İçeriğe Yönlendir

Patlak lamba ikazı


Hüseyin Aydın

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek
Yapmıştı da...Aslında hiç gerek yokmuş...Sonradan farketmiştik...Nereden anlaşılıyordu bil bakalım... :)

Valla Hoca, sesli ikaz vermezdi.. ordan ayıramayız.. Bilmiyorum ki...

Ben kullandığım süre boyunda hep direk bagaja yöneldim.. hiç de yanılmadım :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Sami Aktaş

Cevap çok basitmiş aslında...Duyunca gülmüştüm...

İkaz ışığı yanık durumdayken tavan lambası da yanıyorsa kapılar, yanmıyorsa bagaj açıktır...

Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen
Cevap çok basitmiş aslında...Duyunca gülmüştüm...

İkaz ışığı yanık durumdayken tavan lambası da yanıyorsa kapılar, yanmıyorsa bagaj açıktır...

ee dedik ama :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Hüseyin Aydın

değerli arkadaşlarım hepinize günaydınlar

akşam cevap yazamadım özür dilerim hepinize çok çok teşekkür ederim.

yanıtlarınızdan da ve düşündüğümde de çok uğraş gerektiren ve malzeme ve zaman ihtiyaçlı bir iş olduğu kesin . arkadaşımın bir işyeri var ve bu konularada hasta bir iki hafta içerisinde birlikte bir çalışma yapıp prototip üzerinde çalışırız eğer uygulanabilir vede yapmaya değer bir iş olarak görürsem yapar ve resimleride kademe kademe çeker sizlerle paylaşırım.

yinede şema ve bilgilerini paylaşacak arkadaşlarım varsa çok çoık teşekkür ederim.

herkese güzel günler dileğiyle

hüseyin

Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen
Ampülü sökme Aziz Bey. :D

negatif voltaja da gerek olmaz. 12v tarafından alacaksınız. zaten ust voltaj 12 de alt voltaj 6 da çalışan bir devre bile yapsanız yeter. Yüzer devre yani. normalde akım geçerse susacak. geçmezse lamba dibi ile 12 arası fark sizin işinizi görür. ledi ters baglayacaksınız. sisteme 12 gelirken voltaj düşmesi olmazsa led yanacak. yoksa ofset ayarlı olduğundan dengede duracak ve led sönecek. kablodaki voltaj düşmesini kullanıyorsunuz. Emiter fren pedalının oraya. base lambanın dibine. gerekli dirençleri ayarlarsınız artık.

yarın kagıt kalemle düşünüp çizmeli.

sanırım anladım demek istediğinizi... base emitter ampule parallel olacak ? evet olur gibi duruyor, yalnız hem offseti ayarlamak hem de bjtnin emitter base akımını sınırlamak için direnç de olacak değil mi ?

düzenlemenizi görmeden cevap yazmıştım, ama düzenlemeden sonra görüyorum ki doğru anlamışım... bir sıkıntı gözükmüyor sanki..

sağlam kafa ile tekrar düşündüm de Mehmet hocam olmaz bu devre sanki, yani aracın elektrik tesisatını tam bilmiyorum ve o konuda yanılıyor olabilirm.. yaptıgınız hibrid araba projesi sayesinde benden daha iyi biliyorsunuz sanırım araba elektriğini...

şimdi, benim bildiğim ampülün bir tarafı, sigorta uzerinden röle, anahtar veya müşür üzerinden 12V a bağlı ki siz bu ucuna emitteri bağlıyorsunuz. ampülün diğer ucu ise şaseye bağlı ki buraya da base i bağlıyorsunuz...

ampülü de çok küçük bir direnc olarak düşünüyorum... (cok az da olsa bi reaktif etkisi vardır ama ihmal ediyorum)

bu durumda ampül yansa da yanmasa da iki ucu arasında yaklaşık 12V olacak yani uzerine attıgınız pnp bjt iki durumda da iletimde olacak...

siz bir de ampül yandığı zaman gerilimdeki düşmeyi kullanmak ve offseti buna göre ayarlamayı düşünüyorsunuz sanırım ? ancak sağlam bir aküde o kadar gerilim düşeceğini sanmıyorum ben... hadi kısa-uzun farlar da offset ayarlatacak bir düşme olsa bile sinyaller ve parklar araca vız gelir diye düşünüyorum...

