İçeriğe Yönlendir

Focus TDCi Ghia - Focus TDCi Trend


İlker Öztürk

Recommended Posts

İlker Öztürk

mehaba arkadaslar ,ben 2004 1,4 opel astramı sattım,focus dizel almak istiyorum,fiyat olarak focus trend tdci ler daha uygun fakat piyasadaki bu modeller genellikle sirket aracı veya km si dusurulmus araclar,

2 tane tdci trend buldum fiyat 24000 tl boya değişen yok ,fakat birinin km si 70.000 e dusurulmus ,diğeri 74.000 de deniyor oda buyuk ihtimal dusurulmus

daha sonra oynanmıs araclar olduğu için vazgectim

son olarak focus 1.6 ghia benzinli 2005 model 71.000de füme, boya ,kaza ,darbe yok km orjinal sıralı italyan lpgli --26.000 son fiyat

ve focus tdci ghia 2006 model 90.000 de siyah boya ,kaza ,darbe yok km orjinal ,yetkili servis bakımlı 26.000 son fiyat

bu araclar var ben 2006 dizel olandan yanayım,

bu aracların piyasasını bilen arkadaslar 90.000 km dizel bu arac için cokmu ? problem cıkarırmı? fiyat olarak 26.000 nasıl?

yoksa 26.000 tl ye km si dusuk tdci trend mi alsam ,kararsız kaldım

tesekkurler...(2006 tdci ghinın resmini eklemeye calıstım)

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

90.000 km az değil ancak sağlıklı bakım geçmişine ulaşabiliyorsanız bence sorun olmaz.

Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy

alacağınız araç herşeyden önce full olmalı , satarken problem çıkarıyor .

Yorum bağlantısı
İlker Öztürk

resmini verdiğim arac ghia ,ghia bildğim kadarıyla en full olan ,fakat sorun km si 90.000 ve fiyat 26.000

fiyat ve km olarak yorumunuz nedir? km si dusuk ghia tdci lerde fiyat cok yuksek

2006 tdci ghia focus un trigeri kac kmde değişmesi gerekiyor ,satıcı benzinli olan için 90.000 km de demişti tdci dede aynımı?

birde anlasırsam bayramdan sonra alacam alırken nelerine dikkat etmeliyim,forumda turbo arızası diye okudum

servis bunu anlayabilirmi?

ayrıca yetkili servise ekspertize vardiğimizde sadece kaportaya bakıyorlar,motor nasıl dediğimde kaputu acıp motoru dinliyor ve iyi diyor (daha once yetkili serviste boyle olmustu)

arabayı gostermek için yetkiliyemi yoksa ozel servisemi gitmeli? sorular biraz fazla oldu galiba

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

İkinci el aldığınız için full olmayan aracı daha ucuza alacaksınız. Satarken de ona göre ucuz satacaksınız. ve değer kaybı çok fazla olmamış olacak.

Ne kadar pahalı bir araç alırssanız değer kaybı o kadar çok olur. ben kilometresi düşük trend tavsiye ediyorum. neticede aynı araç.

resmini verdiğim arac ghia ,ghia bildğim kadarıyla en full olan ,fakat sorun km si 90.000 ve fiyat 26.000

fiyat ve km olarak yorumunuz nedir? km si dusuk ghia tdci lerde fiyat cok yuksek

2006 tdci ghia focus un trigeri kac kmde değişmesi gerekiyor ,satıcı benzinli olan için 90.000 km de demişti tdci dede aynımı?

birde anlasırsam bayramdan sonra alacam alırken nelerine dikkat etmeliyim,forumda turbo arızası diye okudum

servis bunu anlayabilirmi?

ayrıca yetkili servise ekspertize vardiğimizde sadece kaportaya bakıyorlar,motor nasıl dediğimde kaputu acıp motoru dinliyor ve iyi diyor (daha once yetkili serviste boyle olmustu)

arabayı gostermek için yetkiliyemi yoksa ozel servisemi gitmeli? sorular biraz fazla oldu galiba

silindir basınçları kontrol edilebilir. Bakım kayıtları kontrol edilebilir. Bakım kayıtları yoksa yetkili servise gitmemiştir.

Yorum bağlantısı
İlker Öztürk

sağolun hocam ilk olarak yetkili servise gidip aracın kayıtlarını kontrol ettirecem.

trend odeli daha ucuza alıp daha ucuza satabiliriz-biraz daha pahalıya full bir arac alıp ,satarken biraz daha pahalıya satamazmıyız?

Yorum bağlantısı
trend odeli daha ucuza alıp daha ucuza satabiliriz-biraz daha pahalıya full bir arac alıp ,satarken biraz daha pahalıya satamazmıyız?

