Rıdvan Bakkal 10 Ekim 2009 Paylaş 10 Ekim 2009 genelde şanzuman yağının ömürlük olduğu söylenir. baskı balata değişimi de yapmamışsınız. neden değiştirme gereği duydunuz? ben de bakımda şanzuman yağı seviyesine baktırmak istiyorum.şanzumanın inmesine gerek olcakmı? yağ çubugu gibi bir sistemde yokmuş. nasıl bakıcaklar? Şanzıman yağı ömürlük ama aks değiştirilirken 1lt kadar dışarı akıyor, oldu olacak yenileyeyim dedim. Şanzıman yağı, doldurma tapası açılıp, parmakla kontrol ediliyor. Delikten parmağınızı sokunca 5-10 mm kadar aşağıya kadar dolu olması yeterli. Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik 19 Ekim 2009 Paylaş 19 Ekim 2009 Bugün Liderler Oto'da bakım yaptırdım. Ayrıntılar:1. motor yağı(mobil super 3000 5W-30 tam sentetik): 60TL 2. Yağ filtresi (otosan) : 10TL 3. benzin filtresi (otosan) : 10TL 4. hava filtresi (otosan) : 10TL 5. Şanzıman yağı (castrol 75W-90-WSD-M2C-200C1 tam sentetik, 2lt) : 40TL 6. İç aks körüğü : 10TL 7. Krank gezinti ayı : 45TL 8. İşçilik( 125TL'ye Dağdelen Oto'dan çıkma komple aks aldım, onun takılması da dahil) : 80TL Toplamda 265TL ödedim. Liderler Oto'ya teşekkürler, ben memnun kaldım. Tavsiye ederim. Ayrıca, dün Carbon Clean yaptırmıştım. Ona da 65TL ödedim. Rıdvan Bey aks neden değiştirdiniz ne gibi sorun vardı bazen benim de sağa geniş virajlarda 70 - 80 gibi giderken arabada 4 kişi varken gaza bastığımda gaz pedalına vuruntu gibi içeriyede vuruntu sesi geliyor aks komple değişecek dediler 800 - 1000 gibi Yorum bağlantısı
Özdemir Erten 19 Ekim 2009 Paylaş 19 Ekim 2009 Rıdvan Bey aks neden değiştirdiniz ne gibi sorun vardı bazen benim de sağa geniş virajlarda 70 - 80 gibi giderken arabada 4 kişi varken gaza bastığımda gaz pedalına vuruntu gibi içeriyede vuruntu sesi geliyor aks komple değişecek dediler 800 - 1000 gibi değiştirmeden önce mutlaka başka ustaya/ustalara gösterin.hemen karar vermeyin boşa gitme ihtimali var işinin ehli olmayan ustalar yüzünden. Yorum bağlantısı
Rıdvan Bakkal 19 Ekim 2009 Paylaş 19 Ekim 2009 Rıdvan Bey aks neden değiştirdiniz ne gibi sorun vardı bazen benim de sağa geniş virajlarda 70 - 80 gibi giderken arabada 4 kişi varken gaza bastığımda gaz pedalına vuruntu gibi içeriyede vuruntu sesi geliyor aks komple değişecek dediler 800 - 1000 gibi İç aks kafası aşınmış, titreme yapıyordu. Yorum bağlantısı
Ali Emre Öksüz 20 Ekim 2009 Paylaş 20 Ekim 2009 Rıdvan Bey aks neden değiştirdiniz ne gibi sorun vardı bazen benim de sağa geniş virajlarda 70 - 80 gibi giderken arabada 4 kişi varken gaza bastığımda gaz pedalına vuruntu gibi içeriyede vuruntu sesi geliyor aks komple değişecek dediler 800 - 1000 gibi Sadettin Bey aynısı olmasada bi benzeriyle karşılaşmıştım bu ses sorununun. Arıza Z rot değişimiyle ucuza halloldu. değiştirmeden önce mutlaka başka ustaya/ustalara gösterin.hemen karar vermeyin boşa gitme ihtimali var işinin ehli olmayan ustalar yüzünden. +1 Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik 20 Ekim 2009 Paylaş 20 Ekim 2009 Ali bey bu gün hallettim arkadaşımın tavsiyesiyle sanayide bir ustaya gittim sorunu anlattım usta direksiyona geçti bin bakalım dedi geniş bir alana gitti direksiyonu tamamen sağ yaptı 1 e taktı gaza bastı arabayla sürekli çember çizdi daireler attı aynı vuruntuyu ortaya çıkardı. sağ aks kafası dedi otosan marka 30 tl aldım değiştirdi. arabayı aldım başka yerde onun yaptığı gibi kendimde denedim vuruntu sesi gelmedi baya bi düzelmiş gibi oldu ama yinede araba da 4 kişi ağırlık varken deneyeceğim o zaman emin olacağım. Yorum bağlantısı
Ali Emre Öksüz 20 Ekim 2009 Paylaş 20 Ekim 2009 800-1000Lira masraftan kurtulmuşsunuzdur inş. umarım tamamen düzelmiştir. Yorum bağlantısı
