Mustafa Tüfekçi 11 Ekim 2009 Paylaş 11 Ekim 2009 valf artıkça ne kazanırız ne kaybederiz. 1.6 motor için genelde 8 valf yada 16 valf var ama misal 93 3.16 bmwlerde 12v varmış boralar 8 yada 16 v bu gün baktığım bir 1.8 audi ise 20v miş hadi 8v 16 tamamda 12 ve 20 ler ne oluyor emmesi ile egsoz valfleri bu 12 ve 20 de nasıl. emmesi 2 egsoz 3 mü yada emmesi 1 egsoz 2 mi fark nedir Yorum bağlantısı
Nuri Başer 11 Ekim 2009 Paylaş 11 Ekim 2009 4 silindir motor silindir başına 2 valf (1 emme - 1 egsoz) ise 8V SOHC 4 silindir motor silindir başına 3 valf (1 emme - 2 egsoz) ise 4x3= 12 V 4 silindir motor silindir başına 4 valf (2 emme - 2 egsoz) ise 4x4 = 16 V DOHC (genelde) 5 silindir motor silindir başına 4 valf ise 4x5 = 20 V ------------------------------------------------------------ valf sayısı arttıkça valflerin işlev süreleri de nispeten kısaldığından özellikle yüksek devirlerde iyidir.. tabi DOHC - SOHC de önemli.. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 11 Ekim 2009 Paylaş 11 Ekim 2009 Bu arada 4 silindir 20 V olan araçlar da mevcuttur.. 3 emme 2 egsoz valfi, silindir başına 5 valf.. nadir görülen bir motor.. :lol2: Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Ekim 2009 Paylaş 11 Ekim 2009 Hacmin önemi yoktur, 4 silindir için genelde, subap sayısı: 8V =1 emme-1 egzos / 12V=2 emme-1egzos / 16V= 2 emme - 2 egzos / 20V = 3 emme - 2 egzos (mesela Marea 2.0) mesela 8 silindir olsaydı 40V = 3 emme - 2 egzos Yorum bağlantısı
Nuri Başer 11 Ekim 2009 Paylaş 11 Ekim 2009 bu tamamen motor rahat alıp-verme işlemi yapsın diye geliştirilmiş teknoloji.. ama sayı abardıkça Kam mili ve egzantrik sistemini tasarlamak ve yerleştirmek te zorlaştığından şu anda ideal olan silindir başına 4 valf.. bunu burun deliklerimizde birinin tıkalıyken nefes alıp vermedeki fark gibi düşünebiliriz.. 16 ve 20 Valf motor blokları.. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 11 Ekim 2009 Yazar Paylaş 11 Ekim 2009 ben marea 2.0 ları 5 silindir diye biliyordum internette de öyle gözüküyor. http://www.motorsporlari.net/car/tech_spec...3&make=Fiat 20v nin dizilişi enteresan. ama sayı artıkça yuva küçülüyor gibi duruyor yanlış mı algılıyorum Yorum bağlantısı
Nuri Başer 11 Ekim 2009 Paylaş 11 Ekim 2009 ben marea 2.0 ları 5 silindir diye biliyordum internette de öyle gözüküyor.http://www.motorsporlari.net/car/tech_spec...3&make=Fiat 20v nin dizilişi enteresan. ama sayı artıkça yuva küçülüyor gibi duruyor yanlış mı algılıyorum Yuvadan kasıt valf çapı sanırım.. valfin çapı ile birlikte valfin açılma mesafesi v.s. de işin içine giriyor.. küçülmüş te olsa 3 ünün toplam yüzey alanı diğer 2 sinden fazla gibi.. tabi yuvalara bakıp aldanmamak lazım.. Yorum bağlantısı
Ali Emre Öksüz 11 Ekim 2009 Paylaş 11 Ekim 2009 Güzel soru güzel cevap. Nadirde olsa 20v ne gibi avantajı vardır (16V'ye göre) Yani yüksek devir derken? Yorum bağlantısı
Nuri Başer 11 Ekim 2009 Paylaş 11 Ekim 2009 Marea 2.0 HLX ler 5 silindirdi diye hatırlıyorum.. ayrıca ilk çıktığı zamanlarda sınıfının en güçlü aracıydı :lol2: 5 Silindir 20 V ve 154 HP.. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 11 Ekim 2009 Yazar Paylaş 11 Ekim 2009 emme artsa da egsoz küçülüyor gibi Yorum bağlantısı
Nuri Başer 11 Ekim 2009 Paylaş 11 Ekim 2009 Güzel soru güzel cevap. Nadirde olsa 20v ne gibi avantajı vardır (16V'ye göre) Yani yüksek devir derken? Yüksek devirlerde pistonlar aşırı hızlı hareket ettiğinden yakıt hava karışımının içeriye daha hızlı girip daha hızlı çıkış yapması gerekir.. yani birim hacimdeki miktar 1000 devirde atıyorum 0,3 sn de içeri doluyorsa 3000 devirde bu 0,1 sn lere düşer.. (oranları örnek olsun diye yazdım).. dolayısı ile valf sayısı artarsa aynı sürede açılan birden fazla girişten daha fazla yakıt-hava karışımı girer ve çıkar.. bunu 3 yada 4 burun deliğimiz var gibi düşün.. :lol2: nefes alıp verirken kolaylık sağlamazmı?? Yorum bağlantısı
