İçeriğe Yönlendir

Motor teknik olarak nasıl çalışır?


Göktuğ Serbent

Recommended Posts

Göktuğ Serbent

merhaba arkadaşlar, gün geçtikçe merak ve ilginin yanısıra verilen arızalar sonucu birçok parçanın işlevini öğreniyorum. :rofl: başıma gelen bir örnek araç çekişten düşüyor devir 4 bini geçmiyor :D sorup soruşturup maf sensörünü hava akış metresini öğreniyorum değiştiryorum :D vs. ancak aklıma takıldı. basit olarak bilsekte (emme sıkıştırma patlama tahliye filan gibi :D ) detaylı olarak motorun çalışma prensibini ve hego, maf sensörü gibi sensörlerin vs tüm parçaların motor çalışırkenki etki ve görevlerini tümüyle bilen arkadaşlardan öğrenmek isterim :D ... tamamen profosyonel bilgi ve detay almak amaçlı değil ama kaputun altındaki orkestranın tüm parçalarının kabaca görevlerini bilmek istiyorum. :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

3 ay gibi süren, 8-10 teknik eğitim ile anlatılan konulardır. Tabii tam anlamı ile. Rölanti valfi, geçen havayı ayarlar, maf havanın kütlesini okur, hego yanmamış yakıt miktarını okur. 4000 deviri geçememe gibi şikayetlerde, katalitik konvertör de dolmuş olabilir. Önce mekanik kontrol, sonra sensör kontrol.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler

Neden bu kadar detay ögrenmek istiyorsunuz anlam veremedim .piyasadaki bir çok tamir bakımcı bile detaylı bilgisi yok daha arızalara bile tam teşhis koyamıyorlar herkes saglam işi bilen bir usta bulma çabasında: biz sürücüler her parçayı ne işe yarar görevi nedir arızaları nasıldır zaten bunları bilsek mümkün degil hepimiz tamir bakım açarız :) ustayım diyen bu işe yıllarını vermiş tecrübeli gerekli alt yapıdan geçmiş gerekli kurslar dersler görmüş bilgi alışı yapmış olması lazım ki bizim aracımıza dogru bakımı uygulasın. :good1: size şöyle katılıyorum ögrenmek iyidir. :good1: bu iş öyle 5 satır yazılacak şeyler degil uzar, uzar, uzar .kısaca biz sürücüler bilmemizi bilelim kafi gerisi ustalara kalsın. :flowers:

Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu
Neden bu kadar detay ögrenmek istiyorsunuz anlam veremedim .piyasadaki bir çok tamir bakımcı bile detaylı bilgisi yok daha arızalara bile tam teşhis koyamıyorlar herkes saglam işi bilen bir usta bulma çabasında: biz sürücüler her parçayı ne işe yarar görevi nedir arızaları nasıldır zaten bunları bilsek mümkün degil hepimiz tamir bakım açarız :) ustayım diyen bu işe yıllarını vermiş tecrübeli gerekli alt yapıdan geçmiş gerekli kurslar dersler görmüş bilgi alışı yapmış olması lazım ki bizim aracımıza dogru bakımı uygulasın. :good1: size şöyle katılıyorum ögrenmek iyidir. :good1: bu iş öyle 5 satır yazılacak şeyler degil uzar, uzar, uzar .kısaca biz sürücüler bilmemizi bilelim kafi gerisi ustalara kalsın. :flowers:

Sürücünün öğrenmesinde ki tek avantajı şu olarak görüyorum;Aracınız arızalandı siz eğer arızalar hakkında azda olsa bilgi sahibiyseniz vede gittiğiniz ustada kötüyse vede sizi yolma çabasındaysanız bunu erkenden fark edip kendinizi kurtarabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Göktuğ Serbent

mehmet bey öğrenme isteğimdeki amaç tamamen ilgi ve merak, ustaların bile bilmemesi onların eksikliğidir benim için ölçü olmamalı, üstelik pratiğimin hiç olmadığı bir mevzuda parçaların isimlerini öğrenip tamir edecem diye mıncıklamak niyetinde değilim.

yani her geçen gün kaputun altında başka isimli bir parça duyuyorum. bilmek istediğim aslında kabaca parçaların 4 zamanlı dediğimiz olaya etkileri, çağlar beyin anlattığı gibi cevap bekliyordum aslında ama bilmediğim parçalarında görevlerini öğrenmek isterdim birer satırlık olarak.

ama emminin o' larından anladığım kadarıyla çok derin bi mevzu :) soru cevap şeklinde bişeyler öğrenmek zor heralde :)

Yorum bağlantısı
Hakan Baha

Bu konudan pek anlamam ancak bence temel motor bilgisi kitapları alarak oradan basit bir motorun çalışma prensibini öğrenebilirsiniz. Onu iyi anlarsanız zamanla daha karmaşık motorların çalışma şeklini de rahatlıkla anlayabilirsiniz.