ampüle seri röle atmak sizin de dediğiniz gibi olmaz, aşırı bir gerilim düşmesi olacak ve ampülün şiddeti çok azalacak..

bence en mantıklı çözüm hattan akım geçip geçmediğini anlamak... ama bu nasıl olur bilemiyorum çünkü akımlar çok yüksek ve DC... hani mA seviyesinde olsa ya da AC olsa yapılır ama birkaç amper dc için aynı şeyler olmuyor....

sağlam bir piyasa araştırması yapılırsa işe yarayacak malzeme bulunabilir belki...

son olarak çalışmanızıın sonuclarını merakla bekliyorum Hüseyin Bey...

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
şansmıdır bilmem ama....sağ arka fren ampulu patladığında anlık olarak şarj lambası yanıp sönmüştü....

Arkadaşlar dün gece ilginç bişey oldu..Acaba bu tip bir olaymı oldu diye bugün forumu okurken farkettim..Dün normal giderken araç 2.viteste ayağım gaz pedalındayken Sadece Tek başına Akü ışığı yandı.3-5 saniye yanar halde kaldı o sıra araç stop mu etti edecek diye düşünürken gaza bastım ve akü ışığı da söndü.Bunlar olurken araçta en ufak olağandışı hareket olmadı.Tek başına Akü lambasının yanık olarak 3-5 saniye yanık olarak kalması neye işaret olabilir? Araçta bir ampül patlamış olabilir mi? Yoksa başka bişey mi?

Cevap çok basitmiş aslında...Duyunca gülmüştüm...

İkaz ışığı yanık durumdayken tavan lambası da yanıyorsa kapılar, yanmıyorsa bagaj açıktır...

Peki tavan lambası kapılara duyarlı modda değilse o an ne olacak? kapıların hepsi açık olsa yine yanmaz..

Yorum bağlantısı
Bahtiyar Aydoğdu

çok güzel ama karışık işler bunlar... :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Arkadaşlar dün gece ilginç bişey oldu..Acaba bu tip bir olaymı oldu diye bugün forumu okurken farkettim..Dün normal giderken araç 2.viteste ayağım gaz pedalındayken Sadece Tek başına Akü ışığı yandı.3-5 saniye yanar halde kaldı o sıra araç stop mu etti edecek diye düşünürken gaza bastım ve akü ışığı da söndü.Bunlar olurken araçta en ufak olağandışı hareket olmadı.Tek başına Akü lambasının yanık olarak 3-5 saniye yanık olarak kalması neye işaret olabilir? Araçta bir ampül patlamış olabilir mi? Yoksa başka bişey mi?

Tekrar ederse, yada ilk fırsatta şarjı ölçtür..

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Şarj dinamon problem çıkarmak üzere bence Ayhan...Farlarla uzun süre arabayı kullanırsan birkaç dakika farları kapatıp rölantide çalıştır derim, sabah marşa basacak aküyü bulamayabilirsin...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)
...

şimdi, benim bildiğim ampülün bir tarafı, sigorta uzerinden röle, anahtar veya müşür üzerinden 12V a bağlı ki siz bu ucuna emitteri bağlıyorsunuz. ampülün diğer ucu ise şaseye bağlı ki buraya da base i bağlıyorsunuz...

Hayır. base ampulun ucuna. emiter (pnp) ayrı bir kablo ile 12 volt kablonun röle çıkışına. şaseye baglı bişey yok.

ampülü de çok küçük bir direnc olarak düşünüyorum... (cok az da olsa bi reaktif etkisi vardır ama ihmal ediyorum)

Ampul küçük direnç değil. "asıl direnç, tek direnç". reaktif kelimesini dikkatli kullanın. elemüh sünüz. ac yok.

bu durumda ampül yansa da yanmasa da iki ucu arasında yaklaşık 12V olacak yani uzerine attıgınız pnp bjt iki durumda da iletimde olacak...

o şekilde olmaz. zaten önce de olmaz dedim.

siz bir de ampül yandığı zaman gerilimdeki düşmeyi kullanmak ve offseti buna göre ayarlamayı düşünüyorsunuz sanırım ? ancak sağlam bir aküde o kadar gerilim düşeceğini sanmıyorum ben... hadi kısa-uzun farlar da offset ayarlatacak bir düşme olsa bile sinyaller ve parklar araca vız gelir diye düşünüyorum...