Bu düşünceniz bana göre yanlış. Neden diyecek olursanız ikinci el araç alacak insan sadece donanımına bakıp para vermez. Siz bu aracı alacaksınız 90bin'de biraz kullanacaksınız enazından 100bin olacak k.bakmayın ama kimse 100binde 2.ci sahibinden dizele full bakım geçmişini değişenleri öğrenmeden yanaşmaz. Kilometresinden dolayı bu araç düşük km'li trend'lerle aynı yada yakın fiyatlara gidicektir. Bu da size satarken herhangi avantaj sağlamaz. Maddi durumunuz varsa düşük km'li dizel ghia tercih etmeye çalışın. Sonuçta araç 2006 hani 2008 olup içi makyajlanmış olsa size biraz daha avantaj sağlayabilirdi. İkinci elde araç almakta çok zor allah kolaylık versin. İnşallah istediğiniz araca uygun fiyata sahip olabilirsiniz. :D

Yorum bağlantısı
İlker Öztürk
Bu düşünceniz bana göre yanlış. Neden diyecek olursanız ikinci el araç alacak insan sadece donanımına bakıp para vermez. Siz bu aracı alacaksınız 90bin'de biraz kullanacaksınız enazından 100bin olacak k.bakmayın ama kimse 100binde 2.ci sahibinden dizele full bakım geçmişini değişenleri öğrenmeden yanaşmaz. Kilometresinden dolayı bu araç düşük km'li trend'lerle aynı yada yakın fiyatlara gidicektir. Bu da size satarken herhangi avantaj sağlamaz. Maddi durumunuz varsa düşük km'li dizel ghia tercih etmeye çalışın. Sonuçta araç 2006 hani 2008 olup içi makyajlanmış olsa size biraz daha avantaj sağlayabilirdi. İkinci elde araç almakta çok zor allah kolaylık versin. İnşallah istediğiniz araca uygun fiyata sahip olabilirsiniz. :D

yorumunz için sağolun,

peki http://www.araba.com/2285185.html bu arac (son 26.000 tl)

ve dusuk kmli bir tdci http://www.sahibinden.com/hatasiz_boya_deg...pXQQdisplayitem

arasında nasıl bir değerlendirme yapabiliriz?

1.6 benzinli mi yoksa trend tdci ,90.000 de ghia tdci mi alsam karar veremedim,

dizel istememin sebebi lpg ile uğrasmamak ,ford konusunda tecrubem hiç yok siz tecrubenizle hangisini alırdınız (26.000 tl max)

tesekkurler

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Altın kural: acele etmezdim

2. tdci trendleri çoğu 90 Ps tir, iyice sorgulanmalı

3. Hangi marka turbo diesel ikinciel alırsanız alın, bütçeniz 2000 TL masraf çıkarırsa sarsılmamalı (turbo-enjektör vb.)

Yorum bağlantısı
Nuri Başer
1. Altın kural: acele etmezdim

2. tdci trendleri çoğu 90 Ps tir, iyice sorgulanmalı

3. Hangi marka turbo diesel ikinciel alırsanız alın, bütçeniz 2000 TL masraf çıkarırsa sarsılmamalı (turbo-enjektör vb.)

+1907

Abi sana katılıyor ve meblağı 3000 e yükseltiyorum :blush:

Tdci kullanılacaksa:

- aniden çıkabilecek masraflara karşı hazır olunmalı, kalp krizi riski taşıyanlar binmemelidir..

- 90k bakımına gidince sinirler aldırılmalı, denilecekse içimizden "OHAA" denilmelidir..

- Tdci öncesi traktör kullanılması, alışma aşamasını hızlandırır

- Uzun yolda hızı 100 e sabitledikten bir müddet sonra yol bilgisayarına bakınca gülümseme kaçınılmazdır..

- Herşeye rağmen TDCi nin tadı da bir başkadır :flowers:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Aslında lpg, komple motor bile yese, yapılacak rektifiye taş çatlasın 2500 TL tutacaktır, yani en kötü senaryoda bile atmosferik benzinli, bence önde, konforu da cabası.

Yorum bağlantısı
İlker Öztürk
+1907

Abi sana katılıyor ve meblağı 3000 e yükseltiyorum :)

Tdci kullanılacaksa:

- aniden çıkabilecek masraflara karşı hazır olunmalı, kalp krizi riski taşıyanlar binmemelidir..

- 90k bakımına gidince sinirler aldırılmalı, denilecekse içimizden "OHAA" denilmelidir..