Şimdi size bir mühendis yeni bir motorun çalışmasını anlatmaya kalksa anlamakta zorlanırsınız. Her şeye temelden başlamak lazım.

Yorum bağlantısı
Ercan Çakır
merhaba arkadaşlar, gün geçtikçe merak ve ilginin yanısıra verilen arızalar sonucu birçok parçanın işlevini öğreniyorum. :) başıma gelen bir örnek araç çekişten düşüyor devir 4 bini geçmiyor :blink: sorup soruşturup maf sensörünü hava akış metresini öğreniyorum değiştiryorum :) vs. ancak aklıma takıldı. basit olarak bilsekte (emme sıkıştırma patlama tahliye filan gibi :blush: ) detaylı olarak motorun çalışma prensibini ve hego, maf sensörü gibi sensörlerin vs tüm parçaların motor çalışırkenki etki ve görevlerini tümüyle bilen arkadaşlardan öğrenmek isterim :p ... tamamen profosyonel bilgi ve detay almak amaçlı değil ama kaputun altındaki orkestranın tüm parçalarının kabaca görevlerini bilmek istiyorum. :unsure:

Goktug bey merhaba. sayenizde bende içten yanmalı motorlar konusundaki bilgileri tazeleme fırsatı buldum :). basit olarak dort zamanlı benzinli motor ve dort zamanlı dizel motorlar vardır. (2 zamanlılarıda var ama merakınızı giderecek olan günümüzde araçlarda kullanılan motorlara dört zamanlı içten yanmalı motorlar denir.)

dort zamanlı içten yanmalı benzinli motorlarda silindir dışında hazırlanan hava + yakıt karışımı (emme manifoldundan) emme zamanında (1. zaman olarak adlandırılır) silindir içine alınır , daha sonra silindir içinde ortalama 8/1 - 12/1 oranında sıkıştırılarak (2. zaman) hesaplanan basınç değerine getirilir. yalnız burada piston çıkabileceği en üst noktadan (buna pistonun üst ölü noktası adı verilir) biraz aşağı ilerlerdiği anda bujiler yardımı ile sıkışan hava + yakıt karışımı yakılır (3. zaman ateşleme zamanı). piston hareket edebileceği en alt noktaya geldiğinde ( bunada alt ölü nokta adı verilir) yanma tamamlanmış ve pistondaki hareket diğer organlarla tekere iletilmiş olur. enson zaman ise yanmış olan yakıtın silindir dışına atılma zamanıdır.(4. zaman ) piston yukarı çıkar , egzoz manifoldundan atık gaz v.b ni dışarıya atar.

dort zamanlı dizel motorlar ise , emme zamanında silindir içine sadece hava alınır , hava sıkıştırıkarak basıncı ve sıcaklığı arttırılır ( motorinin tutuşabileceği sıcaklık) , hesaplanan değerlere ulaşıldığında yakıt havanın üstüne püskürtülür. yanma tamamlanır ve egzoz başlar. yanmış olan karışım silindirden uzaklaştırılarak döngü tekrarlanır.

dizel motorun çalışmasını benzinli motor gibi detaylandırmadım çünkü kullanılan terimler ikisi içinde aynı.

basit şekilde anlatabilmişimdir umarım.ya da istediğiniz bilgi budur umarım. :)))

Yorum bağlantısı
Ercan Çakır
merhaba arkadaşlar, gün geçtikçe merak ve ilginin yanısıra verilen arızalar sonucu birçok parçanın işlevini öğreniyorum. :D başıma gelen bir örnek araç çekişten düşüyor devir 4 bini geçmiyor :blink: sorup soruşturup maf sensörünü hava akış metresini öğreniyorum değiştiryorum :) vs. ancak aklıma takıldı. basit olarak bilsekte (emme sıkıştırma patlama tahliye filan gibi :D ) detaylı olarak motorun çalışma prensibini ve hego, maf sensörü gibi sensörlerin vs tüm parçaların motor çalışırkenki etki ve görevlerini tümüyle bilen arkadaşlardan öğrenmek isterim :p ... tamamen profosyonel bilgi ve detay almak amaçlı değil ama kaputun altındaki orkestranın tüm parçalarının kabaca görevlerini bilmek istiyorum. :unsure:

"basit olarak bilsekte (emme sıkıştırma patlama tahliye filan gibi" yazdıgınızı birdaha okudugumda farkına vardım... :D

eğer istediğiniz tam teknik bir bilgi ise makina mühendislerinin almış olduğu termodinamik , dinamik , makina elemanları , motorlu taşıtlar , temel mühendislik gibi derslerinden al yapı alarak araştırmanızı öneririm.

yeni teknoloji motorların ince ayrıntıssına kadar araştırmadım ama kısım kısım merak ettiklerinizi sorarsanız araştırır , elimden geldiğince yardımcı olmaya calısırım.

