyorum tek bir defa bile çukura düşmemiş bir arabanın, az da olsa sağa çekmesi kabul edilebilir bir şey midir?

Ford Avrupaya şikayet etmek ve mahkemeye vermek de dahil, ne yapmamı önerirsiniz, ya da ankarada çok güvendiğim bir özel servis var (Ferrari ve Porschelerin rot ayarına oraya gittiğini duymuştum) onlara yaptırıp benzin ve onarım faturasını önlerine mi koyayım

özellikle mahkeme sürecinden bir sonuç alabilir miyim,

İlla araba değişsin diye tutturmuyorum, sorunu çözsünler yeter, ama "değiştirin" diye zorlamazsam hiç bir şey yapacakları yok

Utanmadan, hakaret eder gibi, 6. KEZ rot ayarına bir bakalım diyorlar, ya çok beceriksizler, ya umursamıyorlar

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Gıcık bir personel yaklaşımı olmuş. Hele ki araba hazır diye çağıranı, çağırtanı, isthidam edeni sorgulamalı, liftten araba bile düşürmek, bu iletişim şeklinden daha masumdur.

Yorum bağlantısı
Okan Yeşim

bence aracı geri vermeye calısın aldıgınız yerin en üst yetkilisi ile irtibata gecin yapılan işleri gidilen servisleri gösterin çöüzm olmadıgını söyleyin yoksa dava acıcam falan filan bastırın

Yorum bağlantısı
Mustafa Yılmazel

Ford'dan gelen cevap: "80 km/h hızla giderken, 7 saniyede 2,5 mt.ye kadar sağa çekmek kusur değildir, makul limittir",

tüketici mahkemesine gitmeli miyim sizce, buradan bir sonuç alabilir miyim,

bu konuda deneyimi olanlar bilgilerini paylaşırsa memnun olurum

teşekkürler,

Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy

kendimi çok sanslı görüyorum yaptığım kazadan sonra . bir daha ford almam heralde .

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
kendimi çok sanslı görüyorum yaptığım kazadan sonra . bir daha ford almam heralde .

Kaza ile ford arasında bir bağlantımı kurdun...

Sıkıntı nedir.. Neden böyle düşündün.. ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...