Ali Emre Öksüz 11 Ekim 2009 Paylaş 11 Ekim 2009 Yüksek devirlerde pistonlar aşırı hızlı hareket ettiğinden yakıt hava karışımının içeriye daha hızlı girip daha hızlı çıkış yapması gerekir.. yani birim hacimdeki miktar 1000 devirde atıyorum 0,3 sn de içeri doluyorsa 3000 devirde bu 0,1 sn lere düşer.. (oranları örnek olsun diye yazdım).. dolayısı ile valf sayısı artarsa aynı sürede açılan birden fazla girişten daha fazla yakıt-hava karışımı girer ve çıkar.. bunu 3 yada 4 burun deliğimiz var gibi düşün.. :lol2: nefes alıp verirken kolaylık sağlamazmı?? Anladım. Öyleyse bu 20 v araçların beygir olarakta yüksek olması lazım. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 11 Ekim 2009 Paylaş 11 Ekim 2009 Anladım. Öyleyse bu 20 v araçların beygir olarakta yüksek olması lazım. Valf sayısı gücü doğrudan etkileyen bir faktör değildir.. daha çok yakıt sarfiyatı ile alakalıdır.. biaralar 8V ler şehir içinde 16V ler şehir dışında tasarruflu diye söylentiler dolaşmaktaydı.. nekadarı doğru bilemiyorum.. gücü doğrudan etkileyen faktörlerin başında silindir hacmi, çap-strok, yazılım, besleme (atmosferik-turbo) gibi etkenler gelir.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Ekim 2009 Paylaş 11 Ekim 2009 Dizaynda şart yoktur ama, silindire giren havayı artırmak, karışımın daha çok kanaldan gelip karışmasını iyileştirmek için emme valfi sayısı artırılır. Maliyeti yükseltir. Bu arada Valf sayısı azalınca, egzantrik sayısı da azalır, dönen kütle azalınca da, devirlenme isteği artar, şehir içinde daha performanslı denebilir. Tabi üst devirlerde daha fazla güç almak için de daha fazla valf gerekir. Otomotivde bir yerden kazanırken, diğer yerden feragat edersiniz. Yorum bağlantısı
Serkan Çok 12 Ekim 2009 Paylaş 12 Ekim 2009 Marea 2.0 HLX ler 5 silindirdi diye hatırlıyorum.. ayrıca ilk çıktığı zamanlarda sınıfının en güçlü aracıydı 5 Silindir 20 V ve 154 HP.. +milyon demek geldi içimden ilk göz ağrımdı diyebilirim. ne kalkardı gölbaşında. ok tamam kızmayın. hızlanması iyiydi ama Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 12 Ekim 2009 Yazar Paylaş 12 Ekim 2009 Dizaynda şart yoktur ama, silindire giren havayı artırmak, karışımın daha çok kanaldan gelip karışmasını iyileştirmek için emme valfi sayısı artırılır. Maliyeti yükseltir.Bu arada Valf sayısı azalınca, egzantrik sayısı da azalır, dönen kütle azalınca da, devirlenme isteği artar, şehir içinde daha performanslı denebilir. Tabi üst devirlerde daha fazla güç almak için de daha fazla valf gerekir. Otomotivde bir yerden kazanırken, diğer yerden feragat edersiniz. yani şehir içi kullanımda 8v 16v ye göre daha avantajlı. yada alt devirde kullanılıyorsa valf sayısının fazlalığına gerek yok Yorum bağlantısı
Nuri Başer 12 Ekim 2009 Paylaş 12 Ekim 2009 yani şehir içi kullanımda 8v 16v ye göre daha avantajlı. yada alt devirde kullanılıyorsa valf sayısının fazlalığına gerek yok Belki ilerleyen zamanlarda teknolojinin iyice gelişmesiyle valfler de ortadan kalkar kimbilir.. 2 zamanlı motorlar misali valfsiz 4 zamanlı sistemler ortaya çıkar.. mesela mekanik valf yerine selenoid elektronik kontrollü valfler kullanılır.. zamanın ne getireceği bilinmez.. Yorum bağlantısı
Olgu Temurtürkan 12 Ekim 2009 Paylaş 12 Ekim 2009 valf artıkça ne kazanırız ne kaybederiz.1.6 motor için genelde 8 valf yada 16 valf var ama misal 93 3.16 bmwlerde 12v varmış ufak bir düzeltme, BMW e36 316 ların hepsi 8v Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 12 Ekim 2009 Yazar Paylaş 12 Ekim 2009 ufak bir düzeltme, BMW e36 316 ların hepsi 8v evet şimdi baktım 8v miş bana sanayide bir usta söylemişti ben onun yalancısıyım Yorum bağlantısı
Erhan Bulut 13 Ekim 2009 Paylaş 13 Ekim 2009 Toyota ve Hyundai'nin bazı modeleri 12v idi. Yorum bağlantısı
Levent Ayhan 15 Ekim 2009 Paylaş 15 Ekim 2009 Hacmin önemi yoktur, 4 silindir için genelde, subap sayısı: 8V =1 emme-1 egzos / 12V=2 emme-1egzos / 16V= 2 emme - 2 egzos / 20V = 3 emme - 2 egzos (mesela Marea 2.0) mesela 8 silindir olsaydı 40V = 3 emme - 2 egzos 8 silindir 40valf.... ayarla ayarla bitmez. ustayı bıktırır valla... Yorum bağlantısı
Recommended Posts