Aküdeki gerilim düşümü değil, kablonun (lambaya giden) başı ile sonu arasındaki gerilim düşümü vardır. hani o kadar çoktur ki farlara röle takarlar.

..bence en mantıklı çözüm hattan akım geçip geçmediğini anlamak... ama bu nasıl olur bilemiyorum çünkü akımlar çok yüksek ve DC... hani mA seviyesinde olsa ya da AC olsa yapılır ama birkaç amper dc için aynı şeyler olmuyor....

Benim önerdiğim sistem onu yapıyor.

12V 12W ampul olsa 1 Amper geçer. bu da 12 volttan 12 OHM demektir. az değil.

Kablonun direnci 0.5 ohm olsa 0.5 volt düşüş olur. 0.5 volt işinizi görmezse ya da kablo kalın ise düşüm daha azsa o zaman iki direnç ile base aktif noktasını biraz aşağı çekersiniz. çok hassas yapmak isterseniz opamp kullanabilirsiniz. ama bence gerek yok. sanırım nasıl yapılacağı anlaşıldı. gerilim düşüm miktarı kablo kalınlık numarası biliniyorsa hesap da edilebilir. ama ölçmek en iyisi.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen
Hayır. base ampulun ucuna. emiter (pnp) ayrı bir kablo ile 12 volt kablonun röle çıkışına. şaseye baglı bişey yok.

Ampul küçük direnç değil. "asıl direnç, tek direnç". reaktif kelimesini dikkatli kullanın. elemüh sünüz. ac yok.

o şekilde olmaz. zaten önce de olmaz dedim.

Aküdeki gerilim düşümü değil, kablonun (lambaya giden) başı ile sonu arasındaki gerilim düşümü vardır. hani o kadar çoktur ki farlara röle takarlar.

Benim önerdiğim sistem onu yapıyor.

12V 12W ampul olsa 1 Amper geçer. bu da 12 volttan 12 OHM demektir. az değil.

Kablonun direnci 0.5 ohm olsa 0.5 volt düşüş olur. 0.5 volt işinizi görmezse ya da kablo kalın ise düşüm daha azsa o zaman iki direnç ile base aktif noktasını biraz aşağı çekersiniz. çok hassas yapmak isterseniz opamp kullanabilirsiniz. ama bence gerek yok. sanırım nasıl yapılacağı anlaşıldı. gerilim düşüm miktarı kablo kalınlık numarası biliniyorsa hesap da edilebilir. ama ölçmek en iyisi.

hmm şimdi anladım demek istediğinizi, dun gece yanlış anlamışım... eğer ki kabloda o kadar gerilim düşümü oluyorsa evet işe yarar.. bilmiyorum nasıl kablo kullanılmıştır ne kadar direnci vardır.. ama direncinin o kadar yuksek oldugunu düşünmemiştim...

Yorum bağlantısı
Mustafa Bulut
selamlar değerli arkadaşlarım.

yeni nesil araçlarda herhangi bir ampul patlayınca kontrol panelinde patlayan ampulün lambası yanıyor ve sürücü anında haberdar ediliyor. bu gün citroen bir araçta görünce daha öncede bmw de görmüştüm neden bizim araçlarda yok diye aklıma geldi ve bende bu düzeyde çalışması olan arkadaşlar var mı diye sormak istedim.

ben elektrikçiyim bu devreyi yaparım ama çalışması olan arkadaşlar varsa ve karşılaştığı sorunları yada daha kullanışlı olması için önerisi olanlar olursa bizde fordlarımıza bı sistemi uygulamış oluruz kanısındayım.

cevap yazacak arkadaşlara teşekkür ederim ve güvenli sürüşler dileğiyle. hüseyin

Arkadaşlar ben de başka bir elektrikli işlemle ilgili bilgi almak istiyorum..

Focus 1 de Kumanda ile merkezi kilitten kapıyı kitlersen dörtlüler 1 kez yanıyor. Kapılar açıldığında ise sadece tavan lambası yanıyor.

bu da gündüzleri arabanın açılıp açılmadığı konusunda tereddüt yaşanmasına neden oluyor..

Kapının açılmasını dörtlülere bağlatan arkadaşım veya pratik bir yöntem bilen birisi var mı ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...