Özdemir Erten 20 Ekim 2009 Paylaş 20 Ekim 2009 geçmiş olsun.30tl gibi bir fiyata can sıkıcı durumu halletmek çok keyif verici. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 5 Kasım 2009 Paylaş 5 Kasım 2009 7. Krank gezinti ayı : 45TL bu zetec-s in kronik sorunu diye söylenen parça mı neden değişti. ve aracın stop etmesini etkiliyor mu Yorum bağlantısı
Rıdvan Bakkal 5 Kasım 2009 Paylaş 5 Kasım 2009 (düzenlendi) bu zetec-s in kronik sorunu diye söylenen parça mı neden değişti. ve aracın stop etmesini etkiliyor mu http://www.otoclubturkiye.com/forum/post-a1121...01.GUI.pdf.html PDF'in 7. sayfasındaki resimde krankın altında görünen 2. yatak. Krankın ileri geri gidip gelmesini engelliyor. Dikkat edersen kenarları diğerinden farklı. Aşınma fazla ise krank aşırı oynuyor ve krank pozisyon sensörü okuyamıyor, bu yüzden motor stop ediyormuş. Bu resimde adamın elinde tuttuğu parça: http://www.928.org.uk/images/articles/tbf/figure2.jpg Bu resimde de var: http://www.f2usa.com/138/images/IMG_4703.jpg Motorun üzerinden çıkan yatağın yakaları son resimde görünen kadar yüksek değildi, yeni takılan resimdeki gibiydi. 5 Kasım 2009 tarihinde R?dvan Bakkal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 5 Kasım 2009 Paylaş 5 Kasım 2009 siz niye değiştiniz. eskimiş olabileceği için mi yoksa sorun yarattığı için mi Yorum bağlantısı
Rıdvan Bakkal 5 Kasım 2009 Paylaş 5 Kasım 2009 Debriyaja basınca krank mili yatağın kenarına yaslanıyor, o kenar zamanla aşınmış, krank ileri geri oynuyordu. Krank kasnağını levyeyle ileri geri oynatarak boşluğu kontrol ettiler, biraz boşluk vardı o yüzden değiştim. Yatağın kenarı fazla aşınırsa krank miline, ayrıca krank konum sensörüne de zarar veriyormuş. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 5 Kasım 2009 Paylaş 5 Kasım 2009 anladım acaba otomatik viteste yıpranma durumu ne olur. bakımda bende kontrol ettireyim o parçanın durumunu Yorum bağlantısı
Onur Aslan 10 Şubat 2010 Paylaş 10 Şubat 2010 merhaba. focusumla 100 bine geldik çattık öğrenci olduğum için ve şuan tatilde olduğumdan dolayı bakımı 5 bin km erkene aldık gitmeden yaptıralım diyoruz fakat bende kitapçık falan yok o yüzden değişmesi gereken tüm parçalar nelerdir ? 90 bin bakımı gibi olmaz inşallah bu Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 10 Şubat 2010 Paylaş 10 Şubat 2010 (düzenlendi) Yağ,yağ filtresi-hava filtresi-polen filtresi-yakıt filtresi-Varsa şikayetlerinizi bildirirsiniz balata kontrolü ön takım kontrolü vs. 10 Şubat 2010 tarihinde Salim ?mamo?lu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ceyhun Yilmaz 9 Nisan 2010 Paylaş 9 Nisan 2010 Arkadaşlar merhaba Aracım 100.000'e gelmek üzere. 2001 Focus HB. 90.000 bakımında triger değişimi ve bakımı yapılmıştı. Şimdi 100.000 bakımını yaptıracağım. Neler değişiyor? Bilgisi olan var mı acaba? Teşekkürler... Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 10 Nisan 2010 Paylaş 10 Nisan 2010 yağ- filtre- fren balatası ve diskin durumuna göre onlar değişir. Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak 26 Nisan 2010 Paylaş 26 Nisan 2010 (düzenlendi) Aracımın akslarında titreme vardı ve fren diskleri ile balatalarının yenilenmesi gerekiyordu. Bugün şöyle detaylı bir bakım yaptırdım. Fiyatlar şu şekilde; Ön fren ve arka fren diskleri (Bosch)............: 105 TL Arka fren balatası (Beşer)............................: 20 TL Ön fren balatası (Otosan).............................: 40 TL V kayışı avare bilyası (yan sanayi bişey).......: 25 TL Üst kapak contası (elring galiba, kullanılmadı): 25 TL Aks lalesine giren 3lü bilya(iki adet)..............: 80 TL Aks körüğü (iki adet)...................................: 30 TL TOPLAM......................................................: 325 TL İşçilik olarak akslar söküldü, dolduruldu, fren diskleri balataları takıldı, sübap ayarı kontrolü yapıldı, avare bilya değiştirildi, bozulduğu sonradan anlaşılan aks taşıyıcı bilya başka bir akstan sökülerek takıldı, şanzıman yağı tamamlandı. TOPLAM İŞÇİLİK : 120 TL. Ayrıca fren hidroliği yarın değiştirilecek ve alınan ücrete dahil olacak, toplamda 445 TLye aracımın fren sistemini yenilemiş, akslarındaki titreşimi gidermiş olduk. 