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip
bilmediğim parçalarında görevlerini öğrenmek isterdim birer satırlık olarak.

E sor bakalım belki çalıştığımız bir yerden çıkarda cevap verebiliriz.. Kimbilir?

ama emminin o' larından anladığım kadarıyla çok derin bi mevzu :p soru cevap şeklinde bişeyler öğrenmek zor heralde :)

Soru gelsin bakalım biz biliyormuymuşuz. Gerçi Çağlar kesin biliyordur :D

Yorum bağlantısı
Ahmet Kapdan
merhaba arkadaşlar, gün geçtikçe merak ve ilginin yanısıra verilen arızalar sonucu birçok parçanın işlevini öğreniyorum. :) başıma gelen bir örnek araç çekişten düşüyor devir 4 bini geçmiyor :blink: sorup soruşturup maf sensörünü hava akış metresini öğreniyorum değiştiryorum :angry: vs. ancak aklıma takıldı. basit olarak bilsekte (emme sıkıştırma patlama tahliye filan gibi :good1: ) detaylı olarak motorun çalışma prensibini ve hego, maf sensörü gibi sensörlerin vs tüm parçaların motor çalışırkenki etki ve görevlerini tümüyle bilen arkadaşlardan öğrenmek isterim :angry: ... tamamen profosyonel bilgi ve detay almak amaçlı değil ama kaputun altındaki orkestranın tüm parçalarının kabaca görevlerini bilmek istiyorum. :unsure:

http://www.motorsesi.com/ burayı bir inceleyin belki faydası olur.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler
mehmet bey öğrenme isteğimdeki amaç tamamen ilgi ve merak, ustaların bile bilmemesi onların eksikliğidir benim için ölçü olmamalı, üstelik pratiğimin hiç olmadığı bir mevzuda parçaların isimlerini öğrenip tamir edecem diye mıncıklamak niyetinde değilim.

yani her geçen gün kaputun altında başka isimli bir parça duyuyorum. bilmek istediğim aslında kabaca parçaların 4 zamanlı dediğimiz olaya etkileri, çağlar beyin anlattığı gibi cevap bekliyordum aslında ama bilmediğim parçalarında görevlerini öğrenmek isterdim birer satırlık olarak.

ama emminin o' larından anladığım kadarıyla çok derin bi mevzu :angry: soru cevap şeklinde bişeyler öğrenmek zor heralde :good1:

Çok uzun konular böyle akü,marş dinoması,radyötör,klıma,egzos,buji,enjektör v.s bunların adını bilmek yeterli her marka araca göre degişiyor model önemli parça farklı olabiliyor modele göre parça satılıyor,takılıyor sakın yanlış anlama ama böyle yazarak ögrenme olanagı yok gibi ögrenmek uygulamayla olur ögrenme istegini makul karşıladım zaten bir önceki açıklamamda mevcut ama derin konular uzun iş kolay degil.bunu vurgulamak istedim, ben çok gördüm yıllardır şöför ama direksiyon şöförü daha kaputun nereden açıldıgını bilmez araç hararet yapsa ne yapacagını bilmez kısaca ögrenme istegide yoktur bu kişilerin :angry:

Yorum bağlantısı
Göktuğ Serbent
(düzenlendi)

öncelikle ercan bey teşekkür ediyorum açıklamalarınıza her ne kadar o kısımdaki hadiseleri bilsemde yinede katkısı oldu çok teşekkür ederim tekrar. ahmet bey yolladığınız linkte gerçekten faydalı bilgiler var sizede teşekkürler.

belkide şöyle başlık içerisinde sorsam daha anlaşılır olur. kısaca kaput altındaki parçaların isimleri ve görevlerini öğrenmek istemiştim. kendi anlatmak istediğime örnek olarak mesela şu şekilde; hava akış metresi 1. kısımla ilgilidir. ve yakıt hava karışımındaki havanın miktarını ölçer. gibi

tabi bu zamanlarla ilgili olmayan parçalarda var radyatör gibi :) ama ben şimdilik sadece bu kısımla ilgileniyorum.

1. emme zamanı

2.sıkıştırma zamanı

3.ateşleme zamanı

4. egzos zamanı

tarihinde G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...