- Tdci öncesi traktör kullanılması, alışma aşamasını hızlandırır

- Uzun yolda hızı 100 e sabitledikten bir müddet sonra yol bilgisayarına bakınca gülümseme kaçınılmazdır..

- Herşeye rağmen TDCi nin tadı da bir başkadır :)

2000-3000 tl cok iyi sarsar da 2000-3000 ne masraf acacak arkadasar bu zaten motor yapsak sıfırdan 3000-4000 değilmi

90.000 bakımda ya filtreler ,bujiler vs. max 250-300 değilmi

tamam tdci den vazgectim - BENZİN +LPG ye devam

nuri hocam 2000-3000 ciddimisiniz,sonucta baktırıp alacaz arabayı ne gibi problemler olabilir

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Felaket habercisi gibi olmayalım , sadece ikinci elde bütçe yaparken, kötü gün hazırlığından bahsediliyor. Diesel motorda turbo - egr - enjektörler, hassas ve arıza görülebilen parçalardır. Bunlarda sorun çıkması halinde tek kalemde meblağ harcamak gerekir. Atmosferik benzinlide ise bunlar yoktur (farklıdır).

Yorum bağlantısı
Guest Yunus G

Peki abi bunu atmosferik benzinli için desek en cok cıkan arızalar nelerdır? Veya cıkması mumtemel.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Mesela diyoruz, ikinciel araç aldık ve sürpriz çıksa, bobin-buji-kablo, 300-400 arası tutar herhalde. Tamamen şanssız arıza durumunu düşündüğümüzü bir daha belirteyim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

4 yaşında tfsi motorlu araç alacaklara da bol şans dileyeceğim :) ::: turbo+kompresör+direkt enjektörler :)

Yorum bağlantısı
İlker Öztürk

Arkadaslar simdi sonuc olarak 2006 tdci ghia 90.000 de 25.000 tl ---- 2005 70.000de benzinli(+lpg) ghia 26.000tl

tdci de bakım ve arızaları cok pahalı diyorsunuz ,aracın yetkii servis gecmişini öğrensek ,km yi doğrulatsak yinede buyuk bi risk tasıyor

hatta cok dusuk km de 2. el tdci (25000-3000 km) bile almak buyuk risk oluyor.

ozaman 2.el dizeli tamamen silip direk 2.el benzinliyemi donelim.

En mantıklısı sıfır tdci veya 2. el benzinli diyebilirmiyiz?

Yorum bağlantısı
Kemalettin Karatum
- 90k bakımına gidince sinirler aldırılmalı, denilecekse içimizden "OHAA" denilmelidir..

- Tdci öncesi traktör kullanılması, alışma aşamasını hızlandırır

Çok iyidi. :)

Yorum bağlantısı
Arkadaslar simdi sonuc olarak 2006 tdci ghia 90.000 de 25.000 tl ---- 2005 70.000de benzinli(+lpg) ghia 26.000tl

tdci de bakım ve arızaları cok pahalı diyorsunuz ,aracın yetkii servis gecmişini öğrensek ,km yi doğrulatsak yinede buyuk bi risk tasıyor

hatta cok dusuk km de 2. el tdci (25000-3000 km) bile almak buyuk risk oluyor.

ozaman 2.el dizeli tamamen silip direk 2.el benzinliyemi donelim.

En mantıklısı sıfır tdci veya 2. el benzinli diyebilirmiyiz?

Dizelin bakımı benzinliye nazaran rutin standart bakımı benzinliden 80Tl fazladır. Buda yanılmıyorsam yakıt filtresi farkıydı. Malesef dizel'i ikinci el'de alırken ince eleyip sık dokumak mümkünse servis bakım geçmişini öğrenmek şart. Turbo ve enjektörler de sorun yok ise geçmişi temiz km'si düşürülmemişse dizel alınabilir. Yanlız şu bir gerçek ikinci el'de dizel daha fazla riskli sorun çıkartma potansiyeli malesef benzinliden yüksek. Tabi sorun çıkarttığında çözümü de benzinliden maliyetli oluyor. Evet en mantıklısı sıfır dizel yada temiz ikinci el benzinli diyebiliriz. :)

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
İlker Öztürk

slm arkadaslar ben 2006 focus tdci ghia yi aldım ama bi türlü hız sabitlemeyi yapamadım nasıl oluyor bu?

birde kapıları içeriden kilitleyen düğme nererde?

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

40 km/h'i geçtikten sonra,direksiyonun üzerindeki düğmelerden önce "on" sonra da "set +" ya basın, hız sabitleme devreye girer. Tamamen devreden çıkarmak için off'a basmalısınız. Fren yapınca da devreden çıkar, "res" tuşu hafızadaki değere devam etmenizi sağlar.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...