26 Nisan 2010 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erkan Öcal 5 Haziran 2010 Paylaş 5 Haziran 2010 aracım 125700 km civarında buzmana kadar hiç yetliki servise sokmadım shell istasyonunda 120000 bin km de yagı değişti bide benzın-lpg oldugu için sanırım filtre değişdiler yag değiştirkten sonra aracın herhangı bır performasn artışı hissetmedım ama buna bakım denır mı bilemiycem genelde böle yapıyorum bakımını..ama aracım lpg li olmasına ragmen 25 kuruş yakıyor şehir içi anormal mi normal mi bilemedim yardımcı olursanız sevinirim..servise gitsem her halükarda benden işçilik parası 120 lirayı alıcaklar mı?izmirdeyim ve temmuz başında uzun yola çıkıcam ortalama 2500 km yapıcam sizce neler yapmalıyım yağımın değişmesine 250 km felan kaldı lpg oalrak fazla yakıyor sizce düşmesi için ne yapmam gerek .. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 5 Haziran 2010 Paylaş 5 Haziran 2010 Aracınız hiç servise girmediyse en azından BENCE yapılması gerekenler. Yağ ve filtresini değiştirmek. Buji/buji kablolarını değiştirmek. Hava/yakıt filtrelerini değiştirmek. Rot ve balans ayarına baktırmak. Triger takımını v kayışını değiştirmek. Bu sıcaklar için klima gazını kontrol ettirmek. Yorum bağlantısı
Erkan Öcal 5 Haziran 2010 Paylaş 5 Haziran 2010 bakım yaptırmıyorum derken evet servise hiç gitmedım klima gazım tam zaten klimam arızalı bi işe yaramıyor..geri kalanların hepsini aklıma yazdım temmuz başı uzun yola çıkarken baktırıcam..ama servis bana pahalı gelıyor o yuzden götürmüyorum. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 6 Haziran 2010 Paylaş 6 Haziran 2010 Bakım yapılmadan bu kadar kilometre gelmiş olması iyi. Bu arada disk ve balataları eklemeyi unutmuşum. Ayrıca antifreeze derecesi ölçülmeli, soğutma sıvınız eksilmişse tamamlanmalı. Şu an muhtemelen aracınız çokta yakıyordur. Klimanız niye arızalı? Gazının tam olduğuna nasıl eminsiniz? Yorum bağlantısı
Erkan Öcal 6 Haziran 2010 Paylaş 6 Haziran 2010 aracım lpg olmasına ragmen ş.içi 25 kuruş yakıyor!!! klimam usta tarafından bozuldu.klima filtresinin değiştiricektim değiştirirken gazını doldurttuk filteyi değiştirince filtre kaagını kırdı izmirde bi ara sel almıştı ozman aracım çok yagmur aldı ve kırılan yerden klimaya su gelerek bobini sarmış bozuldu gazımında doldurdum ertesi gün klima bozulunca oradan gazın dolu oldugunu biliyorum çünki klima gazını doldurduktan sonra hiç kullanmadım klimayı açınca sankı canavar makınası çalışıyomuş gibi çaışıyor!!sordurdum 1400 ytl sıfırı dedıler bozuldugu zamanlar kış idi sorun olmaz dedım ama yaz geldi full cam açık yola çıkıyorum..yaptırırmıyım bütçem şuanda değiştirmeye yetmiyo ama çok düşeş çıkma gelirse neden olmasın..adam akıllı bir servise sokmamız gerke çünki lpg de 25 kuruş yakması ş.içi anormal tüp takılmadan önce benzınde 34 kuruş civarı yakıtı wardı.. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 6 Haziran 2010 Paylaş 6 Haziran 2010 nasıl yani filitreden su kompresöre doldu ? Aslında benizde 34 yakn lpgde 25 pekte fazla değil. tabi arada benzin tüketimi yoksa. 10 lt benzinin ikamesi 12 lt lpg. e benzinde 9.küsür yakmış lpgde 11.küsür 12 aşırı sayılmaz. ama bakım iyidir. bu arada açık filitre egsoz sistemi standart mıydı Yorum bağlantısı
Recommended Posts